• 178.403 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.649 actors
  • 9.378.109 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

en ja er gaan nu natuurlijk berichten geplaatst worden als "schandalig dat Seven Samurai niet meer in de top 100 staat", maar die films komen er vanzelf wel weer in

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Herald wrote:

de alternatieve top 100 is toch de lijst met favorieten, terwijl de top 100 de beste horen te zijn. Anders zouden die twee lijsten praktisch hetzelfde zijn.

Nee het idee achter de lijsten is hetzelfde, het is alleen een andere manier van samenstellen.

Herald

• 183 messages
  • 0 votes

maar wat is dan de favoriete film van de moviemeterbezoekertjes, Godfather of Fightclub?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De naam zegt het al, de "alternatieve" top 100 is niet de "echte" top 100... maar het geeft wel een leuk beeld vind ik. Er staan wat meer "love it or hate it"-film in, die bij de normale top 100 buiten de boot vallen

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ja precies. De films in de alternatieve top 100 kan niemand naar beneden waarderen. Maar de alternatieve top 100 is weer gebaseerd op de kwantiteit van het aantal stemmen en niet op de "kwaliteit" (dus het gemiddelde).... toch?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Gezien alle discussies lijkt het me het beste de top-100 lijsten te vervangen door een top 100 die IK samenstel.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Ik vind het een prima keus Jordi

titan

• 1609 messages
  • 4415 votes

Terecht dat het minimum aantal stemmen is aangepast, maar om dit meteen gelijk op 50 te zetten vind ik een iets TE grote stap.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Te grote stap, vind ik ook. Nu interesseerde die top 100 mij niet zoveel, maar nu dus nog minder.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

je zou verwachten dag een film die nu buiten de top 100 valt toch op z'n minst terug zou komen in de tip 50. Bij bijv. L'Appartement gaat dat niet op. Deze stond in de top 100 ergens rond de 90ste plek en valt nu buiten de tip omdat hier al vanaf 10 stemmen films in de lijst komen. Het zou daarom niet onlogisch zijn om ook het min. aantal stemmen van de tip 50 iets te verhogen.

vind het overigens wel prima om de grens te verhogen voor de top 100. Had het alleen niet meteen met een minimum van 50 gedaan. Rond de 40 was wellicht beter geweest, maar dat is een keuze waar je heel lang over bezig kunt blijven .....

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Agony wrote:

Het zou daarom niet onlogisch zijn om ook het min. aantal stemmen van de tip 50 iets te verhogen.

Eens, ga ik verhelpen. Dat van die 50 stemmen is misschien nu nog iets te veel, maar goed dan zijn we er weer even van af

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik ben het er mee eens als je er 40 van maakt. Please!

Da Jando

• 1383 messages
  • 1065 votes

Jordy wrote:

hmn.. kweenie. Misschien.

Weet je het al?

jester

• 807 messages
  • 1249 votes

Jordy schreef:

ik heb het minimum op 50 gezet, weet dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn... maar goed als je het niet kunt laten je ongenoegen te spuien dan hoor ik het wel

Mijn zegen heb je, Jordy

Ik heb de nieuwe top 100 nog niet bekeken, maar ik ben ervoor (zoals ik al eerder gezegd heb).

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

IK vind het wel een beetje belachelijk dat je nu 50 stemmen moet hebben om in de Top 100 te kunnen komen. Dan wordt het zeer moeilijk en bijna onmogelijk voor oude top films zoals Mr.Smith Goes To Washington op Moviemeter staan. Want die krijgen niet zo snel 50 stemmen.

Straks heeft bijvoorbeeld een film 24 stemen gehad van 4 1/2 ster gemiddeld en dan staat die toch niet in de Top 100.

Tja dan komt die wel in de Tip 50. Maar ja ... Een topper die voor een hele lange tijd als een tip gezien moet worden!!!!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

zoals ik hierboven al zeg: de top 100 is niet een objectief overzicht van de beste films allertijden, de film is een lijst van films die het op DEZE site "helemaal gemaakt hebben". Dat is bij films met relatief weinig stemmen NIET het geval.

Aan hun notering in de tip-50 kun je zien dat het waarschijnlijk supergoede films zien, die een top 100 notering zeker verdienen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik ben het wel met MFEO eens. De lijst wordt nu ook een stuk voorspelbaarder. De grens omhoog trekken ben ik wel voor, maar dan zou ik zeggen, ga niet verder tot 40.

NERD

• 1720 messages
  • 1432 votes

40 of 50 maakt dan ook geen ruk meer uit.....

10 stemmen op een totaal van 128893 stemmen en bijna 2000 gebruikers.

Ik steun lijst Jordy

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

De lijst wordt nu ook een stuk voorspelbaarder.

Da's een mooi compliment, de lijst wordt volwassen blijkbaar

kos

• 46696 messages
  • 8853 votes

'Voorspelbaar' is 'Volwassen'?

Ik zit nu met het probleem dat ik 96 van de 100 films in de top 100 al gezien heb. Toch jammer

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Nog een stem voor lijst Jordy. Voor hoeveel zetels gaan we?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

nou ja als de site groter wordt zal de top 100 steeds minder in beweging zijn

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Ik vind dat je pas met 25.300.400.503 stemmen in de top 100 mag.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Hey, je verkloot de lay-out!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Hehe, zo beter?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ja, betor.

titan

• 1609 messages
  • 4415 votes

Ik stem voor MFEO (al ben ik als zijn partner niet echt objectief).

Ik zal dit illustreren met een voorbeeld. Bij imdb zijn miljoenen stemmen uitgebracht (volgens een groffe berekening zeker 6 miljoen, maar waarschijnlijk nog veel meer). Om daar in de ranking opgenomen te worden heb je 1.250 stemmen nodig. Als ik dit projecteer op het aantal stemmen dat op MM is uitgebracht kom ik op een ondergrens van 25.

De feitelijke grens is nu dus 50. Dit gaat ten koste van oude en onbekendere (filmhuis)films die bij imdb wel tot hun recht komen. Gezien de gemiddelde leeftijd van MM-gebruiker komen films van voor 1980 (enkele klassiekers daargelaten) daardoor steeds meer buiten de boot te vallen. Terwijl critici altijd oudere films vaker noemen in hun lijstjes van beste films aller tijden. Kortom: de MM-top 100 is steeds minder een getrouwe afspiegeling van de beste films aller tijden.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Laat m aub op 50 staan. alhoewel er een aantal "toppers" nu buiten de boot vallen, is de lijst wel representatiever voor het stemgedrag van alle leden samen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

iedereen mag z'n mening geven natuurlijk, maar ik laat het op 50.. dus maak je niet TE druk

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Jordy wrote:

iedereen mag z'n mening geven natuurlijk, maar ik laat het op 50.. dus maak je niet TE druk

Dit klinkt als t einde van deze discussie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.