• 177.924 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.314 votes
Profile

Arrow

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Overigens als de 22 euro grens vervalt zal ik grotere bestellingen gaan doen en minder snel kleintjes, dus ik ga eerst na hoe de grenzen precies komen te liggen en wat voor mij gunstig is

Beetje makkelijk praten heb ik ook wel. Ik ben bepaald niet rijk maar leef buiten dit vrij eenvoudig. Ik rook niet meer, heb geen auto, ik woon vrij goedkoop met een lage energierekening., heb geen partner en geen kinderen en geen luxe smaak in andere zaken, Dit soort dingen is het enige waar ik serieus veel aan uitgeef.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Quentin wrote:

(quote)
Als je bij Zavvi.NL besteld zijn de import- en douanekosten al bij de prijs inbegrepen als het goed is. Enfin, als ik jou en bakuratje mag geloven ga ik dus spijt krijgen van dit experiment.

Haha, ik had blijkbaar toch mijn Brusselse adres gebruikt voor die Zavvi.nl bestelling. Net een mooi Bpost briefje in de brievenbus dat ik €34,76 mag betalen, terwijl dat inbegrepen zou moeten zijn bij de prijs... Zavvi zegt nu dat ze dat gaan refunden (op een aankoop van €29). Zo zullen ze wel snel failliet gaan.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Zavvi is onderdeel van The Hut Group en dat is een vrij groot bedrijf (beurswaarde 2,5 miljard, in de uk nummer 2 na Amazon) met vele webwinkels op allerlei gebied (vooral veel persoonlijke verzorging Blurays zijn bijzaak), die kunnen wel tegen een stootje. Als het al te gortig wordt heffen ze gewoon de .nl site op en bouwen ze VAT verwijderen in. En geven ze geen garantie meer. Wel opvallend dat Belgie blijkbaar 34 euro vraag. voor een pakje van 29 euro. En nederland 22, dat was op een bestelling van een euro of 60. Ik wil binnenkort weer een bestelling bij Indicator doen en calculeer wel gewoon bijbetaling in, zo nee, dan heb ik een mazzeltje. Indicator heelt wel de VAT eraf, dus als mijn bestelling groot genoeg is dan is het haast lood om oud ijzer.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Metalfist wrote:

Ik ga ze het gewoon laten terugsturen.. Het is triestig voor mijn filmliefhebbershart, maar mijn portefeuille is hier niet me akkoord.

Het heeft even geduurd maar heb mijn geld volledig (min of meer, door de wisselkoers heb ik 28,56 euro betaald en 28,02 euro teruggekregen maar daar ga ik niet moeilijk over doen) terugbetaald gekregen en ook de douanekosten heb ik niet moeten betalen. Bij Arrow waren ze niet zo hulpvaardig trouwens, ze bleven maar beweren dat het pakketje na bijna een maand nog altijd onderweg was naar hen maar ze wilden me geen bewijs sturen van de track & trace code en zijn op een bepaald moment gewoon gestopt met antwoorden.. Ik weet niet of het toeval is of niet, maar het inschakelen van mijn VISA verzekering was een kantelpunt. Dan opeens konden ze wel een refund opstarten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Quentin wrote:

(quote)

Haha, ik had blijkbaar toch mijn Brusselse adres gebruikt voor die Zavvi.nl bestelling. Net een mooi Bpost briefje in de brievenbus dat ik €34,76 mag betalen, terwijl dat inbegrepen zou moeten zijn bij de prijs... Zavvi zegt nu dat ze dat gaan refunden (op een aankoop van €29). Zo zullen ze wel snel failliet gaan.

Overigens heeft Zavvi me nooit echt 'gerefund', omdat de douanekosten hoger waren dan het aankoopbedrag beleven ze beweren dat het niet mogelijk was om het geld terug te geven, ik kon enkel voor Zavvi-credit kiezen. Meer dan 15 e-mails gestuurd, telkens van dezelfde strekking (dat ik mijn geld terug wilde hebben), maar uiteindelijk van ellende maar opgegeven en Zavvi-credit aanvaard.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Dan ga ik eerst 'The Big Fix' maar even afwachten voordat ik nog wat bestel.

Op de site staat wel bij de bezorginfo dat het 2,99 euro zou moeten zijn...

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Er is nu ook een 4K versie van de Django boxset, gek genoeg is de bonus film nog steeds slechts een blu ray.

Ik heb 'm al binnen gekregen, maar nog niet opengemaakt, het is wel regio A, dus wellicht niet eens zomaar af te spelen (hoewel tot nu toe alle andere regio gebonden films wel op mijn gewone 4K speler het bleken te doen)

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Nu op zavvi heel veel Arrow Blu-rays voor 7,99.

• 22396 messages
  • 5068 votes

ik hou mijn geld nog even binnen, want ik verwacht volgende maand of in augustus weer een sale op hun eigen site. Ik denk dat ik een focus leg op giallo en hoop op afprijzing van een paar recente titels.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

This film was shot on two iPhones during a 12 day roadtrip, with a crew of only 3 people.

Threshold (2020)

Toch wel apart dat Arrow video zoiets uitbrengt. Dit associeer je toch eerder met Wild Eye releasing, Uncork’d Entertainment of Breaking Glass pictures (c-films).

• 22396 messages
  • 5068 votes

Vanaf morgen weer sale (dat is hoe het gaat pasen, begin juli en kerst). Door de nieuwe importregels worden kleine hoeveelheden (minder dan 22 euro) aanzienlijk minder aantrekkelijk. Er is echter zoveel dat ik nog wil (ook second run en Third Window-titels doen mee) dat ik een grote bestelling ga doen en doordat de VAT er dan eerst afgaat is het verschil niet zo groot. Ben wel erg benieuwd welke recentere titels wel en niet mee gaan doen in de sale.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Bestelling geplaatst. Gisteren contractverlenging getekend dus dit is een mooi kadootje aan mezelf. Mijn Arrow en Third Window collecties beginnen inmiddels leuke vormen aan te nemen, probeer iedere sale wel wat mee te pakken.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Kan iemand me vertellen wat je nu precies schuldig bent na 't plaatsen van een bestelling?

Zit de BTW er al bij of niet waardoor je ook nog inklaringskosten kunt betalen?

• 22396 messages
  • 5068 votes

j0enne Dat laatste ( wat er overigens gewoon bijstaat en ik al eerder heb aangegeven in dit topic). De britse BTW (VAT) gaat eraf bij het afrekenen (je betaalt dus minder dan de prijs die aangegeven staat) en je betaalt zelf inklaringskosten en de Nederlandse BTW aan het bedrijf dat het bezorgd bij je. Meestal krijg je een losse factuur. Wanneer wisselt nogal (ik kreeg er soms voor dat ik pakketje had, meestal bijna tegelijk en en soms een paar weken erna).

Volgens geruchten komt Arrow snel met een enorme box met shawbrothers films (26 heb ik gehoord), geen idee hoe betrouwbaar het is maar ik dacht ik meld het toch maar even.

Mijn bestelling zat rond de 240 pond incl verzenden (ja dat is veel, I know). Daar ging iets van 37 pond af en ik verwacht dat er rond de 60 euro bijkomt. Omgerekend naar ponden is dat ongeveer 52 pond. Dat betekent dat wat ik bij moet betalen zo'n 15 pond meer is dan dat eraf gaat. Kan een paar pond schelen, maar in die orde zitten de kosten in mijn voorbeeld ongeveer.

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4512 votes

starbright boy wrote:

De britse BTW (VAT) gaat eraf bij het afrekenen (je betaalt dus minder dan de prijs die aangegeven staat) en je betaalt zelf inklaringskosten en de Nederlandse BTW aan het bedrijf dat het bezorgd bij je.

Of je bestelt bij Zavvi of Amazon.uk. Daar zijn de Arrows nu ook in de aanbieding en betaal je geen extra kosten bij aflevering in Nederland.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Maar daar gaat er ook geen VAT vanaf. Bovendien zijn er bij Zavvi nogal wat vraagtekens of ze het wel volgens het boekje geregeld hebben zoals Amazon. Al van meerdere kanten gehoord dat er toch een factuur kwam.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

starbright boy wrote:

Al van meerdere kanten gehoord dat er toch een factuur kwam.

Heb onlangs 2 blu-rays binnen gekregen, maar (nog) geen (extra) factuur... er komen er nog 2 aan binnenkort en over een tijdje nog 1. Enig idee over hoog die kosten waren?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik weet bijvoorbeeld dat Tonypulp er een kreeg en dat in het zavvi- topic meldde en hij is niet de enige, bedrag is heel afhankelijk van de hoogte van de factuur. Als je er een krijgt, protesteren, het hoort namelijk niet, maar de fout lijkt bij hen te liggen.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

starbright boy wrote:

...Als je er een krijgt, protesteren, het hoort namelijk niet, maar de fout lijkt bij hen te liggen.

Ik wacht het af, tot nu geen problemen....... maar protesteren zal ik zeker (en hou jullie eventueel op de hoogte in zavvai topic)!

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

starbright boy wrote:

Volgens geruchten komt Arrow snel met een enorme box met shawbrothers films (26 heb ik gehoord), geen idee hoe betrouwbaar het is maar ik dacht ik meld het toch maar even.

https://images.arrowfilms.com/Images/344a3cea-f601-457a-bb02-efa113ed739a.jpg

Shawscope Volume One Limited Edition Blu-ray | Arrow Films - arrowfilms.com

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Mag nog even 60 euro aftikken op een bestelling van 160 euro. Ik ga op zoek naar een alternatief ipv bij Arrow bestellen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Tonypulp Maar wat is er af gegaan met de aftrek van VAT? Het valt me op dat veel mensen dat niet meenemen. Vaak gaat er eerst bijna evenveel VAT af. Voordat er weer geld moet worden bijbetaald, Dat heb je bij een alternatief zonder bijbetalen nooit. Daar wordt niets van de prijs afgetrokken en betaal je vaak meer omdat je BTW bij je bestelling betaald. En per saldo betaal je daardoor geen haar minder en soms zelfs meer. Met name bij grotere bestellingen is het in elk geval in Nederland lood om oud ijzer. Op bestellingen van 150-200 euro meestal uiteindelijk pakweg 10 euro meer dan ik had gedaan voor brexit.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Arrow Video wrote:

Blind Beast is a grotesque portrait of the bizarre relationship between a blind sculptor and his captive muse, adapted from a short story from Japan’s foremost master of the macabre, Edogawa Rampo (Horrors of Malformed Men, The Black Lizard, Caterpillar).

Blind Beast Blu-ray | Arrow Films - arrowfilms.com

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

starbright boy wrote:

Maar wat is er af gegaan met de aftrek van VAT? Het valt me op dat veel mensen dat niet meenemen. Vaak gaat er eerst bijna evenveel VAT af. Voordat er weer geld moet worden bijbetaald, Dat heb je bij een alternatief zonder bijbetalen nooit.

Ik kreeg een paar weken geleden mijn eerste bestelling sinds 1 juli van Arrow. Prijs van de bestelling was 50 pond, verzendkosten 7 pond, er ging 10 pond of voor de VAT en ik moest 15 euro betalen voor de inklaring. Dat scheelde dus zo'n vier euro. Als ik dit bedrag vooraf had geweten had ik de bestelling ook niet laten zitten.

Wat ik vervelender vond was dat de bestelling zo'n twee weken bij de douane hing en daardoor aankwam toen ik net op vakantie was. Eigenlijk had de bestelling zelfs al teruggezonden moeten zijn voor ik terug was van vakantie. Ook vervelend dat het dan niet aan de deur wordt afgeleverd, ik moet er altijd voor naar een winkel toe.

Het lijkt er tot nu toe niet op dat er iets zomaar doorheen komt. Heb vorige week een minidisc gekregen, kleinste pakje sinds tijden, maar ik moest gewoon betalen.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Het meeste dat ik krijg gaat meteen door, maar het is weleens voorgekomen dat het inderdaad bleef hangen (een dikke week in mijn geval) bij de douane. Schijnt deels bij het postbedrijf te liggen en hoe zij dat geregeld hebben heb ik begrepen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.