- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Waar hebben jullie de meeste dvd's gekocht?
Waar hebben jullie de meeste dvd's gekocht?
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Op het forum van dvd.nl heb ik volgens mij tot nu toe het meest gekocht.
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
goedkoopstewinkel.nl
bol.com
en bij een particulier die dvd's verkoopt voor een prikkie die er nog super uit zien, en waar ik inmiddels vaste klant ben 
-jack_sparrow-
-
- 823 messages
- 1158 votes
- extrazone
- Freerecordshop
- dreamland
- Bart SMit
- ....
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Fame is trouwens ook een Hemel voor iedere dvd verzamelaar. Maar ook FRS, Van Leest en V&D.
Bart Smit en Blokker is de hemel geworden vanwege de 5 voor 5 actie.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Billboard vind ik trouwens ook een leuke winkel.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
DVDSoon toen ze nog betrouwbaar waren.
Verder enkel DVDPacific en YesAsia.
Wannes84
-
- 643 messages
- 680 votes
In dalende volgorde:
- Free Record Shop (ook FRS.be)
- Makro
- Mediadis.com
- Extrazone
- Fnac
- Mediamarkt
- Azur.be
Het liefst koop ik ze bij Mediamarkt. Jammer genoeg is er geen winkel in mijn buurt.
Fnac staat me ook wel aan, al zijn de dvd's daar vaak vrij prijzig. Makro is leuk als je tijd hebt om in de bakken met promodvd's te graaien. Ook zijn het er steeds bodemprijzen.
Het meest bestel ik via de site van Free Record Shop. In de winkels zelf hebben ze vaak weinig in voorraad, en al zeker nooit special editions en dergelijke, tenzij bij de release dan...
Wannes84
-
- 643 messages
- 680 votes
Ter aanvulling voor de talrijke Nederlanders: jullie land is een paradijs voor films. Van Leest, Bol.com, Dvdoudlet. nl en ga zo maar door: allemaal Hollandse makelij. Kan je bij ons enkel van dromen. Vaak komen special editions en dergelijke gewoon niet in de winkel in België...
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Boudisque!!!
Daar hebben ze de meest interessante films en als je op het juiste moment komt ook nog voor een goede prijs.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Fame is toch echt met stip de beste fysieke dvd winkel. Lekker veel actie's, en dan niet alleen zure uitgaves, een goede selectie van wat moeilijker te krijgen films en ook erg belangrijk; een aangename sfeer. Enige wat ik mis zijn de wat betere uitgaves als die van Criterion om er maar eentje te noemen. Verder bestel ik erg veel bij Play.com. Een zeer fijne site en een goede klantenservice.
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
Amazon marketplace
Play
DVDPacific
FRS & Van Leest (nu bijna nooit meer)
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11856 votes
Het meeste heb ik gekocht bij de MediaMarkt, waar ik maandelijks, soms meerdere keren, een stapel meeneem. Ook heb ik veel gekocht bij de Free Record Shop en bij bol.com. Maar ook op Marktplaats heb ik er een aantal gekocht, meestal meer in 1 keer.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
1. DVDPacific
2. Play
3. overig (Ebay, FRS, Blokker, BlahDVD, etc.: nu bijna nooit meer)
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
jelle21
-
- 2 messages
- 0 votes
Voor bluray/nieuwe dvd titels ga ik vaak naar de music store of free record shop. Voor alle oudere titels enzo ga ik meestal naar de blokker (lang leven de 5 voor 5 acties de laatste tijd) En heel afentoe bij de Alberthein lang leven de duizende ongebruikte airmiles waardoor je vaak veel korting krijgt.
Couch Potato
-
- 411 messages
- 0 votes
Enkel op rommelmarkten, ik bekijk altijd of ze in goede staat zijn, en zo ben ik nooit een fortuin kwijt, want wees eerlijk, hoeveel films wil je pakweg méér dan 3 of 4 keer bekijken?
daarna staan ze daar mooi stof te vergaren in de kast.
Met cd's heb je dat uiteraard minder, een goede plaat kan je wel duizend keer in je leven beluisteren, toch?
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Enkel op rommelmarkten, ik bekijk altijd of ze in goede staat zijn, en zo ben ik nooit een fortuin kwijt, want wees eerlijk, hoeveel films wil je pakweg méér dan 3 of 4 keer bekijken?
daarna staan ze daar mooi stof te vergaren in de kast.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Mijn meeste dvd's heb ik van FRS. Vaak wel goede acties daar.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ga altijd naar Fnac, groter aanbod dan FRS en meestal goedkoper zelfs. Zeker met de groene prijzen en een klantenkaart waardoor je steeds 5% korting (af en toe zelfs 10%) krijgt.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik dacht altijd dat Fnac duurder was.
Dat dacht ik ook, tot ik de prijzen begon te vergelijken. FRS heeft wel goedkope films in promotie liggen en vallen soms beter op dan bij Fnac. Maar dat is evengoed bij Fnac, het aanbod is er veel groter en ik ondervind toch dat Fnac gewoon goedkoper is en een betere service heeft.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Ik vind FRS eigenlijk vrij duur.
Want 3 voor 25 euro is nog meer dan 8 euro per dvd terwijl je in extra-zone voor 7,50 euro je dvd hebt in de actie 2 voor 15 euro...
En de dvd's in beide actie's zijn zo goed als dezelfde.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
In FRS heb je acties van 3 films voor 25 euro. Gisteren kocht ik 5 films (zoals Cloverfield, The Pianist, ...) voor 30 euro.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Kan wel. Maar de 5 voor 10 actie was zeker wel de moeite waard. Heb er een aantal topfilms kunnen kopen die elders rond de 10 euro kosten.
En de andere acties zijn soms wel handig om dvd boxen te kopen aan een redelijk lage prijs. Ik denk dan aan de Hong Kong legends boxen die bij de 3 voor 25 actie liggen. 9 films voor 25 euro. Toch niet slecht hè.
Het hangt denk ik allemaal een beetje af van dvd tot dvd. De ene zal daar wat duurder zijn dan elders.
Maar 'k zal toch eens in de Fnac gaan rondneuzen als de kans zich voordoet.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Ik vind FRS eigenlijk vrij duur.
Want 3 voor 25 euro is nog meer dan 8 euro per dvd terwijl je in extra-zone voor 7,50 euro je dvd hebt in de actie 2 voor 15 euro...
En de dvd's in beide actie's zijn zo goed als dezelfde.
Is het niet de 2 voor 12 euro?
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Is het niet de 2 voor 12 euro?
In extra-zone is het wel degelijk 2 voor 15 euro hoor, al heel lang.
En daar behoren bijna alle titels in, behalve de nieuwe en speciale edities natuurlijk.
2 voor 12 euro is er inderdaad ook even geweest maar dat waren maar enkele titels.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
FRS in Rotterdam, als je alle rekken van boven tot onder afspit kom je de gekste koopjes tegen. Patlabor 2 viste ik vandaag opeens uit de 5 voor 10 rekken. En de Definitive Edition van Trainspotting, waar ik al een tijdje op aasde, kost slechts 6 euro. Ook maar meegepikt.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
In extra-zone is het wel degelijk 2 voor 15 euro hoor, al heel lang.
En daar behoren bijna alle titels in, behalve de nieuwe en speciale edities natuurlijk.
2 voor 12 euro is er inderdaad ook even geweest maar dat waren maar enkele titels.
Mijn fout, ik had het bericht niet goed gelezen en dacht dus dat het nog over FRS ging.