- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Jezus, dan doe ik de volgende keer dus met DIE quiz mee!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dus in die quiz hoef je niet te weten welke stem Robin Williams insprak in Ferngully of welke opleiding Robin volgde voordat hij acteur werd ?
Lijkt me een leuke quiz 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
En hoe is het afgelopen met de quiz voor ECHTE mannen?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Kos ging ermee aan de haal 
Kos-26
Linda2-23
FisherKing-21
Ramon-14
gotti-6
Cor--4
KW2-3
lngrid-2
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes

gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Tja, het is dat ik na 50 vragen weg moest, anders had ik die Kos natuurlijk wel kunnen pakken.
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Bedoel je de typ-quiz? 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
VANAVOND, zondag 22 mei om 21.00 uur draaien er weer twee quizzen op de chat.
* QuizHard op #musicmeter, 100 vragen voor de snel-typende allesweters.
* QuizLight op #moviemeter, 50 vragen voor gewone quizzers

Tot dan 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik had 't al verwacht. Door de verdeling van de quiz in een QuizLight en een QuizHard, heeft niemand meer zin in de reguliere 'moeilijke' quiz. Dat zuigt nogal. We zitten hier met zijn drieen en de Quizlight zal wel storm lopen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
De uitslag van een inderdaad goed bezochte en wederom erg gezellige QuizLight:
Spuit 11 11
JoeHallenbeck 10
U-96 9
MacManus 8
killalot 4
Herisson 4
Moviefreak#1 3
Sloper8 1
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik had 't al verwacht. Door de verdeling van de quiz in een QuizLight en een QuizHard, heeft niemand meer zin in de reguliere 'moeilijke' quiz. Dat zuigt nogal. We zitten hier met zijn drieen en de Quizlight zal wel storm lopen.
Ja, QuizLight blijkt een groot succes te zijn. Maar dat is niet de oorzaak van het wegblijven van quizzers bij QuizHard. Zonder QuizLight zouden de meesten van deze quizzers namelijk helemaal niet aan een quiz meedoen op de chat.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik denk dat het niet slim is ze tegelijk te houden.
Ik ben trouwens vragen aan het verzinnen, ik heb er al 1. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Waarom vind je dat?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dan heb je toch minder users per quiz? Of mag je sowieso niet aan beide meedoen? Ik weet niet wat de regels voor deelname precies zijn nu.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Vind ik ook wel een goed plan van Zavo, ik doe bijvoorbeeld ook wel mee aan de Quizhard als de Quizlight er niet zou zijn (maar dan mag ik blij zijn met 1 punt. Omdat ik al die Nederlandse shit niet ken. en de vragen die een beetje te doen zijn iedereen weet en die 2000x sneller typen dan ik) Maar nu doe ik dus niet mee aan de quizhard omdat de quizlight er is en zo zag ik nog wel een paar die normaal ook meedoen aan de quizhard.
Dus misschien kun je om 20.00 de quizlight doen met 50 vragen dan zijn we meestal wel binnen een uurtje klaar en dan beginnen we om 21.00 met de quiz hard, dan blijven er sowieso nog een paar hangen van de quizlight, dus dan zal er wel weer een aardige opkomst zijn. Want het is inderdaad een beetje lullig dat de Die Hard quizers worden gestraft omdat ze altijd meedoen en veel weten.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Inderdaad Macmanus 
En trouwens als Q er is met zijn typsnelheid dan ben ik ook gelijk kansloos 
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Ik heb een stuk of 40 vragen op mijn PC staan, ik ga nog even door, dan splits ik ze in moeilijk en minder moeilijk en stuur ik ze door. Kan nog even duren..
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Dan heb je toch minder users per quiz? Of mag je sowieso niet aan beide meedoen? Ik weet niet wat de regels voor deelname precies zijn nu.
QuizLight is bedoeld voor iedereen die nog nooit in de top 3 van QuizHard is geëindigd. Dus eigenlijk voor iedereen voor wie QuizHard te moeilijk is en vooral veel te snel gaat.
Dus misschien kun je om 20.00 de quizlight doen met 50 vragen dan zijn we meestal wel binnen een uurtje klaar en dan beginnen we om 21.00 met de quiz hard, dan blijven er sowieso nog een paar hangen van de quizlight, dus dan zal er wel weer een aardige opkomst zijn. Want het is inderdaad een beetje lullig dat de Die Hard quizers worden gestraft omdat ze altijd meedoen en veel weten.
Jouw idee gaan we aanstaande zondag graag uitproberen. 
Ik heb een stuk of 40 vragen op mijn PC staan, ik ga nog even door, dan splits ik ze in moeilijk en minder moeilijk en stuur ik ze door. Kan nog even duren..
.
Het opsplitsen in moeilijk en minder moeilijk mag je gerust aan ons overlaten 
Nog even een vraag aan de QuizLight-deelnemers: Vinden jullie het niveau van de vragen goed? Of moet het minder makkelijk? Of minder moeilijk?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik vond de vragen zeer goed vorige keer.
Ik vind dat de vragen gewoon reëel moeten blijven, dus niet wie is de scenario schrijver van Pinkeltje the movie ofzo. Dat heeft ook weinig te maken me filmkennis, maar meer met wie heeft die vraag eerder gezien en kan het snelste typen.
Dus gewoon vragen zoals; wie speelde de mannelijk hoofdrol in Speed of iets moeilijker 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Nog even een vraag aan de QuizLight-deelnemers: Vinden jullie het niveau van de vragen goed? Of moet het minder makkelijk? Of minder moeilijk?
De meeste vragen zijn reëel, maar er zitten vragen bij die (zoals Mac al zegt) niet relevant zijn voor QuizLight, zoals de regisseur van een film uit 1930 ofzo...
Je vraag kan ik niet beantwoorden, omdat ik nog maar 1 keer heb meegedaan.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik vind dat dat wel een beetje ligt aan welke film uit de jaren'30. Wil je een beetje basiskennis van films moet je bijvoorbeeld wel weten wie Capra is en welke films Fritz Lang zoal heeft gemaakt.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Lang en Capra vind ik al best gevorderde kennis. Je moet al een echte filmfan zijn om je daarin te gaan verdiepen.
Buiten het feit dat ik de namen wel eens zie voorbijkomen, en een totaal mislukte poging om Metropolis te zien, weet ik niks van beide regisseurs.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik vind dat dat wel een beetje ligt aan welke film uit de jaren'30. Wil je een beetje basiskennis van films moet je bijvoorbeeld wel weten wie Capra is en welke films Fritz Lang zoal heeft gemaakt.
Zekers. En die basiskennis enigszins opvijzelen door middel van een quiz lijkt me niet verkeerd.
Daarom zie ik het ook echt niet zitten om alleen maar vragen te stellen over (Amerikaanse) blockbusters van de laatste 10 jaar. Dan zou de lol er snel af zijn, denk ik.
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
Ik vind dat de quizlight een goede mix van vragen heeft. Het moet ook niet altijd makkelijk zijn, zodat het het dan weer uitloopt uit een typwedstrijd. Er mogen best vragen tussen zitten van films van verschillende decennia geleden.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Vanavond draaien we weer 2 quizzen en op verzoek deze keer na elkaar.
QuizLight om 20.00 uur met 50 vragen, voor de gewone quizzers.
En aansluitend...
QuizHard om 21.00 uur met 100 vragen, voor alle toppers en iedereen die zich met hen durft te meten...
Beide quizzen draaien op het iedereen bekende #moviemeter
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Wederom een goedbezochte QuizLight, waarbij het erop begint te lijken dat sommige quizzers zich makkelijk kunnen meten met de toppers van QuizHard 
JoeHallenbeck 12
Leno 10
MovieFreak 10
U-96 8
Herisson 2
MacManus 2
Redlop 2
Zavo 1
QuizHard draait zo meteen om 21.00 uur op #moviemeter
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Mijn naam mag best uit deze lijst hoor, ik deed niet echt mee, beantwoorde alleen de vragen die na 3 hints nog geen antwoord hadden gehad