Criterion
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
The Barnes & Noble sale begins RIGHT NOW; 50% off all Criterion Blu-rays and DVDs until August 1st
Zoek ook nog even door voor wat kortingsbonnen/linken en dan is het helemaal een prachtige zomer. 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Ik wist dat hij out of print is, maar omdat Une Femme Est Une Femme er ook tussen stond die maar besteld en meteen het bericht gekregen dat de bestelling gecanceled is. Jammer, want dat is nog wel een titel die ik graag van Criterion wil hebben.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zat er aan te denken om ook eens een Criteron aan te schaffen, maar het is me nog niet duidelijk welke site daarvoor het meest geschikt is. Iemand een tip?
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Iedere online shop in de VS verkoopt Criterions!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Verkoopt de site van Criterion ze ook niet zelf? Of is dat alleen Eureka! die dat doet?
Ik koop meestal via eBay trouwens. eBay stores dan, want veilingen zijn er niet vaak (nooit) van (nieuwe) Criterions. Al is het aantal Criterions in mijn collectie beperkt.
-fal
-
- 2028 messages
- 2290 votes
Ik zat er aan te denken om ook eens een Criteron aan te schaffen, maar het is me nog niet duidelijk welke site daarvoor het meest geschikt is. Iemand een tip?
De link van Verhoeven is een goede. Die aktie (50% op Crit) hebben ze met enige regelmaat. Startbedrag verzendkosten is $ 7,50, en voor ieder item (dus ook boxen) 0,99. Zonder die aktie zijn ze wel prijzig.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Verkoopt de site van Criterion ze ook niet zelf? Of is dat alleen Eureka! die dat doet?
Ik koop meestal via eBay trouwens. eBay stores dan, want veilingen zijn er niet vaak (nooit) van (nieuwe) Criterions. Al is het aantal Criterions in mijn collectie beperkt.
Je kan de films ook via Criterion kopen, maar volgens mij zijn die behoorlijk duur! Jammer dat Criterion niet (net zoals Masters of Cinema) een maandelijkse sale heeft!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
De laatste Criterion nieuwsbrief heeft als hint voor een upcoming release het volgende plaatje!

Als ik alles moet geloven betekend dat Head onderdeel gaat worden van de Criterion collectie, en dat is f***ing great news! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vraag me toch altijd af hoe zo'n bedrijf als Criterion commercieel rendabel kan zijn.
Er gaat toch erg veel geld zitten in de ontwikkeling van zulke uitgebreide en zorgvuldig samengestelde releases lijkt me, en maar een beperkt aantal filmfreaks die zoveel geld voor een release over hebben.
Als ze nou NL ondertiteling hadden zou ik wellicht aanschaf overwegen, nu niet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Omdat ze ook de hoofdprijs vragen. En dan kan het blijkbaar net uit, omdat de fans ze tóch aanschaffen.
Hoewel ik koop ze ook nauwelijks, want ook ik vind ze gewoon te duur. De meeste heb ik gekocht toen Boudisque over de kop ging en 50% korting had... Jeanne d'Arc, Samouraï.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
In de VS is Criterion ook wel een extreem geval van een verzamelaarsding, een label of approval. Dat gaat soms irritant ver. Films die pas bestaan als er een Criterion van is. Mensen die hun filmkijken er bijna aan ophangen en die geschokt zjn als ze het wagen om The Curious Case Of Benjamin Button uit te brengen. Dat werk.
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
Als ze dan toch bezig zijn mogen ze bij Criterion ook wel The Yellow Submarine uitbrengen.
Die schaf ik, zonder er twee keer over na te denken, gelijk aan 
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Ik heb hier nog de 2-disc Criterion-editie van Ikiru liggen. Deze heb ik een tijd geleden gekocht, zonder erbij stil te staan dat deze R1 is en ik geen regiovrije dvd-speler heb. Als iemand toevallig een R2-uitgave van Ikiru heeft en deze met die van mij wil ruilen, dan hoor ik 't graag. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Je zou nogal gek zijn dan......
.Barnes & Nobles heeft momenteel actie met 50% korting op o.a. Criterion DVD 's en Blu-ray discs.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Als ik binnenkort niet de ruil totstand breng (mijn R1-Ikiru voor iemand anders z'n R2-Ikiru), dan zal ik idd over gaan tot aanschaf van een regiovrije speler.
Maar ik heb nogal moeite om een regiovrije speler voor een betaalbare prijs te vinden in NL.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
.Maar ik heb nogal moeite om een regiovrije speler voor een betaalbare prijs te vinden in NL.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Ja, dat gaat vooral over het regiovrij maken van een dvd-speler. Ik wil een dvd-speler kopen die regiovrij is.
Er heeft nu wel iemand gereageerd, met een link naar een webwinkel waar ze regiovrije dvd-spelers verkopen... maar die webwinkel oogt mij een beetje te 'schimmig'...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ja, dat gaat vooral over het regiovrij maken van een dvd-speler. Ik wil een dvd-speler kopen die regiovrij is.
Er heeft nu wel iemand gereageerd, met een link naar een webwinkel waar ze regiovrije dvd-spelers verkopen... maar die webwinkel oogt mij een beetje te 'schimmig'...
Zij hebben ook betaalbare regiovrije spelers met levenslange garantie (op regiovrij).
Ik zou in 2010 meteen gaan voor een multi -regiovrije- speler, dus met CD, SACD, DVD en Blu-ray mogelijkheid. Ook bij DVD dan meteen beter beeld.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Ik zie maar 1 dvd-speler die ze hebben en die regiovrij is... en die is portable. Dat zoek ik niet.
De goedkoopste regiovrije blu-ray-speler (wat ik dus eigenlijk niet eens zoek) kost bijna €400... dat vind ik allesbehalve betaalbaar.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Je kan ook een gewone blu-ray speler kopen, daar is het DVD gedeelte zowiezo altijd regio-vrij. Gewone spelers heb je al vanaf 50 euro (laatst nog bij de Kruidvat), maar die maken nogel veel lawaai, tot 100+ euro.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Dat zou idd kunnen. Maar, als het zo begrijp, verkopen ze bij normale mediawinkels in Nederland, geen (vrij goedkope) regiovrije dvd-spelers?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik was gisteren bij de mediamarkt voor een regiovrije speler, maar die verwezen mij naar de Aldi e.d, vandaag kreeg ik een tip voor de blokker, waar er een regiovrije zou liggen voor 25.-.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Hm. Dan ga ik morgen maar eens bij de Blokker kijken. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Enkele jaren geleden kocht ik een Aristona DVD speler bij Blokker, als ik het mij goed herinner voor zo'n € 45,-.
Die kon ik , door eenvoudig intikken van een code, binnen enkele minuten regiovrij maken, en alles op afspelen.
Nooit een probleem mee gehad, alleen veel plezier.
De speler die ik daarvóór had kwam eveneens van Blokker, en was nóg goedkoper, en regiovrij.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik heb ook die van Blokker... Al 2 keer kunnen omruilen, weinig problemen mee (alleen dat ik moet uitzoomen om volledig beeld te krijgen en er dan altijd "zoom 1/2" in de hoek van het scherm blijft staan).
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Flinke korting (45%) op Criterions
Intresse in Yi Yi, Days of Heaven (BR) en Le Samouraï. 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Bedankt voor de tip, heb er meteen twee besteld!
notnotfun
-
- 617 messages
- 0 votes
Ik ben om. Ik ga een groot deel (zo'n 50%) van mijn (niet zo grootte) dvd collectie weggdoen en overstappen op OF blu-ray OF Criterion / blu-ray's van Criterion
. Die uitgaves van Wes Anderson zijn ook echt te cute!
notnotfun
-
- 617 messages
- 0 votes

. Een verademing tegenover de huidige uitgaves van Days of Heaven. Die zijn werkelijk schandalig, zeker voor zo'n visueel poëtische film.