- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Ik moest ook even denken aan het Oosten van Europa... Zo krijg je echt wel een strikte selectie. Ik verwachtte nog een extra puntje, dat je enkel mag stemmen als je blonde haren had... 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ben crewlid geworden omdat ik de site zoals hij is erg leuk vindt, niet omdat ik met dit soort onzinregels wil werken. Krijg dan meer het idee dat we in Oost-Duitsland zitten te werken voor de Stasi.
Dus mocht jij echt deze regels erop willen hebben, en ze zouden er ook op komen, dan wil ik hier niet meer terugkomen!
Tja, doei dan.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Overigens zouden nieuwe gebruikers zich eerst moeten 'bewijzen' dat ze serieus zijn met MovieMeter.
Precies of jij altijd serieus bent ?
Bij Se7en: hilariese film heb me kapot gelache! nog leuker dan canibal holocaust 4,5*
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Precies of jij altijd serieus bent ?
Bij Se7en: hilariese film heb me kapot gelache! nog leuker dan canibal holocaust 4,5*
Je plaatst het in de verkeerde context. Het gaat om mensen die op één film stemmen en dan nooit meer iets van zich laten horen en dus onnodig ruimte innemen op de database en ook nog eens doen aan beinvloeding van het gemiddelde. Dat station ben ik al lang gepasseerd. Dus voortaan eerst effe het hele bericht lezen i.p.v. alleen de eerste zin, alvorens je mij probeert aan te vallen op mijn onserieusheid. Deal?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Weet me te zeggen wat je nog moet aanpassen aan je bericht alvorens ik het kan quoten. Onnodig ruimte innemen op de database wat kan jouw dat eigenlijk schelen? Het is maar 1 nummertje, + al de bans gaat ook van de database. Pff ik ga mijn tijd niet verdoen om heel je bericht te lezen want ik vind het heel onnuttig. Lees het berichtje van Jordy nog maar eens heeeeeel goed.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Pff ik ga mijn tijd niet verdoen om heel je bericht te lezen want ik vind het heel onnuttig.
Kijk, en dit is wederom een perfect voorbeeld waarom er een leeftijdscontrole moet komen op MovieMeter. Wel zeiken maar te beroerd zijn om het hele bericht te lezen waardoor je het in juiste context kan plaatsen. FAIL
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Kijk, en dit is wederom een perfect voorbeeld waarom er een leeftijdscontrole moet komen op MovieMeter. Wel zeiken maar te beroerd zijn om het hele bericht te lezen waardoor je het in juiste context kan plaatsen. FAIL
Ik heb wel het hele bericht gelezen maar vanaf het eerste zinnetje was ik het al niet met jou eens. Kijk eerst maar eens ff naar jezelf en denk eens na of jij je wel altijd volwassen gedraagt pas dan mag jij over die domme leeftijdscontrole gaan beginnen praten wat er trouwens toch niet gaat komen en daar ben ik 100% zeker van want je kan dat niet controleren want iedereen kan zich uitgeven als iemand anders dat is met die Miss Christina wel gebleken want iedereen was daar ingetrapt. Wat ik misschien wel met je eens ben is dat de moderators soms wel eens sneller actie mogen ondernemen om dat soort aandachttrekkerij achterwege te laten. Nog een fijne zonnige vrijdag toegewenst.
Dutch Ownage
-
- 173 messages
- 2628 votes
Is het misschien een goed idee om naast de gemiddelde stem bij films ook nog de gemiddelde stem te plaatsen van gebruikers met een aantal stemmen hoger dan 500. Dit om een meer realistischer waarde bij films te verkrijgen. Denk maar aan veel gebruikers die alleen 5,0 ster geven voor elke film die ze zien.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
begin je eigen Pastichio Rockermeter.
kan je doen en laten wat je wil.
volgende grote opmerkingen / feedback aub.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
want je kan dat niet controleren want iedereen kan zich uitgeven als iemand anders dat is met die Miss Christina wel gebleken want iedereen was daar ingetrapt
Daarom verplicht paspoort of id-kaart (of iets anders waaruit blijkt dat diegene de gerechtigde leeftijd van 18 jaar heeft bereikt) insturen/uploaden.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Daarom verplicht paspoort of id-kaart (of iets anders waaruit blijkt dat diegene de gerechtigde leeftijd van 18 jaar heeft bereikt) insturen/uploaden.
Ok, dan vraag ik die gewoon van mijn pa. Hoe zou jij dat gaan controleren ?
De crew zou ermee lachen: iedereen die zich voortaan inschrijft is verplicht om een kopie te sturen van zijn ID.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Inbreuk op de privacy. Nogmaals, als je van MovieMeter een 'toffe' site wil maken, zet je dan ergens anders voor in ipv dit geneuzel. Voeg films toe, haal spelfouten uit de plots, etcetera etcetera.
Je geeft toe dat je het station inmiddels bent gepasseerd van pubergedrag. Je maakte je daaraan schuldig, en nu blaat je dat mensen hier niet mogen komen als ze dat gedrag vertonen? Hrmpf...
Dutch Ownage
-
- 173 messages
- 2628 votes
Is het misschien een goed idee om naast de gemiddelde stem bij films ook nog de gemiddelde stem te plaatsen van gebruikers met een aantal stemmen hoger dan 500. Dit om een meer realistischer waarde bij films te verkrijgen. Denk maar aan veel gebruikers die alleen 5,0 ster geven voor elke film die ze zien.
Reacties?
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Inbreuk op de privacy. Nogmaals, als je van MovieMeter een 'toffe' site wil maken, zet je dan ergens anders voor in ipv dit geneuzel. Voeg films toe, haal spelfouten uit de plots, etcetera etcetera.
Ik vermoed dat die etc etc erg belangrijk gaan zijn, want hoe "spelfouten uit plots" en "films toevoegen" MM een "toffere" site maakt 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Je geeft toe dat je het station inmiddels bent gepasseerd van pubergedrag. Je maakte je daaraan schuldig, en nu blaat je dat mensen hier niet mogen komen als ze dat gedrag vertonen? Hrmpf...
Allemachtig zeg, kunnen jullie eigenlijk wel begrijpend lezen? Daar gaat het helemaal niet om.
Naast geniale ingevingen opschrijven en posten doe ik dat er ook nog eens bij. Ik ben van alle markten thuis.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1279 votes
Ik vermoed dat die etc etc erg belangrijk gaan zijn, want hoe "spelfouten uit plots" en "films toevoegen" MM een "toffere" site maakt
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Allemachtig zeg, kunnen jullie eigenlijk wel begrijpend lezen? Daar gaat het helemaal niet om.
Jij wilt gewoon dat alleen volwassenen op MM zitten, het gaat hier toch niet over hoe oud dat iedereen hier is. Je zit toch op MM om over films te discussiëren of heb ik dat mis?
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Het zou toch makkelijk zijn als al die HK-films al lang en breed op de site stonden?
Makkerlijk zeker!
Maar toffer of leuker niet, want meer dan 3 reacties zie je er meestal toch niet terug. Je moet voor de lol maar eens m'n toevoegingslijsten afgaan. Meer dan de helft haalt niet eens 10 stemmen vermoed ik.
Het "toffe" van de site ligt toch echt ergens anders.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
"Tof" is giga breed te interpreteren en zeer persoonlijk, vooral op een site als deze.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik zette niet voor niets aanhalingstekens bij "toffe". Je kunt daarvoor in de plaats legio bijvoeglijke naamwoorden zetten. Informatief, amusant, allesomvattend, you name it.
Wanneer wordt dat chatkanaal weer eens nieuw leven ingeblazen? Dat scheelt ook een hoop "ontof" gedrag alhier.
Lui (crew films)
-
- 3492 messages
- 11904 votes
Meer dan de helft haalt niet eens 10 stemmen vermoed ik.
Dat heb ik ook, maar dan met een stuk of 700 gok ik. Ik kan ook niet zeggen dat het me daar om gaat, het gaat mij er vooral om dat ik door het toevoegen van films het gevoel krijg dat ik nog iets beteken voor deze site, bovendien is het ook nog eens nuttig en voor mij ook vermakelijk (en leerzaam vanwege de Engelse taal) om te doen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Omdat er dan weer een grens moet aangeduid worden wanneer wel en wanneer niet iemand's stem geldig is. 10 minuten na het begin ingeschakeld is ook niet volledig gezien namelijk. En een dik uur gezien en zo tergend irritant dat het nooit meer dan 0.5* zal worden, is nu eenmaal een 0.5*
Dan regelt men maar een grens, of men verzint maar een regel.
Een kwartier van een film zien is gewoon veel te weinig om te mogen stemmen.
Schandalig dat die stemmen gewoon mogen blijven staan terwijl de user zelf aangeeft dat hij amper een kwartier heeft gezien van de film.
Ook jammer dat een serieuze opmerking in dit topic wordt ondergesneeuwd door een eindeloze discussie.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Ik zette niet voor niets aanhalingstekens bij "toffe". Je kunt daarvoor in de plaats legio bijvoeglijke naamwoorden zetten. Informatief, amusant, allesomvattend, you name it.
Zo heb ik weer een nooit-geziene functie van het aanhalingsteken bijgeleerd.
Dan regelt men maar een grens, of men verzint maar een regel. Een kwartier van een film zien is gewoon veel te weinig om te mogen stemmen.
Doe een voorstel zou ik zeggen, en kijk hoe lang je kan standhouden.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Dan regelt men maar een grens, of men verzint maar een regel.
Een kwartier van een film zien is gewoon veel te weinig om te mogen stemmen.
Schandalig dat die stemmen gewoon mogen blijven staan terwijl de user zelf aangeeft dat hij amper een kwartier heeft gezien van de film.
Ook jammer dat een serieuze opmerking in dit topic wordt ondergesneeuwd door een eindeloze discussie.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
@Nomak
Ik begrijp de goede bedoeling achter je betoog maar ik vrees dat het onbegonnen werk is om in te grijpen wanneer iemand zijn of haar stem uitbrengt. Een statement bestaande uit 1 oneliner met als afsluiter een 0.5* is voor sommige lezers voldoende. Zelfs wanneer een persoon stelt de film niet helemaal gezien te hebben.
Dan nog de 'regel' bij het plaatsen van een stem. Hoe controleer je of iemand die een film een cijfer geeft, hoog of laag, de film überhaupt heeft bekeken? Het lijkt mij een utopie te denken dat dit valt te achterhalen.
Tot slot is zijn argumenten, in vorm van een paar oneliners of in een Homerus omvang ten alle tijden arbitrair. M.a.w. als iemand het hier niet mee eens bent kan men altijd hier inhoudelijk een discussie over starten; mijns inziens ook de bedoeling van een discussie platform zoals 'Moviemeter' in een notendop.
Ingrijpen dient mijns inziens alleen te geschieden wanneer overduidelijk sprake is dat iemand 'opzettelijk' de boel 'verziekt'. Zodra je een stem gaat verwijderen omdat de onderbouwing niet bevalt is het hek van de dam.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Doe een voorstel zou ik zeggen, en kijk hoe lang je kan standhouden.
Ik stel voor dat een stem verwijderd wordt als de user zelf in een bericht aangeeft dat hij minder dan ¾ of desnoods ½ van de speelduur van een film heeft gezien.
Het is natuurlijk je goed recht om de film af te zetten na een half uur of minder, maar dan heb je eigenlijk niet het recht om te stemmen.
Een rechter mag ook niemand veroordelen als hij de feiten niet kent.
Ik kan hier voorbeelden aanhalen van een film van meer dan 2 uur, waar mensen duidelijk aangeven dat ze de film hebben afgezet na een kwartier. Toch geven ze een stem van 0,5*. Je gaat me niet wijsmaken dat je na een kwartier al een cijfer kan geven.
Hoe serieus kan je de site nog nemen als de stemmen van dat soort users mogen blijven staan?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Laat duidelijk zijn dat het me niet gaat om stemmen die niet onderbouwd worden of om te controleren of iemand de film daadwerkelijk heeft gezien.
Het gaat me enkel en alleen om stemmen te verwijderen van personen die in een bericht aangeven dat ze maar een fractie van de film hebben gezien.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Ik stel voor dat een stem verwijderd wordt als de user zelf in een bericht aangeeft dat hij minder dan ¾ of desnoods ½ van de speelduur van een film heeft gezien.
Prima. En zodra de desbetreffende persoon dat bericht krijgt per PM dat zijn stem is verwijderd, plaats hij de volgende dag zijn stem opnieuw met de mededeling dat hij de film alsnog heeft gezien (in zijn geheel of een groter deel ervan) en er nog steeds geen bal aanvond. Hoe ga je dit controleren?
Gaat dus niet veel uithalen he. (zoals Legan als schreef)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.