- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ligt het aan mij of werken de flash-trailers niet?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Op Wiki.moviemeter.nl betreffende de functie "Uitschrijven":
"Let op: Deze functie is niet bedoeld voor users die niet tevreden zijn met hun gebruikersnaam en zich na het uitschrijven meteen opnieuw aanmelden met een nieuwe gebruikersnaam."
Wat raadt men deze users dan aan te doen?
Maw het veranderen van gebruikersnaam is niet mogelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toch is dat wel apart Kappeuter. Ik zit ook op andere fora en daar kunnen mensen wel hun naam editten op verzoek. Als de naam verandert, dan verandert die naam ook in oudere reactie's dus erg verwarrend is het niet. Of is MM technisch anders opgebouwd dan een klassiek forum?
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Natuurlijk is dat technisch wel mogelijk. Ik vraag mij alleen af waarom je dat blijkbaar niet verwarrend vindt?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik las eens als reden dat je bv eerst neoneo zou heten, men het aan zou passen en dat je dan bij oudere berichten van je nog altijd neoneo zou lezen terwijl die user nu neo heet.
Maar op de fora die ik bezoek passen die oude berichten zich ook aan naar de nieuwe naam. Ik zelf zou mijn naam wel deels willen aanpassen, maar helaas is dat niet mogelijk.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Dat klopt niet. Het werkt net als met het crew icoontje. Zou ik geen crew meer zijn, dan verdwijnt dat icoontje overal bij mijn naam. Net als wanneer ik bij wijze van spreken mijn naam verander in Pietje; bij elk bericht zou dan Pietje staan.
Volgens mij begrijp je het punt van verwarring niet. Als allerlei gebruikers ineens een andere naam hebben, hoe kan je ze dan nog herkennen? Misschien dat je vindt dat dat een kwestie van gewenning is, maar kijk maar eens naar die vervelende in- en uitschrijf trucs van de laatste tijd. En nu het beleid is om deze niet aan te passen, lijkt het mij ook niet gewenst om dat deels te doen. Misschien dat ik ook wel een andere gebruikersnaam zou willen, maar bedenk maar eens wat dat zou betekenen voor andere mensen die mij volgen...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat is toch heel simpel op te lossen.
Geef de mensen de kans voor een éénmalige naamsverandering. Kan niet zo moeilijk zijn, en dat gaat echt niet voor veel verwarring zorgen.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Maruh, het was eerder wel mogelijk of niet dan? Zag een keer ergens dat Hemdale eerder killalot heette.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat klopt niet. Het werkt net als met het crew icoontje. Zou ik geen crew meer zijn, dan verdwijnt dat icoontje overal bij mijn naam. Net als wanneer ik bij wijze van spreken mijn naam verander in Pietje; bij elk bericht zou dan Pietje staan.
Volgens mij begrijp je het punt van verwarring niet. Als allerlei gebruikers ineens een andere naam hebben, hoe kan je ze dan nog herkennen? Misschien dat je vindt dat dat een kwestie van gewenning is, maar kijk maar eens naar die vervelende in- en uitschrijf trucs van de laatste tijd. En nu het beleid is om deze niet aan te passen, lijkt het mij ook niet gewenst om dat deels te doen. Misschien dat ik ook wel een andere gebruikersnaam zou willen, maar bedenk maar eens wat dat zou betekenen voor andere mensen die mij volgen...
Ik meen dat Jordy ooit een keer mijn idee heeft uitgelegd. Vandaar dat ik ook dacht dat dat de reden was dat er niet aangepast wordt.
Ik hoef ook niet plots een andere naam, maar een aanpassing naar AjaxLitmanen zou ik wel fijn vinden. Ik zit op meer sites en toen ik hier registreerde heette ik ergens zo.
Het zou wel prettig zijn als je een eenmalige kans op naamswijziging zou mogen krijgen. Wel 1 die moet lijken op je huidige naam zodat anderen het ook snappen.
kos
-
- 46701 messages
- 8856 votes
Maruh, het was eerder wel mogelijk of niet dan? Zag een keer ergens dat Hemdale eerder killalot heette.
Dat was een uitzondering vanwege een modfunctie.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat is het probleem nou eigenlijk?
Als iemand zijn naam (éénmalig) wil veranderen moet dat toch gewoon kunnen? Beetje bizar dat je je wel zomaar kan uitschrijven zonder dat er een haan naar kraait, maar wanneer je je username wilt veranderen (en dus gebruik wil blijven maken van de site) wordt er een enorm probleem van gemaakt.
Waarom zou iemand voor de rest van zijn MM-tijd aan één naam gebonden moeten zijn? Omdat sommigen anders in de war raken? Geef het een week en iedereen is er aan gewend. En zo niet: fuck die gasten! Moet je maar beter opletten, sukkel.
Er wordt hier altijd van een mug een olifant gemaakt bij de stompzinnigste dingen. Mensen die met plezier gebruik maken van de site worden 'tegengewerkt' terwijl users die MM beu zijn en zich uit willen schrijven geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Beetje krom.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12854 votes
Blijft verwarrend voor mensen die niet op de hoogte zijn van de naamswissel, en verneukt discussies waarin verwezen wordt naar namen van gebruikers. Worden die namen veranderd, wordt zo'n discussie meteen erg onzinnig en lastig terug te lezen.
Vind het niet meer dan logisch dat men z'n nick niet kan wijzigen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ligt het aan mij of werken de flash-trailers niet?
Bij mij ook niet inderdaad. Zal de linkjes voor nu maar even weghalen, vind het sowieso al wat dubbelop, zowel Flash als Quicktime trailer linkjes.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Alsof er zo vaak een discussie uit 2004 wordt opgerakeld. Alsof mensen uberhaupt discussies uit 2004 gaan teruglezen. Mug en olifant. Mensen hier zijn gewoon ontzettend bang voor verandering. Alsof heel MM er over zou vallen dat ze opeens een andere naam bedoelen. Droom maar lekker verder. Zo belangrijk is MM nu ook weer niet.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12854 votes
Alsof mensen uberhaupt discussies uit 2004 gaan teruglezen
Meermaals gebleken dat dat zeker gebeurt.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Omdat jij wellicht in de war zou raken zou het dan maar niet moeten kunnen... Alsof iedereen plotseling zijn naam zou veranderen wanneer die regel in zou gaan.
En verder maakt het echt geen klap uit voor die paar reacties van -tig jaar terug waarin iemand's oude usernaam wordt genoemd. ROFL, alsof iemand zou gaan klagen over een discussie van jaren geleden omdat 'ie niet meer weet wie wie is. Kom op zeg. Je doet (bij zowat elk voorstel) alsof dit het einde van MM kan betekenen. Kijk eens vooruit vent, je hangt overduidelijk teveel in het verleden (en op MM).
Users die hun naam hebben veranderd zouden ook for the time being een voetnoot in hun berichten kunnen plaatsen met daarin zoiets als 'was voorheen bekend als ...'.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach als je één keer je naam zou willen veranderen moet dat toch kunnen. Zolang je het maar niet zo vaak doet als speranza van avatar wijzigt. Daar zou eerder wat tegen gedaan moeten worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoezo? Avatars zijn toch geheel vrijblijvend. Dat is een extraatje, meer niet. Alhoewel ik er ook niet zo van hou dat mensen hem continue wisselen.
Maar ik hoop wel dat een naamsverandering mogelijk moet zijn. Stel dan als regel dat je naam op de oude naam moet lijken voor het overzicht. Soms ben je jong en maak je een account aan met een naam die je dan leuk vind, maar waar je later niet erg blij meer mee bent. Ik ken ook geen site waar een wijziging niet mogelijk is. Ik ben ook voor een eenmalige naamswijzing.
Onderhond kan ik normaal goed volgen maar ik ben het nu niet eens met hem. Als je je naam verandert, dan verandert de oude discussie niet aangezien je reactie's gewoon blijven staan daar. En om nou niet je naam aan te mogen passen voor die paar keer dat jaren terug in een reactie iemands nickname werd genoemd..dat vind ik wel erg vergezocht.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik vind een eenmalige mogelijkheid om je naam te veranderen erg handig. Zou er meteen gebruik van maken.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Zou ik ook doen als ik jou was, lastig onthouden al die h's (op een openbare comp dan)
.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik weet zelf niet eens hoeveel h's erin staan, moest ze net weer tellen 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
@ Reinbo Get a life. Honderd berichten plaatsen bij La Vita È Bella en je druk maken over hoe vaak ik van avatar wijzig. Lekker belangrijk allemaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind een eenmalige mogelijkheid om je naam te veranderen erg handig. Zou er meteen gebruik van maken.
Hehe ik had in het begin moeite je serieus te nemen als user met die naam omdat ie wat puberaal overkwam maar daar heb ik na een tijdje overheen gekeken. Niet dat ik je niet aan zou raden hem eens te veranderen hoor 
Mijne kan ook een stuk beter en korter.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
@ Reinbo Get a life. Honderd berichten plaatsen bij La Vita È Bella en je druk maken over hoe vaak ik van avatar wijzig. Lekker belangrijk allemaal.
Ach, er zijn films waar ik zelfs meer berichten heb geplaatst. Wanneer je in een discussie betrokken raakt gaat het nu eenmaal hard. En iedereen bleef maar tegen mij aanzeuren, enkel omdat ik Vita e Bella een vervelende en slechte film vind.
En ik herken regelmatige users nog eerder aan hun avatar dan aan hun naam. Dus om te verzoeken om de avatars vast te zetten, lijkt mij eigenlijk een logischer wens dan het vasthouden aan één naam.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
En ik herken regelmatige users nog eerder aan hun avatar dan aan hun naam. Dus om te verzoeken om de avatars vast te zetten, lijkt mij eigenlijk een logischer wens dan het vasthouden aan één naam.
Ik heb hetzelfde eigenlijk, vooral omdat de avatars een stuk groter en duidelijker zijn zoek ik in een rijtje van meningen bijvoorbeeld altijd op de avatar.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Van tal van gebruikers onthoud ik bepaalde dingen. Van gebruiker x weet ik dat hij liefhebber is van Miss Marple films en kijk altijd even wat hij heeft gestemd en geschreven. Gebruiker Y heeft ooit eens ergens een interessant feitje geplaatst bij Pietje Bell. Dat soort dingen worden erg lastig terug te vinden bij naamsverandering. Ook vage discussies en het compleet kwijt zijn van gebruikers die je graag volgde. Het argument dat je dan maar een sukkel bent die maar goed moet opletten en onthouden vind ik nergens opslaan. Ik hoor weleens iets van een gebruiker die onder een andere naam verder is gegaan. Ik heb het ook zelfs bij eentje na 3 jaar (!) ontdekt, maar ik vergeet zo weer hoe die nu ook alweer heette. Of je moet vlak na de ontdekking nog met deze gebruiker maken krijgen in een discussie, dan zou het denk ik wel blijven hangen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar is er enige kans dat het mogelijk wordt om (eenmalig?) je naam aan te passen? Wordt dit overlegd of is het nu al nee en nooit?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar is er enige kans dat het mogelijk wordt om (eenmalig?) je naam aan te passen?
Kan de behoefte me in jouw geval goed voorstellen. 
Ben overigens wel voor. Misschien ergens een topic openen waar de wijziging officieel wordt bijgehouden. Zodat je het altijd na kan gaan.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Van tal van gebruikers onthoud ik bepaalde dingen. Van gebruiker x weet ik dat hij liefhebber is van Miss Marple films en kijk altijd even wat hij heeft gestemd en geschreven. Gebruiker Y heeft ooit eens ergens een interessant feitje geplaatst bij Pietje Bell. Dat soort dingen worden erg lastig terug te vinden bij naamsverandering. Ook vage discussies en het compleet kwijt zijn van gebruikers die je graag volgde. Het argument dat je dan maar een sukkel bent die maar goed moet opletten en onthouden vind ik nergens opslaan. Ik hoor weleens iets van een gebruiker die onder een andere naam verder is gegaan. Ik heb het ook zelfs bij eentje na 3 jaar (!) ontdekt, maar ik vergeet zo weer hoe die nu ook alweer heette. Of je moet vlak na de ontdekking nog met deze gebruiker maken krijgen in een discussie, dan zou het denk ik wel blijven hangen.
Daarom zou er (voor een aantal maanden) een voetnoot moeten komen in geplaatste berichten van users die hun naam hebben veranderd. Verder: zoek een leven als je je druk maakt om iets wat iemand jaren geleden ergens heeft geplaatst. Harde taal? Ja, maar de waarheid is hard.
Ben overigens wel voor. Misschien ergens een topic openen waar de wijziging officieel wordt bijgehouden. Zodat je het altijd na kan gaan.
Ook een idee. Bij 'afscheid' is er tenslotte ook een topic.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.