• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.780 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Soms hebben tv-series een pilot in de form van een film. Moet dan tzt gekoppeld blijven of gelinked?

cinema.

• 230 messages
  • 0 votes

Een groot publiek is alleen maar problemen. Zie de groei van moviemeter ..

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

Ik kijk heel weinig tv-series. Die zal ik veel eerder selecteren en als er een film is kies ik daar voor. Geen gedoe bij mij met overroepen series als 24, Prison Brake, Lost, CSI-reeksen, ... Een goeie film is nog altijd beter of interessanter.

Thomas83

• 4030 messages
  • 3635 votes

Niet per se. Een serie is iets waar elke week naar uit kunt kijken, bij films heb je dat niet zo snel natuurlijk, die knippen ze meestal niet in tweeën.

Al is het tegenwoordig met het DVD-tijdperk en de vele zenders die erbij zijn gekomen ook wel weer zo dat je niet meer zo snel uitkijkt naar series op tv. Ik volg er ook niet veel op tv. Op dit moment eigenlijk geen een. Bij Prison Break en Lost moet ik mijn kijkachterstand op een andere manier inhalen.

Persoonlijk vind ik dat tv-series ook prima aansluiten bij het huidige moviemeter. Al zou ik dan wel de boel van elkaar gescheiden houden, dat niet series in de huidige film-top-250 kunnen komen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Ik kijk heel weinig tv-series. Die zal ik veel eerder selecteren en als er een film is kies ik daar voor. Geen gedoe bij mij met overroepen series als 24, Prison Brake, Lost, CSI-reeksen, ... Een goeie film is nog altijd beter of interessanter.

Niet veel films kunnen mijns inziens zomaar tippen aan het niveau van Heimat, The Singing Detective of een I Claudius om maar een paar series te noemen.

Wat jij nu opsomt zijn de zo genoemde "moderne" televisieseries voor een breed publiek. Die op hun beurt best vermakelijk kunnen zijn.

Een "goeie" film is altijd beter of interessanter dan een wat??

Een "matige" serie? Ik denk dat iedereen dat wel zal beamen....

Lost als puur vermaak is best te pruimen anders

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

(even offtopic blijven) Er zijn uiteraard goeie series, maar net als de Pirates of the Carribean en Lord of the rings fans zullen het ook die series die ik opnoemde vooral in de smaak vallen. En voor mij is het aantal 'goeie' films veel talrijker aanwezig dan 'goeie' series. En de goeie series die er dan zijn, heb ik totaal niet de behoefte om die te analyseren. Is volgens mij ook vrij moeilijk door het uitgebreid aantal regisseurs dat er aan meewerkte, aantal acteurs, verschil in jaargangen, ...

edit: ik wil niet zeggen dat Pirates of LoTR films perse slecht zijn, maar wel door het commerciele gehalte meer stemmen trekken dan andere films. Lost en CSI zullen ook wel meer stemmen krijgen dan I Claudius. En enkel fictiereeksen of ook Big Brother, Idool, Seven ages of Rock, De weg naar Mekka, De Lama's, ... ?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(even offtopic blijven) Er zijn uiteraard goeie series, maar net als de Pirates of the Carribean en Lord of the rings fans zullen het ook die series die ik opnoemde vooral in de smaak vallen. En voor mij is het aantal 'goeie' films veel talrijker aanwezig dan 'goeie' series.

Ja, dat kan ik alleen maar beamen.

En de goeie series die er dan zijn, heb ik totaal niet de behoefte om die te analyseren. Is volgens mij ook vrij moeilijk door het uitgebreid aantal regisseurs dat er aan meewerkte, aantal acteurs, verschil in jaargangen, ...

edit: ik wil niet zeggen dat Pirates of LoTR films perse slecht zijn, maar wel door het commerciele gehalte meer stemmen trekken dan andere films. Lost en CSI zullen ook wel meer stemmen krijgen dan I Claudius. En enkel fictiereeksen of ook Big Brother, Idool, Seven ages of Rock, De weg naar Mekka, De Lama's, ... ?

Klopt als een bus. Commercie speelt natuurlijk ook een grote rol mee en waar een serie wordt uitgezonden. Amerika telt nu eenmaal meer kijkers dan Nederland zo gezegd.

Voor de rest, duidelijk verhaal.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Voor mij mag het best op een aparte site waar ik verder waarschijnlijk amper hoef te komen.

Als filmkijker volg ik eigenlijk geen enkele tv serie. Ooit wel eens wat geprobeerd (24 enzo) maar vond het vreselijk goedkope brol. Doe ik nog liever een Van Damme film, dat duurt ten minste maar 90 minuten.

Buiten wat animeseries van vroeger is het niet echt wat voor mij. Veel filler (nog veel meer dan bij films), veelal gebrek aan creativiteit en erg beperkte middelen waar brak mee omgesprongen wordt.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Veel filler (nog veel meer dan bij films), veelal gebrek aan creativiteit en erg beperkte middelen waar brak mee omgesprongen wordt.

Nu de onderbouwing nog

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

De onderbouwing is dat ik bij elke poging tot seriekijken het einde van de eerste aflevering niet haal uit pure armoede. Wegens bovengenoemde redenen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Noem je dat een onderbouwing?

Leuk provocatief allemaal maar het raakt, door de generalisatie, kant noch wal.

Je vindt series veelal armoedig. Een persoonlijke mening. Waarvan akte.

Dan iets anders....

Vraag, als feedback, is het misschien een leuk idee om naast een link naar IMDB bij elke film ook een link te plaatsen naar het fameuze Rotten Tomatoes ? Men kan daar voornamelijk recensies lezen, maar dat zou een leuke aanvulling kunnen zijn op MM?

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

dragje wrote:

Een persoonlijke mening.

Nou, je maakt wel vorderingen! Knap hoor.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Onderhond wrote:

Voor mij mag het best op een aparte site waar ik verder waarschijnlijk amper hoef te komen.

Als het op dezelde site staat hoef je naar de pagina's en topics over die series toch ook niet te zien?

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Het is al druk en moeilijk genoeg om de interessante topics er uit te vissen. Meer clutter is echt niet handig/gewenst.

Krijg je zo'n MuMe situatie waar 1 update om de 5 paginas interessant is. Liever alles op een aparte site dan.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Wat voor jou niet interessant is geld wellicht niet voor een ander persoon. Hetzelfde gaat op voor wat jij omschrijft als "clutter" und so weiter.

Daar bestaat een oplossing voor: mijn updates.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

De "mijn updates" functie dient voornamelijk om updates van een bestaand topic bij te houden. Wie zich alleen baseert op "mijn updates verliest alle nieuwe topics. En wie die nieuwe topics in zijn "mijn updates" wil krijgen moet dus nog steeds alles afscannen.

Waarom series niet op _movie_meter thuishoren lijkt mij erg logisch. Zowel qua beleving als structuur als technische implementatie zijn het gewoon andere dingen.

Wil je ze er toch op, zet er dan meteen ook kortfilms, reclamespotjes en videoclips op. Of maak van alle aparte meters gewoon weer één site.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Hm.

Ik zou niet weten waarom "series" niet onder een filmsite zou kunnen vallen. Bij IMDB doen ze dat trouwens ook. Dit laatste als voorbeeld, niet dat het "dus" ook maar hier moet geschieden...

Het geeft echter wel te denken.

Series en films zijn tenslotte aan elkaar verwant. Soms worden films zelfs als een serie uitgezonden en visa versa, zie bijvoorbeeld Heimat.

Ik vind het dus niet zo onlogisch dat die vraag door derden worden gesteld.

Teveel overeenkomsten, script, kan beide op film zijn geschoten, acteurs/actrices, wordt vaak genoeg in beide gevallen in een filmzaal gedraaid ook aspecten als een gehele film-crew komt men bij de productie van films alsmede een serie tegen, muziek, etc.

Ik vind het onderscheid niet meer of minder dan die tussen een tekenfilm en een "realistisch" melodrama.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Hier de uitgebreide discussie rond (mini)series op de site.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

dragje wrote:

Ik vind het onderscheid niet meer of minder dan die tussen een tekenfilm en een "realistisch" melodrama.

Geldt ook allemaal voor games. En kortfilms. En videoclips. Staan ook allemaal op IMDb trouwens.

Maakt deze site er alleen maar een groter boeltje op.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Maakt deze site er alleen maar een groter boeltje op.

Hm, ik raak anders nooit "lost" op imdb. Het kan overzichtelijker allemaal natuurlijk, maar ik denk niet dat dit de issue betreft in deze discussie.

Een "aparte" tapblad doet alle kritiek verbleken, je kunt deze namelijk ook doodeenvoudig links laten liggen zoals speedy23 terecht aangaf.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Ik ook niet, maar IMDb is ook een andere site, die compleet anders omgaat met zijn community.

En als je series compleet wil splitsen van films (tabblad of niet), dan maak je er dus een nieuwe site voor. Zoals met muziek en boeken en games gedaan is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Goed om te zien dat er ieder geval over wordt gesproken na mijn vraag over de series op MM.

Misschien is het dan in de toekomst mogelijk om een subsectie te krijgen op MM waar je wel series kan beoordelen en over kan discussieren.

Laat ik het zo zeggen; in mijn ogen hebben ze wel veel met elkaar gemeen. En dat series slechter zijn dan films vind ik onzin. Series zorgen ervoor dat je een verhaal of personage veel dieper uit kan werken dan in 1,5/2 uur film. Je kan Lost of 24 klote vinden, maar je kan niet zeggen dat het niet enorm uitgewerkt is. Maar misschien vinden sommige MM users dat wel een nadeel en zien ze liever 2 uur vermaak en dan klaar.

Maar MovieMeter is een filmwebsite, series horen daar gewoon niet thuis. Je gaat op boekmeter ook geen filmscripts becijferen of op musicmeter radiouitzendingen beoordelen. Ze horen in principe bij het medium, maar hebben er vrijwel niets mee te maken.

Series en films verschillen gewoon ongelovelijk veel, bovendien is het veel moeilijker om een complete serie te kunnen beoordelen dan een complete film. Mocht je series willen beoordelen moet dat ook kunnen per aflevering waar er gem. toch 22 van in een seizoen zitten.

Bijv. The O.C. vind ik veruit de beste serie ooit gemaakt, maar alleen seizoen 1, als ik daar seizoen 2 en 3 zou bijrekenen zou ik van die 5.0 al gauw naar een 3.0 zakken. Savvi?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ik ook niet, maar IMDb is ook een andere site, die compleet anders omgaat met zijn community.

Dat is zeker waar. Het is minder een "community" trouwens, ze hebben wel een forum maar zoals hier, even iets plaatsen, daar weer op reageren etc zie ik daar zelden gebeuren.

En als je series compleet wil splitsen van films (tabblad of niet), dan maak je er dus een nieuwe site voor. Zoals met muziek en boeken en games gedaan is.

Vind ik ook prima hoor. Ik stel niet dat series perse hieronder moeten vallen. Doch kan ik me een combinatie ook wel weer voorstellen. Nu staan sommige series hier wel vermeld, andere weer niet.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

Laat ik het zo zeggen; in mijn ogen hebben ze wel veel met elkaar gemeen..

Kan ik me alleen maar bij aansluiten.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

The Oceanic Six wrote:

Series zorgen ervoor dat je een verhaal of personage veel dieper uit kan werken dan in 1,5/2 uur film. Je kan Lost of 24 klote vinden, maar je kan niet zeggen dat het niet enorm uitgewerkt is. Maar misschien vinden sommige MM users dat wel een nadeel en zien ze liever 2 uur vermaak en dan klaar.

Bedoel je met personages dieper uitwerken toch niet ze meer diepgang geven? Want als er iets overschat wordt is het wel die zogenaamde diepgang, die je enkel denkt te ervaren doordat je al zo aan het karakter gewend bent. Het overgrote gedeelte van de series heeft even veel diepgang als het overgrote gedeelte van de films.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Natuurlijk heeft een serie niet als definitie meer diepgang dan een film met betrekking tot de personages.

Ik denk wat Ajax&Litmanen1 op doelt is dat door de duur van een serie een karakter meer kans krijgt zich te ontwikkelen, doch biedt dat vanzelfsprekend geen garantie dat een langdurende serie per definitie personages oplevert die diepgaand zouden zijn.

Echter kan een serie wel een bepaald "beeld" oproepen wat in dezelfde context een moeizame onderneming zal worden als dat beeld in een twee uur durende film gerealiseerd dient te worden.

Wederom kom ik met Heimat aanzetten. Het beeld dat in die serie wordt neergezet is eenvoudigweg onmogelijk in een twee uur durende beeld te realiseren. Je moet de serie gezien hebben om te begrijpen waar ik op doel.

In die context maakt dat nu een serie, mijns inziens, nou zo verdomd interessant.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gaat de site ook zo verschrikkelijk traag bij iedereen?

Purmerend

• 2775 messages
  • 3311 votes

Nergens last van.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Kan het niet worden ingesteld dat je als je een bericht plaatst meteen een bepaalde smiley kunt aanklikken? Net zoals je kunt bij het bewerken van een bericht zeg maar. Dan hoef je niet eerst helemaal in de Wiki te kijken hoe die smiley ook alweer getypt dient te worden.

Lijkt mij wel handig

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.