- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- 4K en Ultra HD
4K en Ultra HD
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Dit gaat niet over mastered in 4k (waarbij alleen de bron 4k is) maar over echte 4k disks die je niet
op een normale blu-ray speler af kan spelen.
De Sony "Mastered in 4K" disks zijn gewoon 1080p met dacht ik wel een hoger kleurbereik op sommige (Sony) apparatuur.
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen 
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Als je trouwens in de toekomst een ultra hd blu-ray speler gaat kopen kun je beter nu nog geen
ultra hd/4k tv kopen want deze zijn nog niet (helemaal) geschikt voor een ultra hd blu-ray speler.
Pas vanaf dit jaar gaan er tv modellen komen die daar wel helemaal geschikt voor zijn.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Als je trouwens in de toekomst een ultra hd blu-ray speler gaat kopen kun je beter nu nog geen
ultra hd/4k tv kopen want deze zijn nog niet (helemaal) geschikt voor een ultra hd blu-ray speler.
Pas vanaf dit jaar gaan er tv modellen komen die daar wel helemaal geschikt voor zijn.
Dat had ik inderdaad wel al gelezen, dat de techniek nog niet helemaal up to it was. Ik ga nog niet direct overstappen, denk ik. Sowieso wacht ik eerst tot de apparatuur redelijk betaalbaar wordt 
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Ik ook hoor 
Een goede gewone blu-ray is meer dan prima!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Gisteren overgestapt naar het 4K-abonnement van Netflix en alvast heel even gegluurd naar Jessica Jones in 4K. Oogt ontzettend mooi!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
(embed)
Reclame maken voor een 4K-transfer met een 1080p-video. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Streamaankopen voor 30 dollar per film. Koekoek! 
Sony start 4K-videostreamingdienst voor eigen tv's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
(Here we go again)
Het probleem zal vooral zijn de beschikbare titels. Ik ben sinds kort overstapt op Blu-ray en nog geen dag spijt. Het aanbod is veel minder..., ja klopt, een Blu-ray die nauwelijks verbetering biedt ten opzichte van dvd-versie..., zal wel. Ik had het wat eerder moeten doen, maar ik zie dat veel titels toch nog te krijgen zijn daarnaast is de lijst van films die ik met regelmaat wil zien ook zeer klein geworden in de loop der jaren.
Voor de niet-mainstream of mainstream dat inmiddels cult is geworden, vergeten klassiekers bijvoorbeeld, zal het wel minder aantrekkelijk zijn.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Wat wil je nou eigenlijk zeggen Dick2008 ?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat ik tevreden ben met de keuze die ik gemaakt hebt, los van alle voor -en nadelen maar dat het hier bij blijft, dus zij-ontwikkelingen (3D) en door ontwikkelingen (Ultra HD) laten me koud
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ik dacht ook wel klaar te zijn met al die verbeteringen. Ik heb een 55 inch Panny plasma en daar ben ik nog iedere dag heel erg blij mee
3D heb ik en vind ik op Avatar na niks aan.
Maar.......
Ik heb laatst zo'n uhd OLED tv gezien met 4k materiaal en ik wil er toch erg graag 1 hebben.
Ook omdat ik volgende keer groter ga dan 55 inch.
En vannaf 65 inch heeft UHD een echte meerwaarde al hangt dat vooral af van de afstand tot je tv.
Ik zie zelf op 2.5 m van mn 55 inch geen pixels.
Bij mn maat met een 65 inch panny plasma op de zelfde afstand wel.
Vandaar dat ik tot deze conclusie gekomen ben.
Helaas kost de tv die ik graag wil op moment van schrijven 6000 euro en dat kan ik niet betalen...
En dan ontopic wil ik ook graag een UHD Blu-ray speler.
En dan koop ik films tot en met 2016 op Blu-ray en wat is uitgekomen na 2016 op UHD Blu-ray.
Er zullen prachtige UHD films gaan komen, alleen moet alle opname apparatuur etc. nog geupgraded worden.
Voor alle blockbusters zullen ze wel snel overgaan op nieuwe camera's en encoding van af nu.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nieuwe ontwikkelingen kun je niet tegenhouden, dat is met alle apparaten zo. En dat is ook niet erg. Een apparaat gaat kapot, je koopt een nieuwe en die kan al weer heel wat meer dan die oude en is gemakkelijker in het gebruik.
Ik ben maar een heel kleine verzamelaar..., maar toch je kan aan de gang blijven.
Voor iemand die graag tv kijkt en bijvoorbeeld eerst 10 videobanden en toen 10 beeldplaten en vervolgens 10 dvd's en toen 10 Blu-rays in de kast heeft/had staan en het financieel kan veroorloven, voor die is het natuurlijk wel aantrekkelijk. Hup het oude eruit, het nieuwe er weer in.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Net een 4k tv in mijn bezit.....mooi hoor.
Nu nog een 4k blu-ray speler met hdmi 2.0 en ik ben weer voorlopig klaar!!!
Wel een beetje jammer van de prijzen van die spelers
maar goed......als je ergens aan begint moet je het ook afmaken.
Gelijk ook maar Deadpool en The revenant in 4k ge pre-ordered!!!
Netflix ook maar even omhoog gekrikt!! 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Mastered in 4k vind ik overigens een beetje geld klopperij en ik zal er van die schijven geen een aanschaffen!!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mastered in 4k vind ik overigens een beetje geld klopperij en ik zal er van die schijven geen een aanschaffen!!
Mee eens, maar écht 4K is er toch ook nog niet op schijfjes?
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Jawel....er zijn al een aantal titels te bestellen op bol.com......30 euro de stuk!!!
Deadpool en The revenant heb ik besteld en die zijn in volle 4k!!!!
Deadpool (4K Ultra HD Blu-ray) op bol.com: bol.com | Deadpool (4K Ultra HD Blu-ray), Ryan Reynolds, Morena Baccarin & Brianna... - go.bol.com
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ah, oké. Ik dacht dat dit die remastered dingen in een nieuw jasje waren.
Wel een hoop geld zeg. Maar is ook net nieuw natuurlijk.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Goed artikel. Had al meer gelezen dat er (nog) niet heel veel verschil is met de BD schijfjes. Een kleine upgrade in beeld scherpte en kleuren. Heb zelfs al een aantal reviews gelezen waarbij de 4K schijfjes in het niet vallen met de kwaliteit van de BD versie. Zal waarschijnlijk ook komen doordat dit medium nog in de kinderschoenen staat. De overstap is voor mij nog niet de moeite waar in ieder geval.
Weet nog niet of ik na de overstap mijn BD collectie weer ga vervangen door 4K schijfjes, de titels die ik nu heb ge-upgrade hebben al een godsvermogen gekost, en om dat nog eens te moeten doen zie ik niet echt meer zitten.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Doe ik ook niet, DVD-T. Zie dit (BD) als m'n definitieve verzameling. Ik heb overigens wel een 4K-tv. Zowel in de tv als in m'n PS4 zitten goede upscalers, dus m'n BD's zien er nu sowieso beter uit dan voorheen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zeker niet. Ben pas een anderhalf jaar überhaupt bezig met bluray (koop daardoor sowieso geen DVD's meer uit principe dat het een minder medium dan BR is) en vind die kwaliteit zo goed dat ik geen nieuw medium zoek. Het is nu haarscherp. Merk wel dat ik weer meer verzamel nu ik BR's af kan spelen.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Ik ben niet van plan om mijn blu-ray's te vervangen voor 4k blu-ray's maar de films die ik vanaf nu koop.....zullen allen 4k zijn,mits ze natuurlijk te verkrijgen zijn.
Gewone blu-ray blijft natuurlijk ook geweldig.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Helaas niet, uiteindelijk wordt het hopeloos veroudert en niet om aan te zien.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik denk het niet, wat niet weet wat niet deert. Dat is met Blu-ray en zelfs dvd's al. Als je een houding hebt van het zal wel maar daar blijft het bij zal je het ook niet missen. Het is vooruitgang waarin je mee kunt gaan maar echt hoeven is het niet. Dat zie je ook dat sommige mensen nog steeds videobanden verzamelen.
Het grootste nadeel is het aanbod van films, dat was met dvd's al, met Blu-rays is dat nog minder met 4k zal dat nog minder zijn. Ben je vooral geïnteresseerd in de nieuwste films dan is het zeker de moeite waard.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Vhs spaart men vooral voor de hoezen volgens mij.
Het verschil tussen een dvd en een blu-ray is qua resolutie net iets groter dan van Blu-ray naar UHD blu-ray.
Namelijk 5x tegen over 4x.
Een blu-ray zal ik in het 4k tijdperk dus nog best mooi uit zien.
Maar daarna komt 8k.
Dan wordt de normale ouderwetse blu-ray dus 8x opgerekt.
Tegen die tijd zal de blu-ray niet meer zo geweldig zijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Vhs spaart men vooral voor de hoezen volgens mij.
Ook omdat films niet op dvd zijn verschenen en de regio-indeling niet geldt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Voordat 4K nieuwe standaard is zal het nog wel lang duren vermoed ik, maar wel goed dat ze bij filmrestauratie al met dit formaat werken.