• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.017 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Een reeks berichten verwijderd. We gaan hier niet in het openbaar een gebruiker uitgebreid bespreken.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Wanneer komt er hier nog eens een wedstrijd?

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

Jordy wrote:

(quote)

Imdb heeft geen nette API waarmee deze gegevens op te vragen zijn, en ik moet deze dus helaas uit de broncode "scrapen". Elke keer als ze iets aan hun paginastructuur aanpassen, gaat deze functionaliteit kapot. Ik zal het eerdaags nog een laatste keer oplossen, als imdb daarna weer iets wijzigt moeten we het voortaan weer zonder deze functionaliteit doen.

Dat zou heel erg zonde zijn..

Het is juist een van de dingen die ik altijd bekijk omdat het zo makkelijk in een oogopslag te zien is.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Het is jammer dat MovieMeter een grote site wil worden (of zijn).

Het aantal gebruikers is de laatste jaren behoorlijk toegenomen, maar het merendeel (niet allemaal) heeft geen benul hoe je een film moet beoordelen.

Iedereen heeft een eigen mening of beoordeling over een film en dat is juist goed.

Maaar....mijn mening is dat er te snel 4 a 5 sterren worden gegeven aan wat achteraf middelmatige films blijken te zijn.

Wat ik wil duidelijk maken is dat de site aan kwantiteit heeft toegenomen maar aan kwaliteit heeft afgenomen.

Mischien iets voor de Crew om over na te denken..

mvg MM

deft0nes

• 1071 messages
  • 1456 votes

MovieMind wrote:

Het aantal gebruikers is de laatste jaren behoorlijk toegenomen, maar het merendeel (niet allemaal) heeft geen benul hoe je een film moet beoordelen.

Iedereen heeft een eigen mening of beoordeling over een film en dat is juist goed.

Maaar....mijn mening is dat er te snel 4 a 5 sterren worden gegeven aan wat achteraf middelmatige films blijken te zijn.

Wat ik wil duidelijk maken is dat de site aan kwantiteit heeft toegenomen maar aan kwaliteit heeft afgenomen.

mvg MM

Het is precies wat jij zegt, jouw mening.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

MovieMind wrote:

wat stel je voor? maximaal 10 nieuwe gebruikers per week toestaan?

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

MovieMind wrote:

mvg MM

Er zijn zelfs mensen die Braveheart een 4.5 geven!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

wimnoot wrote:

Er zijn zelfs mensen die Braveheart een 4.5 geven!

Hé, ff dimmen ja!

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Hehe.....Sorry HarmJan!Wilde alleen aantonen dat smaken verschillen.En dat waar de ene vier of vijf punten voor een film erg hoog vind, de andere het precies goed vind.

Het was de enige film in zijn top 10 die ik niet zo goed vond.Niet omdat het een slechte film is, maar om dat de britse/schotse historie geweld wordt aangedaan, en dat is wel een beetje mijn ding.Dus.....Ben je nu niet meer boos?

Ps: Ik had beter The Butterfly Effect kunnen zeggen, die vind ik echt stom.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

De oplossing is simpel: onderaan het registratieformulier moet een hokje aangevinkt worden dat de aankomende gebruiker belooft om louter en alleen hoge stemmen uit te brengen op de goede films op MM. Wordt dat hokje niet aangevinkt, dan kan er ook geen account gemaakt worden.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Lol.

Max 10 gebruikers (1 per dag zou zelfs nog beter zijn!) per week heeft ook voordelen.

1. Een user gaat zich snel thuis voelen als hij door de andere gebruikers wordt welkom geheten

2. Overzichtelijk!

3. Zo kunnen we precies uitrekenen wanneer de 1.000.000e gebruiker zich aan gaat melden! (Tegen die tijd leeft Jordy allang niet meer)

4. etc etc

Invoeren die handel!

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

MovieMind wrote:

Heeft Jordy ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Zou het zelf ook net iets anders aanpakken, maar het is nu eenmaal zijn site en hij heeft er nooit over gelogen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

MovieMind wrote:

Je kunt natuurlijk altijd zèlf een schaduwsite beginnen (MovieBeterweter?), daar alleen films van Ingmar Bergman, Andrej Tarkovsky en je eigen toptien inzetten en alleen Jac. Goderie en René Mioch als lid toelaten?

Wat midelmatige films zijn is erg subjectief. Veel films zijn vooral vermaak (voor de massa) en als diezelfde massa zich met een film heeft vermaakt geeft ze een hoog cijfer. Is de film dan ook goed? Ja en (wellicht) nee. Veel beginnende users starten met 5 sterren te geven aan hun favoriete films, maar het is mij opgevalllen dat velen in de loop der jaren deze films nog eens herzien en dan soms ook lager waarderen omdat ze (via MM!) ideeën tot 'betere' films hebben opgedaan.

Zelf vind ik het wel jammer als mensen alleen stemmen en niet even een korte mening geven (doe ik ook wel eens, hoor!). Je zou het stemmen kunnen koppelen aan het geven van een mening, dus dat je alleen kunt stemmen als je een mening van -pakweg 20 woorden- hebt gegeven.

Niveath

• 363 messages
  • 596 votes

Ach, je vist de echte toppers er hier op moviemeter nog makkelijk uit. Gewoon bepaalde users volgen die dezelfde films als jij leuk vinden, dat is zowiezo veel leuker.

Ik merk amper wat van al die users die niet actief zijn of 1 stem plaatsen. Ze zijn de aandacht niet waard, dus geef ze die dan ook niet.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Ik heb prachtige antwoorden en meningen op mijn (bij nader inzien) verkeerde mening zien komen.

Het was me een genoegen jullie te ontmoeten.

Tot nog eens..

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

MovieMind wrote:

Ik heb prachtige antwoorden en meningen op mijn (bij nader inzien) verkeerde mening zien komen.

Welke van de twee meningen die je gaf vind je dan achteraf verkeerd? De eerste ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. Lijkt me ook niet iets verkeerd aan.

Edit: het waren zelfs drie meningen! Voor de duidelijkheid: soms vind ik ook wel dat mensen gemakkelijk een hoog cijfer geven. Maar in de loop der jaren corrigeert dit zichzelf vaak wel.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

MovieMind wrote:

Het was me een genoegen jullie te ontmoeten.

Tot nog eens..

Weet je wel wat je hebt aangericht!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

MovieMind wrote:

(...) het merendeel (niet allemaal) heeft geen benul hoe je een film moet beoordelen.

"We rarely think people have good sense unless they agree with us."

- Francois de La Rochefoucauld (1613 - 1680)

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Baggerman wrote:

(MovieBeterweter?)

.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Welke van de twee meningen die je gaf vind je dan achteraf verkeerd? De eerste ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. Lijkt me ook niet iets verkeerd aan.

Edit: het waren zelfs drie meningen! Voor de duidelijkheid: soms vind ik ook wel dat mensen gemakkelijk een hoog cijfer geven. Maar in de loop der jaren corrigeert dit zichzelf vaak wel.

Helemaal gelijk, heb mezelf flink moeten corrigeren omdat ik ruim de eerste 2 jaar meer een non-actieve member was hier op MovieMeter en enkel op mijn favoriete films (te hoog)had gestemd, inmiddels is mijn smaak ook veranderd en heb ik niet meer zo'n kortzichtige blik op de meeste genres.

Wijsheid komt meestal met de jaren

Niveath

• 363 messages
  • 596 votes

Haha zojuist was ik door mijn meningen aan het bladeren, als je daar over een sterretje komt met je muis komt er te staan: Niveath heeft deze mening als recensie gemarkeerd en geeft dit boek 3.0 sterren.

Bij de films staat er wel gewoon deze film

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Kun je de titel van een aangemaakt forumtopic nog veranderen achteraf?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Niveath wrote:

Haha zojuist was ik door mijn meningen aan het bladeren, als je daar over een sterretje komt met je muis komt er te staan: Niveath heeft deze mening als recensie gemarkeerd en geeft dit boek 3.0 sterren.

Bij de films staat er wel gewoon deze film

zal er binnenkort even naar kijken

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Baggerman wrote:

Je kunt natuurlijk altijd zèlf een schaduwsite beginnen (MovieBeterweter?)

Zoiets is volgens mij al een keer geprobeerd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

moviemafketel wrote:

Kun je de titel van een aangemaakt forumtopic nog veranderen achteraf?

PM naar moderator

Maximilian

• 209 messages
  • 253 votes

Misschien voor de hand liggend, maar hoe kun je permalinks verwijderen? Ik gebruik ze nooit, maar druk af en toe weleens per ongeluk op de functie.

belchinees

• 4182 messages
  • 2326 votes

Maakt dat iets uit? Je verlaat de pagina dan toch niet?

Ik druk ook vaak net op de header ipv in het zoekveldje, waarmee ik weer naar de startpagina doorverwezen word. Dat vind ik iets storender, maar is m'n eigen stommiteit altijd .

*edit: is precies ook verholpen nu. Weer een zorg minder

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Het lukt mij niet meer om te stemmen. Dat wil zeggen, ik kan wel de sterren aanklikken, en mijn stem verschijnt dan ook, en ik kan de spoliers op de betreffende pagina lezen; maar zodra ik de pagina verlaat, blijkt nergens meer uit dat ik gestemd heb. Het zou kunnen dat ik als beginner iets voor de hand liggends over het hoofd zie, maar eerder had ik geen problemen met stemmen. Hoe zit dat?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

belchinees wrote:

Ik druk ook vaak net op de header ipv in het zoekveldje, waarmee ik weer naar de startpagina doorverwezen word.

Moet je toch eens naar de dokter, misschien heb je Parkinson of diabetes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.