- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #3
Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #3
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Lijkt er wel op.
Mijn bed past nog maar nét tussen de kasten vol verzamelmateriaal. 
(En dan post ik hier nog maar een beperkt deel van mijn filmaankopen)
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Zou graag eens in jouw museum komen kijken
waar bevindt die zich
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Mijn bed past nog maar nét tussen de kasten vol verzamelmateriaal.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Je vergeet dat er ook slaapverwekkende tussen zitten 
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik blijf veel te veel geld aan films uitgeven,maar iedereen heeft recht op iets waar teveel geld naar toe gaat toch.
Nu heb ik weer geshopt bij Classic Films | Signal One Entertainment – signal1entertainment Een Brits label van vooral klassiek hollywoodspul die een sale hebben. Blu Rays voor 5 of 7 euro. Veel van wat ze uitbrengen is Fox en Fox is van Disney en die halen hun licenties op veel plekken weg. Niet ondenkbaar dat over een jaartje een deel van de Blu rays OOP is. Ik heb de negen die ik het liefst wilde hebben en nog niet had besteld:
De keus viel op:
Shark! (vast niet geweldig maar een Fuller die ik niet zag voor heel weinig, count me in)
The Gunfighter (uit het westernaanbod lijkt dit me echt een must-see)
Outrage (ik zag nog nooit iets dat Ida Lupino regisseerde)
The Razor's Edge (melodrama uit die tijd is ook vaak fijn)
The Enforcer (een Bogart-noir die ik nog niet zag)
Hidden Agenda (Loach is een projectje van me dat ik binnen een jaar ofzo wil gaan doen)
Doc (nieuwsgierig naar Frank Perry als regisseur, dit wordt de derde die ik heb, nu nog zien)
River's Edge (film die ik volgens mij beter ga vinden bij herziening)
Panic in the Streets (ter vervanging van mijn bare bones dvd)
En dan ook nog wat tweedehandsjes van Marktplaats. Waaronder wat noirs want voor je het weet is het weer Noirvember .
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Mooie site, starbright boy ! Niet heel overzichtelijk qua aanbod en navigeren, maar mooie titels en idem prijzen.
Maar komen er nog douane/inklaringskosten bij zoals bij zavvi?
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Prijzen zijn omdat ze sale hebben. Normaal is het een euro of 13, dus scheelt echt veel. Het lijkt bij mijn bestelling erop dat ze de belasting vervangen , Dat kun je vaak zien aan gekke net niet ronde prijzen. 5,06 ofzo. Dan betaal je dus al aan de site de BTW volgens de Nederlandse wet en zijn er geen inklaringskosten. Garanties geef ik niet, maar ik gok erop van niet. Steeds meer sites in de UK werken zo, daar is een regeling voor.
Ik heb al wat van ze en de kwaliteit van hun releases is ook uitstekend. Qua extra's wisselt het sterk.
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
Daar zitten interessante titels tussen en voor mooie prijsjes!
Ik heb met PayPal betaald, maar iDeal bleek ook te kunnen.
Mijn keuzes:
- Eyewitness
- Next Stop, Greenwich Village
- River's Edge
- The Seven-Ups
- Red Rock West
- The Paper Chase
Thanks, starbright boy. 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Hee, Ilse Steppat, die ken ik alleen van de Bondfilm On Her Majesty's Secret Service, kennelijk is zij ook ooit jong geweest.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Hele interessante titel. Zijn er ondertitels?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
starbright boy Nee, geen ondertitels.
Overigens is de film ook via YouTube te bekijken in prima beeldkwaliteit
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Het lijkt bij mijn bestelling erop dat ze de belasting vervangen , Dat kun je vaak zien aan gekke net niet ronde prijzen. 5,06 ofzo. Dan betaal je dus al aan de site de BTW volgens de Nederlandse wet en zijn er geen inklaringskosten. Garanties geef ik niet, maar ik gok erop van niet. Steeds meer sites in de UK werken zo, daar is een regeling voor..
Sowieso dank voor de link eerder, want deze site heeft leuke titels. Ik had dan ook 7 films besteld, maar helaas zijn er wel inklaringskosten. Op een bedrag van 44 euro (inclusief verzending) maar liefst 16.15 euro!!!
Ik ga de zending weigeren en terugsturen, want ik weiger dit te betalen. Ik vind dat hele douanesysteem willekeur en werk daar niet aan mee. Als iedereen moet betalen vind ik het okay, maar dat is dus niet zo. Volgens de brief die ik van PostNL kreeg geldt de regel van 'onder de 22 euro' tegenwoordig ook niet meer?
Ooit had ik hetzelfde met een Angelopoulosbox die ik bij Zavvi op de kop tikte voor 18 euro, kwam nog 4 euro zoveel verzendkosten bij (ik dacht dat dat niet meetelde voor de 'onder de 22 euro'-regel) en kreeg ik ook aanzeggen van de douane: of ik nog 20 euro inklaringskosten wilde betalen. Ik heb de zending terug laten sturen (de dame bij het postkantoor was not amused!) en heb dezelfde dag de box opnieuw besteld voor hetzelfde bedrag. En toen kwam hij wel door de douane zonder inklaringskosten.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Sowieso dank voor de link eerder, want deze site heeft leuke titels. Ik had dan ook 7 films besteld, maar helaas zijn er wel inklaringskosten. Op een bedrag van 44 euro (inclusief verzending) maar liefst 16.15 euro!!!
Ik ga de zending weigeren en terugsturen, want ik weiger dit te betalen. Ik vind dat hele douanesysteem willekeur en werk daar niet aan mee. Als iedereen moet betalen vind ik het okay, maar dat is dus niet zo. Volgens de brief die ik van PostNL kreeg geldt de regel van 'onder de 22 euro' tegenwoordig ook niet meer?
Ooit had ik hetzelfde met een Angelopoulosbox die ik bij Zavvi op de kop tikte voor 18 euro, kwam nog 4 euro zoveel verzendkosten bij (ik dacht dat dat niet meetelde voor de 'onder de 22 euro'-regel) en kreeg ik ook aanzeggen van de douane: of ik nog 20 euro inklaringskosten wilde betalen. Ik heb de zending terug laten sturen (de dame bij het postkantoor was not amused!) en heb dezelfde dag de box opnieuw besteld voor hetzelfde bedrag. En toen kwam hij wel door de douane zonder inklaringskosten.
Ik heb het zelf ook gemerkt. Ik had het ook door moeten hebben, want er staan gewoon aanwijzingen op de website en ik was zo dom om euros en ponden door elkaar te halen.
Er zijn namelijk drie mogelijkheden:
1. Je betaalt de Brise BTW maar krijgt inklaringskosten- Dit mag niet. Maar het gebeurt wel vaak bij Zavvi en Arrow (dat is hetzelfde bedrijf). Vrij idioot voor zo'n grote firma maar het werkt wel zo. Je kunyt die kosten wel bij Arrow en Zavvi terugvragen en met wat geduld krijg je dat ook.
2. Je betaalt aan de site minder dan Britse klanten omdat ze de BTW eraf halen en je krijgt de inklaringskosten inclusief de Nederlandse BTW. Dat is wat hier gebeurd is. En dat zorgt ervoor dat je wat meer betaalt dan een Brit, maar niet zoveel. De aanbieding was eigenlijk 5 pond en 7 pond voor de blu-rays. Dat is grofweg 5,83 en 8,20. In plaats daarvan betaalde ik iets meer dan 5 en iets meer dan 7 euro. Voor mijn 9 blurays's is dat zo'n 9 euro minder. Ik betaalde 19 euro kosten. Daarbij zit de Nederlandse BTW en de kosten om het pakje in te klaren (6 euro) en een paar euro administratiekosten.
3. De website maakt gebruik van een regeling waarbij op de site bij minder dan 150 pond al meteen de Nederlandse BTW kan worden afgerekend. Dat gebeurt bij de Britse Amazon en zelfs meestal bij sellers via amazon en bij labels als Radiance en Indicator. Wat je afrekent is iets hoger dan de Britse prijs. Door een verschil in BTW. Maar dat is maar een paar cent. Deze regeling geldt nooit als het bedrag meer dan 150 pond is. Het schijnt voor bedrijven een heel gedoe te zijn om zich bij die regeling aan te sluiten. Dat duurt maanden en je moet een investering in je website doen zodat die kan omgaan met verschillende BTW percentages.
Er is geen uitzondering tot 22 euro meer bij onlinebestellingen. En dit is hoe het altijd hoort te gaan in alle landen. Dat het in de EU anders is is de uitzondering. Ook een Pakistani die een pakje uit Griekenland besteld krijgt met dit soort gedoe te maken. Controles zijn wel strenger geworden. Ik heb vroeger ver voor brexit nog wel Amerikaanse pakjes gehad die er gewoon zonder inklaring doorglipten. Tegenwoordig pakken ze alles.
Na deze lange terzijde even on topic. Ik koop nog steeds meer dan ik kijk. Ook vaak via marktplaats. Waar ik net voor weinig een tweedehands dvd boxje vond met zeven westerns waarvan ik er pas een zag en die heb ik ook al maar de andere zes hebben allemaal mijn interesse
In dat boxje zitten
Rancho Notorious (Lang)
Western Union (ook Lang)
Broken Arrow (Daves)
Forty Guns (Fuller, heb ik al en ook gezien)
Broken Lance (Dmytryk)
Warlock (Dmytryk)
Garden of Evil (Hathaway)
Het zijn deeltjes uit de oude Brfitse Western Classics serie. DVD's zonder extra's en zelfs geen ondertiteling, maar interessante en vaak niet erg voor de hand liggende westerns van verschillende studios.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
starbright boy: ik heb besloten mijn verlies te nemen en de zending toch te laten komen, want de blurays zijn inderdaad zelfs met de extra kosten nog prima geprijsd en ik wil ze ook gewoon hebben. Ik vreesde al voor extra kosten toen ik zag dat de Royal Mail de verzending voor zijn rekening nam, want zij werken met Post.nl en die zijn Roomser dan de Paus en met hen heb ik altijd extra kosten. Met DHL en andere koeriers eigenlijk nooit. Dat vind ik eigenlijk irritant, die willekeur. Gewoon iedereen laten dokken of niemand.
On topic ik had deze besteld:
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
Ik heb een mailtje gestuurd naar Signal One Entertainment, want de blu-rays kwamen maar niet. Ik kreeg vrij snel respons; de zending was terug aangekomen in hun warehouse... of ik het geld terug wil of dat er het nog eens verzonden wordt, was de vraag... als er een goede kans is dat het dit keer aankomt, dan doe nog maar een poging, was mijn antwoord... dus weer afwachten.
Baggerman - kan je niet vragen om die inklaringskosten vergoed te krijgen? Dat is mij in het verleden met Zavvi wel gelukt.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
https://media.s-bol.com/mZRG3M1Nqgg9/550x796.jpg
https://m.media-amazon.com/images/I/41Nn9wov8SL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
Bij de kringloop. Vooral leuk omdat ik net het boek van Tarantino heb gelezen (hoewel die het wat betreft McQueen vooral over The getaway heeft).