- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Forumvervuiling
Forumvervuiling
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Dat heb ik al lang gedaan, zouden meer mensen moeten doen. Maar dat betekent dan nog niet dat mij de gelegenheid afgenomen mag worden op te houden met zeuren.
Het gezeur beperkt zich niet tot het toestaan van non-film games. Maar ook tot non-topics als het weer-topic (hoi buurvrouw!) en het kleding-topic. Daarvoor bestaat een chat-kanaal m.i. Daar is ruimte en gelegenheid voor. Als dat niet werkt, dan moet 't chat-moderatorteam zich ook op hun kop krabben. Werk aan de winkel dus.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dus alle spelletjes die jij niet leuk vindt moeten verboden worden zodat voor jou het overzicht bewaard blijft? Maak dan lekker zelf een site.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dat heb ik al lang gedaan, zouden meer mensen moeten doen. Maar dat betekent dan nog niet dat mij de gelegenheid afgenomen mag worden op te houden met zeuren.
Het gezeur beperkt zich niet tot het toestaan van non-film games. Maar ook tot non-topics als het weer-topic (hoi buurvrouw!) en het kleding-topic. Daarvoor bestaat een chat-kanaal m.i. Daar is ruimte en gelegenheid voor. Als dat niet werkt, dan moet 't chat-moderatorteam zich ook op hun kop krabben. Werk aan de winkel dus.
Het is nog altijd een community hier en als je iemand via z'n kledingsmaak (of tv-seriesmaak, want dat mag dan zeker ook niet aangezien het niet om films gaat) beter wil leren kennen is daar toch niets mis mee? Misschien dat je bij die spelletjes ook wel iemand beter leert kennen en zo contact legt met mensen waarbij je dat anders niet zou doen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Als dat niet werkt, dan moet 't chat-moderatorteam zich ook op hun kop krabben. Werk aan de winkel dus.

Zoals je waarschijnlijk zelf al lang weet is er geen "officiële" MM chat meer, wordt de chat ook nergens meer op de site gelinkt en houdt Jordy volledig z'n handen van de chat af.
Daarbij is IRC in het 2.0 tijdperk maar weggelegd voor een beperkt aantal ouwe knarren.
Wat opvalt is dat mensen die betrekkelijk weinig meer bijdragen tot de site zich eigenlijk nog voornamelijk laten opvallen door gezeur, gejank en geklaag en dit op redelijk vaste tijdstippen. Een keer per maand ofzo. Wanneer ze zich weer even lijken te vervelen.
Vroeger alles beter? Mnee, toch niet. Mug heeft als mod nota bene zelf erg lang de "chatters" verdedigd, discussies bij films waren vroeger een stuk bitsiger en goedkoper en bepaalde heerschappen uit de oude tijd zitten gelukkig niet meer op deze site.
MM is veranderd, zie je ook bijvoorbeeld ook duidelijk aan de stemgrafieken bij bepaalde films, maar slechter is het er niet echt op geworden.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind dit zo'n flauwe steek. Ik denk dat veel oude users dit geklaag enkel uitstellen om het grote gezeur uit de weg te gaan. Waarom mag er niet geklaagd worden? Ik vind ook dat MM kwalitatief achteruit is gegaan. Het was wel onvermijdelijk, omdat de site zo'n succes bleek.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Zou leuk zijn als je erbij zou zeggen waarin het kwalitatief achteruit is gegaan volgens jou...
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Wat een hilarisch geneuzel AHWA. Alsof ik iemand leer kennen als ik me niet interesseer voor merkkleding. Alsof ik iemand leer kennen als er geneuzeld wordt over hoe warm het buiten wel niet is, of dat het hard regent of sneeuwt ergens in Duitsland.
Ik ben hier al lang en actief aanwezig om een goed beeld te vormen van veel users. En dat komt hoofdzakelijk door berichten bij de films en film-gerelateerde topics in het forum. Dat ik dan hier wordt gezien door de community als pessimistische oude lul, mij best. Iemand moet die rol op zich nemen.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Wat opvalt is dat mensen die betrekkelijk weinig meer bijdragen tot de site zich eigenlijk nog voornamelijk laten opvallen door gezeur, gejank en geklaag en dit op redelijk vaste tijdstippen. Een keer per maand ofzo. Wanneer ze zich weer even lijken te vervelen.
Laat ik maar even een poging doen me aangesproken te voelen. Vind het wel grappig dat jij blijkbaar een beetje het geweten van de site bent geworden en bepaalt wie wel wat bijdraagt en wie niet, omdat jij de tijd hebt hier drie uur op een dag rond te wandelen.
Jij hebt blijkbaar meer te zeggen omdat jij hier vaker bent? Of over het algemeen langere berichten schrijft bij films die je zag? Dat brengt privileges met zich mee of zo? Jij jankt en zeurt net zo hard, maar gewoon de andere kant op. Allemaal in een poging om een steeds kleinere groep de mond te snoeren. Ik ben dan ook veel meer een stille user geworden die nu eenmaal meer leest, dan schrijft. Reden te meer om me te ergeren aan sommige dingen, hier. En ja, het is logisch dat als ik tijd heb en het nodig vind, dan weer even de moeite neem, mijn zegje te doen. Vervelend voor je dat het niet in je straatje past. Je gaat er ook niet echt op in, omdat je weet dat ik gewoon een punt heb (ongeacht of je het er mee eens bent). Vanuit mijn visie (die nu eenmaal anders is) is het gewoon te constateren dat de site verandert is op een (voor mij) negatieve wijze. Maar ik houd mijn mond wel joh.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ben hier al lang en actief aanwezig om een goed beeld te vormen van veel users. En dat komt hoofdzakelijk door berichten bij de films en film-gerelateerde topics in het forum. Dat ik dan hier wordt gezien door de community als pessimistische oude lul, mij best. Iemand moet die rol op zich nemen.
Volgens mij kun je helemaal geen goed beeld vormen van users als je ze nooit in het echt hebt ontmoet. Ook al zit je hier dan sinds 1980.
Laat ik maar even een poging doen me aangesproken te voelen. Vind het wel grappig dat jij blijkbaar een beetje het geweten van de site bent geworden en bepaalt wie wel wat bijdraagt en wie niet, omdat jij de tijd hebt hier drie uur op een dag rond te wandelen.
Drie uur? Dan geef je hem toch echt te weinig credit hoor. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het kan een begin zijn om iemand te leren kennen, zoals dat ook het geval is bij de films zelf.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Waarom mag er niet geklaagd worden? Ik vind ook dat MM kwalitatief achteruit is gegaan. Het was wel onvermijdelijk, omdat de site zo'n succes bleek.
Van mij mag er best geklaagd worden, maar niet steeds over de rug van het plezier van anderen.
Als er geklaagd wordt gaat het vaak niet verder dan "dit mag niet" en "dat kan niet" omdat "de site slechter maakt". Verdere staving blijft ook vaak uit.
MM is een site die blijft groeien en daarom ook een groter publiek aanspreekt. Dat heeft invloed op de kwaliteit inderdaad, hoewel die vroeger ook alles behalve perfect was. Vervelende punten van vroeger zijn er nu minder, in plaats daarvan zijn want andere pijnpunten bijgekomen.
Het verbieden van een avatar KO of userquotes KO gaat daar echt niks aan veranderen. Probeer dan liever weer op een positieve manier kwaliteit te leveren.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Maar ik houd mijn mond wel joh.
Kom dan met voorstellen hoe het beter kan. Alle filmgames die je nutteloos vindt schrappen? Daar zullen veel users ook weer niet blij mee zijn. Het is geven en nemen hier op de site. Niet iedereen vindt alles leuk. Maar de protesten tegen de games gaan niet verder dan: 'sitevervuiling!' van een user hier en daar. Ik zou zeggen: Organiseer je, ga demonstreren, hou een stille tocht of zo.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik doe niks ander, OH, maar dat wordt niet opgemerkt door de chat-meute. Die zich liever opgeilt aan de nieuwste vrouwelijke user dan een recensie apprecieert wat afgeschilderd wordt als te lang met moeilijke woorden (tja).
Verder heb ik genoeg mensen persoonlijk ontmoet (ik ben zelfs op een meeting geweest) en zijn er nu en dan pm-conversaties.
Ik wist niet dat het chat-kanaal ter ziele was. Geen wonder dat het zich nu afspeelt op de site. En de bewering dat ik als voormalig mod de 'chatters' verdedigde, is toch wel de meest merkwaardige opmerking ooit.
@AHWA: stille tocht: LOL
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Kom dan met voorstellen hoe het beter kan. Alle filmgames die je nutteloos vindt schrappen? Daar zullen veel users ook weer niet blij mee zijn. Het is geven en nemen hier op de site. Niet iedereen vindt alles leuk. Maar de protesten tegen de games gaan niet verder dan: 'sitevervuiling!' van een user hier en daar. Ik zou zeggen: Organiseer je, ga demonstreren, hou een stille tocht of zo.
Geestig, leuk man. Makkelijk discussieren denk ik, als je alleen alles belachelijk maakt.
Ik vind dat 95% (ik roep maar wat, maar mijn punt is duidelijk) van de berichten/topics filmgerelateerd moet zijn. Moeilijk te handhaven, dat snap ik ook wel. Mijn oplossing is alleen niet zo moeilijk; ik vind dat alle topics die niets met films te maken hebben gesloten moeten worden. Hooguit een paar open laten die echt iets zegt over gebruikers (foto's van gebruikers, maar dan zonder het geile gelul). Filmgames moeten over films gaan, niet over gebruikers en onzin. Zo nu en dan een grappig berichtje of een offtopic bericht moet kunnen. De rest van het hele gechat mag de prullenbak in. Zo kan ik nog wel even door gaan. Is allemaal niet zo moeilijk, waar het nu hier om gaat is, waar de site voor bedoeld is en waar niet voor. Ik vond de richtlijnen altijd heel duidelijk, maar die lijken nu vervaagd. En dat vind ik jammer.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dat is toch onvermijdelijk als je 'klaagt'?
Niet perfect maar relatief (vergeleken met het aantal users) wel degelijk beter destijds.
Qua aantal oneliners, slechte spelling, onzinnige topics (en dat had men destijds al af kunnen remmen), argumentatie, slowchat etc.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Maar gebruikers maken de site wat het is en zijn er onderdeel van, dus waarom het daar dan weer niet over mag gaan?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Het chat kanaal is ook niet ter ziele, maar het is al heel lang geen onderdeel meer van MM. Verder hebben daar ook nooit echt "sitechatters" gezeten. Altijd al meer een kanaal geweest voor mensen die op een wat serieuzere manier met de site omsprongen.
Verder een interessant detail, maar de "chat-meute" waar jij het over hebt meldt zich ook niet echt bij de filmgames (en ook niet niet-gerelateerde filmgames).
Dat is toch onvermijdelijk als je 'klaagt'?
Je kan ook klagen zonder meteen een hele rits zaken te willen verbieden. Jij vindt blijkbaar dat de kwaliteit vroeger echt beter was ... ik vind dat niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind het jammer dat je vindt dat je hier vrijwel alleen over films mag praten. Tv-series-topic, moet dat dan ook weg? Een van m'n favoriete forumonderdelen, en heeft niets met film te maken.
Snap dat je gek wordt van 'je favoriete saus'-topic, maar op een site waar avatars zijn toegestaan is het best leuk om een knock-out te houden. Gewoon om te zien wat voor avatars mensen allemaal bedacht hebben. Er zitten heel originele tussen. Geldt voor mij ook voor de top-10-knockout.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Zie het probleem ook niet zo, aangezien users onderdeel uitmaken van de site. En als je er niks mee hebt blijf dan gewoon weg. Makkelijk zat.
Maar soms krijg je wel een te hoog FOK! gehalte. Saus topics gaan dan weer iets te ver. Maar topics over avatars moet niet zo'n probleem zijn aangezien het indirect wel weer met MovieMeter te maken heeft.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Laatste dat ik erover te zeggen heb; Als ik hier de baas zou zijn, zou ik best een compromis willen sluiten, zodat iedereen het (een beetje) naar zijn zin kan hebben. Van een compromis is nu geen sprake. 'Wij' hebben maar pech.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Maar ik houd mijn mond wel joh.
Ik merk het bij mezelf ook, dat ik de laatste maanden minder berichten plaats, maar daarom niet minder bezoekjes breng aan de site. Het is niet zo dat ik hiermee een soort van stilzwijgend protest voer, het gebeurt gewoon onbewust. Ik vind het aantal interessante discussies (vanuit mijn optiek gezien) enorm verminderd tegenover vroeger. Of dat rechtstreeks gelinkt kan worden aan de forumvervuilende topics weet ik niet zo. Wat ik wel weet is dat dat voor mij een reden is om me minder te engageren op dat forum. En bij uitbreiding dus ook bij de filmdiscussies.
Ik zie het liever ook wat serieuzer eerlijk gezegd. Bepaalde spelletjes kunnen een meerwaarde zijn, zoals "uit welke film komt deze scène", maar van het overgrote deel zie ik het nut echt niet in. Misschien om het berichtenaantal de hoogte in te jagen? Mja, ik ben eerder een voorstander van kwaliteit ipv kwantiteit.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ow, maar ik zou die niet film-gerelateerde games NU echt niet meer willen verbieden. Te laat en te veel mensen die het leuk vinden. Maar er zouden nog wel wat onzinnige forumtopics verwijderd kunnen worden die ook nog eens weinig aanhang hebben zoals dat kledingtopic.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
@Mug, ik wil geen advocaat van de duivel zijn en moet ook in eigen boezem kijken. Maar je maakt je druk dat er minder recensies worden gemaakt en dat er meer aandacht komt bij spelletjes en consoorten. Nochtans heb je minder dan een kwart van de films waar je op gestemd hebt voorzien van een recensie. Nochtans heb je meer dan 10 keer zoveel berichten op de site staan....
Het zou beter zijn om filmgerelateerde topics en recensies te stimuleren dan de rest af te breken. De site is nu eenmaal zo geëvolueerd dat KO's en dergelijke er onderdeel van zijn geworden.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Die verhoudingen zijn sowieso scheef. Bij iedereen. Denk niet dat er gebruikers zijn die meer berichten hebben aangevinkt als recensie dan OH. Het zijn van zijn totaal aantal berichten er echter maar 4,5% of zo. Is de rest dan onzin?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ja, maar die meneer schrijft iedere dag wel een recensie dus dat is ook niet zo gek.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Van mij mag je advocaat vd duivel spelen hoor, Film Pegasus. Nogmaals, ik ben een voorstander van filmgames (ook de KO's), niet van non-film games op de site (zoals KO avatars en quotes van users). Dat verklaart dan ook mede mijn hoge berichtenaantal, aangezien ik lange tijd heb meegespeeld, maar door de vele irritaties die 't met zich meebracht al meer dan een jaar 'clean' ben.
Verder ben ik nog moderator geweest, wat ook impliceert dat je extra berichten moet plaatsen om sommige non-discussies te beeindigen, stemmen te verwijderen of dat er berichten verplaatst zijn.
Daarnaast ben ik niet vies om nu en dan een discussie aan te gaan in het forum of bij een film. Het zou ook een vertekend beeld opleveren als je slechts 1 bericht mag plaatsen bij een film die je gezien hebt.
Dat ik bij een kwart van de films die ik heb gezien een recensie/uitgebreide mening heb geplaatst, vind ik persoonlijk al heel wat. Vaak weet ik niet wat ik moet schrijven - iets zinnigs dus - of het is al geschreven door iemand anders. Ook iedere keer dezelfde dingetjes zeggen als 'goed geacteerd, maar het plot was mwah mwah' vind ik ook zinloos in m'n perceptie.
Juist het feit dat er non-film spelletjes goedgekeurd worden, vond ik onwenselijk, en vandaar dat ik m'n verbazing daarover uitte. Het woord filmgames geeft al een grens aan, en het is daarom extra zuur dat de site toch maar weer grenzen verlegt. Een evolutie mag best de kiem in gesmoord worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In principe worden er alleen filmgames getolereerd, maar er kan eens wat door de vingers geglipt zijn, maar dat is dus zeker niet bewust.
Er worden door ons nog steeds nieuwe games gesloten die niets met film te maken hebben.
Mocht je bij de nieuwe topics iets onwenselijks tegenkomen kun je altijd even een PM sturen naar een mod.
Verder vind ik die avatar ko vrij onschuldig en vind ik het wat kinderachtig om die alsnog te sluiten.
Een ko van userquotes is geen filmgame.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik denk ook dat het echte 'kennismaken' al bij genoeg topics gebeurd. Een avatar KO moet anders wel kunnen. Ik denk dat die meer zin heeft dan andere games hier. Men heeft bewust de keuze gemaakt om avatars onderdeel van de site te maken, dan moet een KO evengoed kunnen. Maar lekkerste saus, mooiste gsm, eerste auto en dergelijke horen meer bij een hyves of facebook gerelateerde site dan hier.
Het blijven stimuleren van berichten bij films of het schrijven van recensies zou een ideale oplossing zijn, al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het filteren op recensies en het kunnen weglaten van avatars zijn al goeie oplossingen voor mensen die bepaalde site-onderdelen niet graag zien.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Zie je bijvoorbeeld dit staan:

Klik je op het linkje, in de hoop een lekker smeuïge recensie van een totaal gechoqueerde kappeuter aan te treffen.
Kom je dit tegen: "Spoiler voor Antichrist verwijderd." 
Zou zoooooooooooooooooooooooooooveel frustratie schelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als je een naam van een moderator tegen komt, kun je natuurlijk zoiets verwachten.
Lees mijn filmlog.