- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Reminder:
Om te vieren dat de verhuizing van MM zo voorspoedig verlopen is, is er om 21.00 uur een extra 100-vragen quiz op de chat.

Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Traditie-getrouw is er elke zondagavond om 21.00 uur een film-quiz op de chat. Aan deze quiz doen de meest doorgewinterde filmkenners mee, die ook meestal al wat langer op MM meedraaien.
Gelukkig mogen we ook af en toe nieuwe users/deelnemers verwelkomen. Maar helaas is tot nu toe gebleken, dat zij vaak afhaken, omdat de quiz-snelheid en de (typ)snelheid van de die-hard quizzers erg hoog ligt.
Daarom wil ik voorstellen om eens chat-quiz te houden, alleen voor users die niet langer dan 1 jaar lid zijn van Moviemeter.
Als daar animo voor is, dan hoor ik dat graag en ook op welke dag en tijd die quiz zou moeten worden gehouden.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik zal wel wat 'algemenere' vragen maken, zodat er geen galgje gespeeld hoeft te worden over vragen als 'Letse film uit 2002' en 'wie won in 1995 het gouden kalf voor beste art direction'. Geen debielen-niveau, maar wat 'normale' vragen zoals in de eerste quizzen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Nog even dit, ter herinnering voor wie het vergeten is:
Ooit werd de zondagavond quiz steevast gemaakt door een user. En wie de quiz won, moest de quiz voor de volgende zondagavond maken en houden.
Hoewel dit erg gezellige avonden waren, was er een probleem. Het kwam nogal eens voor dat degene die de beurt had om een quiz te maken, dat niet gedaan had. Geen tijd, geen zin, vergeten.... Jammer maar helaas voor degenen die zich op een quiz verheugd hadden.
Ruim een jaar geleden nu, is daarvoor de quizbot in de plaats gekomen. Een scriptje dat op gezette tijden vragen stelt en een punt uitdeelt voor het juiste antwoord. Reeds toen is gezegd - en ik herhaal het nu - elke user die zin heeft om zelf een quiz te maken en te houden op zondagavond is van harte welkom en heeft voorrang op de quizbot.
Nu blijkt inmiddels (zie ook mijn vorige post in dit topic) dat de die-hard quizzers elke zondagavond trouw aanwezig zijn en zo langzamerhand alle 3300 quiz-vragen uit hun hoofd weten, zodat de quiz eindigt in een typewedstrijd. Minder leuk en minder gezellig, mede omdat -zo blijkt nu-, 'nieuwe users' die graag mee willen doen, door de snelheid worden afgeschrikt. Erg jammer vind ik dat.
Hierboven heb ik al voorgesteld om een quiz te organiseren voor nieuwe MM-leden. Maar als er andere goede ideeen zijn, hoor ik dat ook graag.
Nogmaals, het gaat mij om het plezier in het spelen, niet om het winnen. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Haha, ik had ooit eens die Das Boot-quiz gehouden, maar door mijn rommelige vragen werd dat ook een typquizje. Die ene plotquiz die ik ooit beloofd had, zal er eens komen Paula.
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Ik heb al eens wat vragen gemaakt, die staan op mijn PC. Als ik een keer tijd heb dan zal ik die eens aanvullen en misschien kunnen we daar iets mee doen. Als anderen dan ook wat vragen hebben gemaakt, dan kunnen we dat combineren. Ik kan ook die vragen opsturen voor de quizbot, al weet ik niet of dat de juiste vragen daarvoor zijn.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Leuk, Leno. 
Stuur maar op (via PM of e-mail). Dan kijk ik wel of ze erin kunnen. Zorg wel dat je de vragen op de volgende manier schrijft:
vraag*antwoord
Dus zonder spaties, komma's, streepjes of andere leestekens.
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Goed idee, om de quiz wat aan te passen, ik ben namelijk geen typkonig. Ik heb nu een keer of 8 meegedaan en soms weet ik het antwoord maar begin ik niet eens aan typen omdat de rest het antwoord toch al weet en ik de typwedstrijd toch verlies. Ik heb trouwens in die 8 keer ook al vaak dezelfde vragen voorbij zien komen. Misschien is het ook een idee om de bestaande vragen te schrappen en de users op te roepen om veel nieuwe vragen in te sturen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
De huidige 3300 vragen schrappen zal ik niet doen. Al was het maar omdat daar al een heleboel uren inzitten om ze te maken. Wel ben ik nu bezig een extra vragenlijst te maken waar de hele moeilijke vragen niet inzitten.
Nieuwe vragen, zowel moeilijk als makkelijke, zijn altijd van harte welkom. Want hoe meer vragen, hoe meer afwisseling en dus hoe minder vaak je dezelfde vraag terugkrijgt.
Als er voldoende (minimaal 4) nieuwe users zijn die zin en tijd hebben, wil ik morgenavond om 21.00 uur een quiz draaien met makkelijkere vragen. En met nieuwe users bedoel ik users die nog niet eerder in een top 3 van quiz-winnaars hebben gestaan.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Gaat deze opzet dan echt leuker worden? Krijg je na vijf van zo'n quizjes niet precies dezelfde taferelen als die jullie nu zo verwerpen? Je hebt nu eenmaal mensen die snel typen, je hebt nu eenmaal mensen die een fotografisch geheugen hebben en een vraag die voor de tweede keer verschijnt direct kunnen beantwoorden, je hebt mensen die alles weten van Nederlandse cinema en je hebt mensen die niet zo ver in hun geheugen hoeven te graven als gevraagd wordt welke film Fellini in 1960 maakte. Ergens heb ik ernstige bezwaren tegen deze speciale quiz. Je sluit daar nu zo'n zevental users voor uit en gooit het ook nog op hoge typsnelheid, iets wat oa ik totaal niet bezit. Wat krijgen we volgend jaar? Een extra wereldkampioenschap voetbal zonder dat Duitsland, Engeland, Nederland, Italie, Brazilie, Argentinie en Frankrijk mee MOGEN doen opdat het voor de andere landen leuker wordt? Vind je dat niet een beetje vreemd?
Toch, ik hoop dat je makkelijkere quiz een groot succes (qua opkomst, qua gang van zaken en qua uitslag) zal zijn, maar ik betwijfel het zeer.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Gewoon 2 quizen, eentje voor beginners/nieuwkomers en eentje voor de diehards 
En op een gegeven moment moeten die twee groepen bij elkaar komen.
Wat trouwens ook een mogelijkheid is verschillende teams maken, die tegen elkaar spelen. Maar dat kan vrij ingewikkeld worden 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik weet niet of deze quiz leuker gaat worden. Daarom wil ik het uitproberen.
En ja, ik sluit nu een groepje mensen een keer uit, sorry daarvoor. Maar ik erger me eraan dat steeds hetzelfde kliekje de hele quiz naar zich toe trekt en dat anderen nauwelijks aan bod komen (en nu net zo goed buitengesloten worden, alleen niet openlijk).
En wees gerust, zondagavond om 21.00 uur draai ik de vertrouwde quiz voor iedereen.
Tenzij natuurlijk iemand van jullie zelf een quiz in elkaar heeft gedraaid en die wil draaien. Dan gaat dat altijd voor.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Reminder:
Straks om 21.00 uur wil ik een quiz draaien van 50 vragen voor iedereen die nog weinig ervaring heeft met chat-quizzen. Dat wil dus zeggen; voor iedereen die nog nooit in de top 3 van quiz-winnaars heeft gestaan.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Uitslag van de allereerste QuizLight:
spuit11 21
Edie 13
Herisson 8
Easterbunny (Yuma Q.) 8
Het was bovendien enorm gezellig en mede daarom is er volgende week zaterdag om 21.00 uur weer een QuizLight. Voor alle quizzers die nog niet eerder in de top 3 van de zondagavond quiz hebben geschitterd.
Morgenavond om 21.00 uur draait bovendien weer de alom bekende Zondagavondquiz voor iedereen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Eerste editie helaas gemist, maar wat ben ik er graag bij volgende week.
Goed idee Dusty!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Nu blijkt inmiddels (zie ook mijn vorige post in dit topic) dat de die-hard quizzers elke zondagavond trouw aanwezig zijn en zo langzamerhand alle 3300 quiz-vragen uit hun hoofd weten, zodat de quiz eindigt in een typewedstrijd.
Volgens mij moeten er gewoon veel meer vragen komen, zodat er minder herhaling in de vragen is tijdens een quiz. Dus een oproep aan iedereen (inclusief mijzelf): vragen verzinnen! 
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Quizlight was zeer geslaagd vond ik, ik hoop dat er de volgende keer meer kandidaten zijn, dus hierbij: doe mee!
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
De Zondagavond-quiz bevat inmiddels 3761 vragen en QuizLight bevat er nu 603. Het lijkt heel wat, maar meer mag altijd, uiteraard.
Inmiddels zijn we nu ook zover, dat we een quiz zouden kunnen draaien over alleen Nederlandse films, want daarvoor zijn nu 914 vragen beschikbaar.
Als hier ook animo voor is hoor ik dat graag.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Aangezien het Pinksterweekeinde is en heel veel users een paar dagen 'er tussen uit' zijn, wil ik QuizLight van vanavond verplaatsen naar aanstaande maandag 16 mei, om 21.00 uur.
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Perfect! Kon vanavond niet omdat er visite kwam!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Gelukkig, ik was het vergeten. Heb ik nog een kans 
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Is de zondagquiz ook verplaatst of zo?
Tot morgen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Inderdaad zijn beide quizzen verplaatst in verband met de Pinksterdagen en het feit dat veel users er niet zijn.
Dustyfan draait QuizLight op maandagavond om 21.00 uur op #moviemeter
FisherKing draait de Zondagavondquiz ook op maandag 21.00 uur, maar dan op het kanaal #musicmeter
Op deze manier hopen we iedereen zijn/haar quiz te kunnen geven. Tot dan 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Voor de duidelijkheid en het opfrissen van een ieders geheugen... 
Dustyfan draait QuizLight vanavond om 21.00 uur op #moviemeter
FisherKing draait de Zondagavondquiz ook vanavond 21.00 uur, maar dan op het kanaal #musicmeter
Tot dan
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
De uitslag van een erg spannende QuizLight:
Herisson 14
Hannibal 12
teunz 11
KW2 10
ekees 2
Herisson
-
- 3413 messages
- 607 votes
Was weer een geweldige quiz, blij dat ik een keer iets win, maar het was wel constant spannend, tot volgende week.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Leuk hoor, de quizlight. Ik heb tenminste geen vragen over Robin Williams gezien