- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Laserdiscs
Laserdiscs
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zal 'm eens herzien. Wellicht dat ik dan ook de BR koop als die wat is afgeprijsd. Het is in ieder geval een van mijn mooiste hoezen.
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Het zijn weer pareltjes hierboven.
Ben de laatste tijd op zoek naar verschillende leuke troma titls.
Iemand nog suggesties naast de titels hierboven en Toxic Avenger en poultrygeist??
Heb je toevallig ook nog japanse Godzillafilms op laserdisc, Reinbo??
Ben ik nog hard naar opzoek...lekker fout 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb net deze week de schitterende Japanse box ter ere van de 40e anniversary gekocht. Een prachtige box met twee versies, een boekwerk, posters en tal van andere mooie zaken. Zal dit weekend wat foto's maken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een weekje later, maar dan toch. 
Waarschijnlijk een van de mooiste uitgaves ooit.

Voorzijde

Open box

Posters en storyboard

Japanse en US versie

Scenario

Boek

Achterzijde
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Die LD's die je in België hebt gescoord zijn werkelijk prachtig. Shrunken Heads, nooit van gehoord, maar dit hoesje maakt me erg enthousiast. Was hier al een tijdje niet meer komen kijken en ik heb weer genoten 
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Zo!
Keb mn slag weer geslagen en 3 mooie laserdiscs verzameld:
- Ghost in the shell
- Spawn (de animatie)
- Dark City
Heb je daar toevallig ook wat van Reinbo?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee dark city zal wel toffe audio hebben. Is gits de japanse box?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat zijn laserdics in hemelsnaam?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Films op frisbee formaat. 
Google maar even of bezoek wikipedia.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die LD's die je in België hebt gescoord zijn werkelijk prachtig. Shrunken Heads, nooit van gehoord, maar dit hoesje maakt me erg enthousiast.
Moet dei binnenkort maar eens gaan kijken...
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Laserdiscs (12'' cd schijven) zijn een obsoleet format waarop films werden uitgebracht, Vroeger de enige manier om films op bioscoop formaat (letterbox/widescreen) thuis te kijken. Eigenlijk de voorganger van de dvd. Beeld is iets beter dan VHS, maar het geluid is ongeveer te vergelijken met dvd. Productie begon begin jaren 70, en eindigde in 1999 geloof ik. Maar nooit echt een groot succes geworden, behalve in Japan en Amerika. Hoop dat ik t zo goed heb uitgelegd? 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bedankt EVIl, heb wikipedia maar even gelezen en daarna je filmpje bekeken, erg leerzaam. Heb nog nooit een laserdisc in mijn handen gehad geloof ik.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Weer wat moois op de kop getikt. 

De box 

LD

Achterzijde

35 mm Filmcel

Boekje (32 pagina's, Engels)

CD

Lobby cards

Lobby cards
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ook dit waardevolle collector's item (gaat op ebay voor over de $300) op de kop weten te tikken, voor weinig.
. Herziening deze week zorgde vor een flinke opwaardering.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hier nog mooi alternatief (Japans) artwork voor Starship Troopers. Ik vind vooral de 50's feel van de binnenkant er goed gedaan.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Death Machine, had er nog nooit van gehoord, maar is een best leuke film. Dit is de 120 minuten durende DC, die nergens anders beschikbaar is. Een kortere versie lijkt me beter. Edit: Deze cut schijnt ook op dvd uit te zijn in de UK, maar die heeft een slechtere beeldkwaliteit dan de laserdisc.

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat is dat vet reinbo, echt heel erg mooi. Je kan op zo'n frisbee(zoals jij ze noemt) natuurlijk ook grafisch veel meer kwijt als op zo'n lullig dvd-hoesje.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het zijn inderdaad de geweldige hoezen die laserdiscs tot het ultieme verzamelobject voor filmliefhebbers maken. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hier nog een boeiende link voor wie alles van het format wil weten: http://www.blamld.com/laserdisc/faq/FAQ_intro.htm
EVIL '84
-
- 415 messages
- 294 votes
Inderdaad. En omdat ze soms moeilijk te krijgen zijn en niet meer gemaakt worden, is het al een kunst op zich om ze te bemachtigen
Om te beginnen kun je op marktplaats goed uit de voeten, voor de speciale edities kun je het beste op ebay kijken. Spelers zijn ook niet zo moeilijk te krijgen. Zorg wel dat je er een uitzoekt die zowel PAL als NTSC format afspeelt. Keb zelf een Pioneer DVL-909, die draait de laser zodat je de disc niet hoeft om te draaien halverwege de film!
Het zijn weer toppertjes hierboven Reinbo!! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Plaats ook eens wat foto's. Ben wel benieuwd naar de GitS discs enzo.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hier nog de Japanse disc van Salo en The elephant Man

En nu weer even geduld op het volgende pakket. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En hier mijn ubercoole vondst van deze week. Zombie Holocaust met een paar leuke posters.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Deze week ook mijn hand weten te leggen op de gehele Lone Wolf and Cub serie. Geweldige films

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat betaal je nou gemiddeld voor zo'n disc reinbo?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Vroeger (in de jaren 90 voordat er dvd was) 100 gulden, maar tegenwoordig een euro of 2 a 3 en wat meer 10-20 euro voor puntgave edities uit Japan. Maar zon TCM box, Lake Placid kostte me al gauw richting de 100 euro. Maar die zijn eigenlijk nog veel meer waard. 't is een beetje als met postzegels, hoe zeldzamer en hoe beter de conditie, hoe hoger de waarde. Probeer het meeste als koopje op de kop te tikken, maar soms komt er een 'must have' langs en dan moet ik er toch wel wat voor neerleggen. Maar Zombie Holocaust kost meestal rond de 70 euro, maar die heb ik voor 6 op de kop weten te tikken.