- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Het is jammer dat MovieMeter een grote site wil worden (of zijn).
Het aantal gebruikers is de laatste jaren behoorlijk toegenomen, maar het merendeel (niet allemaal) heeft geen benul hoe je een film moet beoordelen.
Iedereen heeft een eigen mening of beoordeling over een film en dat is juist goed.
Maaar....mijn mening is dat er te snel 4 a 5 sterren worden gegeven aan wat achteraf middelmatige films blijken te zijn.
Wat ik wil duidelijk maken is dat de site aan kwantiteit heeft toegenomen maar aan kwaliteit heeft afgenomen.
Mischien iets voor de Crew om over na te denken..
mvg MM
Je kunt toch gewoon bij jouw type films blijven? Je kunt toch gewoon kijken welke users wel jou smaak hebben en die bij je updates plaatsen?
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Waarom staat bij sommige films bij de imdb link het cijfer er wel bij, en bij sommige films niet?
Nakkie13
-
- 970 messages
- 265 votes
Veel beginnende users starten met 5 sterren te geven aan hun favoriete films, maar het is mij opgevalllen dat velen in de loop der jaren deze films nog eens herzien en dan soms ook lager waarderen omdat ze (via MM!) ideeën tot 'betere' films hebben opgedaan.
Ik heb meteen Taxi Driver, A clockwork orange, Donnie darko en Into Wild een 5 gegeven.
Mag dat wel?
Ps : En mening 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
In De Site > Algemeen > Vraag:
Kon zo snel niet vinden waar ik de vragen moest plaatsen, dus maar ff hier gedropt.
Ik vroeg me af of er een toppic was waar films in staan die binnen nu en een aantal maanden de top 250 instromen.
Dit aangezien ik tijdje geleden heb vernomen dat films iets van 2 jaar moeten bestaan willen ze recht hebben op een plekje in de toplijsten.
Is dus ergens te zien welke films wanneer instromen omdat ze het voldoende aantal stemmen / sterren hebben?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
In het topic Film >> Toplijsten en favorieten >> Toplijsten (centraal topic) wordt dat zo nu en dan besproken.
Of check zelf de releaselijst van 2008
http://www.moviemeter.nl/film/cinema/full/2008/
24 april 2010 komt bijvoorbeeld Into the Wild in de top 250.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Wanneer gaat het mogelijk worden om simpel je laatste 10 berichten te kunnen teruglezen?
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
waarom zou je dat willen, en bij je updates kan je meestal ook wel je laatste 10 berichten vinden 
jan66
-
- 231 messages
- 6175 votes
Waarom staat bij sommige films bij de imdb link het cijfer er wel bij, en bij sommige films niet?
Precies, dat vroeg ik me nou ook af.
Jammer dat er nu niet meer bij alle films de IMDB score staat.
Waarom is dit?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
Imdb heeft geen nette API waarmee deze gegevens op te vragen zijn, en ik moet deze dus helaas uit de broncode "scrapen". Elke keer als ze iets aan hun paginastructuur aanpassen, gaat deze functionaliteit kapot. Ik zal het eerdaags nog een laatste keer oplossen, als imdb daarna weer iets wijzigt moeten we het voortaan weer zonder deze functionaliteit doen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zeer jammer. Als je hier op MM die 'score' kan zien, verspil je geen tijd om naar imdb te gaan.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Het lukt mij niet meer om te stemmen. Dat wil zeggen, ik kan wel de sterren aanklikken, en mijn stem verschijnt dan ook, en ik kan de spoliers op de betreffende pagina lezen; maar zodra ik de pagina verlaat, blijkt nergens meer uit dat ik gestemd heb. Het zou kunnen dat ik als beginner iets voor de hand liggends over het hoofd zie, maar eerder had ik geen problemen met stemmen. Hoe zit dat?
Heb ik ook last van afgelopen 2 dagen op Chrome maar op IE lukt het wel.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
even je cookies legen bij de browserinstellingen, dat zou het probleem moeten verhelpen
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Cookies verwijderd, IE afgesloten, zelfs pc opnieuw opgestart; maar ik kan nog steeds niet stemmen.
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
In De Site > Algemeen > Moviemeter facebook application?:
Ola,
Zijn er plannen voor een facebook app? Wat youtube nu al doet als je een video favoriet/rate, zou helemaal te gek zijn met de films waar je op Moviemeter op stemt. Meer exposure voor moviemeter en daarnaast een fijne manier geupdate te worden op het gebied van films die vrienden van je gezien hebben.
Ik weet niet of het moeilijk is om dit te maken, maar ik kan het me niet voorstellen.
Boris
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Nou ja, dat stemmen lukt op andere computers in ieder geval wel.
Steeldevil
-
- 34 messages
- 1105 votes
Ik kan ook niet meer stemmen(firefox)
Ik kan wel stemmen maar het word niet onthouden door moviemeter.
Ik had hier een topic voor geopend deze is verwijdert mijn excuses het is best ff kijken waar je moet posten e.d
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Volgens mij is het momenteel niet mogelijk om te zien welke, en hoeveel films je verstuurd hebt ter beoordeling (die dus nog in de wacht staan). Is het mogelijk om dat weer te laten geven? En dan het liefst ook met doorgevoerde correcties die je in de wacht hebt staan.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat heb ik nu dus ook, had iets ingestuurd maar heb geen idee wat er nou van terecht is gekomen 
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Dat heb ik nu dus ook, had iets ingestuurd maar heb geen idee wat er nou van terecht is gekomen
Normaal gesproken krijg je altijd een PM.
En anders kun je nog eens kijken of hij hier tussen staat.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heb paar dagen geleden (4 dagen denk ik) een film toegevoegd maar heb geen idee hoe het er nou mee zit (weet ook niet meer hoe lang het de vorige keer duurde) Hij staat iig niet in die lijst.
Anders voeg ik hem binnenkort nog een keer toe, eerst maar eens langer afwachten 
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Heb paar dagen geleden (4 dagen denk ik) een film toegevoegd maar heb geen idee hoe het er nou mee zit (weet ook niet meer hoe lang het de vorige keer duurde) Hij staat iig niet in die lijst.
Anders voeg ik hem binnenkort nog een keer toe, eerst maar eens langer afwachten
Als je een film verstuurd krijg je een melding dat het een weekje kan duren. Dus zou nog een paar dagen wachten dan zal je wel een PM krijgen dat hij wel of niet goed is gekeurd.
Nog een keer toevoegen kan niet, want dan geeft hij aan dat die film reeds in de wachtlijst staat om beoordeeld te worden 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Je krijgt inderdaad altijd een pm als je toevoeging afgehandeld. Als richtlijn proberen wij alles binnen een week te behandelen. Het is momenteel dusdanig druk dat we die week wachttijd ook daadwerkelijk helemaal nodig hebben.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76937 votes
Je krijgt inderdaad altijd een pm als je toevoeging afgehandeld. Als richtlijn proberen wij alles binnen een week te behandelen. Het is momenteel dusdanig druk dat we die week wachttijd ook daadwerkelijk helemaal nodig hebben.
En het zal alleen nog maar drukker worden wat een goede zaak is om zo de site groter en groter te laten worden, alleen is het wachten geen goede zaak 1 tot drie dagen ok maar soms is een week wachten erg lang. ( ik heb wel eens aangegeven dat de crew zou moeten worden uitgebreid maar dat viel bij sommige mensen verkeerd..)
De mensen die hier toevoegen zou ik eens goed willen bedanken gaat soms heel veel uren in zitten , dus nogmaals gebruikers die toevoegen heel erg bedankt.
Bij het sneller van behandelen van de films verkom je ook meer dat je veel films hebt bewerkt en als je ze dan wilt toevoegen krijgt te horen dat de film al in de wacht staat en je vergeefs veel tijd voor niets hebt gebruikt.
Nogmaals zonder toevoegingen geen Moviemeter dus mensen heel erg bedankt voor de vele vrije tijd die jullie besteden aan Moviemeter. 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
En het zal alleen nog maar drukker worden wat een goede zaak is om zo de site groter en groter te laten worden, alleen is het wachten geen goede zaak 1 tot drie dagen ok maar soms is een week wachten erg lang. ( ik heb wel eens aangegeven dat de crew zou moeten worden uitgebreid maar dat viel bij sommige mensen verkeerd..)
Geen idee wie je hier mee bedoelt! 
Om iedereen gerust te stellen: er wordt wel degelijk gekeken naar eventuele aanvulling van de crew.
Tot het zo ver is doen we ons best om zo snel mogelijk de titels die in de wacht staan te verwerken.
Zoals vandaag een hele dag aan toevoegingen (rond de 30) verwerkt.
En inderdaad zoals Stinissen al aangeeft... fantastisch dat er zo veel werk in het toevoegen wordt gestoken! 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Een kortere wachttijd zal zeker als voordeel hebben, dat de kans veel kleiner wordt, dat meerdere 'toevoegers' aan dezelfde film werken. Is mij de laatste tijd (te) vaak over-komen, en werkt erg demotiverend!
Ik kan die verloren tijd in elk geval beter besteden (films kijken bijvoorbeeld).
En misschien kunnen rejections als correctie behandeld worden; meestal is afwijzing op 1 item (doorgaans poster) gebaseerd.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
Dat er meerdere users dezelfde film zullen toevoegen, zal wel altijd blijven. Dus daar kan zelfs een snellere verwerking van de wachtrij niets aan veranderen. Dat het dan minder vaak voorkomt, dat is in ieder geval één ding dat zeker is.
Probleem met een rejection behandelen als correctie is, voor wie de toevoegcredit dan geld! Correcties kunnen (vooralsnog) alleen gedaan worden op films die al op de site staan!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.