- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Hij had er eerst een stuk of 150, dus vandaar dat hij het zo klein vind. 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Vijftig vragen is toch zo'n beetje het gemiddelde? Vind het een prima aantal, zeker omdat wij natuurlijk de ballen weten van onderzeeërs en we daarom een kwartier over elke vraag doen. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Dat jullie niet zoveel van onderzeeërs afweten is niet erg, omdat de quiz alleen maar over de film Das Boot gaat...
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Oh shit, ik moet natuurlijk wel eerst nog even een IRC-client installeren!
Als ik er om 21u nog niet ben, even geluld. Zal niet lang duren.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ah, tering! Kan iemand me uitleggen waarom Quicknet niet in de lijst met IRC-servers staat, en of ik een ook andere kan gebruiken?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik weet niet welk programma je gebruikt, maar met de meeste irc-clients kun je gewoon een server bereiken met '/server irc.quicknet.nl'. Geen lijst voor nodig.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En er zit vast ook ergens wel een knop waarmee je een server aan de lijst kan toevoegen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
De uitslagen van de quiz...
Queto Yurlunyur: 16
Yak: 9
JoeHallenbeck: 7
Ramon K: 4
Quido: 4
De ongeantwoorde vragen:
Vraag 3:
In de autoscene: Wie zit er achterin de auto? De Chef natuurlijk!!
Vraag 17: Hoe heet de winkele waarin Francoise werkt? A L'ami Pierrot. Weet niet zeker of het zo goed gespeld is...
Vraag 20: Welke 2 officieren bekijken samen foto's? En van wie zijn die foto's? De Chef en Luitnant Werner. De foto's zijn van de Chef.
Vraag 26: Hoeveel torpedo's worden er totaal in de film afgeschoten? 5
Vraag 30: Hoeveel meter diepte garendeert de werf waar het type U-boot van de U-96 is gebouwd? 90 meter
Vraag 31 (VERGETEN): Op hoeveel meter diepte ligt de U-96 na het zinken in de Straat van Gibraltar? 280 meter
Het waren in totaal 40 beantwoorde vragen...
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Zowel de vraagstelling als het antwoord van vraag 31 is (zeker in combinatie met vraag 30) een spoiler voor de film.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
aangepast
Wat heb je daar hier aan....?
Spoilertags hebben enkel zin bij de film waar het over gaat....
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dan kan je toch zelf kiezen of je de spoiler leest? Ieder weldenkend mens weet dat het over Das Boot gaat.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik had het plan opgevat om naar analogie van de gisteren gehouden Das-Bootquiz binnenkort een quiz over 2001: A Space Odyssey te houden. Het idee is om hierbij de film van voor naar achter te 'doorlopen' met vooral vragen van het type 'wat gebeurt er in die en die scene', maar ook aan de hand daarvan wat 'cast & crew' en wat trivia.
Ik kan deze quiz, mits daar animo voor is, op zich aanstaande zondag wel houden, maar wil andere (eerder) aangekondigde quizzen niet in de weg zitten, dus als als die a.s. zondag willen, neem ik die zondag daarop wel. (a.s. zondag is er dan dus sowieso een quiz)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Er zijn helaas wat dingen tussen gekomen, dus ik moet tot mijn spijt meedelen dat ik zondag a.s. geen quiz kan organiseren. Ik hoop in plaats daarvan de zondag erop de quiz te kunnen houden.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik geloof dat Jay en Kos nog wat quizjes hadden liggen...
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
Is er a.s zondag eigenlijk nog een kwis of is iedereen dan te druk met paaseitjes eten? 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Volgende week (de Zondag dus) houden Quido en ik onze (lees dé) Nederlandse Filmquiz. Deze quiz begint om 21.00; ik neem aan dat iedereen dan wel z'n eten op heeft...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Leuk ! Een Nederlandse Filmquiz. Kan ik misschien eindelijk de sneltypers verslaan 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Straks om 21:00 een Nederlandse filmquiz op de chat!
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Hugohei bleek oppermachtig in de eerste Nederlandse filmquiz:
Hugohei 19
Kos 8
FisherKing 7
Bla Bla 6
Redlop 7
Yak 4
Starbrightboy 2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Shit, gemist! Ik verheug me op een volgende NL filmquiz.