- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Misschien wel, maar je jaagt zo ook een boel mensen weg. Nederlanders betalen niet graag voor dingen die je ook gratis kunt krijgen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Zo gaat dat toch op elke respectabele site. En vind het hier reuze meevallen, het valt amper op. Dat is misschien weer niet zo'n goed teken dan 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nou als je van die gekleurde banners over de hele hebt dan gaat het wel irriteren hoor. Gewoon die tekstlinkjes van google vind ik ook niet zo erg.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Wil jij liever geld betalen voor MovieMeter dan of zo?
Waarom niet? Een kleine som, eenmalig of zelfs jaarlijks en dan kan je de optie ingeven om de banners niet te tonen. Ik ben de eerste om er iets voor te betalen. 
SaNDuTjE
-
- 1434 messages
- 3243 votes
Als je op 'Televisie' -> 'Binnenkort' klikt worden de teksten in italic weergegeven.
88Fabian
-
- 1527 messages
- 0 votes
Bij Toy Story 3 (2010):
er staat hier dat ie 26oktober op video verschijnt,in welke tijd leeft deze site?.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
De videocassette is een paar jaar geleden (praktisch) verdwenen, video discs zijn nu populair, en video om demand is iets wat op begint te komen. "Video" leek mij dus de juiste overkoepelende term.
Video is goed toch? Op wat voor medium het ook staat, het blijft video.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Ja, ondanks dat vind ik het wel een beetje misleidend overkomen. En video disc's kunnen wel weer populair zijn maar LP's zijn in het heden ook weer populair geworden. Dan zou je op Musicmeter toch ook raar opkijken als er staat bij een album: Vanaf zo en zo op LP of Plaat?
Is me trouwens helemaal niet opgevallen dat video disc's weer populair zijn. Hoor der geen enkele filmliefhebber over. En videodiscs zijn toch ook al sowieso 15 jaar uit de tijd en was slechts een bij-uitvinding.
Dus ik vind de term video in de releaselijsten 3x niks, naar mijn mening.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je begrijpt me niet denk ik. DVD's en Blu-Rays zijn discs waar video op staat, daar doelde ik op.
dvd is video
blu-ray is video
vhs is video
een downloadje is video
een on-demand film is video
enzovoorts. Video betekent niet "videocassette" of "vhs"
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen.
Vanaf 11 november te huur, te koop, in de bioscoop...
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen.
Vanaf 11 november te huur, te koop, in de bioscoop...
Moet je er wel een crew lid bij gaan nemen... Of iemand nog meer uitzoekerij gaan bezorgen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van één keer de standaandtekst veranderen, toch?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Wou al zeggen... ik vind dat video ook lelijk klinken. Ondanks dat het wel correct is allemaal.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Kan je er niet gewoon "Release" van maken? Is dan wel geen Nederlands woord maar iedereen begrijpt het.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Nee want dan kan je het ook over bioscoopreleases hebben.
Video is prima. Video of videotheken. Zo'n punt moet dat niet zijn.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Soms wel. Aangezien een verkoopdatum meestal enkele weken later is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Is het hier niet vitten om te vitten. Volgens mij is er toch niets mis met de term video? Ik denk dat iedereen weet wat er mee bedoelt wordt. Het gaat niet over merchandising of handtekeningsessies, maar om beeldmateriaal op mediamateriaal.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Video klinkt trouwens ook net iets te theoretisch.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
En in de volksmond wordt de term 'video' ook direct (zie ook hier) geassocieerd met 'videoband'.
Aangezien er de term 'bioscoop' staat, zal de term 'videotheek' niet misstaan. Mijns inziens is het dan duidelijker wat bedoeld wordt (huur-'video'), en de term wordt nog steeds anno 2010 geprevaleerd boven dvd-theek. Ook de online video on demands spreken van on-line videotheken.
Ik laat maar eens een ballonnetje op.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Volgens mij is de term 'video' en associatie daarmee vergelijkbaar met termen als 'single' of 'plaat'. Als Matthijs van Nieuwkerk aan één of andere artiest vraagt wanneer diens nieuwste plaat in de winkels ligt, zullen toch weinig mensen denken dat er alleen die dingen van vinyl bij de FRS in de winkel zullen komen te liggen...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Misschien wel, maar je jaagt zo ook een boel mensen weg. Nederlanders betalen niet graag voor dingen die je ook gratis kunt krijgen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Behoorlijk wat minder, dan krijg je op filmpagina discussies tussen 3 leden.
Bevordert de frisheid van een site ook niet. Op een community site zoals Hyves kan ik het begrijpen. Maar met 117 000 leden houd je weinig meer over denk ik. In hoeverre willen mensen betalen voor een site dat eigenlijk als forum fungeert?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nu wordt de kwaliteit wel steeds minder. Je kan geen topic meer openklikken of ze zijn er aan het chatten over vanalles en nog wat.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Klopt, maar heeft wat mij betreft weinig met het geld te maken. Ook de mensen die hier actief zijn en eventueel wel geld zouden willen betalen praten niet altijd ontopic.
Overigens snap ik het probleem tegen een beetje minder serieuze zaken niet. Wat is er mis met een beetje lol trappen op de site. Zo creëer je alleen maar een hechtere community.
Zoals the Joker zou zeggen, why so serious? 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Het heeft ook gewoon veel meer voordelen.
Ook de cijfers worden veel geloofwaardiger. Je zal dan geen leden meer hebben die zich even aanmelden om 5* te geven aan The Shawshank Redemption of de nieuwe Harry Potter om vervolgens uit te loggen en nooit meer terug te keren.
Om nog maar te zwijgen van dubbelaccounts.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat kan je sowieso handiger veranderen. Stel bijvoorbeeld in dat je pas kan stemmen na 50 reactie's ofzo. Dan blijven de mensen die zich alleen aanmelden om hun favoriete film 5* te geven wel weg.
Een hoop fora werken op die manier. Dan kan je bijvoorbeeld pas een topic aanmaken als je meer als zoveel reactie's plaats of meer dan zoveel dagen lid bent.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dan blijven de mensen die zich alleen aanmelden om hun favoriete film 5* te geven wel weg..
Dan krijg je nog meer onzin berichten.
Jokeress
-
- 11 messages
- 137 votes
Je begrijpt me niet denk ik. DVD's en Blu-Rays zijn discs waar video op staat, daar doelde ik op.
dvd is video
blu-ray is video
vhs is video
een downloadje is video
een on-demand film is video
enzovoorts. Video betekent niet "videocassette" of "vhs"
Waarom niet zoals het was: videotheek? Want soms zit er nog bijvoorbeeld een twee weken window op een titel, dan komt die eerder in de videotheek als in de verkoop.
Bovendien, in deze tijd die toch al niet te makkelijk is voor de videotheken, moet je ze toch juist steunen? Door overal het woord videotheek uit te halen, help je niet hoor.
Ik vind dat juist een site als deze, nog zijn best moet doen om de videotheken niet uit het oog te verliezen!!!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan krijg je nog meer onzin berichten.
Valt mee. Ik denk dat van de 100 spammers er dan alweer 90 afvallen. En de mods vinden die paar overblijvers heus wel als ze onzin posten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.