- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Een paar suggesties die zo snel mogelijk toegevoegd moeten worden aan MovieMeter:
- Verplichte onderbouwing bij stemmen:
Wanneer een gebruiker een cijfer wil geven aan een film moet de persoon een korte onderbouwing van tenminste 25 woorden geven alvorens zijn stem zichtbaar wordt. Nu worden veel discussies verpest met nutteloze comments, terwijl er in de regels van MovieMeter toch echt wordt gerept dat dit niet gewenst is. Maar er wordt niet of nauwelijks tegen opgetreden.
- Kortfilms
Kortfilms onder de 40 minuten zouden ook toegelaten moeten worden. De duur zou niet van belang moeten zijn. Wel moeten er duidelijke regels worden opgesteld over wat in aanmerking komt als kortfilm en wat niet, anders heb je de kans dat mensen ook reclamefilmpjes gaan toevoegen en dat is niet de bedoeling.
- Verplichte leeftijdscheck:
Personen die zich willen registreren worden verplicht om een document (kopie paspoort/id) in te sturen waaruit blijkt dat de persoon de gerechtigde leeftijd van 18 jaar heeft bereikt. Er zijn teveel voorbeelden waaruit blijkt dat tieners niet kunnen discussieren.
- Strengere controle bij risicofilms:
Moderators zouden risicofilms (Wit Licht, Cannibal Holocaust) strenger moeten modereren en in de gaten moeten houden. Dit voorkomt irritatie vanwege gebruikers die de film om andere redenen beoordelen dan de inhoud. Cannibal Holocaust krijgt bv lage stemmen vanwege vermeende dierenmishandeling en Wit Licht omdat sommige mensen de zanger Borsato niet kunnen zien als acteur. Gebruikers die zich stelselmatig en op een negatieve manier die storend is voor andere gebruikers en niets met de film van doen heeft misdragen moeten een ban krijgen.
- Naamsverandering en uitschrijving:
Users moeten de mogelijkheid krijgen om tenminste éénmaal van naam te kunnen veranderen, net zoals ze verplicht een kort betoog van tenminste 50 woorden zouden moeten schrijven wanneer men zich uit wil schrijven.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik stem op alle punten tegen. Niet echt goed doordacht, om maar te zwijgen van discriminatoir handelen.
Een 'recensietje' kan ook in minder dan 25 woorden, ik vind het zielig voor de films met de lengte 40-45 minuten, er zijn genoeg 18+ leden die slechter discuszeuren dan 'de jongeren', iemand afstraffen op een mening omdat anderen zich daar aan ergeren is helemaal het toppunt van zieligheid (en ja, ook ik kan me niet voorstellen dat ik als ik Wit Licht zou kijken niet Borsato zal herkennen), en iemand verplichten tot een betoog bij uitschrijving, zal ik, als dit allemaal gaat gebeuren, me linea recta uitschrijven met een betoog persoonlijk gericht op diegene die het heeft voorgesteld.
Ga eens aan de slag bij de regisseur-foto's, daar help je de site wel verder mee.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Een paar suggesties die zo snel mogelijk toegevoegd moeten worden aan MovieMeter:
- Verplichte onderbouwing bij stemmen
Wie wil mij iets verplichten dan? 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Belachelijk! Er zijn tieners hier op MM die zich volwassener gedragen als volwassenen, en die onderbouwing ? Goede film 3*, wauw daar ben ik echt mee geholpen (NOT!), ik kijk geen kortfilms dus voor mij moeten die er ook niet opkomen. Volgens mij is dit weer één van zijn flauwe grapjes als je die tekst 1maal leest dan weet je dat het onmogelijk is en onnuttig ook.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8162 votes
- Strengere controle bij risicofilms:
Leuke voorstellen heb je, waarvan de meeste best nuttig zijn, al is het waarschijnlijk erg veel werk om ze in te voeren en daarom alleen zal het waarschijnlijk al niet gebeuren. Maar wanneer is iets een risicofilm? Als je Wit Licht al een risicofilm noemt, dan kun je zowat alles daar wel onder scharen lijkt me. Lijkt me erg moeilijk te definiëren.
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
- Verplichte onderbouwing bij stemmen...
- Verplichte leeftijdscheck...
- Strengere controle bij risicofilms...
- Naamsverandering en uitschrijving...
Waarom zouden mensen een betoog moeten schrijven om zich uit te willen schrijven? Als iemand geen behoefte meer heeft aan MovieMeter moeten ze zich gewoon kunnen uitschrijven, zonder verdere verklaring.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Belachelijk! Er zijn tieners hier op MM die zich volwassener gedragen als volwassenen, en die onderbouwing ? Goede film 3*, wauw daar ben ik echt mee geholpen (NOT!), ik kijk geen kortfilms dus voor mij moeten die er ook niet opkomen. Volgens mij is dit weer één van zijn flauwe grapjes als je die tekst 1maal leest dan weet je dat het onmogelijk is en onnuttig ook.
Natuurlijk is het weer 1 grote grap van IJsjesrocker. Hij is zelf immers het grootste kleine kind hier.
Maar hij is wel lief verder volgens mij.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Dat jullie hier weer op ingaan
. Kunnen die duimen naar beneden?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind het buiten de leeftijdscheck toch geen rare punten van PR hoor. Ik erger me ook aan veel van zijn punten die hij noemt. Alleen korte films dan niet, want die kijk ik eigenlijk nooit.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik vind het buiten de leeftijdscheck toch geen rare punten van PR hoor. Ik erger me ook aan veel van zijn punten die hij noemt. Alleen korte films dan niet, want die kijk ik eigenlijk nooit.
Nou ik kan jou een handvol volwassenen geven op MM die niet deftig een discussie kunnen voeren. Naam verandering had je maar eerder aan moeten denken toen je jezelf inschreef want als jij opeens gaat veranderen weet je op den duur niet meer wie iedereen is. En dat punt is hier al meedere malen aangehaald en daar heeft de crew al een duidelijk antwoord op gegeven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zeg toch ook dat die leeftijdscheck onzin is?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik zeg toch ook dat die leeftijdscheck onzin is?
Ja, maar het ging hier ook niet over jou.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Je quotte me nota bene...
Ja i know, is dat soms verboden? Laat ook maar. Ik vind dit weer een erg nutteloze discussie.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
- Verplichte onderbouwing bij stemmen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zullen we afspreken dat dit je laatste troll-bericht was in dit topic? Het begint een beetje vervelend te worden.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Het was niet bedoeld als een troll-bericht, maar goed...
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
- Verplichte onderbouwing bij stemmen:
Wanneer een gebruiker een cijfer wil geven aan een film moet de persoon een korte onderbouwing van tenminste 25 woorden geven alvorens zijn stem zichtbaar wordt. Nu worden veel discussies verpest met nutteloze comments, terwijl er in de regels van MovieMeter toch echt wordt gerept dat dit niet gewenst is. Maar er wordt niet of nauwelijks tegen opgetreden.
Tja, hangt er ook net vanaf hoe nutteloos het is. Dat van: diE fiLm was eGt tOppie nIgga- reacties mogen ze van mij wel allemaal wegvegen
Kortfilms onder de 40 minuten zouden ook toegelaten moeten worden. De duur zou niet van belang moeten zijn. Wel moeten er duidelijke regels worden opgesteld over wat in aanmerking komt als kortfilm en wat niet, anders heb je de kans dat mensen ook reclamefilmpjes gaan toevoegen en dat is niet de bedoeling.
Nouja, 40 minuten? maar er maar gewoon vanaf 5 minuten van. Er zijn genoeg zeer korte filmpjes die mensen helemaal kunnen aanspreken en ervoor zorgen dat er een enorme recensie kan komen van die ene 5 minuten filmpje
Personen die zich willen registreren worden verplicht om een document (kopie paspoort/id) in te sturen waaruit blijkt dat de persoon de gerechtigde leeftijd van 18 jaar heeft bereikt. Er zijn teveel voorbeelden waaruit blijkt dat tieners niet kunnen discussieren.
Dat slaat werkelijk echt helemaal nergens op. Vind jullie soort 18+ mensen trouwens allemaal makkelijk praten hebben. Stel je voor dat je nu zelf 16 of 17 was? Jullie liepen ongetwijveld ook wel eens te balen als je bv dit niet mocht omdat je geen 18 was en nu ga je dat weer tegen anderen gebruiken nu jij lekker 18 + bent. En inderdaad zijn der ook mensen onder de 18 die veel volwassenner kunnen discussieren dan iemand die boven de 18 is. En dat zelfs 18+ers allemaal onzin op de site kwakken. En bovendien zou deze site dan ook frapant falliet gaan als die regel der komt.
Moderators zouden risicofilms (Wit Licht, Cannibal Holocaust) strenger moeten modereren en in de gaten moeten houden. Dit voorkomt irritatie vanwege gebruikers die de film om andere redenen beoordelen dan de inhoud. Cannibal Holocaust krijgt bv lage stemmen vanwege vermeende dierenmishandeling en Wit Licht omdat sommige mensen de zanger Borsato niet kunnen zien als acteur. Gebruikers die zich stelselmatig en op een negatieve manier die storend is voor andere gebruikers en niets met de film van doen heeft misdragen moeten een ban krijgen.
Tja, ok maar dit is wel een beetje te ver gezocht vind ik. En iedereen heeft ook een eigen mening. En het kan ook zo zijn dat een ding een hele film kan verneuken en het daardoor slecht word. Maarja te laag stemmen dan, dat is dan weer wel waar.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Slechts een stuk of zeventien gebruikers zijn je voor geweest.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Reageer op verwijderde opmerking van Pasticho Rocker over mijn stemgedrag bij Cannibal Holocaust:
Wat een onzin. Dit was niet bij voorbaat. Heb de film meerder keren gezien en kom zeer weloverwogen tot mijn oordeel.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Overigens zouden nieuwe gebruikers zich eerst moeten 'bewijzen' dat ze serieus zijn met MovieMeter. Dus pas na 25 berichten kunnen stemmen of iets in die richting. Dat scheelt een hoop eendagsvliegen die even snel op die ene film komen stemmen, wat eigenlijk gewoon beinvloeding van de stemmen is.
En voordat iedereen weer op zijn achterste poten gaat staan: dit is het geval bij heel veel sites en het schijnt te werken, want eendagsvliegen hebben natuurlijk geen zin om eerst 25 berichten te plaatsen alvorens ze kunnen stemmen. En voor de serieuze users hier veranderd er niks, aangezien wij al lang dat aantal hebben gehaald.
Het zou trouwens ook een leuk idee zijn om een ondertitel of een signature te kunnen invoegen. Een soort van verpersoonlijking van je profiel. Zo'n geile quote uit je favo film is toch hardstikke leuk?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Daar ben ik het wel mee eens, je eerdere opmerking sloeg echter nergens op.
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Overigens zouden nieuwe gebruikers zich eerst moeten 'bewijzen' dat ze serieus zijn met MovieMeter. Dus pas na 25 berichten kunnen stemmen of iets in die richting. Dat scheelt een hoop eendagsvliegen die even snel op die ene film komen stemmen, wat eigenlijk gewoon beinvloeding van de stemmen is.
Nu ik het toch over het verjaardag topic heb: is het eventueel mogelijk om een filter in te stellen voor actieve accounts (minimaal 1 bericht, laatste 8 weken nog online geweest)? Of misschien nog makkelijker: het resetten van alle verjaardagen; actieve users zouden dan hun verjaardag terug invoeren, inactieve users niet. Dan zou het een gemakkelijkere taak worden (lees: minder tijdrovend) om de verjaardagen te posten.
Het zou trouwens ook een leuk idee zijn om een ondertitel of een signature te kunnen invoegen. Een soort van verpersoonlijking van je profiel.
Film gerelateerd: hoeveel zijn jou sterren waard, top 10 van films die je nog wilt zien, top 10 acteurs / actrices / regisseurs, favourite genre etc.
Meer persoonlijke dingen als: werk / school, hobby's naast film (sport), persoonlijke quote, favoriete muziek / game etc.
Misschien ook welke naam je hebt onder de andere meters?
Maar dit idee is natuurlijk voor een regenactige zondagmiddag, als Jordy zich verveelt 
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Hoe ver mag je als filmmaker gaan? (dierenleed)
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik heb ook een opmerking/vraag.
Het komt soms voor dat iemand in een bericht aangeeft dat hij maar een kwartier heeft gezien van een film. Toch geeft die persoon 0,5*.
Waarom verwijderen jullie (moderators) die stemmen niet?
Als iemand duidelijk aangeeft dat hij bijna niets van de film heeft gezien, zou zo een persoon toch niet mogen stemmen.
Die personen halen het gemiddelde van een film onnodig omlaag.
En het ergste is dat het blijkbaar gewoon mag.
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar voor mij is dit een bron van ergernis.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
Ik ben crewlid geworden omdat ik de site zoals hij is erg leuk vindt, niet omdat ik met dit soort onzinregels wil werken. Krijg dan meer het idee dat we in Oost-Duitsland zitten te werken voor de Stasi.
Dus mocht jij echt deze regels erop willen hebben, en ze zouden er ook op komen, dan wil ik hier niet meer terugkomen!
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Het komt soms voor dat iemand in een bericht aangeeft dat hij maar een kwartier heeft gezien van een film. Toch geeft die persoon 0,5*.
Waarom verwijderen jullie (moderators) die stemmen niet?
Omdat er dan weer een grens moet aangeduid worden wanneer wel en wanneer niet iemand's stem geldig is. 10 minuten na het begin ingeschakeld is ook niet volledig gezien namelijk. En een dik uur gezien en zo tergend irritant dat het nooit meer dan 0.5* zal worden, is nu eenmaal een 0.5*
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik ben crewlid geworden omdat ik de site zoals hij is erg leuk vindt, niet omdat ik met dit soort onzinregels wil werken. Krijg dan meer het idee dat we in Oost-Duitsland zitten te werken voor de Stasi.
Dus mocht jij echt deze regels erop willen hebben, en ze zouden er ook op komen, dan wil ik hier niet meer terugkomen!
Eens! Met elk woord ook!
Behalve van die crewlid, want dat ben ik nie!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.