- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Ik weet niet of dit al gevraagd is of dat dit onder: "- "gebruikers met gelijke smaak" verbeteren. Bv. alleen "bekende" gebruikers laten zien" valt, dus ik zet het toch maar neer.
Zou het niet handig zijn om een soort van "vrienden" systeem te hebben. Ten eerste zitten er wat bekende op de site waarvan ik de usernames niet allemaal uit mijn hoofd weet, maar waar ik wel de stemmenlijst van bij wil houden. Ook is het zo dat ik op het forum en bij films soms mensen tegen kom die ik niet persoonlijk ken maar wel de film lijst en stemmen van bij wil houden. Onnodig om te zeggen dat ik (op een uitzondering na) deze namen ook niet kan onthouden.
Dit is de reden dat een "vrienden" lijst mij ideaal lijkt, scheelt met al die lastige nicknames en brengt mensen met dezelfde film intresse dichter bij elkaar. (dit werkt natuurlijk met een accepteer systeem)
Ben benieuwd naar jullie reactie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Zo'n systeem als op last.fm en op myspace zou ik wel zien zitten.
Je kunt iemand een friend request sturen. Als het wederzijds is zeg maar, kom je in elkaars friends list te staan.
Ik vermoed dat jordy niet zo zit te wachten op zoiets. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
MovieMeter, het nieuwe sociale netwerk
hyves kan inpakken
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
MovieMeter, het nieuwe sociale netwerk
hyves kan inpakken
Maar serieus? Zo'n profiel met onzin en plaatjes hoeft er niet bij, maar een lijstje met mensen die ik op regelmatige basis wil checken zou ideaal zijn. Als iedereen zijn normale voor en achternaam zou hebben, zou het niet nodig zijn, maar aangezien de meeste mensen (ik ook) een niet te onthouden nickname hebben zou het veel moeite besparen.
roy1978
-
- 1 messages
- 0 votes
kan iemand mij vertellen hoe ik de voorkant van de cover bij een post op ftd kan weergeven in mijn post,alvast bedankt
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Goed idee van Boothead. Zo`n optie zou toch weer een beetje het prettige kleinschalige gevoel op MovieMeter terugbrengen en het overzicht vergroten.
Ook beetje inhakend op dat 'verboden negatief te doen' topic.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Verder niet echt een discussie over mogelijk, aan deze regel zal niets veranderen, ook al zal niet iedereen het er mee eens zijn.
Erg fijn uitgangspunt! 
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Mocht er zo'n dergerlijk systeem komen dan eerder een eigen (privé) lijstje anders krijg je inderdaad zo'n hyves/ partypeeps/ superdudes friends list. Kan men beter een systeem gebruiken waar je elke users kan toevoegen ongeacht of iemand dat wilt of niet. Maar het is natuurlijk alleen nog maar een idee. Ga er natuurlijk niet van uit en denk dat dit niet echt is wat Jordy wilt. Het concept opzich klinkt in ieder geval als muziek in de oren.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Come on, peepz.
En dan wil je het ook nog over films gaan hebben op de site...
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Mocht er zo'n dergerlijk systeem komen dan eerder een eigen (privé) lijstje anders krijg je inderdaad zo'n hyves/ partypeeps/ superdudes friends list. Kan men beter een systeem gebruiken waar je elke users kan toevoegen ongeacht of iemand dat wilt of niet. Maar het is natuurlijk alleen nog maar een idee. Ga er natuurlijk niet van uit en denk dat dit niet echt is wat Jordy wilt. Het concept opzich klinkt in ieder geval als muziek in de oren.
Dat is ook nog een mogelijkheid, het is geen contact site ten slotte.
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Wat bedoel je hier mee?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Een dergelijke community-spirit bouw je op door een actieve deelname en bijdrage, niet door allerlei randzaken.
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Een dergelijke community-spirit bouw je op door een actieve deelname en bijdrage, niet door allerlei randzaken.
Ben ik niet met je eens. Moviemeter is te groot om alle interesante users waarvan ik de film lijst wil volgen te onthouden. Heeft niets met community-spirit te maken, het is gewoon onmogelijk. Ik noem een voorbeeld, wat vrienden van me hebben ook MM en ik wil dat volgen, dan is het handig als ik hun naam gewoon in een lijstje op mn profiel zie. Of ik zie dat een onbekende user dezelfde smaak films heeft als ik, ff toevoegen en ik kan volgen op welke films hij stemt en of die ook wat voor mij zijn. Heb ik die lijst niet, dan moet ik maar hopen dat ik zijn naam ooit nog ergens op het forum/bij een andere film tegenkom.
Ik zie er geen nadelen in, alleen voordelen. Als je de lijst alleen zichtbaar voor je zelf is, dan krijg je ook niet mensen die voor zoveel mogelijk contacten.
Ik kan geen tegen argument bedenken (misschien technische).
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Een soort user-volg-systeem, dus.
Is 'smaak' dan te meten aan de regelmaat in filmkeuze van dergelijke users?
Met een lijst-functionaliteit zal je ongetwijfeld minder hoeven te onderscheiden en te onthouden, maar het is zo willekeurig als wat.
Ik ben van mening dat als je toch een bepaalde invloed als bv. filmvoorkeur, van een bepaalde user wil onttrekken, het via een kwalitatieve onderbouwing zal zijn en minder van een lijstje.
Je kan 'm wel volgen (ik bekijk standaard ook gewoon wat voor films een bepaalde user heeft gezien), maar tenzij er verder niets staat wat mij enthousiast moet maken, heb ik veder weinig aan. Maar ik ben jou niet, dus.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2596 votes
Waarom pm je hun namen niet gewoon naar jezelf? Mijn pm box staat ook altijd voor de helft vol met berichten van mijzelf met herinneringen of iets anders. 
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Maar ik ben jou niet, dus.
Precies. 
Ik weet dat sommige mensen bepaalde horror leuk vinden die ik ook leuk vind, ik weet dat andere ook veel Japanse films kijken en een lijst met interesante titels hebben gezien die regelmatig word aangevuld. Het vrienden aspect er aan is leuk, maar niet de reden dat ik met dit idee kwam.
Verder zie ik voor met dat je het op net zon manier kan doen als "mijn films". In plaats van film titels user-namen, eventueel de sorteren op categorie om het ordelijk voor je zelf te houden.
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Waarom pm je hun namen niet gewoon naar jezelf? Mijn pm box staat ook altijd voor de helft vol met berichten van mijzelf met herinneringen of iets anders. 
Omdat daar de PM box niet voor is. 
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Vind het een beetje omslachtig om steeds naar me zelf te pm'en en een lijst met users is overzichtelijker.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Daarom zou dit lijstje-idee ook een mooi alternatief zijn, omdat er nog niet zo'n dergerlijk systeem bestaat (alleen pm manier) en het zou handig zijn voor de users die zich liever niet willen associëren met de 'onzin' -berichten. Niemand is natuurlijk verplicht om dit te gebruiken. Naast het feit dat Jordy hier weer tijd in moet inversteren kan ook ik niet echt een negatief punt vinden.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5752 votes
Even iets anders: Waarom is de televisie overzicht lijst niet bijgewerkt (normaal staat altijd dinsdagmiddag netjes de nieuwe lijst met films van ook de week erop)?
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3310 votes
Meneer Henk (stinissen) heeft het waarschijnlijk effe druk, maar het zal heus nog wel komen deze week.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat van die userlijstjes zal er in ieder geval niet op de korte termijn komen. Als het goed uitgewerkt wordt is het misschien wel een aardig idee, ik zal het op de lijst zetten er er eens over na denken
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Dat van die userlijstjes zal er in ieder geval niet op de korte termijn komen. Als het goed uitgewerkt wordt is het misschien wel een aardig idee, ik zal het op de lijst zetten er er eens over na denken
Dank je wel, ik ben erg benieuwd.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Een heel kleintje, maar telkens valt mijn oog erop: Op de userpagina's is de eerste l kwijt bij het woord filmlijsten op het tabbladdingetje.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Dat viel me ook al op. Is overigens niet in IE en ook niet in FF als je de lettergroote veranderd.
davidov
-
- 3466 messages
- 2171 votes
Laat ik nou toevallig dat ook net willen posten...
Vraag me af waar zo'n foutje "opeens" vandaan komt want het valt wel op...
-edit- Heerlijke nieuwe zoekfunctie trouwens! Niet meer titel intikken en vervolgens nog uit waslijst vissen. En bij regisseurs een error krijgen
top!
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Eens, de zoekfunctie heeft nog nooit zo goed gewerkt volgens mij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Topic homoseksualiteit in relatie tot ziekte van de site gehaald.
We vinden dat er aan de lopende band kwetsende opmerkingen werden geplaatst en niet op een respectvolle manier gediscussieerd is door een aantal gebruikers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.