• 178.342 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.519 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Aangezien je via de imdb link onder het kopje trailers meteen bij trailer overzicht bent.

Ah, OK.

Wist ik niet

kappeuter wrote:

Trailers verdwijnen vaak al na een paar maanden van sites. Dat zou erg veel problemen geven met links die niet meer werken en veel werk kosten om dat bij te houden.

Das ook het probleem op Mume, om de maand ofzo zijn die links vervallen.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Klopt, ik zou het ook prettig vinden als de stemmen van mensen die zich aanmelden, vervolgens 30 films een 5 geven, en daarna nooit meer terugkomen, niet zouden meetellen en geen invloed zouden hebben op het gemiddelde.

Een minimum aantal stemmen + een "aanvaardbare" standaarddeviatie zou een redelijke eis kunnen zijn.

Lijkt logisch, maar als ze voor iedere 5* ook een 0,5* geven dan komen ze op een gemiddelde standaarddeviatie uit.

EDIT: Oeps, ik verwarde de gemiddelde afwijking met het gemiddelde

Je krijgt dan een gemiddelde van 2,75* en de afwijking wordt dan 2,25 (bij evenveel 0,5 en 5*)

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Klopt, ik zou het ook prettig vinden als de stemmen van mensen die zich aanmelden, vervolgens 30 films een 5 geven, en daarna nooit meer terugkomen, niet zouden meetellen en geen invloed zouden hebben op het gemiddelde.

Een minimum aantal stemmen + een "aanvaardbare" standaarddeviatie zou een redelijke eis kunnen zijn.

Goed idee, eendagsvliegen zal het niet uit maken, en naarmate je meer stemt kom je toch wel aan een normale standaarddeviatie (ik begrijp trouwens nog altijd niet wat het inhoudt, maar het ligt gemiddeld tussen de 0,5 en 1,5 toch?).

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

En hier kom ik ook met geen mogelijkheid wijs uit

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

De standaardafwijking (of -deviatie) is een maat voor de spreiding ten opzichte van het gemiddelde. Als iemand heel extreem stemt (alleen maar 0,5 en 5,0 en dan ook nog eens even vaak 5,0 als 0,5) is de standaardafwijking erg hoog.

Het idee van Hannibal kan helpen, maar mensen die alleen maar 5,0 stemmen (en misschien een enkele 0,5) hebben even goed een lage standaardafwijking. Als je het koppelt aan een 'aanvaardbaar' gemiddelde, ben je alweer een stuk verder.

Maar je moet er wel zeker van zijn dat je niet ook allerlei stemmers gaat uitsluiten waarvan je dat niet wilt. Complexe puzzel hoor.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Metalfist wrote:

Ik heb een probleem met Mozilla Firefox en Internet Explorer. Wanneer ik de Metersites open en ik scroll naar beneden dan gaat het beeld in golven, het kan misschien een beetje wazig lijken maar dit is dus zeer lastig omdat het zichzelf precies een hele vernieuwt...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb beide versies al vernieuwd en terug gedeinstalleerd. Eerst dacht ik dat het lag aan mijn downloadlimiet lag die op was maar dit is vannacht terug goedgezet en het blijft...

Kan niemand hier mee helpen?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Een screenshot er van zou helpen, want als een website "golft" dan ligt het meer aan een storing in je beeldscherm ofzo dan aan de website/browser zelf.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ja heb ook al geprobeerd een screenshot te trekken maar dan is er precies niets aan de hand... maar heb juist een nieuwe pc gekocht maar nog wel met het vorige beeldscherm op dus misschien dat het beeldscherm de pc niet aankan

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

De nieuwste drivers voor je grafische kaart downloaden zou kunnen helpen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ja, dat kan misschien helpen. Enig ideetje hoe ik daar aan geraak?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Naar de site gaan van de maker van de chipset van je grafische kaart, hoogstwaarschijnlijk is dat ATI of NVIDIA, en dan even op de drivers zoeken.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Kan het zijn dat er soms films uit je filmlijsten verdwijnen en dat je stem dan ook verdwenen is? Ik zou soms toch zweren dat ik een film waarop ik gestemd heb aan Mijn Films heb toegevoegd, en dat die later (onbepaalde tijd) ineens verdwenen is.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Misschien was het een miniserie? Die zijn nu van de site verwijdert, en daardoor ook jouw stem of notatie in een filmlijst.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Enkele, niet alle.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

serpico wrote:

Misschien was het een miniserie? Die zijn nu van de site verwijdert, en daardoor ook jouw stem of notatie in een filmlijst.

Nee geen miniseries. Vandaag kwam ik bijvoorbeeld The Descent op de site tegen, maar zonder mijn stem. Ook stond hij niet in mijn Mijn Films waar ik al m'n films in stop, terwijl ik toch haast zeker denkt te weten dat ik hem wel toegevoegd had. Maar ik kan me vergissen.

ehuurman

• 120 messages
  • 734 votes

In De Site > Algemeen > In- en uitloggen:

Ik heb dit probleem nu eigenlijk al een langere tijd, maar het wordt tijd dat ik eens kijk of ik de enige ben: zeer regelmatig ga ik naar moviemeter.nl en zoek een film. Vervolgens op de filmpagina zie ik dat ik niet kan stemmen omdat ik niet ingelogd ben.

OK, dan klik ik op 'inloggen' in het menu, en dan ben ik ineens ingelogd (dus zonder dat ik username/wachtwoord heb hoeven tikken). Ik moet dan de film weer opnieuw zoeken ('back' in de browser geeft geen ingelogde sessie), en dan kan ik stemmen. Ik vind dit vreemd, en ook een beetje vervelend, het kan nl. ook meerdere keren per dag voorkomen. Iemand een tip voor een oplossing?

Ik gebruik overigens Firefox op WinXP SP2.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Geen problemen mee. Ik log nooit uit en hof nooit in te loggen. Wat tot gevolg heeft dat, als ik eens mijn cookies of zo verwijder, ik moet zoeken naar mijn wachtwoord.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het probleem heeft er mee te maken dat de cookies op "www.moviemeter.nl"; gezet worden, waarna je op "moviemeter.nl" niet ingelogd bent (dat ziet je browser als andere site)

problemen ondervind ik daar nooit van, maar ik zal er inderdaad eens naar kijken

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4513 votes

Is het ook mogelijk om films van 1 regisseur die binnen hetzelfde jaar verschenen zijn, te rangschikken, zodat ze niet meer alfabetisch, maar chronologisch geordend zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Is lastig omdat ik meen dat zelfs imdb nummer niet altijd zegt welke film eerder uit kwam (maar net welke film het eerst op imdb is toegevoegd). En NL releasedatum is ook geen optie omdat films hier vaak niet uitkomen, of je hebt een film die hier wel uit kwam en de ander niet. Of de latere film kwam hier eerder uit.

Dus waar moet je van uit gaan?

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Lijkt mij ook erg onrealistisch om overal handmatig aan te passen.

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4513 votes

Onrealistisch? Zo vaak komt dat toch niet voor? En het is natuurlijk alleen maar op verzoek van gebruikers die dat uitzoeken en kunnen aantonen.

Ik zat bijvoorbeeld bij Hitchcock te kijken, daarvan is het welbekend dat The lodger vóór Downhill kwam, bijv., en Rebecca vóór Foreign Correspondent. Dit geeft Imdb overigens ook aan.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Ok, onhandig, maar ook zeker onrealistisch voor een deel. Hitchcock is nu net niet een probleem geval hierbij. Het gebrek aan bronnen is normaal gesproken het probleem. Maar stel dat het gedaan zou gaan worden, dan moet dat overal gecorrigeerd worden en ik vrees dat je dan nog met genoeg onduidelijkheden blijft zitten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Dus waar moet je van uit gaan?

Volgens mij heb ik een keer ingebouwd dat als de bioscoopdatum ingevoerd is, daar op gesorteerd wordt. Verder is het helaas niet mogelijk, vind het persoonlijk helaas teveel werk / niet belangrijk genoeg om hier verder tijd in te steken.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

neo wrote:

Maar stel dat het gedaan zou gaan worden, dan moet dat overal gecorrigeerd worden

Waarom moet dat dan? Dat lijkt me niet echt een reden.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Vergat het woord helemaal. Stel je hebt een regisseur met 4 films uit 1 jaar, dan moet je de onderlinge chronologie van deze allemaal tesamen weten. Als je bv. alleen weet dat 1 specifieke film aan het einde van het jaar hoort en de rest daarvoor, ben je nog niks opgeschoten. Dat behoort dan volledig duidelijk te zijn.

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4513 votes

ja, dat klopt, dat moet je dan allemaal weten

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Toen ik zojuist weer inlogde vond ik opeens allemaal "onbekende" films in de map mijn films die er vanmorgen beslist nog niet instonden Iemand enig idee hoe dit kan???

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Misschien ben je gehackt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.