- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
IMDb is internationaal, dat weet ik ook wel. Sommige gebruikers vergelijken stemmen met schoolcijfers. In bijvoorbeeld Duitsland is een 1 heel goed, en zo zullen er wel meer landen zijn met afwijking in betekenis van cijfers, daarom is daar ook de uitleg wat 1 betekent en 10.
Als ik uitga van het bericht lijkt het mij per ongeluk maar of iedereen hier ook daadwerkelijk weet dat 0.5 erg slecht is en 5.0 erg goed is ook maar de vraag.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Daarom vind ik ook een 4 of 5-sterrenschaal beter dan het 10-sterrensysteem van IMDb. Voor zover ik weet, wordt in de filmwereld altijd met 4 à 5 sterren gewerkt, niet met 10.
Internationaal gezien kan dat inderdaad tot vergissingen leiden. 'Onze' 5-schaal lijkt mij wel duidelijk, aangezien wij in de Bene(lux?) werken met hoe hoger, hoe beter.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
0.5 of 5.0 zijn wel uitersten, maar dan nog als iemand een bericht plaats wat hij of zij van de film vindt dan zegt mij dat meer dan dat iemand een 2.0 of 4.0 geeft. Dat gestem geeft vaak aanleiding tot discussies, conflicten en soms fraude maar de eigenlijke bedoeling kan dat nooit geweest zijn.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Dat gestem geeft vaak aanleiding tot discussies,
Op zich zijn discussies niet slecht voor een forum natuurlijk. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik vind de banner van Bronson helemaal niet erg aan de rechterkant, lijkt me zelfs wel een coole film maar ik stoor me er wel aan dat de banner over mijn zoekopdracht heen komt. Kan hier misschien iets aan gedaan worden?

veritas84
-
- 9 messages
- 288 votes
In De Site > Algemeen > Wordt geen tijd voor (Facebook/Hyves)-apps?:
Hoi,
Een interactief palet van filmposters/dvdhoezen voor op je Hyve, op Facebook of andere netwerksites? Is dit technisch / financieel mogelijk?
groet,
William
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 951 votes
In De Site > Algemeen > Meest besproken film op MovieMeter:
Alleen de inactieve users verwijderen zou al heeeeeeeeeeel veel schelen 
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Maar als je iedereen verwijderd die bijvoorbeeld een jaar niet actief waren dan worden de stemmen ook verwijderd, komen we dadelijk uit op max. 500 stemmen per film ofzo. Dat geeft al een veel minder betrouwbaar stemresultaat.
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 951 votes
Ja of je laat de stemmen staan. Dat zou toch wel kunnen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Het zijn de stemmen waar de meeste users last van hebben. Sommige melden zich aan geven een 5,0* of 0,5* aan een film en zijn meteen riddedebie. Het aantal berichten bij een film kan me niet schelen, de stemmen van de eendagsvliegen wel.
VictorJan
-
- 17 messages
- 19 votes
3 augustus 2840 (-831 jaar)

(bij Martin Sheen)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Verholpen! MArtin Sheen is weer gewoon 69 jaren oud....
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 951 votes
In De Site > Algemeen > Meest besproken film op MovieMeter:
Zit inderdaad wat in 
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Ja, maar er zitten ook veel serieuze tussen. En dan zou moviemeter veranderen in een site van een dikke honderd stemmen per film. Is toch jammer. En of je de stemmen kunt laten staan weet ik niet.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant moet je wel toegeven dat het niet echt heel relevant is voor de film zelf
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Ja, en wat als we het gedaan hebben? Voor het stemmen een formulier inlaten vullen of je wel serieus te nemen bent en dan pas je stem goedkeuren? Die komen toch wel terug.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Nee dat niet. Eerder alle stemmen van users (en de users zelf ook) verwijderen die niet langer dan één dag blijven en later nooit meer terugkomen. Overgewaardeerde films als Shawshank Redemption, Avatar,... zullen meteen dalen.
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Ja, die discussie (waar eigenlijk iedereen het met elkaar eens is, dus niet echt een discussie is) is er volgens mij al lang. Maar ik denk dat de moderators dat niet willen, anders was het al lang (deels) gebeurd.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Yups. Ik zou dat eerlijk gezegd ook niet willen doen. Neemt veel te veel tijd in beslag. 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
De eerste 20.000 inactieve die er zijn gewoon schrappen. Zou een mooi begin zijn, maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Dan zijn we een paar moderators en zeer actieve users kwijt 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Hoe kunnen we actieve users kwijt raken, als ik zeg de eerste 20.000 inactieve 
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 951 votes
Hahhaa dat zou niet fijn zijn. ik ben gelukkig iets van de 110.000e user ofzo.
flessenlicker
-
- 35 messages
- 53 votes
In De Site > Algemeen > IMDB nummer:
Hoi,
Is het een idee standaard bij elke film het IMDB nummer te vermelden?
Met sommige titels is het vaak lastig zoeken.
Neem bijvoorbeeld "The Cut".
Er is een hele beroemde film/serie (schijnt) welke "In the cut" heet.
Die resultaten slikken dus alles op.
Wanneer ik het IMDB nummer zou hebben kan je hem zo eruit pikken, lijkt me toch?
flessenlicker
-
- 35 messages
- 53 votes
Hm, ik zie nu wel dat je met de link naar IMDB het nummer eruit kunt halen en zodoende gebruiken. Ik zoek er namelijk ook ondertitels mee.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Overgewaardeerde films als Shawshank Redemption
SR overgewaardeerd? Met 9.2 en 491,305 stemmen op imdb en precies 11000 stemmen en een gemiddelde van 4,42 op MM, bewijst dat deze film helmaal niet overgewaardeerd is. Tot spijt van wie het benijdt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij andere films zover ik weet niet maar bij Coyote Ugly krijg ik een heel groot scherm. Snap er niks van. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.