• 177.899 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.980 votes
Profile

Waar hebben jullie de meeste dvd's gekocht?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik denk dat ik de meeste bij Blokker heb gekocht. Een stuk of 30 van 1 euro, 20 van 3 en 15 van 5. En voor de rest nog wat duurdere films. Al heb ik er ook veel bij FRS, Goods 4 You en ... moviemeter gekocht.

daviddoelen

• 663 messages
  • 6589 votes

Bol.com en Ro-Disc.nl.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

1. Free Record Shop

2. Media Markt

3. Bol.com

4. V&D

5. Bart Smit

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

play.com

Japie Mol

• 354 messages
  • 1994 votes

rodisc.nl

freerecordshop

van leest

dvdoutlet

mediamarkt

mediadis

bol.com

kruidvat

blokker

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mediamarkt zeker weten.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

01. Media Markt (zeker 70%)

02. FRS

03. Bravo

04. Blokker

05. Kruidvat

06. Proxis

07. Tweedehands

08. Azur

09. Play

10. BlahDVD

11. Jemiemedia

12. HMV

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

1. DVDvalley (ben ik de enige ?)

2. FRS

3. Van Leest

4. Bol.com (koop daar vrij weinig dvd's omdat ze al gauw een paar euro duurder zijn als elders, cd's zijn er wel mooi geprijsd)

5. DVD Outlet

Ga de komende tijd wat meer buitenlandse (lees: niet-amerikaanse) films en arthouse titels aanschaffen... tips?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb de meeste DVD's uit mijn collectie gehaald bij Boudisque, denk ik.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

1. FRS

2. Play

3. Dvdpacific (bijna net zoveel)

4. Fame

5. HMV

6. Dvd.nl

7. blahdvd

8. Ro-disc

9. Van leest

10. Yesasia

11. Ebay

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

DeepDiscountDVD, Best Buy, Circuit City, Amazon, Sam's Club, Target, bol.com

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

1. FRS ( 50 % )

2. Mediamarkt

3. van leest

4. Play

5. Blahdvd

6. Blokker

7. movie store Eindhoven

8. Ro-disc

De FRS had meer % gehad als die vriendin van mijn vriendin daar nog had gewerkt. Ik kreeg destijds echt veel korting

als er Bijv dvd,s lagen van 3 voor 25 dan kreeg ik nog personeels korting erop

heb echt veel aan haar gehad destijds

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

1. DVDPacific.com

2. Play.com (bijna net zoveel)

3. Rodisc.nl

4. Ebay.com

4. BlahDVD.com

6. Loaded247.com

7. Blokker

8. DVD.nl

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

1. Play.com

2. Yesasia

Niet toevallig twee internetshops waar geen extra vervoerskosten gerekend worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zit bij de prijs in.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Daar ben ik mij verder ook van bewust, maar het effect is veel eerlijker. Je weet meteen wat je betaalt, zonder op het einde van je bestelling nog voor een onaangename verrassing te staan.

Bij Yesasia is (of was ?) het wel zo dat je meer dan 25EUR moet bestellen, maar da's niet zo problematisch voor mij bij die winkel.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Was dat niet meer dan 50 euro?

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

1. Mediamarkt ...een ware dvd-hemel...

2. Extrazone

3. Bol.com

4. Van Leest

5. Play

6. Dvd outlet

7. Ebay

8. Free Record Shop ...vroeger vaak, maar nu praktisch nooit, aangezien het aanbod uiterst beperkt is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

starbright boy wrote:

Was dat niet meer dan 50 euro?

http://global.yesasia.com/help/Topic.aspx?topicId=1574&lang=en

Hier is de chart. 25 USD maar zelfs.

Bij winkels als MediaMarkt, FNAC ea vind ik maar erg weinig. Erg veel DVDs maar uiteindelijk maar beperkte keuze als je buiten de gangbare segmenten wenst te gaan. Een mooie, betaalbare (maar vooral ook up to date) import sectie (zoals bij winkels als een Boudisque) zou erg fijn zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Matchostomos wrote:

1. Mediamarkt ...een ware dvd-hemel...

Vreselijke winkel. Erg onoverzichtelijk en door de vele exemplaren per film lijkt het alsof ze veel hebben, maar het assortiment is uiteindelijk erg beperkt.

Zag North by Northwest voor 15 euro liggen. Veel te duur.

Veel nieuwe films die tegen de 20 euro kosten die elders al goedkoper zijn te krijgen.

Soms leuke weekaanbiedingen. Dat dan weer wel, maar meestal kom ik met lege handen thuis.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

kappeuter wrote:

Vreselijke winkel. Erg onoverzichtelijk en door de vele exemplaren per film lijkt het alsof ze veel hebben, maar het assortiment is uiteindelijk erg beperkt.

Zag North by Northwest voor 15 euro liggen. Veel te duur.

Veel nieuwe films die tegen de 20 euro kosten die elders al goedkoper zijn te krijgen.

Soms leuke weekaanbiedingen. Dat dan weer wel, maar meestal kom ik met lege handen thuis.

Weinig aangenaam om te winkelen, en zoals je zegt (bijzonder) onoverzichtelijk. Maar als ik echt iets nodig heb, ga ik dat vriendelijk vragen en is het antwoord duidelijk.

Overigens lijkt een Mediamarkt in België aanzienlijk te verschillen met één uit Nederland. Nieuwe dvd's zijn hier goedkoper als elders, het aanbod is bijzonder groot en ik kom dan ook nooit met lege handen naar huis (4-5 films voor 20€ is geen uitzondering).

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

In België is Mediamarkt zoals kappeuter het beschrijft: een onoverzichtelijk kluwen van eigenlijk telkens steeds dezelfde films. Ze hebben er veel en niks tegelijkertijd. Heb er enkele films gekocht omdat ze zo goedkoop zijn, maar verder heb ik er zo goed als nooit wat gevonden.

Ik ga meestal naar Fnac (heb een Fnac-lidkaart) vanwege de korting en de groene prijzen. Ook is er niet ver van mijn werk een tweedehandswinkel met DVD's waar ze regelmatig leuke films hebben voor een zeer schappelijke prijs. Films bvb die dubbel gekocht zijn, al in een box zaten, bij een krant in bijlage zaten, of waar filmfans een betere versie van kopen, ... Alleen moet je daar geluk hebben met wat binnen is. Verder als filmliefhebber maakt het mij niet veel uit en kijk ik zowiezo ook in andere winkels, zelfs de niet-mediazaken, naar koopjes.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Voornamelijk op Play.com / boudisque / FRS en sinds niet zo lange tijd CDwow

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

De laatste tijd bestel ik veel bij Boudisque en CD - wow. De laatste tijd verloopt de service bij laatstgenoemde wat minder. Daar waar dvd `s eerst binnen een week al binnen waren. Blijken nu veel dvd `s die ik besteld heb, even niet op voorraad. ( o.a. Les Poupes Russes, Reconstruction, Container ).

Voordeel is wel dat beide winkels een uitgebreid assortiment hebben in vergelijking met FRS, Ro - Disc en Van Leest. Al mag Tokyo.Sora wel eens in het assortiment worden opgenomen.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Free record shop

Music Store

Blokker

Van leest

Media markt (kom er weinig omdat ie ver van mij vandaan is maar het is een hemel voor iedere dvd liefhebber.

V&D

Bart Smit

Fame

Internet: Tot nu toe Dvd outlet

overgen....

Hier in mijn gehucht is het een hel voor een dvd verzamelaar omdat hier geen reet te vinden is kwa films. Helemaal niet toen twee jaar geleden de videotheek falliet raakte(waar je ook wel eens B-films kon kopen) Nu verkopen ze wat van die lullige kinderfilmpjes bij oa de Marskramer. Maar soms zijn er wel eens leuke filmpjes in onze supermarkt of tankstation te koop.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

DVD.nl, FRS, Van Leest, Ro-disc, dvdpacific

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Matchostomos wrote:

(quote)

Weinig aangenaam om te winkelen, en zoals je zegt (bijzonder) onoverzichtelijk. Maar als ik echt iets nodig heb, ga ik dat vriendelijk vragen en is het antwoord duidelijk.

Overigens lijkt een Mediamarkt in België aanzienlijk te verschillen met één uit Nederland. Nieuwe dvd's zijn hier goedkoper als elders, het aanbod is bijzonder groot en ik kom dan ook nooit met lege handen naar huis (4-5 films voor 20€ is geen uitzondering).

Film Pegasus wrote:

In België is Mediamarkt zoals kappeuter het beschrijft: een onoverzichtelijk kluwen van eigenlijk telkens steeds dezelfde films. Ze hebben er veel en niks tegelijkertijd. Heb er enkele films gekocht omdat ze zo goedkoop zijn, maar verder heb ik er zo goed als nooit wat gevonden.

Wanneer ik een specifieke titel zoek ga ik inderdaad ook niet bij Media Markt omdat alles vrij onoverzichtelijk is en ze de gezochte film uiteindelijk vaak toch niet blijken te hebben. Maar wanneer je gewoon wat wil kopen, zonder specifieke titel in je hoofd, is MM wel een goede winkel vind ik. Nog nooit de MM buitengestapt zonder dvd’s, integendeel.

De nieuwste films zijn inderdaad vaak overprijsd, maar de iets oudere zijn vaak spotgoedkoop. Ik heb er al honderden (semi-)klassiekers gekocht aan 2 à 5 euro/stuk, terwijl die in andere winkels allemaal minstens tussen de 10 à 15 euro of meer kosten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik had dat in het begin ook bij Mediamarkt. Goedkope films die je wel leuk vind en maar enkele euro's kosten. Maar op den duur heb je het gevoel dat je er echt geen koopje meer kan doen. Alsof er niet veel variatie in komt en je steeds hetzelfde tegenkomt. En gezellig is het ook niet... Maar zoals je al zei, een winkel waar je eens moet zien voor koopjes, maar niet naar toe gaat om echt een bepaalde film te willen kopen.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Het aanbod en de prijs verschillen blijkbaar van winkel tot winkel. In MM Gent-Oostakker verandert het aanbod zeer frequent, terwijl ik in de MM van Koekelberg of Sint-Pieters-Leeuw ook vaak dezelfde titels zie liggen. In die laatstgenoemde filialen zijn de prijzen ook hoger en zijn de dvd’s nog slechter geordend.

En gezellig is MM inderdaad niet.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Dragon wrote:

In MM Gent-Oostakker verandert het aanbod zeer frequent, terwijl ik in de MM van Koekelberg of Sint-Pieters-Leeuw ook vaak dezelfde titels zie liggen.

Ik ga dan weer naar het filiaal van Mediamarkt in Antwerpen. Misschien dat ze daar meer rekening houden met de arme student.

Film Pegasus wrote:

Maar op den duur heb je het gevoel dat je er echt geen koopje meer kan doen. Alsof er niet veel variatie in komt en je steeds hetzelfde tegenkomt.

Daar vrees ik een beetje voor in de toekomst. De laatste maanden ben ik namelijk vaste klant geworden bij Mediamarkt en kom ik blij als een kind naar buiten, mét al die geweldige aankopen waarvoor ik ruim een uur heb moeten wikken en wegen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.