- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Kijkachterstand
Kijkachterstand
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Opgelopen tot 129.... In deze vakantie maar even wat weg kijken! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Stand van vandaag: 274 films, waarvan zo'n 20 shorts zijn en dan nog allevijf seizoenen The Wire en de hele series Waltz en Allemaal film. Als ik nu stop met op wat voor manier dan ook ongeziene films hierheen te laten komen kan ik nog een jaar of anderhalf vooruit.
Het langst ligt hier een gekopieerde DVD van Bram Stokers Dracula (die van Coppola) die ik zo'n zes jaar geleden van een toenmalige collega kreeg, vond ik terug toen ik ging verhuizen een paar maanden terug, nooit bekeken nog. De langst liggende legale DVD is Transe, bijna twee jaar in huis en nog ongezien
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
En als je The Wire goed vindt - retorische voorwaarde, natuurlijk vind je die goed - kan ik je ook The Shield aanraden. Niet helemaal hetzelfde, maar ook een zeer sterke politieserie. 2 jaar. 
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Ik heb Ikiru hier volgens mij al 4 jaar ongezien liggen...
Kijkachterstand is toevalligerwijs precies 300.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Lijst is opgeschroefd naar 350 (alweer).
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Hoop weg gekeken maar er zijn er ook een zooi bij gekomen. Gelukkig is mijn kijkachterstand wel omlaag gegaan, ondanks de vakantie die we gehad hebben en dus niets gekeken hebben. 124 op het moment. Ik hoop eind volgende week weer een stap dichter bij de 100 te zijn 
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Mijn kijkachterstand is verminderd, maar nog altijd 300 dvd's groot.
Nitrouz
-
- 433 messages
- 232 votes
Gaat steeds sneller, momenteel een kijkachterstand van zo'n 54 titels. Gisteren waren dat er nog 60. Ben van plan de komende 3 dagen nog 6 films te kijken voordat ik op vakantie ga. Heb mezelf voorgenomen mijn kijkachterstand te reduceren tot 20 titels voordat ik nieuwe films ga kopen.
kijkachterstand:
1. Who Can Kill A Child
2. [rec]2
3. the uninvited
4. autumn
5. baise-moi
6. besat
7. Bloody Birthday
8. The Meat Grinder
9. The City of the Dead
10. Creature of the night
11. Dance of the Dead
12. The Dentist
13. The Dentist 2
14. The Diary of Ellen Rimbauer
15. Doghouse
16. Dread
17. Drag me to Hell
18. The Sinful Dwarf
19. The Hitcher
20. The Hearse
21. Black Night
22. Re-Cycle
23. Grotesque
24. Silk
25. Black House
26. Garden of Love
27. Frostbite
28. House
29. Inferno
30. A Tale of two Sisters
31. Ju-On
32. Kaidan
33. Machine Girl
34. Ichi the Killer
35. Lorelei
36. Room
37. Rogue
38. Ring 2
39. Repo
40. gangster High
41. The Others
42. Orphan
43. The Orphanage
44. Oldboy
45. Ôdishon
46. I'm a Cyborg, but That's OK
47. The Serpent and the Rainbow
48. Silent Bloodnight
49. Dracula in Pakistan
50. Vital
51. Thir13een Ghosts
52. TCM: The Beginning
53. Tesis
54. A Taste of Blood
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Mijn kijkachterstand is verminderd, maar nog altijd 300 dvd's groot.
Een maand geleden waren het er 300, nu zijn dat er zo'n 30 minder. 
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Zijn zoveel bijgekomen, met ruilen en kopen.
Momenteel moet ik er nog 258 zien (Dvd's + Blu-rays) en nog 8 DVD boxen
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Maar eens een visuele versie van mijn huidige "te kijken stapel (DVD)", Heb vooral de recentere art-house er uitgepikt voor de komende tijd. Fijn om nog zoveel interessants in het vooruitzicht te hebben, en dan is dit nog maar een fractie van de kijkachterstand 

McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Daar zit echt heel veel moois tussen! Pusher trilogie, Zhang-ke, Weerasethakul, heerlijk hoor. Maar met zoveel stemmen zul je het merendeel van die stapel toch al wel kennen? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Enige wat ik snel herkende zijn The Town, Centurion, Mary and Max en Ip Man. Alle 4 titels zijn goed, dus dat is mooi meegenomen.
Mijn huidige stand staat op 356. Hopelijk kan ik tot eind augustus 1 tot 2 titels per dag zien, dan schiet het een beetje op. Er zijn rond de 55 films die ik kan lenen, dus 1/7e van mijn lijst is gedekt. Alle andere overige moet ik misschien huren bij een videotheek of eventueel ruilen met andere gebruikers, maar dat komt nog wel.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Daar zit echt heel veel moois tussen! Pusher trilogie, Zhang-ke, Weerasethakul, heerlijk hoor. Maar met zoveel stemmen zul je het merendeel van die stapel toch al wel kennen?
nee deze moet ik nog allemaal zien
wellicht zitten er één of twee oudjes tussen die ik 20 jaar geleden al een keer gezien heb, maar daar kan ik me dan niet veel van herinneren (en van de box sets heb ik soms uiteraard wel al iets gezien)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het lijkt me echt heerlijk om elke filmavond uit zo'n collectie te kunnen kiezen!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het lijkt me echt heerlijk om elke filmavond uit zo'n collectie te kunnen kiezen!
dat is het zeker!!!
"prive videotheek beavis, een waargemaakte droom" 
... soms ook wel frustrerend dat je zoveel te kiezen hebt, en dan niet kunt kiezen
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zelden een DVD-collectie gezien waar ik zoveel overeenkomsten zie. Mocht je Peppermint Candy, Tokyo Sora of The Apu Trilogie in de toekomst weg willen doen dan geef je maar even een gilletje. 
Trouwens deze documentaire kun je ook vinden in de prachtige DVD-box van Zhang-ke.
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Moest er 258 zien, daar waren er een aantal vanaf...
Maar...... Er zijn weer een aantal bij (Extra gekregen, gratis bestellingen en gekocht)
Ik zit nu rond de 270 dvd's denk ik.
Moet toch eens een stop op kopen zetten denk ik 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Inmiddels 350+, geen idee of ik nog ooit tijd vind om alles weg te werken ...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dat zit er niet in. Ik blijf al hangen tussen de 350 en de 365 en dat is al maanden zo. Dus het is een klein kans om ze goed uit te dunnen...
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Mijn lijsten weer helemaal bijgewerkt.. kom ik op een kijkachterstand van 326 titels.

Ach, ik maak me er allang niet druk meer over.. Ik kan nog 100x zeggen, ik stop even met kopen, dat lukt me toch niet..
En waarom ook? Het is toch zo leuk. 
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Mijn lijsten weer helemaal bijgewerkt.. kom ik op een kijkachterstand van 326 titels.

Ach, ik maak me er allang niet druk meer over.. Ik kan nog 100x zeggen, ik stop even met kopen, dat lukt me toch niet..
En waarom ook? Het is toch zo leuk.
Mee eens! Ik neem mezelf ook altijd voor niks meer te kopen (tijdelijk) en dan zie ik toch weer iets interessants of iets leuks in de 5 voor 5 bak en dan gebeurd het toch weer. 
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Weer vele erbij..
Kijk achterstand inmiddels +300
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik moet ook echt maar eens beginnen aan mijn kijkachterstand. Ga binnenkort maar eens een lijstje maken en geen films meer kopen totdat ik er minstens 50 gezien heb van mijn lijstje. Series blijf ik waarschijnlijk wel gewoon kopen, maar films eventjes niet meer..
edit:
Ik heb een lijstje gemaakt van de 50 dvd's waar ik het meest naar uitkijk, die ik in bezit heb. Niet op volgorde:
1. 21 Grams
2. 30 Days of Night
3. Alice in Wonderland (2010)
4. Amores Perros
5. Antichrist
6. Bitch Slap
7. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
8. Cheuat Gon Chim (The Meat Grinder)
9. Coco avant Chanel
10. Colic: Dek Hen Pee
11. The Crazies
12. Dead Snow
13. Eastern Promises
14. Eden Log
15. Edward Scissorhands
16. The Elephant Man
17. El Espinazo del Diablo
18. Eyes Wide Shut
19. The Girlfriend Experience
20. La Haine
21. Hauru no Ugoku Shiro (Howl’s Moving Castle)
22. Heisei Tanuki Gassen Pompoko
23. Hipnos
24. Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas)
25. Inglourious Basterds
26. Kick-Ass
27. Il Ladro di Bambini
28. Das Leben der Anderen
29. Léon
30. Little Deaths
31. The Lord of the Rings: The Two Towers
32. The Lord of the Rings: The Return of the King
33. Love Happens
34. Melissa P.
35. The Nightmare Before Christmas
36. Ôdishon
37. Peeping Tom
38. Pontypool
39. High School Confidential
40. Rain Man
41. Rebel Without a Cause
42. Brendan and the Secret of Kells
43. Surrogates
44. The Taking of Pelham 1 2 3
45. Tekon Kinkurîto (Tekkonkinkreet)
46. Tenkû no Shiro Rapyuta (Laputa: Castle in the Sky)
47. To Kill a Mockingbird
48. The Usual Suspects
49. Something’s Gotta Give
50. Ronin
Nitrouz
-
- 433 messages
- 232 votes
Inmiddels mijn kijkachterstand weten terug te schroeven naar zo'n 40 films. Er zitten er wel een stuk of 15 tussen die ik nog 'bewaar', om te kijken op mijn nieuwe televisie die ik binnenkort ga aanschaffen.
En ik mag pas weer films kopen als de achterstand zit op onder de 35 films!
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Aantal films: 1315
Kijkachterstand: 721
*kuch*
Al heb ik een aantal films uit mijn kijkachterstand ooit wel gezien. Dit is wat ik niet gezien heb sinds ik scores bijhoud en dat is sinds 27 juli 2007.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Is het dan echt alleen voor de heb? Of ga je ze ook nog daadwerkelijk een keer zien?
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Wat denk je zelf? Wat moet ik met een dvd die ik toch nooit ga kijken?