• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Laserdiscs

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Hier : LaserDisc Database - Welcome to the LaserDisc Database - lddb.com kan je overigens de vraagprijzen en marktprijzen vinden. In de regel liggen de vraagprijzen vaak op meer dan 200% van wat er op ebay daadwerkelijk voor geboden wordt.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dankjewel Reinbo. Is zeker wel iets wat ik zou willen gaan sparen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je kan op marktplaats vaak voor weinig grote partijen op kopen (2 euro per disc). Ik heb daar meestal het meeste al van, maar als beginner kan je snel een aardige collectie starten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nou nog zo'n speler ergens zien te krijgen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ook op marktplaats.

Marktplaats.nl > 270 laserdiscs (laserdisks) met pioneer ld speler cld 1850 - Audio, Tv en Foto - Dvd-spelers en Dvd-recorders - audio-tv-foto.marktplaats.nl

Voor ongeveer 300 euro heb je een prima start. Zelfs 500 euro is een goede prijs hiervoor. Nog geen 2 euro per film..... Heb de lijst gezien, zit een hoop leuks tussen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Heb je het allemaal een beetje mooi staan thuis? Tussen de dvd's en blu-rays in of zo?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat is best lastig, staan nu eigenlijk naast elkaar in de kast zoals men vroeger de LP's in de kast had staan. Maar daardoor zie je eigenlijk enkel de zijkant en laat daar nu niet zo veel aan zijn....

Maar af en toe trek ik er een stapeltje uit om het artwork te bewonderen. Zou eigenlijk eens een mooie expositieruimte moeten hebben. Kunsthal of zo.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7366 votes

Ik kom dan zeker eens kijken!

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Laatst nog mensen naar de jaarbeurs geweest voor de platen & cd beurs??

Stonden ook laserdiscs. Weer wat mooie exemplaren gevonden voor weinig.

Ook via marktplaats wat gevonden..

oa:

- Lord of illusions

- Ren & Stimpy collection

- Godzilla (1956)

- Chinatown

- Its a mad mad mad world

- The fly (1951)

- Heavy metal (animatie 1981)

- Boys from Brazil - special edition

Krijg ook binnenkort de LD van Woodstock binnen

T word wel wat met die collectie.

Jij nog mooie nieuwe hoezen Reinbo?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Ik zit een beetje dit topic door te nemen en ik moet zeggen dat een paar van die Laserdisc hoezen/artwork er erg gaaf uitzien. The Thing, Naked, Nostalghia en Se7en bijvoorbeeld.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Hier nog twee heavy duty collector Items: Nightmare City van Lenzi en Gates of Hell (City of Living Dead) van Fulci. Die laatste met 35 mm filmbeeld.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Argento's Phenomena incl The Horror museum of Dario Argento.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

En hier weer een top stuk. De Tsukamoto box met zijn 4 eerste werkjes (zonder ondertiteling, dat wel... Zit ook een boekwerkje bij dat wel deels in engels is.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Prachtig! Hoe meer horror en zombies hoe beter!

Ik vind de hoezen van al die horrorfilms er echt wel het meeste tussenuit springen.

Vooral al die dubbele hoezen met al die informatie en extras!

Er is ook veel vraag naar op laserdisc format.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vooral die Japanse horrorhoezen zijn top. Ze hebben daar de neiging de meest gore stukjes uit de film op de hoes te zetten.

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Gekke Japanners

Staan nu een hoop Japanse discs op marktplaats, wellicht het kijken waard?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb er net weer een aantal gekocht, maar staat wel veel moois tussen. De discs van die man uit Heerlen zijn in perfecte staat. Kan je zeker aanraden wat te kijken, maar niet tegen mij opbieden.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7366 votes

Krijg wel zin om er enkele te kopen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik kan je allee criterions behalve Belle du Jour, Sword of doom en Vengeance is Mine (want die heb ik al) aanraden. Ook mooie box van 12 monkeys en goede editie van de Blues Brothers

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Pas geleden de box van Woodstock binnengekregen, echt een mooi exemplaar! Met een langere speelduur dan de dvd versie. Heb nu mn oog op wat Jazz LD's laten vallen, ben benieuwd wat hij ervoor wil hebben...

Heb jij nog mooie muziek LD's om te plaatsen, Reinbo??

Fijn trouwens dat er door deze topic meer mensen intresse tonen in laserdiscs! Goed bezig

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb wat van Zappa, Queen, Styx, Stones e.d. en natuurlijk ook die mooie Woodstock box. Muziek dvd's zijn over het algemeen veel waardevoller dan de films, omdat muziek fans veel meer geneigd zijn alles te willen hebben. Dus ik zou die jazz platen zeker doen als je ze voor weinig kan krijgen.

Zal binnenkort eens mijn muziek ld's hier plaatsen.

jipt

• 3461 messages
  • 3471 votes

Hoe is de beeldkwaliteit van LD? Same as DVD?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Iets minder, maar een stuk beter dan VHS. Heeft wel dezelfde videolook als vhs, maar met meer kleur, meer contrast en een stabieler beeld. Eigenlijk vergelijkbaar met een niet anamorfe dvd. (Die had je in het begin nog wel eens)

Op zich prima om naar te kijken, gewoon een andere 'look', minder scherp, zeker vergeleken met blu-ray. Maar wel lekker retro. Maar het gaat ook vooral om het art work en er zijn natuurlijk wat titels die nooit op dvd zijn uitgekomen, daarnaast worden tegenwoordig alle foutjes (digitaal) weggepoetst.

geluid is wel beter dan DVD.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Beeldkwaliteit zegt natuurlijk ook niet altijd alles.

Ik lees dat die krengen een diameter van 30 cm hebben, klopt dat? Dat is natuurlijk wel gigantisch

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Yep. Hier zie je de beeldkwaliteit goed.

Laserdisc Memories: Laserdisc Memories: Episode 16 - Sequel Shootout: Temple of Doom Vs. The Last Crusade - laserdiscmemories.com

In de jaren 90 was het natuurlijk nog state of the art.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb nu eindelijk de geweldige tv serie On the Air van David Lynch weten te bemachtigen. Prachtige hoes ook, van mooi dik karton.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

En ook deze mooie editie van Princess Mononoke. Geen ondertitels, maar wel een lekkere vete soundtrack. En acht, het verhaal is ook zonder prima te volgen.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zit ook nog een poster bij.

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Die van Princess Mononoke is erg mooi, wist niet eens dat deze ook op LD uit was. Zit er ook een Engels audiotrack op? Kijkt makkelijker dan Japans zonder ondertitels. Vind ik wel een nadeel van de Japanse discs, als er geen Engels gesproken word is de film niet te volgen. Heb ik bijv. bij de film Red Dawn als er Russisch gesproken word. Heb trouwens de Jazz LDs gekocht, prijs viel nog wel mee. Kan ik nog n beetje ontspannen tijdens de drukke feestdagen als ze op tijd binnen komen

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

LASERDISC (1992): Thousand Pieces of Gold - 1991

(afbeelding)..

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

EVIL '84 wrote:

Die van Princess Mononoke is erg mooi, wist niet eens dat deze ook op LD uit was. Zit er ook een Engels audiotrack op? Kijkt makkelijker dan Japans zonder ondertitels.

Nope enkel in het Japans, daarbij kan je bij laserdiscs de ondertitels niet uitzetten als die ze heeft. Maar gelukkig staan ze vaak in de zwarte balk onder het beeld en zijn ze weg te zoomen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.