• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

4K en Ultra HD

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Jammer dat bij de lancering van zo'n nieuw medium (4K blu-ray) het artwork altijd zo lelijk moet zijn. Op die achterkant hoor je ook gewoon een mooie vormgeving te zien en enkele fraaie afbeeldingen, maar bij die eerste lichting schijfjes staat overal zo'n standaard verhaal over het medium op. Dat was in het begin bij de blu-rays ook zo.

Booooring.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Ben me wat aan het verdiepen in 4 k .

Ga zeker een een 4 k tv aanschaffen ,,,maar het aanbod is mager.

En kwa losse films erg prijzig.

Bovendien las ik dat de aanschaf als je er echt voor gaat weer voor meer gaat kosten , bijvoorbeeld de kabels.

Kpn ( mijn provider ) zier er nog geen reden ziet om er iets mee te doen.

Gelukkig is Netflix weer up to date .

Maar het gaat in mijn ogen nu de apparaten betaalbaar worden en het al een paar jaar op,de markt is te langzaam

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Interessant artikel.

Een goede en echte 4K bestaat dus nog helemaal niet voor thuis gebruik. Zelfs grote post-production bedrijven beschikken alleen over middelen voor een 2K DI. Wel word er gesproken dat het zo zijn kleine voordelen heeft, waar weinig gebruikt van wordt gemaakt en/of de techniek nog niet geavanceerd genoeg voor is. Om te genieten van de meer pixels, moeten we dus een big-ass scherm kopen. Ook leuk dat Blu-ray nog steeds als medium wordt gezien die kwalitatief nog erg goed is, en dat voorlopig dus ook nog gaat blijven.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Is het verstandig om een nieuwe blu-ray speler te kopen? Of denkt iemand hier dat 4K een hele snelle opmars zal maken? Het betreft wel een flinke investering in de nieuwe blu-ray (regiovrije) speler, dus ik wil alles goed afwegen. Waaronder de opkomst van 4K

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

SergioMalick wrote:

Is het verstandig om een nieuwe blu-ray speler te kopen? Of denkt iemand hier dat 4K een hele snelle opmars zal maken? Het betreft wel een flinke investering in de nieuwe blu-ray (regiovrije) speler, dus ik wil alles goed afwegen. Waaronder de opkomst van 4K

Als je zelf waarschijnlijk een type bent die wel van nieuwe snufjes houd zou ik zeker een 4k speler kopen...dan ben je voorlopig weer even klaar.

Als ik je een tip mag geven.

In november komt er een nieuw type xbox-one uit waarbij er nieuwe 4k opties op zitten waaronder een 4k blu-ray speler.

Deze xbox gaat 350 euro kosten en zit alles op wat je moet hebben.

Als je een losse 4kspeler gaat kopen die ook hdmi 2.0 heeft (is noodzakelijk om het maximale uit je 4k blu-ray's te halen) ben je ong 400 euro kwijt....dus een makkelijke keuze.

Volgens mij komt playstation ook met een soortgelijke update voor zijn PS4

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Klopt.

Bij Sony heet het project "Neo".

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zou dat nu heel veel verschil maken, een native 4K-player versus alle upscaling-mogeljkheden van de huidige BD-players en 4K-tv's?

Ik heb wel een 4K-tv, maar geen (interesse in) een 4K-speler. Enerzijds vind ik de schijfjes krankzinnig duur en beperkt qua aanbod. Het een hangt natuurlijk met het andere samen, maar als je ziet hoeveel dvd's nu nog worden verkocht, zie ik het nieuwe formaat voorlopig geen vlucht nemen.

Ik heb zelf het vermoeden dat 4K vooral qua streaming de nieuwe norm zal worden. Netflix (familie-abo van 11,99 euro) breidt haar 4K-aanbod al flink uit en qua bandbreedte kan tegenwoordig vrijwel iedereen dit moeiteloos aan.

De ontwikkelingen zullen alleen maar steeds sneller blijven gaan, dus ik zou niet meer te veel investeren in stugge apparatuur die met een paar jaar verouderd is. Richt je qua prijs-kwaliteit op een goede tv en laat het aanbod van content op je afkomen, er gebeurt genoeg op dat vlak.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Mijn tv gaat nog wel een tijdje mee, maar mijn blu-ray 3D speler met surroundgeluid geluid begint kuren te krijgen. Ik zou graag een nieuwe (vrij prijzige) regiovrije willen kopen, maar met die 4K wil ik geen risico nemen. Een Xbox of ps4 lijkt me minder, omdat het me ingewikkelder lijkt om er goed geluid op aan te sluiten. Uiteindelijk is de blu-ray er vrij succesvol doorheen gekomen (bij die opkomst zou ik nooit een nieuwe dvd spelers kopen), maar zou dit ook met 4K gebeuren? In dat geval moet ik waars nog wel een jaar of 2 wachten voor ik de perfecte middelen in huis kan halen (televisie, volledige 4k-speler en bijpassende surround) om het beste uit de 4K te halen en te wachten tot het in prijs gedaald is. En ik ben dan ook wel weer zo dat zowel tv, speler als geluid ongeveer hetzelfde niveau moet kunnen bereiken. Nu heb ik alles zegmaar blu-ray, dan zou ik wel alles 4K willen hebben.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

SergioMalick wrote:

Een Xbox of ps4 lijkt me minder, omdat het me ingewikkelder lijkt om er goed geluid op aan te sluiten.

Dat probleem ervaar ik niet tussen m'n PS4 (en daarvoor PS3) en surround. HDMI-kabel ertussen en klaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FULLY RESTORED in 4K BACK IN CINEMAS SEPTEMBER 9th AND LIMITED EDITION BLU-RAY, DVD & DIGITAL OCTOBER 24.

To celebrate the 40th anniversary of Nicolas Roeg's cult classic, the film has been fully restored in stunning 4K and back to cinemas and limited edition DVD, Blu-ray and Digital this Autumn.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Dat probleem ervaar ik niet tussen m'n PS4 (en daarvoor PS3) en surround. HDMI-kabel ertussen en klaar.

Klopt inderdaad...een kind kan de was doen.

Eventueel een optische kabel ertussen voor nog beter geluid.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

SergioMalick

Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar inmiddels is bevestigd dat de PS4 Pro geen 4K-blurays afspeelt...

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Zwolle84 wrote:

SergioMalick

Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar inmiddels is bevestigd dat de PS4 Pro geen 4K-blurays afspeelt...

Oke, bedankt voor de tip! Aangezien ik nog te onzeker ben over 4k en dergelijke grote aankopen blijf ik nog een tijdje hangen bij mijn oude apparatuur. Een goedkope nieuwe 3D blu-ray speler zal ik wel moeten aanschaffen (oude heeft kuren). Daarna pas alles in een keer vervangen... Wanneer het financieel mee zit. natuurlijk. Blijven moeilijke afwegingen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Amazon en Netflix investeren in Ultra HD | Totaal TV - totaaltv.nl

Volgens onderzoeksbureau IHS Markit neemt het aantal Ultra HD-producties bij Netflix in rap tempo toe. Maar concurrent Amazon Prime Video blijft niet achter. Ultra HD wordt door beide bedrijven vooral bij eigen producties ingezet. Dit betekent grote investeringen voor de videobedrijven. De opbrengsten van UHD-films die worden aangeboden via Subscription Video on Demand (SVoD) zijn ten opzichte van die van series bovendien laag. Op de Britse markt heeft Netflix intussen 63 UHD-titels, Amazon Prime 28 en Sky Digital staat op 26.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Zwolle84 wrote:

Zou dat nu heel veel verschil maken, een native 4K-player versus alle upscaling-mogeljkheden van de huidige BD-players en 4K-tv's?

Ik heb wel een 4K-tv, maar geen (interesse in) een 4K-speler. Enerzijds vind ik de schijfjes krankzinnig duur en beperkt qua aanbod. Het een hangt natuurlijk met het andere samen, maar als je ziet hoeveel dvd's nu nog worden verkocht, zie ik het nieuwe formaat voorlopig geen vlucht nemen.

Ik heb zelf het vermoeden dat 4K vooral qua streaming de nieuwe norm zal worden. Netflix (familie-abo van 11,99 euro) breidt haar 4K-aanbod al flink uit en qua bandbreedte kan tegenwoordig vrijwel iedereen dit moeiteloos aan.

vond ik ook,,,maar vandaag in de mediamarkt geweest,,,het aanbod is verdubbeld,,,( stelt nog steeds heel weinig voor) en de prijs nu vanaf 19 euro voor sommige

De ontwikkelingen zullen alleen maar steeds sneller blijven gaan, dus ik zou niet meer te veel investeren in stugge apparatuur die met een paar jaar verouderd is. Richt je qua prijs-kwaliteit op een goede tv en laat het aanbod van content op je afkomen, er gebeurt genoeg op dat vlak.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

UHD: 3 redenen om voor deze technologie te kiezen - dutchcowboys.nl

Bijna iedereen heeft tegenwoordig toegang tot het internet via de televisie. Ideaal toch, want dan kijk je ongetwijfeld jouw favoriete Netflix serie gewoon via die lekker grote beeldbuis.

En heb je een UHD toestel? Dan komt met 8 miljoen pixels jouw favoriete serie helemaal goed de huiskamer binnen. Maar heb je wel echt een UHD-toestel? Want er is een verschil. En dat heeft vooral te maken met kwaliteit.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik vind het een beetje een karig artikel......

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

'Contentaanbieders met 4K in race naar de top' - Emerce

Contenaanbieders zijn volgens analist Paul Gray bezig met een inhaalslag op het gebied van 4K oftewel UHD content. Netflix en Amazon liepen daarmee voorop, maar inmiddels zijn er al dertig Europese kanalen met programmering in 4K. “Men heeft duidelijk lering getrokken uit de mislukking van 3D televisies. Toen was er geen content en meende Hollywood bestaande producten in 3D te moeten omzetten. De consument haakte af.”

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Het zou leuk zijn als de nederlandse zenders ook iets met 4k gaan doen...ik vrees dat nederland hierin gaat achterblijven.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Een artikel over 4k Blu-ray's.....

Tweakers

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dit kijk je nu in 4K in Nederland | Bright

Bright wrote:

Steeds meer mensen hebben een 4K-tv, maar wat kun je in de hoogste kwaliteit zien in Nederland? Ziggo en KPN bieden een klein aanbod aan films en zenders in 4K. Ook steeds meer series bij videodiensten en YouTube-video's zijn in 4K te kijken. Een overzicht van het aanbod.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Na Ziggo start ook KPN met levering van nieuwe 4K-decoder - onemorething.nl

One More Thing wrote:

Om precies te zijn levert KPN een Arris VIP5202 ontvanger. Dit is een zwart kastje met witte afstandsbediening. In tegenstelling tot de vorige decoder van ZTE, is er geen schermpje meer met de tijd en het huidige kanaal aanwezig. Ook de analoge audio­aansluiting is verdwenen. Naast de HDMI-poort is alleen nog een optische TOSLINK-uitgang te vinden.

Veel websites schrijven momenteel dat het om een Android-decoder gaat. KPN laat OMT echter weten dat dit onjuist is en dat de nieuwe box op Linux draait. Er is wel een vergelijkbaar model met Android op de markt, maar dat gebruikt de provider niet. Naast 4K wordt ook HDR en Dolby Atmos ondersteund. Naast enkele 4K-zenders kan ook Ultra HD-content van Netflix, Videoland en YouTube bekeken worden.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat dat er nog niet was... Ik herzie ze ergens in het volgende decennium wel, zitten nu nog steeds erg vers in het geheugen. De eerste trilogie althans, die heb ik toch minimaal een keer of zeven gezien (extended, op eerste keer in bios na). Ik denk dat ik de Hobbit trilogie echt niet meer gezien heb na de bios. Wel een verschil.

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Hmmm, het bizarre aan deze nieuwe technologie vind ik vooral dat het verschil niet of amper te zien is op een thuis-formaat scherm. Maar goed, ik vermoed dat iedereen op internet toch wel "wel waar"! gaat roepen hierop. Ik zie 0 reden om hierin te investeren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.