• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

Nederlandse films/series op dvd

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Foto: Theo van Gogh box

Bron: VFE

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Theo van Gogh box uitgesteld tot 7 oktober.

Blue Movie en Dakota uitgesteld tot 13 oktober. Men heeft op het allerlaatste moment besloten om bij Blue Movie een interview met De la Parra als extra op de dvd te zetten. Gelukkig maar. Nog een kleine twee weken geduld.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Hoeveel gaat die Van Gogh box eigenlijk kosten?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Adviesprijs is 79,99 (zie ook persbericht hierboven). Maar ik heb hem besteld via www.azur.be[/url] voor 56 euro (excl. 1,50 verzendkosten).

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

ALLERZIELEN

Op 2 november 2005, een jaar na de dood van Theo van Gogh, brengt Prime Time Entertainment Allerzielen uit op DVD.

Anderhalve week na de moord op Theo van Gogh kwam Allerzielen van de grond. Spontaan boden vele regisseurs en producenten zich aan. Zij werkten allemaal belangeloos aan dit unieke project mee. Zij wilden niet in de eerste plaats een film over Theo van Gogh zelf maken, maar liever korte, eenvoudige verhalen vertellen vanaf de zijlijn. Geen politieke analyses, geen goedgebekte politici, maar aandacht voor het verdriet, de hoop en de woede.

Verhalen aan de rand van de moord.

Allerzielen is een verzameling van zestien ontroerende, grappige, woedende, hoopvolle en hopeloze korte films in reactie op de polemiek en opwinding in Nederland na de moord op Theo Van Gogh op 2 november 2004. Allerzielen kwam 7 april j.l. uit in de Nederlandse bioscopen en filmhuizen, in ruim 20 steden en de film werd vorige maand geselecteerd voor het gerenommeerde internationale festival van Toronto. Allerzielen omvat films van Mijke de Jong (Blue Bird), Nicole van Kilsdonk (Johan), Tim Oliehoek (Vet Hard), Eddy Terstall (Simon), Maarten Treurniet (De Passievrucht), Gerrard Verhage (De Dominee) en vele anderen.

De DVD bevat ook een booklet waarin de regisseurs en scenarioschrijvers hun motivatie voor de gemaakte films uiteenzetten.

"Wat is vrijheid van meningsuiting nog waard als je dood bent?" (Michiel van Jaarsveld, regisseur 72 Maagden, de eerste film in Allerzielen).

Technische Specificaties:

Release: 2 november 2005

Label: Prime Time Entertainment

Beeld: 16:9

Geluid: Surround 5.1, Nederlands gesproken

Optioneel Engelstalige ondertitels

Bron: Prime Time

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Bridge Entertainment Group presenteert:

KAMELEON 2

Bekroond met de Platina Film voor meer dan 400.000 bioscoopbezoekers !

Met KOEN & JOS VAN DER DONK, HIDDE MAAS, NELSE VAN HEURCK, MAARTEN SPANJER, CHRIS ZEGERS, JACK WOUTERSE, JOEP SERTONS, GIJS SCHOLTEN VAN ASCHAT,

RENSE WESTRA, ELS DOTTERMANS.

Een film van STEVEN DE JONG.

TE KOOP op DVD - met GRATIS Kameleon CD - vanaf 3 november 2005 .

Met trots kondigt Bridge Entertainment Group de release op DVD aan van de succesvolle familiefilm Kameleon 2. Vanaf 3 november 2005 is de met platina bekroonde film voor meer dan 400.000 bioscoopbezoekers, voor iedereen verkrijgbaar. Naast de film staan op de DVD ook zeer veel EXTRA’s zoals The making of, een kijkje achter de schermen en een fotogalerij.

Bovendien is bij de DVD een CD gevoegd met allemaal Kameleon liedjes van o.a Sita, Babette van Veen en de Kameleon (w)rap met Hielke, Sietse, Kees en Ronnie.

De Kameleonverfilmingen zijn gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Hotze de Roos (Uitgeverij Kluitman).

In Kameleon 2 dreigen de bewoners van Lenten de dupe te worden van een op geld beluste aannemer die in het rustieke dorpje een snelweg en een villawijk wil aanleggen. Dit bouwproject zal ten koste gaan van een aantal boerderijen, maar ook van de molen De Woudaap, het symbool van Lenten! Als de plannen uitlekken is het hele dorp in rep en roer. Zelfs binnen het gezin van Hielke en Sietse Klinkhamer laaien de discussies over de veranderingen hoog op.

Met de komst van de aannemer gebeuren er vreemde dingen in het dorp die ook de tweeling niet ontgaan. Zo wordt Marieke, het nieuwe vriendinnetje van Hielke en Sietse, opzettelijk in het water gegooid. De tweeling kan haar nog maar net redden van verdrinking, maar de astma waar Marieke aan leidt verergert hierdoor. Ze kan alleen nog genezen in een duur Zwitsers kuuroord. Haar moeder kan dat echter niet betalen. Ook zij is de dupe van de nieuwe bouwplannen,omdat ze haar huis en daarmee hun inkomsten dreigt te verliezen.

Hielke en Sietse besluiten meteen tot actie over te gaan, maar of de tweeling het dorp én het leven van Marieke kan redden, dat is nog maar de vraag...

EXTRA’S

• THE MAKING OF KAMELEON 2

• ACHTER DE SCHERMEN VAN KAMELEON 2

• BIOSCOOPTRAILER • FOTOGALERIJ • ONDERTITELING VOOR DOVEN EN SLECHTHORENDEN

• ENGLISH SUBTITELS

+ EXTRA Kameleon CD

Bij de DVD van Kameleon 2 is GRATIS een prachtige Kameleon CD gevoegd ter waarde van

€ 9,95.

1. Mijn bloed – Sita

2. Supersnelweg – Tessa

3. Ik ben de kameleon – Sita

4. Dansen over golven – Babette van Veen & Marko

5. Hart vol vuur – Jan

6. Als een mes door het water – Sita

7. Laat het varen – Nienke

8. Heel even – Tessa

9. Mij – Sita

10. Leader Kameleon – Metropole orkest

11. Marieke’s redding – Metropole orkest

12. Verloren zoon – Metropole orkest

13. Knokpartij – Metropole orkest

14. Kameleon (w)rap – Hielke & Sietske, Kees, Ronnie

DVD

Speelduur : ± 105 minuten. Taal: Nederlands. Beeldformaat: 16:9. Regio Code: regio vrij. Audio: Dolby Digital 5.1. Keuring: 6 jaar. GRATIS CD met 14 nummers van ondermeer Sita, Tessa, Babette van Veen. Met medewerking van het Metropole orkest.

Consumentenadviesprijs DVD en GRATIS CD (twv € 9,95): € 19,99

Verkrijgbaar vanaf 3 november 2005

Bron: MVSP

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

• Paul Verhoeven Box.

7 DVD's met het vroege werk van Paul Verhoeven waaronder: Turks Fruit, Soldaat Van Oranje, De Vierde Man, Wat Zien Ik!?, Keetje Tippel, Flesh & Blood en het interview Waar is mijn jas?/Nou dat was het dan! van Ruud den Drijver met Paul Verhoeven (gefilmd door Dick Rijneke).

Hopen dat ze de release van MGM gewoon hebben overgenomen van Flesh & Blood en niet met het beeld hebben liggen klooien.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Van De Kleine Waarheid (aflevering 1 t/m 13) zijn meer dan 40.000 exemplaren verkocht !

Zaterdagmiddag 8 oktober 2005 ontving Willeke Alberti tijdens de NCRV ledendag uit handen van Gregor Bak een schitterende Award voor de verkoop van meer dan 40.000 exemplaren (sinds de release op 15 maart 2005) van de 3-Disc DVD-box De Kleine Waarheid – Het eerste seizoen (aflevering 1 t/m 13).

Sinds enkele weken is De Kleine Waarheid – Het tweede seizoen (aflevering 14 t/m 26) eveneens in luxe 3-Disc DVD box verkrijgbaar. Dit tweede seizoen is ook hard op weg het aantal van 40.000 verkochte exemplaren te evenaren.

Bron: MVSP

Via de webwinkel van de NCRV is exclusief een bonus dvd te bestellen met daarop ruim anderhalf uur extra materiaal : Bonus DVD De Kleine Waarheid.

Japie Mol

• 354 messages
  • 1994 votes

elsterno wrote:

Het wordt tijd dat 'Fort Alpha' op dvd wordt uitgebracht, een tijdje geleden las ik ergens over plannen hiervoor. Iemand bekend of dat ooit nog gaat gebeuren?

Daar was ik dus ook benieuwd naar dus maar eens

een e-mailtje naar Idtv gestuurd. Vandaag antwoord terug gekregen dat er vooralsnog geen plannen zijn om de serie op DVD uit te brengen.

Helaas!!

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Wat een gemiste kans van IDtv!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

IdtV mag van mij vrijwel alles op dvd uitbrengen.

12 Steden, 13 Ongelukken, Wet & Waan, De Afdeling, Pleidooi, In Voor- en Tegenspoed en natuurlijk Fort Alpha ... allemaal goede en/of leuke series.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Nog maar eens gemaild naar Karst van der Meulen en kreeg dit terug :

Beste Guido,

Dank voor je mailtje. Wat leuk dat je nog een paar van mijn films op video hebt kunnen kopen. Dat worden collector's items!

De kans dat mijn films op DVD gaan uitkomen is wel wat gestegen. Vanaf begin volgend jaar wordt in ieder geval een aantal uitgebracht. Op de Zevensprong en De Bokkerijders zal je nog wel iets langer moeten wachten...

Vriendelijke groet,

Karst van der Meulen

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

De AVRO meldt dat er momenteel gewerkt wordt aan een DVD release voor de serie Hollands Glorie uit 1977. Hoe, wat en wanneer precies is nog niet bekend.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hieronder het lijstje voor de komende tijd :

Oktober 2005

04-10 Keetje Tippel

04-10 Turks Fruit

06-10 Ernstige Delicten (seizoen 3)

11-10 De Paradijsvogels (seizoen 1)

11-10 Flirt SE

11-10 De Indringer

11-10 Hotnews.nl (seizoen 1 en 2)

11-10 Sinterklaas en het geheim van de Robijn

11-10 Ik en mijn ouders, mijn ouders en ik

11-10 Ter Ziele

15-10 Louisa; een woord van Liefde

15-10 De Komst van Joachim Stiller

15-10 Nou, dat was 't dan !

25-10 Dakota

25-10 Blue Movie

25-10 De Bossen van Vlaanderen

25-10 Alles moet weg

25-10 Thuis (seizoen 1 en 2)

25-10 Blueberry Hill

26-10 Theo van Gogh collectie

27-10 BlueBird

27-10 Oeroeg

27-10 When Light Comes

November 2005

01-11 Meiden van de Wit Box (seizoen 1 t/m 3)

02-11 Allerzielen

03-11 Kameleon 2

08-11 Kinderen Van Dewindt (seizoen 2)

08-11 Swiebertje Box (deel 6 t/m 10)

08-11 Hollands Glorie Box II (Bridge Pictures)

08-11 Kleinde Blonde Dood, De

08-11 Als je begrijpt wat ik bedoel

08-11 Zeemeerman, De

08-11 De Fabriek (seizoen 2)

08-11 MCW (seizoen 3)

10-11 Zoop in Afrika

10-11 FC De Kampioenen Box (alle seizoenen)

17-11 Pastorale 1943

17-11 Ratelrat, De

17-11 VD

29-11 Calvaire SE

29-11 Olivetti 82

29-11 Villa des Roses

29-11 Ultranova

December 2005

01-12 Paul Verhoeven Box

06-12 Fungus - De Bullebak

06-12 Rozengeur En Wodka Lime Box (Seizoen 1 t/m 5)

06-12 Herenstraat 10 (seizoen 1)

06-12 Westenwind (seizoen 1)

Februari 2006

08-02 Johan

Maart 2006

01-03 Leef !

olano

• 138 messages
  • 432 votes

Ik vind het eigenlijk wel vreselijk dat men meiden van de wit enkel wil gaan uitbrengen in een 3 seizoensbox, terwijl ik al seizoen 1 & 2 heb, vind ik maar weggesmeten geld om die dan nog eens te gaan kopen. Heb gemaild naar Paramount en ze zeiden dat men het eerst zo gaat proberen, als de verkoop goed is zal men seizoen 3 waarschijnlijk ook appart gaan uitbrengen op DVD. Ik vermoed dat die verkoop niet echt beter gaat zijn dan als men seizoen 3 eens appart zou gaan verkopen ook, want er zijn volgens mij al véél mensen die over de eerste 2 seizoenen beschikken en het net als ik, ook niet zien zitten om die nog eens te gaan aankopen omdat seizoen 3 nu daarin zit verwerkt.

Voor de liefhebbers van de film Lijmen/het been uit 2000, deze is in juli op DVD verschenen, er zijn nu slechts nog enkele exemplaren te koop en dan is deze immers afgeschaft. Je kan de film nog kopen bij o.a. www.dvdsales.be[/url] een film van Robbe de Hert en met o.a. in de hoofdrollen Mike Verdrengh, Koen De Bouw en Willeke van Ammelrooy zie: http://www.moviemeter.nl/film/5631

Rozengeur en Wodka Lime seizoen 5 had ik al lang in bestelling staan maar is automatisch geannuleerd omdat deze in TBA is, dus dit word afwachten wanneer die dan uitkomt op DVD.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Indies :

Voor wat betreft de korte films, moet ik je meedelen dat deze niet in de PV box komen. Wel het interview wat in 1980 en 2004 is opgenomen door Dick Rijneke en Ruud den Drijver met Paul Verhoeven en Wim verstappen.

Flesh & Blood zal niet in de box komen, daar wij hier toch de rechten niet voor hebben. De korte films als idd de worstelaar zullen ook niet in de box komen, daar de rechten hiervoor te duur waren om als 'extra' in een box te doen.

Helaas ... ondanks alle mooie woorden.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

De Paul Verhoeven box is uitgesteld tot nader order.

7 Februari verschijnt wel Joyride op dvd bij Indies.

weet iemand

Warneer vrouwenvleugel uit komt op dvd

En klopt dat kees en co seizoen 3 uit komt volgens endemol wel maar ik geloof het niet 100%

kan iemand dat vertellen

kan iemand een nieuwe dvd lijstje sturen en mag ik het dan op mijn site zetten met bron natuurlijk!!!!

waarom

krijg ik geen antwoord

DRJeFF

• 604 messages
  • 0 votes

Probeer t anders nog 3 keer

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Op 13 december brengt Video Film Express drie dvd's van Ha die Pa ! en Sjans op de markt. Op 31 januari volgen van beide nog drie dvd's. Meer info nog niet bekend.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Mijn hemel...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Enne, welke is zo erg ? Kan me alleen nog vaag wat herinneren van Ha die Pa !. Vond dat destijds altijd wel leuk (tenminste goede herinneringen aan). Was toen wel pas 5/6 jaar oud.

Iemand trouwens enig idee of hier nog aan te komen is ?

Morgen gaat het beter

Lijkt me erg interessant om eens te zien. Op dvd/video is ie niet, maar een andere mogelijkheid om eraan te komen misschien ?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ha die pa! is vrij slecht ...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

De Paul Verhoeven box verschijnt 8 december :

PAUL VERHOEVEN BOX

We zijn verheugd u de Paul Vehoeven Box te kunnen presenteren. Deze box bevat 6 DVD's te weten:

1. Soldaat van Oranje

2. Turks Fruit

3. Keetje Tippel

4. De Vierde Man

5. Wat Zien Ik!?

6. Extra : Nou, Dat Was Het Dan!

Nou, Dat Was Het Dan!

In 1980, ging de nog zeer jonge Den Drijver, toen filmscribent, in de clinch met de twee bekendste filmmakers van Nederland: Wim Verstappen en Paul Verhoeven, gepassioneerde filmmakers, concurrenten en collega's. Die ontmoeting werd door de filmmakers Dick Rijneke en Mildred van Leeuwaarden vastgelegd. Het filmmateriaal werd opgeslagen en bijna vergeten. In 2004 overlijdt Wim Verstappen en keert Paul Verhoeven, die ondertussen in Hollywood furore heeft gemaakt, terug naar Nederland.

Het filmmateriaal wordt opgespoord en bewerkt: een hilarisch tijdsdocument met zeer heftige uitspraken is het gevolg. Als Den Drijver in 2005 Verhoeven opnieuw spreekt is deze nog steeds zeer uitgesproken. Openhartig praat hij over de imperialistische neo-conservatieve politiek van Amerika, het land waarin hij woont, en over de situatie en zijn werk in Hollywood. Nou, dat was 't dan! (1980-2005) is een portret van twee gedreven filmregisseurs.

CAP: 49,99.

Bron: Nieuwsbrief Indies

Specificaties van de dvd's zijn (helaas) -zoals het er naar uitziet- gelijk aan de eerder uitgegeven dvd's. Voor de extra's van Nou, dat was het dan ! zie de filmpagina op deze site.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

VROUWENVLEUGEL Seizoen 1 (5-DVD digipack)

Eerste 22 van de in totaal 66 afleveringen – ruim 16 uur kijkplezier

Winnaar Gouden Televisierring 1994

Spanningen en vriendschap tussen een groep vrouwen van verschillende komaf, die allemaal één ding gemeen: ze zitten gevangen in de vrouwenvleugel van de gevangenis.

Gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Marjan Berk.

Met o.a. Liz Snoyink, Jetty Verborg, Devika Strooker, Bea Meulman, Maya van den Broecke, Funda Müjde, Marjolein Keuning, Ella Snoep, Isa Hoes, Samantha Bennis, Leontine Ruiters.

Titelsong: Nog één keer / Vera Mann – Componist: Hans van Eijk, Ronald Schilperoort

Regie: Steve Goldie, Hans de Korte, Andrew Morgan, Casper Verbrugge

Producent: Joop van den Ende TV-Producties bv

Verkrijgbaar vanaf 10 januari 2006

Gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Marjan Berk regisseerden Steve Goldie, Hans de Korte, Andrew Morgan en Casper Verbrugge een geweldige cast bestaande uit ondermeer Liz Snoyink, Jetty Verborg, Devika Strooker, Bea Meulman, Maya van den Broecke, Funda Müjde, Marjolein Keuning, Ella Snoep, Isa Hoes, Samantha Bennis en Leontine Ruiters... met als resultaat de TVserie VROUWENVLEUGEL.

Tussen 1993 en 1995 groeide de serie uit tot een echt kijkcijferkanon. In 1994 werd de TVserie winnaar van de felbegeerde Gouden Televisierring voor Beste TVprogramma.

In samenwerking met RTL en Endemol – heuse tralies

10 januari 2006 brengt Bridge Entertainment Group in samenwerking met RTL en Endemol het eerste seizoen uit op DVD. De eerste 22 van de in totaal 66 afleveringen – goed voor ruim 16 uur kijkplezier - zijn bijeengebracht op 5 DVD’s in digipack met slipcase en heuse tralies!

Korte inhoud

Spanningen en vriendschap tussen een groep vrouwen van verschillende komaf, die één ding gemeen hebben; ze zitten allemaal gevangen in de vrouwenvleugel van een gevangenis.

Dag en nacht zitten ze op elkaars lip. ’s Nachts achter een celdeur, overdag op een zaal. Buiten gaat het leven door. Of je man nu vreemd gaat of je kind ziek wordt, je kunt niets doen. Je bent gestraft omdat je een moord hebt begaan, drugs hebt gesmokkeld of omdat je twee miljoen hebt verduisterd.

Technische gegevens

Speelduur: ± 990 min – Taal: Nederlands - Beeldformaat: 4:3 - Regio code: 2 (pal) - Audio: Dolby Digital 2.0 – Consumentenadviesprijs: € 29,95

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

December 2005

06-12 Fungus - De Bullebak

06-12 Rozengeur En Wodka Lime Box (Seizoen 1 t/m 5)

06-12 Herenstraat 10 (seizoen 1)

06-12 Westenwind (seizoen 1)

08-12 Paul Verhoeven box (6 disc)

13-12 Ha die Pa ! (Deel 1, 2 en 3)

13-12 Sjans (Deel 1,2 en 3)

Januari 2006

02-01 Witse (seizoen 2)

10-01 Hotnews.nl (seizoen 2)

10-01 Vrouwenvleugel (seizoen 1)

17-01 In de Vlaamsche Pot (seizoen 2)

31-01 Ha die Pa ! (deel 4,5 en 6)

31-01 Sjans (deel 4,5 en 6)

Februari 2006

07-02 Joyride

08-02 Johan

14-02 De Brekers (compleet)

14-02 Dossier Verhulst (compleet)

Maart 2006

23-03 Leef !

Viperblue

• 11 messages
  • 0 votes

Ze hebbe de vlasschaard witte pallieter bij www.docdvd. nl in de categoerie collections staan enzo

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Die zijn toch al geruime tijd op dvd beschikbaar ...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.