- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Veel te dure dvd's (/blu-rays)
Veel te dure dvd's (/blu-rays)
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
het valt me op dat met name de V&D geen enkele weet lijkt te hebben van andere DVD aanbieders op de markt. Bij Vroom en Dreesman schijnen ze te denken dat ze een monopoly hebben of zo. een paar voorbeelden:
Wesly Snipes DVD box: met de standaard uitvoeringen van Blade en the Fan. Normaal moeten die beide los te kopen zijn voor een totaal van hooguit 12,50. V&D doet ze voor 70 Euro!!! in de verkoop.
Ik had bij de FRS de dvd van Shrek voor 14,99 aangeschaft. Bij de v&d was de VHS 21,95.
misschien zit hier een mooi waarschuwingstopic in.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3291 votes
21,95 voor een VHS??!? Ik liep vandaag in de FRS te struinen en ik heb niet eens een DVD gezien die zo duur was.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De V&D heeft idd belachelijke prijzen voor DVD's en CD's. Ik heb geen idee hoe ze die prijs zo hoog kunnen houden, er moeten wel erg veel mensen intrappen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ze staan niet voor niks in de verkoop ook al omdat ze van die markt geen donder snappen, of willen snappen. Af en toe hebben ze wat aardigs rond de 5 euro. FRS begrijpt er meer van.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Tja, de V&D spoort inderdaad niet als het gaat om het verkoop van films. Ik koop mijn DVD's bijna altijd bij de Media Markt, die hebben tenminste redelijke prijzen.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Een paar maanden geleden had de V&D Zwolle de Scream-trilogybox (dvd) voor €72,- liggen.
Terwijl de 3 delen los overal voor nog geen €10,- in de bakken liggen.
En dit soort dingen kom ik vaker bij hun tegen,snap niet dat ze het vol houden.Al zal dit ook wel éen van de redenen zijn dat steeds meer mensen bij de V&D weglopen en ze fillialen moeten gaan sluiten.
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Geen wonder dat die zaak zo slecht loopt. Opdoeken die handel of de instelling veranderen. btw. Wordt het niet eens tijd voor winkels al FRS om eens een stuntweek te houden met dvd's voor belachelijk lage prijzen. De dvd's die ik graag wil hebben zijn altijd zo duur. Ik ben voor!!!
movie-freak
-
- 253 messages
- 532 votes
En dan zie ik af en toe mensen die een hele stapel dvd's (of cd's) kopen bij de V&D, terwijl de FRS ernaast zit :s:s:s
Wokkel
-
- 1 messages
- 0 votes
V&D The X-Files Season 1 t/m 8 € 125 per stuk
Van Leest The X-Files Season 1 t/m 8 € 54 per stuk
Dat scheeld maar liest € 568 op Deel 1 t/m 8.......
Zijn nog van de oude stempel denk ik...;-)
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Nu weten we ook gelijk waarom de V&D diversen fillialen moet sluiten 
Melbourne
-
- 2 messages
- 0 votes
Heb je een Media Markt in de buurt ben je een gelukkig mens. Maar laatst zag ik bij de media markt in rijswijk Friends serie's te koop, voor elk seizoen op dvd vroegen zij 59,95!!! en in den haag 29,95!!! dat is niet nogal een verschil.
Het lijken wel V&D prijzen
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Toen ik the Godfather Trilogie kocht bij FRS meer dan een jaar geleden voor 50 euro, was diezelfde box bij bol.com nog meer dan 100.
Kijk altijd goed rond voordat je iets wilt kopen, je kan snel belazerd worden...
Nog steeds zie ik dvds die per winkel enorm kunnen verschillen, in mijn woonplaats is een winkel waar dvds soms wel 3x duurder zijn dan diezelfde dvds bij FRS.
Elise
-
- 28 messages
- 140 votes
Ik check altijd de frs, fame en de dvd discount die daarnaast zit (Kalverstraat). De prijs van een bepaalde dvd wisselt echt per zaak, dan is de een goedkoper en dan weer de ander) Ik koop overigens geen anime bij frs of fame (een paar uitzonderingen daar gelaten)(en ze hebben eigenlijk bijna niets wat de moeite waard is). Soultaker bijvoorbeeld ligt bij frs voor 28,95 terwijl je hem voor 19,64 bij archonia.com kunt halen (die verzendkosten haal je er dan wel uit). Verder heeft bij mij de Blokker (jajaja!) ook vaak goedkope dvd's en natuurlijk Bart Smit en Intertoys (maar dan moet je wel van Transformers enzo houden n_n)
Vergeet ik bijna de action te noemen!!!
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ben het helemaal met jullie eens vwb de V&D.
Toch kan je als je een beetje zoekt bij de V&D soms ook wel tegen wat leuks aanlopen.
Ik heb bv Heat en L.A. confidential allebei voor
EUR 7.50 gekocht bij de V&D. Dat vond ik dan wel weer redelijk. Maar inderdaad is shoppen bij de aanschaf van DVD's altijd aan te raden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als je moest zien hoeveel films ik heb van Blokker. Met de regelmaat van een klok doen zij eens een actie, en dan zijn hun films echt supergoedkoop... 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Bij Blokker wisselt het..maar over het algemeen redelijke prijzen.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
De Bijenkorf is toch ook een winkel die nog altijd belachelijke prijze durft te vragen voor cd's en dvd's? Dat daar toch mensen tussen staan te zoeken vind ik echt verbazingwekkend. Zouden ze gewoon geen weet hebben dat het (veel) goedkoper kan?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Vendex-concern. Dus hetzelfde als V&D.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
ik verbaas me elke keer dat ik bij het Vendex concern binnenloop dat ze nog steeds dvd´s in de verkoop hebben. Je zou toch denken dat geen hond die bij hun koopt omdat 99,99% van het aanbod elders goedkoper is.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Wat ik niet snap is dat je vaak topfilms voor een prikkie kunt kopen en dat minder goede (en flops) veelste duur geprijst zijn. Iemand een goede reden hiervoor?
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Ik denk dat hoe meer DVD’s er verkocht worden (dat vaak gebeurd met een goede film) hoe goedkoper je het kan maken.
Inkoop wordt namelijk ook goedkoper voor de winkels naarmate je meer inkoopt.
Kijk maar naar je strippenkaart voor bus etc. Hoe meer strippen je koopt hoe goedkoper het in verhouding wordt.
Heeft gewoon met het aantal te maken (kwantiteit) dat je verkoopt.
mr,x
-
- 31 messages
- 22 votes
diskoland is ook duur.daar betaal je ook zo het dubbele.
en bol.comik zocht de dvd-box van the a-team is €20 duurder en dan staat erbij je bespaart zoveel %.
als ik dvds koop dan ga ik wel naar frs.veel beter.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vergeleken met een jaar geleden zijn dvd's 8 procent duurder geworden. 
(scroll naar beneden naar 'Dingen die duurder zijn geworden')
Dat zal een reactie zijn op de dalende verkoop, maar door die hogere prijzen zullen er alleen maar minder dvd's verkocht worden...
Mijn ervaring is dat vooral BOL duurder is geworden. Waar je een paar jaar geleden nog oudere films voor 5-6 euro kon kopen, zijn die nu al gauw 8-9 euro.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Wat ook meespeelt is dat het aanbod afneemt. En vooral titels die eerder goedkoop waren zijn nu OOP. Bol is inderdaad duurder en de concurrentie is ook minder.
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Het probleem ligt inderdaad bij de afnemende concurrentie en het feit dat, los van de liefhebbers, de meeste mensen toch nog steeds downloaden. Laatst was ik met mijn vrouw een dagje shoppen in Utrecht en toen viel me al op dat er totaal geen plekken zijn waar je dvd/blu-rays kunt kopen. Free Record Shops en aanhangende ondernemingen zijn allemaal weg en uiteindelijk hebben we alleen wat films kunnen halen bij de MediaMarkt.
Op internet zijn er natuurlijk zat plekken waar je zou kunnen slagen, maar vaak zijn het kleine onbekende bedrijfjes waar ik dus sowieso niets bestel en dan kom je toch weer uit bij Bol, Wehkamp (die niet echt een grote collectie hebben), Cosmox en ...? Het is jammer, maar Bol staat gewoon te sterk op het moment, door het gebrek aan concurrentie.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Ik heb inmiddels de ervaring dat je sommige DVD's beter in het buitenland kan bestellen, dan in Nederland. Ik heb bijvoorbeeld hier recent een oude Australische film beoordeeld. Als de Special DVD Edition (3 DVD's!) daarvan op een buitenlandse site voor circa Euro 17 exclusief circa Euro 3 verzendkosten wordt aangeboden, terwijl de gewone 1-DVD-editie hier in Nederland volgens webwinkels Euro 30 à Euro 40 moet kosten ben ik het gelijk zat.
Ik maak altijd prijsvergelijkingen, hoe beperkt de order ook is, en Nederland komt daarbij niet echt gunstig uit. Het bovenstaande is absoluut niet de eerste negatieve ervaring.
Ik zit me half en half af te vragen of MovieMeter, gezien haar omvang, hier geen vuist kan maken maar dat is wishful thinking.
Een flink aantal DVD's hier is, tijdens vakanties of stedentrips, rechtstreeks in het buitenland gekocht.