- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Catscan
-
- 49 messages
- 414 votes
ik weet dat jullie deze vraag al wellicht tientallen keren voor de kiezen hebben gekregen, maar er wordt toch nog steeds veel over gediscuseerd. En hoe meer er over gepraat wordt en er bepaalde feiten op tafel worden gegooid... nogmaals deze vraag.
Band of Brothers is een aantal jaar geleden verwijderd omdat het echt als serie beschouwd werd. Met deze beslissing zijn jullie absoluut niet konsekwent omdat na wat speurwerk er zelfs "mini" series te vinden zijn die minstens 5 uur langer duren als Band of Brothers en gewoon op jullie site staan Bv: Heimat - Eine Deutsche Chronik (1984)-------->>> 924 min !!!!!!!! das meer als 15 uur!
Als 9 van de 10 gebruikers van jullie platform van mening zijn dat Band of Brothers absoluut thuis hoort op moviemeter.nl zouden jullie hier toch echt gehoor aan kunnen geven.
Wanneer deze mini serie verwijderd is vanwege "de naam serie" zouden jullie toch echt konsekwent moeten zijn en de andere tientallen mini series ook moeten schrappen.
Waarom moet hier zo moeilijk over gedaan worden? Zet Band of Brothers er gewoon weer op als mini serie.. zijn jullie van het gezeur af, jullie gebruikers van moviemeter blij, en doet het dit meesterwerk weer eer aan.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
Maximaal 7 afleveringen, 3 te veel dus. De definitie miniserie bij Band of Brothers is ook een beetje misplaatst, de meeste miniseries zijn maar 4 of 5 afleveringen. Het hangt dus een beetje tussen een miniserie en een echte serie in. Ik vindt het ook jammer hoor, dat BoB niet op MM staat. Maar die regels zijn nou eenmaal opgestelt, en moeten dus ook zonder uitzondering gehanteerd worden, anders kun je uitzonderingen blijven maken.
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Ziet er goed uit de laatste veranderingen. 
Korte opmerking: Bij "Temps Qui Reste, Le (2005)" staat niet op de pagina van de film dat hij vanavond op tv is. Dit komt doordat de film ergens in de bioscoop draait en daar dus bioscoop info staat.
Het zal wel niet vaak voor komen, en ik weet dat ik het ook kan zien bij statistieken of de tv-gids, maar lijkt mij wel handig om die info ook op de pagina te hebben. Dit lijkt mij in elk geval de bedoeling gezien het bij alle andere filmpagina's wel zo is.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Die nieuwe methode waar je kan zien in welke steden de nieuwe films draaien vind ik wel geslaagd.
Behoorlijk geniaal zelfs!
Beste update van de laatste tijd. Scheelt me bezoekjes naar Pathe.nl 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ziet er goed uit de laatste veranderingen. 
Korte opmerking: Bij "Temps Qui Reste, Le (2005)" staat niet op de pagina van de film dat hij vanavond op tv is. Dit komt doordat de film ergens in de bioscoop draait en daar dus bioscoop info staat.
Het zal wel niet vaak voor komen, en ik weet dat ik het ook kan zien bij statistieken of de tv-gids, maar lijkt mij wel handig om die info ook op de pagina te hebben. Dit lijkt mij in elk geval de bedoeling gezien het bij alle andere filmpagina's wel zo is.
goed punt, gaat op de lijst
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Hoppeta kijkwijzer erbij. Vind ik een stuk minder.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2314 votes
Ik wel, maar als er een kijkwijzer bij staat vind ik ook dat men meer moet ingaan op voorstellen als dat van goongumpa. De schrijver er bijzetten bijv. (vind ik trouwens ook een stukje belangrijker dan een kijkwijzer).
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik zie nu dat Nomak zich heeft uitgeschreven, iemand die hier iets van weet?
(Stuur maar een PM dan, omdat uitgeschreven/gebande gebruikers niet besproken mogen worden op het forum)
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Misschien een stille protest tegen Reinbo's ban.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Reinbo is geband op 22 oktober. Nomak heeft zich op 20 oktober uitgeschreven. Tenzij Nomak Nostradamus is, zie ik geen verband. 
Edit: Bedankt Wim voor de PM.
notnotfun
-
- 617 messages
- 0 votes
Ik wel, maar als er een kijkwijzer bij staat vind ik ook dat men meer moet ingaan op voorstellen als dat van goongumpa. De schrijver er bijzetten bijv. (vind ik trouwens ook een stukje belangrijker dan een kijkwijzer).
Waarom niet meer van dat soort dingen bij statistieken. Gewoon een IMDB-import van producer, schrijver, aspect ratio e.d. Zo kun je in 1 oogopslag de basis info zien, maar voor uitgebreidere zaken een tabblad verder. Maakt moviemeter veel completer.
En wat de kijkwijzer betreft, het stoort niet, het voegt alleen weinig toe (denk ik) ...
Wel respect dat Jordy blijft (je moet er nog maar zin in hebben) tweaken ter verbetering van de site ! En luistert naar de gebruikers van de site.
. Petje af.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Of een filmografie van de (belangrijkste) acteurs, ik heb zo verschrikkelijk vaak dat een acteur me bekend voorkomt, zo zie je in een keer waar hij/zij nog meer in speelt.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ik zit uiteraard ook vol met nieuwe MM ideetjes en velen zullen ongetwijfeld al een keer besproken zijn, maar ik wil toch graag 1 van de velen even in de groep gooien.
Zelf ben ik voorstander van een profiel pagina (per user) waar je veel meer over jezelf kwijt kan. Wat is bijvoorbeeld je favo poster, je favoriete oude film, stomme film, buitenlandse film, nederlandse film.
Je favoriete acteur, actrice, scene, soundtrack etc.
Nu beperkt het zich nogal tot je top 10!
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Dat lijkt me niks, dat soort dingetjes zijn leuk om te weten hoor, maar daar zijn genoeg forumtopics voor. Anders wordt MovieMeter meer een sociale netwerk site, dan een site om films te vergelijken.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Als je t wil zien dan kun je t zien, en anders kijk je er gewoon niet na 
Ik vind het altijd wel leuk om de intresses van de mede MM leden te zien.
Mag van mij wel wat meer dan alleen hun persoonlijke top 10 en de laatst geplaatste stemmen 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Jordy is geen fan van een druk profiel. Voor dit soort zaken is het forum is altijd het antwoord.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Als je gewoon een extra tabblaadje in je profiel gooit met persoonlijke informatie houd je het ook overzichtelijker.
Maar dit lijkt me inderdaad een uitgesloten zaak verder.
narva77 (crew films)
-
- 12734 messages
- 6540 votes
Ik weet niet of dit al eerder was aangegeven (ik geloof het niet).
Als je bij een film correctie wilt indienen m.b.t. TV-vertoningen, releases, bios enz., dan krijg je de volgende melding:
Let op: als je een bioscoop-, video- of tv-datum wilt doorgeven, kan dat via een privébericht naar stinissen. Lees de Wiki voor informatie over de diverse velden van dit formulier.
Maar sinds vorige week is Metalfist óók Crewlid voor de TV-vertoningen op de Vlaamse zenders.
Dus misschien moet die tekst worden aangepast, en dat je bv. een PM kunt sturen naar Henk voor de Nederlandse TV-vertoningen, én naar Metalfist voor de Vlaamse TV-vertoningen?
Is dat mogelijk?
Ik hoor het wel. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zit uiteraard ook vol met nieuwe MM ideetjes en velen zullen ongetwijfeld al een keer besproken zijn, maar ik wil toch graag 1 van de velen even in de groep gooien.
Zelf ben ik voorstander van een profiel pagina (per user) waar je veel meer over jezelf kwijt kan. Wat is bijvoorbeeld je favo poster, je favoriete oude film, stomme film, buitenlandse film, nederlandse film.
Je favoriete acteur, actrice, scene, soundtrack etc.
Nu beperkt het zich nogal tot je top 10!
Ik zie meer in verdere integratie met Facebook dan zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Even wachten nog tot iedereen is overgestapt van Hyves naar Facebook.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Waarom Facebook? Als mensen dat willen, meer info over zichzelf vrijgeven, moeten ze lid worden van Facebook vooraleer dat kan?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wat onder de belangrijke "kern" informatie valt, en wat verdere info is die wel via imdb op te zoeken is... daar zullen de meningen over verschillen. Feit is wel dat de kijkwijzer info niet op imdb te vinden is, en de schrijver wel. De kijkwijzer info is meer van waarde voor toevallige voorbij-Googlende mensen dan voor die hards die in topics als deze reageren, dus veel bijval verwacht ik inderdaad niet hier 
Overigens vind ik persoonlijk de taal van een film de belangrijkste informatie die nu niet op de site vermeld staat. Iemand anders weer de opnamelocaties, weer iemand anders de schrijver... alles is de afgelopen jaren wel voorbij gekomen in dit topic.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waarom Facebook? Als mensen dat willen, meer info over zichzelf vrijgeven, moeten ze lid worden van Facebook vooraleer dat kan?
Je moet niks natuurlijk, maar zo'n integratie lijkt mij logischer dan zelf Facebook in het klein na te bouwen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Zo bedoel ik het niet, maar mijn vraag was eerder of dat voor die mensen dan de enige optie was. En ook waarom je voor Facebook kiest en niet voor Hyves of die andere community sites.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ik zie meer in verdere integratie met Facebook dan zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Even wachten nog tot iedereen is overgestapt van Hyves naar Facebook.
Ik vind wel dat je het moet beperken tot zaken betreffende films.
Ik hoef niet te weten wie wat z n lievelingseten en/of kleur is.
Als je begrijpt wat ik bedoel 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zo bedoel ik het niet, maar mijn vraag was eerder of dat voor die mensen dan de enige optie was. En ook waarom je voor Facebook kiest en niet voor Hyves of die andere community sites.
Omdat ik verwacht dat over een jaar niemand meer Hyves gebruikt in Nederland, op wat pubers en oma's na.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hyves wordt steeds minder ja en Facebook uiteindelijk ook.
Als je een bepaalde leeftijd krijgt zijn die sites sowieso redelijk nutteloos.
Gewoon wat leuke filmweetjes over iemand lijkt mij een heel goed idee om nu al te beginnen. Denk anders dat we er nog 5 jaar op kunnen wachten of dat het nooit wat wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.