• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Trailers op de site

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hoi,

Ik sta al een tijdje op het punt om terug te komen op mijn "trailers bekijk je maar op imdb"-mening. Als ik zie hoe leuk het is dat je op MusicMeter even wat clips kunt bekijken binnen de site, denk ik dat het met trailers op MovieMeter ook goed zou werken.

Probleem vond ik in eerste instantie dat ik het linken naar een (tijdelijke) officiele site, of Apple Quicktime pagina, niet veel vond toevoegen. Als je dan toch nog een paar keer moet zoeken en klikken, dan kun je net zo goed op imdb naar de trailer pagina gaan. Met de opkomst van YouTube kwamen er veel trailers permanent beschikbaar, maar helaas wel in matige kwaliteit wat de film geen eer aan doet.

Omdat hier nu langzaam verandering in lijkt te komen, een test met trailers op de site. Ik heb momenteel de volgende opties

- YouTube biedt sinds enige tijd de optie om sommige video's in hogere kwaliteit te kijken. Dit kun je bij de meeste video's doen door "&fmt=18" achter de url te plakken. Hiermee kom je op een kwaliteit die voor mij zeer aardig is. Voorbeeld, het trailer linkje hier: http://www.moviemeter.nl/film/41652

- Daily Motion heeft veel hoge kwaliteit trailers, die je ook mag embedden op andere sites. Voorbeeld: http://www.moviemeter.nl/film/41789

- De mooiste filmpjes kom je op Vimeo tegen, bij het inbouwen kwam ik er echter achter dat je ze helaas alleen in "normale" kwaliteit mag embedden op andere sites, je krijgt dan dit: http://www.moviemeter.nl/film/43702, vind ik te klein

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden, en of er nog andere tips zijn qua sites (die je toestaan om hun trailers in goede kwaliteit op andere sites te tonen). Als we dit "allemaal" leuk vinden ga ik zorgen dat het trailerlinkje gecorrigeerd en beoordeeld kan worden zoals elke andere eigenschap van een film. We moeten dan wel goed na gaan denken over kwaliteitsbewaking, want er staat op YouTube heel veel crap waar we denk ik niet erg blij van worden.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Zou het een prettige toevoeging vinden. Vaak zie ik wel ergens bij een film staan van "die trailer is echt vet strak!" maar dan zetten ze er geen link bij. Dit maakt het gebruikersgemak dus nog hoger .

Wat betreft de opties zie ik tussen de eerste twee op het eerste oog geen verschil. De derde is inderdaad wat klein.

Waar je overigens nog over na kunt denken is welke trailer je uiteindelijk neerzet. Van alleen Wall-E heb ik nu volgens mij al 5 verschillende teasers en trailers gezien. Wellicht de meest recente?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Jup, leuke toevoeging lijkt me. Al is een link naar de trailerpage op IMDb ook een afdoende optie, toch?

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Leuk idee ja. Ik vind zelf de trailer toevoeging van Daily Motion het beste: prima kwaliteit en het beeld is niet te groot of te klein, gewoon precies goed.

Bij Youtube duurt het laden n.m.m. veelste lang en is de kwaliteit ook niet altijd optimaal. Bij Vimeo is het beeld inderdaad te klein.

Maar goed, dat is mijn mening uiteraard, ik ben al blij als deze mogelijkheid permanent komt, en dan maakt het mij helemaal niks uit wat de grootte en kwaliteit van de trailers zijn.

TIP: www.movie-list.com[/url] gebruik ik meestal om trailers te bekijken, er staan een hoop trailers van zowel oude als recentere films. De kwaliteit is uitstekend en je kunt de grootte zelf bepalen. Ik heb tevens nog even gezocht op de site of de trailers wel gebruikt mogen worden voor andere sites, kon daar helaas niet veel info over vinden.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Strak plan Jordy! Ik zou het een prima en erg nuttige toevoeging vinden Ik haal alle tips van films die ik wil zien sowieso van MovieMeter en als er bij een film een trailer staat is dit alleen maar beter.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

We hoeven natuurlijk niet te kiezen, ik denk dat we voorlopig maar aan moet houden dat je trailers mag linken die

- op DailyMotion als HD staan aangemerkt, of

- die op YouTube in het betere formaat beschikbaar zijn.

Hoe dat laatste makkelijk te checken is weet ik (nog) niet, trailers met HD in titel en omschrijving lijken in ieder geval sowieso te voldoen

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Zou een erg leuke en nuttige optie zijn, eindelijk trailers op MM.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Nu nog films korter dan 45 minuten en ik ben ook blij.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Mooie en ook wel een beetje nodige toevoeging

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Lijkt me een handige toevoeging! Imdb heeft ookwel links naarfilms maar vaak ook in mindere kwaliteit.. ook ik haal al mijn info van moviemeter af en zou het erg leuk en handig vinden dat ikmet 1 klik ook gelijk de trailer kan bekijken..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Diesel wrote:

Zou een erg leuke en nuttige optie zijn, eindelijk trailers op MM.

100% mee akkoord. Zeer interessante optie.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

gotti wrote:

Nu nog films korter dan 45 minuten en ik ben ook blij.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bij DailyMotion valt de hoeveelheid HD trailers bij nader inzien erg tegen. Blijft over YouTube. Maar het lijkt me dan wel heel belangrijk om heel duidelijk regels op te stellen over wat we wel en niet goed genoeg vinden, zie bv het verschil tussen http://www.youtube.com/watch?v=R_f1uCWKZQs&fmt=18 (goed) en http://www.youtube.com/watch?v=u2sDw-XBuKc&ftm=18 (niet goed). Ik zal eens in de webservices van YouTube duiken, hopelijk is de informatie over beeldresolutie automatisch te checken.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Aardig idee ja. Ikzelf zal het niet veel gebruiken; vind trailers haast per definitie te spoilerig. Inderdaad nu kijken hoe je de kwaliteit het beste kan waarborgen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Knisper wrote:

Inderdaad nu kijken hoe je de kwaliteit het beste kan waarborgen.

Dit lijkt me inderdaad best een probleem worden. Er zal waarschijnlijk een shitload aan Youtube-correcties binnen komen, waarvan maar een deel van de wenselijke kwaliteit is. Ik kan in informatie van de webservice geen eigenschappen vinden (qua resolutie, compressie methode, oid) waar de "goede" YouTube filmpjes mee te herkennen zijn.

Een alternatief is om 1 of meerdere vrijwilligers (crewleden) aan te stellen, zoals bij de bioscoop- en videotheekdata, die zelf deze kwaliteitscontrole kunnen doen.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Zou een leuke toevoeging zijn, die trailers. Ook weer erg mooi vormgegeven, hoor Gewoon langzaamaan integreren op de site.

Is er alleen geen groot verloop van Youtube-filmpjes? Verschijnende en verdwijnende filmpjes? Anders blijf je aanpassen.

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

Zou een leuke toevoeging zijn, die trailers. Ook weer erg mooi vormgegeven, hoor Gewoon langzaamaan integreren op de site.

Is er alleen geen groot verloop van Youtube-filmpjes? Verschijnende en verdwijnende filmpjes? Anders blijf je aanpassen.

Zover ik weet blijven de filmpjes er altijd op staan totdat de user 'm verwijderd, bovendien denk ik dat er een grote vraag is naar trailers op youtube dus die worden niet zomaar weggehaald. Anders wordt er wel weer een nieuwe geupload.

Maar inderdaad een goed idee, trailers op de site. Dat mistte ik inderdaad wel, ik vind eigenlijk ook dat het trailer link knopje wat 'moeilijk' te vinden is, of beter gezegd; hij is een beetje afgezonderd.

Misschien kun je 'm beter op een wat duidelijkere plek zetten, ipv onopvallend tussen de verschillende opties.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Observator wrote:

Het lijkt me juist dat trailers op YouTube "voor eeuwig" blijven staan, in tegenstelling tot trailers op officiele sites en apple.com, die na de bios release weer verwijderd worden. Dan krijg je situaties als op allerlei sites waar de meeste trailer-linkjes dood zijn, inderdaad, en dat wilde ik hier nooit.

Het beoordelen van de kwaliteit van de linkjes lijkt me nu nog het struikelblok, ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe we dat kunnen doen, aangezien het nogal een kwestie van smaak is of de kwaliteit van een trailer goed genoeg is en er technisch dus niet echt iets af te schermen is. Misschien zijn we nog iets te vroeg, de komende maanden zal het wel hard gaan met HD YouTube en allerlei soortgelijke sites.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5735 votes

Och nee, de meesten houden het nog geen jaar vol . Mijn link naar de trailer op het "forum" van de film American Beauty doet het ook al niet meer.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn vervelend. Ik denk dat ik de kat toch nog even uit de boom ga kijken, zou zonde zijn om veel werk te doen met z'n allen en er na een paar maanden achter te komen dat het voor niets was.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Misschien kun je het zo instellen dat je pas een trailer mag instellen als je hem zelf (als youtube-gebruiker) toevoegt? Dan heb je in ieder geval controle over het al dan niet verwijderen van de trailer.

Maar ik zou zelf eerlijk gezegd niet weten hoe je het voor elkaar moet krijgen ... Misschien een MM-account aanmaken op youtube en een aantal users/mods daaraan laten werken om trailers te verzamelen? En dan kun je een toevoeging/bewerking doen door een youtube-link door te sturen naar een trailer-mod, die het dan controleert en hem als hij goed is aan de MM-account op youtube toevoegt

Wel een erg leuk idee.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Slim, serpico Je kunt video's van Youtube rippen en dan uploaden naar je eigen account. Ben je sowieso verzekerd van blijvende trailers. Zou alleen wel wat kwaliteitsverlies op kunnen treden en weet niet hoe legaal het is. Er geen limiet aan het aantal video's dat je mag uploaden. Lijkt me wel een optie om te overwegen.

Helaas is de gebruikersnaam al wel in gebruik: klik.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het zou een geweldige feature zijn! Meteen in een topic van een film ook al beelden zien, geweldig!

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Observator wrote:

Slim, serpico Ben je sowieso verzekerd van blijvende trailers. Er is ook geen limiet aan het aantal video's dat je mag uploaden, dus lijkt me een optie om te overwegen.

Helaas is de gebruikersnaam al wel in gebruik: klik.

Okay laat maar hangen dan

Nee misschien is een anonieme gebruikersnaam zelfs wel beter, om stalking en sabotage via een youtube-account te voorkomen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zelf trailers plaatsen op YouTube lijkt me iets dat 2 dagen leuk is en waar vervolgens (ivm het vele werk) niets meer van komt.

Ik ben bang dat we gewoon maar even moeten wachten op wat er op dit gebied allemaal gaat gebeuren de komende tijd. Ik haal de linkjes voor nu even weg, maar dit is dan mooi een topic waarin we kunnen brainstormen over dit onderwerp, wie weet heeft er iemand nog een goede tip

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Misschien zijn er hier op MM een paar users die dat leuk vinden om er op te zetten, misschien doen zij het zelfs al.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Lijkt mij wel leuk om trailers te plaatsen.

Alleen weet ik niet echt hoe je ze moet plaatsen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een nieuwe test, nu met trailers aangeleverd door de mensen van FilmTrailer.com, zie bv http://www.moviemeter.nl/film/46195

Er zijn momenteel zo'n 100 recente trailers beschikbaar, dit zal als het goed is snel gaan groeien. De linkjes worden elke nacht geautomatiseerd uitgelezen en gekoppeld, dus geen correctie en crew werk.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Nice! Leuke trailert ook

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mooie en handige toevoeging.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.