- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Nederlandse films/series op dvd
Nederlandse films/series op dvd
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
26-04 De Mounties (serie)
Dit heeft niks meer met films of series te maken, hoor. Staat ook niet op IMDB. 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Dat zegt niks, Oorlogswinter staat er bijvoorbeeld ook niet op
Maar ja, ik ken niks van De Mounties. Ik las het op bubblegum en normaal hebben die het alleen over series. Wat is het dan ? Cabaret ? Live shows ?
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
Weer zo'n zelfde 'fout' als bij de Filmnight Special Box. Ff bestellen dan maar 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Wat is het dan ? Cabaret ? Live shows ?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Weer zo'n zelfde 'fout' als bij de Filmnight Special Box. Ff bestellen dan maar 
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
Ja neem aan van wel, was toen ook zo met Filmnight Special Box, later werd ie weer duurder.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op 10 mei verschijnt Belle van Zuylen op dvd bij Homescreen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Gaston's War verschijnt op 6 april op dvd (RCV).
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Weet iemand of het tweede seizoen van de dramaserie Intensive Care (IC) ook op dvd gaat verschijnen ? Ik heb net het eerste seizoen afgekeken en dat was erg goed !
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik vind ze op zich wel oke. Enkel dat logo van Indies past er totaal niet bij.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Die prijs voor de 10 films in de Hollands Glorie box van RCV schijnt toch te kloppen ... Via www.lapis.to[/url] is hij ook te bestellen voor 23 euro zoveel. Dat is echt supergoedkoop !
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
En je weet heel zeker dat het beeldformaat van die DVD's klopt? Ik heb weinig vertrouwen in 'Hollands Glorie', sinds ik in winkels wat films daarvan ben tegengekomen met afgeknipte zijkanten.
Maar goed, dat had ik al eerder gezegd, dus nu hou ik erover op 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Zijn 2 verschillende Hollands Glorie reeksen, een van Bridge Entertaiment en deze van RCV maar volgens mij zijn sommige van RCV ook verknipt naaar 4:3 (iets waar die van Bridge ook last van hebben).
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Deze Hollands Glorie box wordt uitgegeven door RCV en bevat films die ze al eerder op dvd hebben uitgebracht (enkel Temmink en Trip van Teetje zijn nieuw). Films als Van God Los, De Boekverfilming, De Tweeling ed. zullen dus precies hetzelfde op de dvd staan zoals je ze nu ook los kunt kopen en voor zover ik weet is daar niks mis mee...
De titels die jij bedoeld zijn waarschijnlijk uit de Hollands Glorie reeks van Bridge (die witte dvd's). De beeldkwaliteit van die dvd's is doorgaands bedroevend.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
RTL Nederland en Indies Entertainment Group verwerven rechten op exploitatie Rob Houwer Film CollectieTM voor televisie en DVD
In een uniek samenwerkingsverband hebben RTL Nederland en Indies Entertainment Group de rechten verworven van de Rob Houwer filmcollectie voor televisie en DVD.
Rob Houwer heeft vanaf de jaren zeventig als filmproducent een indrukwekkend oeuvre opgebouwd en heeft daarmee een onmisbare bijdrage geleverd aan het creëren van het Nederlandse filmklimaat. Rob Houwer heeft onder andere samengewerkt met filmmakers als Paul Verhoeven, Ate de Jong, Jan de Bont en
acteurs Rutger Hauer en Monique van de Ven. Een greep uit de collectie: “Turks Fruit”, “Soldaat van Oranje”, “De Vierde Man”, “De Kleine Blonde Dood” en “Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel”. Deze films trokken miljoenen bezoekers naar de bioscoop. “Turks Fruit” werd door de bezoekers van het Nederlands Filmfestival Utrecht zelfs uitgeroepen tot “Beste Nederlandse Film van de 20e Eeuw’. Ook internationaal kregen de films veel erkenning: “Soldaat van Oranje” kreeg een Golden Globe-nominatie en Turks Fruit werd genomineerd voor een Oscar®.
Met de Rob Houwer Film Collectie worden films die een belangrijke plaats innemen in de (Nederlandse) filmgeschiedenis, beschikbaar voor een groot publiek. Bij elke film wordt een klein boekje meegeleverd met achtergrondinformatie over producent, regisseur, film, etc.
Indies Entertainment Group zal vanaf april 2005 de eerste titels uitbrengen op DVD in een herkenbare stijl met exclusieve uitstraling onder de naam Rob Houwer Film CollectieTM.
RTL Nederland zal in de loop van 2005 een groot deel van de films uit de Rob Houwer Film Collectie op tv uitzenden en via Video On Demand aanbieden binnen haar internetportal www.rtl.nl.
Voorlopige DVD release data:
April 2005:
Soldaat van Oranje
Het Bittere Kruid
Mei 2005:
De Vierde Man
Brandende Liefde
Juni 2005:
De Gulle Minnaar
De Zeemeerman
Juli 2005:
Hoge Hakken Echte Liefde
Wat Zien Ik
Augustus 2005:
Van Geluk Gesproken
September 2005:
Grijpstra & De Gier
Turks Fruit
Oktober 2005
Keetje Tippel
November 2005:
De Kleine Blonde Dood
Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel
Bron: Persbericht
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Juni is de topmaand blijkbaar. 
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
November 2005:
De Kleine Blonde Dood
Bron: Persbericht
Lang wachten 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
24 Mei:
De Vierde Man
Specificaties DVD:
Extra: Scène selectie
Trailer
Taal: Nederlands
Regio: 2 (PAL)
Beeld: 16:9 (1.78:1) anamorphic widescreen
Geluid: Dolby Digital 5.1 (unwrapped) en 2.0
Brandende Liefde
Specificaties DVD:
Extra: Scène selectie
Taal: Nederlands
Regio: 2 (PAL)
Beeld: 4:3 (1.78:1) letterbox
Geluid: Dolby Digital 5.1 (unwrapped) en 2.0
Niet eens een trailer als extra bij Brandende Liefde!
Blijft jammer dat de releases wat de extra's betreft behoorlijk tegenvallen (lees: niks voorstellen).
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
5.1 unwrapped is een onnatuurlijk geconstrueerde 5.1 track uit een stereo track die altijd onnatuurlijk en geforceerd klinkt en waar het geluid zomaar maar ergens vandaan komt en niet een specifiek kanaal, heb je dus niets aan .... en dan ook nog letterbox .... ze zouden zich moeten schamen zeg.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Scene selectie een extra noemen, het moet niet gekker worden.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Wat is letterbox eigenlijk?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dank je, Quentin.
Scene selectie een extra noemen, het moet niet gekker worden.
Net zoiets als 'glazen glas'. Moeten ze inderdaad eens wat aan doen.