• 178.216 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.099 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mug wrote:

Overigens lijkt 't me beter om een andere film te kiezen om uitgelicht te worden als bioscoop-release, dat kan een moderator handmatig veranderen.

Lijkt me ook

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik weet niet of het al eerder is voorgesteld. Maar zo niet. Had ik een idee. Namelijk om bij Mijn Films, een mogelijk te maken voor een klein kladblokje. Heb dit al eens bij een andere site gezien. En het is heel handig om even snel wat aantekeningen te maken. Bijvoorbeeld om een filmreeks in volgorde te zetten. Of wat kleine dingen zoals wat antwoorden voor de MovieMeter Contest, of nog een dvd die je de bus op moet doen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het lijkt mij heel handig om zoiets te hebben.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Wat ik bij MM mis is een kleine ruimte waar je kort iets over jezelf kan vertellen, zo in de trant van ik kijk graag naar dit genre film, ik koop regelmatig dvd's, dit is mijn favoriete acteur/actrice, etc. Je hebt wel een heleboel topics maar je gegevens zijn dan verspreid, terwijl als het bij je naam staat is het overzichtelijker. Het is maar een idee hoor en uiteraard vind ik dat dit geheel vrijblijvend en te corrigeren moet zijn.

De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic

28 augustus 2009

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een kladblok zit er denk ik al op je computer, en uitbreiding van de profielfunctionaliteiten vind ik persoonlijk niet nodig omdat we niet richting Hyves/Facebook hoeven te gaan.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik zat laatst de Top Recent en ik zag daar Latcho Drom (1993) op plaats 63 staan. Maar deze film komt dus uit 1993. Is dis de bedoeling of klopt er iets niet?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Stond niet aangemerkt als re-release. Ik heb het alsnog aangepast.

Waarschijnlijk zal ie nu wel uit de Top Recent verdwijnen. Of het moet zo zijn dat re-releases gewoon meetellen.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Hallo, even een vraag. Ik kijk overigens vrijwel nooit in dit topic dus het zou kunnen dat het al eens gevraagd is.

Maar ik kan mij soms behoorlijk storen aan bepaalde users hier. Je ziet het wel eens, iemand die 5* geeft aan een film als Costa, dan word je nieuwsgierig en klik je zijn profiel aan, blijkt de beste man/vrouw meer dan honderd keer de volle vijf sterren te hebben uitgedeeld. En als je dan ziet waaraan, Moordwijven, Bridget Jones, Mama Mia etc etc. Kortom, films die dat gewoon onmogelijk verdienen.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om een maximaal aantal 5* wat je uit kunt delen in te stellen, of anders dat je maar een bepaald percentage van het films waar je op gestemd heb een 5 mag zijn..?

Want door dit soort users kun je de gemiddelde beoordeling niet echt meer serieus nemen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Dat kan niet, maar als er sprake is van stemfraude kan je daarover met de moderators contact opnemen.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Tja, zo durf ik het niet noemen. Als iemand zijn mening is dat ie dat soort film 5* vind dan kan ik daar weinig aan veranderen uiteraard. Maar dacht dat een max daarvoor wel een optie zou kunnen zijn.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

schram101 wrote:

Maar dacht dat een max daarvoor wel een optie zou kunnen zijn.

"Zo, jij hebt nu wel genoeg goede films gezien, kijk nu maar weer eens een slechte!"

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Wat ze ook nu eens mogen veranderen hier is de mogelijkheid om plaatjes of foto's te plaatsen (in de user pic topic bv). Dat er bv gewoon een icoontje komt te staan met "bladeren" zoals gewoonlijk bij de meeste sites en niet dat je de hele tijd moet kutten met allerlij andere sites om een foto te plaatsen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Via MovieMeter zelf uploaden bedoel je?

Zal wel een paar extra servers kosten denk ik....financieel niet echt verantwoord gok ik.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

(quote)

"Zo, jij hebt nu wel genoeg goede films gezien, kijk nu maar weer eens een slechte!"

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

schram101 wrote:

En als je dan ziet waaraan, Moordwijven, Bridget Jones, Mama Mia etc etc. Kortom, films die dat gewoon onmogelijk verdienen.

Ik geef Moordwijven ook 5.0

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

schram101 wrote:

Tja, zo durf ik het niet noemen. Als iemand zijn mening is dat ie dat soort film 5* vind dan kan ik daar weinig aan veranderen uiteraard. Maar dacht dat een max daarvoor wel een optie zou kunnen zijn.

Een maximum aan standaardafwijking zou ook al helpen hé.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het kijken naar films moet geen hogere wiskunde worden. Kunst en wetenschap moet je van elkaar scheiden.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Laten we alles lekker naar het gemiddelde toetrekken. Stop met stemmen, alle films krijgen standaard 2,5*. Ik ben voor!

En wat maakt 5* bijzonderder dan 4,5*?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Ik ben bezig wat regisseurs te voorzien van geboortedatum etcetera. Nu zijn er nogal wat regisseurs bekend onder meerdere namen (artiestennamen en bij Aziatische regisseurs is het al helemaal een warboel). Misschien is de mogelijkheid om alternatieve namen in te voeren (net als bij de films) handig? Voorkomt wellicht dubbele toevoegingen en helpt bij zoeken?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Dick2008 wrote:

(quote)

Ik geef Moordwijven ook 5.0

Ik noem maar voorbeelden he.. Films als Costa Bridget Jones e.d. zijn dat in mijn ogen niet waard. Maar goed, dat is uiteraard mijn mening.

Hier een reactie van een user die deze film 5* geeft. Hoe kun je een film nu vijf sterren geven wanneer je het einde slecht vind..?

Leuke film, de verschillende verhaal lijnen zitten goed in elkaar.

Jammer alleen van het open eind. Had verwacht dat het een mooi afgerond verhaal zou worden.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

daar staat toch niet dat hij het einde slecht vind...alleen maar dat hij dat niet verwacht had, maar dat is nog niet slecht toch?

in ieder geval, ik zie ook wel dat er users zijn die enkel 0,5 of 5 sterren uitdelen, maar dat zijn dan mensen die alles zwart/wit zien.

Iets is goed of slecht. die mensen kom je in het dagelijks leven ook tege., Ik denk dus dat mensen die dit doen, ook deel uitmaken van de afspiegeling van de filmkijkende medemensen.

Wat niet wil zeggen dat ik ze heel serieus neem, maar dat doe ik met zwart/wit denkende mensen sowieso al niet.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Een beter voorbeeld is dit.

moviechick-99 wrote:

licht het aan mij of..... de film staat op nummer 79 in de top 250 ongelooflijk!!! voor z'on slechte film.allee zo slecht was de film niet maar hij kon me niet bekoren

5* bij The Butterfly Effect.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

De groep die films 'onterecht' te hoog/laag waardeert, is gelukkig marginaal. Ze beïnvloedt niet de plaats in de toplijsten en vallen in het niet bij alle 'wel correct stemmers'.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

titia wrote:

in ieder geval, ik zie ook wel dat er users zijn die enkel 0,5 of 5 sterren uitdelen, maar dat zijn dan mensen die alles zwart/wit zien

Dat hoeft niet. Je kan het stemsysteem ook gebruiken zodat je weet dat je de film al hebt gezien. Hij was goed 5.0 of hij was slecht 0.5. Als je alle films maar één keer bekijkt en daarna nooit meer kan je ook 2.5. geven of een ander cijfer.

Sommige gebruikers schrijven nooit berichten maar als ze dat wel zouden doen blijken het mensen te zijn die alles niet zo zwart/wit zien. Natuurlijk heb je die in het dagelijks leven wel maar internet is erg onpersoonlijk.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

JDSsmetje wrote:

Een beter voorbeeld is dit.

(quote)

5* bij The Butterfly Effect.

haha, is inderdaad ook een goed voorbeeld.

Maar ja, hier kunnen we inderdaad niet aan doen denk ik. En gelukkig is deze groep in de minderheid inderdaad!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Tuurlijk kunnen 'we' daar wel iets aan doen. De misbruik-knop (uitroeptekentje) gebruiken en dan komt er geheid een waarschuwing vd moderatoren. Dit soort misbruik hoeft echt niet gedoogd te worden.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Volgens mij beginnen beginnende users ook vaak zo: eerst op je favoriete en minst favoriete films stemmen en allicht krijg je dan reeksen met 5 en 0,5....

Soms draaien ze later weer bij, of ze vergeten MM totaal en de lijsten blijven zo staan. Maakt verder niet uit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik kom wel eens tegen dat mensen 5.0 stemmen terwijl ze 0.5 bedoelen of andersom, per ongeluk denk ik, vooral bij tijdelijke gebruikers. Als je bij IMDb stemt op de manier zoals hier vroeger ook werd gestemd dus met zo'n schuifje i.p.v. op sterren staan, dan krijg je te zien 1 (awful) en 10 (excellent) dat voorkomt al wat vergissingen want niet voor iedereen is 1 automatisch erg slecht en 10 erg goed.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

niet voor iedereen is 1 automatisch erg slecht en 10 erg goed.

Dus er bestaan ook mensen voor wie een 1 goed is en een 10 slecht?

Waar is de logica?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Neen, Dick2008 vertelt dat er mensen zijn die dit soort zaken per ongeluk doen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dat zegt hij eerst, maar daarna zegt hij toch duidelijk:

niet voor iedereen is 1 automatisch erg slecht en 10 erg goed.

Dat staat los van per ongeluk verkeerd stemmen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.