• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

BoekMeter.nl

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

lowhusky wrote:

(quote)

Ik ben een gamer maar een Gamemeter lijkt me te overdreven

Stel dat iemand zegt: "Het tweede deel van de game vond ik stukken beter..." Hoe kan iemand die het spel al snel links laat liggen daan oordelen? Lijkt me een minder goed idee, dus...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

"Het tweede deel van de game vond ik stukken beter..." Hoe kan iemand die het spel al snel links laat liggen daan oordelen?

Ehm, hetzelfde geldt toch voor films?

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

BoekMeter lijkt me interssanter dan MusicMeter;

omdat een boek veel meer stof geeft ter discussie.

Daarom ben ik ook niet geregistreerd voor Musicmeter

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Ik vind drie meters eigenlijk wel genoeg. Misschien nog een tvmeter voor tv series ofzo maar dat is dom

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Wou je dan elke strip apart?? Ben je gek, weet je hoeveel dat er zijn. Dan kom je dicht bij de 500.000 of zelfs bij de miljoen.

Nee niet apart, als je dan bv Suske en Wiske intypt en dan de titel erbij(bv paniek in palermo).

Dat kan toch ook??

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

JJ_D wrote:

(quote)

Stel dat iemand zegt: "Het tweede deel van de game vond ik stukken beter..." Hoe kan iemand die het spel al snel links laat liggen daan oordelen? Lijkt me een minder goed idee, dus...

Ik volg je niet helemaal.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Bij Half-Life haakte ik bv af voordat Gordon aan zijn 'alien' wapens kwam. (Wat het spel zo spectaculair maakte)

Bij Doom 3 haakte ik af voordat de echte demonen verschenen.

Maar een paar voorbeelden die weinig zeggen over de volledige potentie van de spellen.

Bovendien speel je maar een aantal tegelijk en staat retro gamen niet echt gelijk aan films uit de oude doos, vergeleken met bv Moviemeter.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Die bezwaren gaan ook op voor films of boeken.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Ehm, hetzelfde geldt toch voor films?

Neen, want voor een game moet je actief de skills hebben, voor een film niet... Soms raak je gewoon niet verder, wat dan gedaan?

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Kort, maar krachtig:

Een game is een zielloos produkt.

Films en boeken hebben, ondanks de vele misbaksels, nog enige artistieke integriteit, visie en menselijke drang om de wereld (mensen, locaties, emoties) te 'verkennen'.

Anders dan 'coole' game, hoe versla ik hem en wanneer komt ie uit, zie ik geen meerwaarde boven het al aanwezige aanbod aan gamesites.

//edit: oh, dit is ook nog eens de boekmeter thread...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Neen, want voor een game moet je actief de skills hebben, voor een film niet... Soms raak je gewoon niet verder, wat dan gedaan?

Voor films moet je ook die skills hebben hoor, genoeg mensen die het einde van een film niet halen .

Overigens zijn er maar heel erg weinig games die niet uit te spelen zijn, er bestaat altijd nog zoiets als verschillende moeilijkheidsgraden. En voor de kneusjes natuurlijk god mode.

Een game is een zielloos produkt.

Je bent duidelijk geen gamer en beledigd ook maar even veel spellenmakers die met hart en ziel hun games maken.

Games kunnen net zoveel te bieden hebben als films of boeken (en zelfs meer). Ik zou bijvoorbeeld uren kunnen praten over het briljante verhaal van Half-Life, de genialiteit van de levelstructuur van Doom of de tactieken gehanteerd in Civilization IV.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

JJ_D wrote:

Neen, want voor een game moet je actief de skills hebben, voor een film niet...

Mwa .

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

BoordAppel wrote:

Je bent duidelijk geen gamer en beledigd ook maar even veel spellenmakers die met hart en ziel hun games maken.

Games kunnen net zoveel te bieden hebben als films of boeken (en zelfs meer). Ik zou bijvoorbeeld uren kunnen praten over het briljante verhaal van Half-Life, de genialiteit van de levelstructuur van Doom of de tactieken gehanteerd in Civilization IV.

Ja, ze bieden veel van iets anders.

Het principe van een game is een bordspel [start, obstakels, eindbeloning] in kwadraat met verhalende en beeldende aspecten van andere media. Zonder de repetitie van input en interactie blijf je steken bij de intro/ attract screen.

Street Fighter 2, mijn all-time favoriet, is pretentieloos vermaak. Niks meer, niks minder. Door middel van een set met vaardigheden verplaatsen we de competitiedrang naar een andere setting. Zowel Pong als de laatste FIFA, Unreal incarnatie bieden hetzelfde.

Wat jij beschrijft is zelf je passie of ziel erin stoppen door er in op te gaan. Maar die uitdaging komt voornamelijk uit de beheersing en minder uit nieuwsgierigheid en al helemaal niet uit enige emotionele vervoering.

Of wou je zeggen jij als Gordon of Space Marine benieuwd was hoe het verhaal zich ontknoopt, in plaats van welke monsters je nu kan afknallen. En de adrenalinestoot die je krijgt door de overlevingsdrift, kan ik ook echt niet beschouwen als een overdracht van emotie.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Of wou je zeggen jij als Gordon of Space Marine benieuwd was hoe het verhaal zich ontknoopt, in plaats van welke monsters je nu kan afknallen.

Beide. Bij Half-Life zit ik bijvoorbeeld echt te wachten op hoe het verhaal verder gaat en leef ik net zo mee met de personages als in een goede film of boek.

Punt is dat ik (en vele anderen) net zo goed over games kunnen praten als over films, muziek of boeken. Dus gamemeter is in principe gewoon een goed idee.

Ik snap je punt verder ook niet helemaal maar wat je in je eerste post zei:

Films en boeken hebben, ondanks de vele misbaksels, nog enige artistieke integriteit, visie en menselijke drang om de wereld (mensen, locaties, emoties) te 'verkennen'.

Is gewoon helemaal onjuist. Vooral die eerste twee gelden net zo goed voor games.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Voor films moet je ook die skills hebben hoor, genoeg mensen die het einde van een film niet halen .

Overigens zijn er maar heel erg weinig games die niet uit te spelen zijn, er bestaat altijd nog zoiets als verschillende moeilijkheidsgraden. En voor de kneusjes natuurlijk god mode.

En wat bij ellenlange games, zoals Dungeon Siege?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Geen idee. Ik ken Dungeon Siege niet maar het is vast uit te spelen en er bestaan zeker cheats voor.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

BoordAppel wrote:

Geen idee. Ik ken Dungeon Siege niet maar het is vast uit te spelen en er bestaan zeker cheats voor.

Het is inderdaad uit te spelen, maar ik kan je vertellen dat na 100 uur gamen de pret eraf was. En toch is het een fantastisch game! Dus hoe stemmen?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Gewoon op je gevoel afgaan? Zo stem ik in ieder geval op films en muziek.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ok Gamemeter word zotezien niks.

misschien toch maar een comicmeter

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Hier word ik zo moe van..

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

JJ_D wrote:

Het is inderdaad uit te spelen, maar ik kan je vertellen dat na 100 uur gamen de pret eraf was. En toch is het een fantastisch game! Dus hoe stemmen?

Maar van bijna elk spel geldt toch dat als je het langer speelt het op een gegeven moment langzaam minder leuk wordt? Ofwel doordat je het 'einde' te snel bereikt en het spel niet de moeite waard is om een tweede keer te spelen (omdat het dan toch identiek zal zijn, ongeacht hoe leuk het de eerste keer was), ofwel doordat het spel te lang gaat duren voordat je het eigenlijke eindpunt gaat bereiken (en in dat onderscheid geef ik dan eigenlijk nog de voorkeur aan het tweede type spellen - al was het alleen al omdat daar de kans des te groter is dat ik het een paar jaar later nog eens ga spelen).

Bovendien kun je in een spel als Dungeon Siege (net als in bijvoorbeeld Diablo of Morrowind) je karakter blijven doorontwikkelen nadat je de main quest hebt voltooid. Het probleem wordt dan op een gegeven moment meer dat er niet genoeg vijanden meer over zijn die voldoende tegenstand bieden, maar afhankelijk van wat je in welke volgorde doet (zeker bij een spel als Morrowind) kan dat punt zich zowel voor als na het voltooien van de main quest voordoen - waarmee het 'formele' einde van het spel eigenlijk heel nietszeggend wordt. Ten slotte zijn er natuurlijk nog spellen die ueberhaupt geen formeel einde hebben, zoals SimCity.

Persoonlijk zou ik dat bereiken van zo'n formeel einde dus nooit direct laten meewegen in mijn beoordeling van een spel; meer hoe leuk het spelen ervan is, en hoe lang ik er lol aan kan beleven - en of ik het formele einde in die tijd twintig keer bereik of nooit maakt me helemaal niet uit. Het gebruiken van cheats alleen maar om meer van een spel te zien, om daar je stem op te kunnen baseren lijkt me een volstrekt zinloze bezigheid.

Maar problematischer is de andere kant van het vraagstuk: als ik na een half uur spelen al afhaak, is dat dan voldoende om het spel een laag cijfer te geven? Er zijn talloze demoversies van spellen geweest die ik niet interessant of goed genoeg vond om uit te spelen (waardoor ik nooit het hele spel zou kopen of bekijken) - maar om dan al die spellen maar een onvoldoende te geven lijkt me ook niet helemaal terecht.

(maar GameMeter komt er toch niet, dus dit is allemaal een volledig hypothetische discussie)

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Deze discussie kan beter in "waarom geen gamemeter" worden voortgezet niet? Om dubbele discussies te voorkomen..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dit topic kan straks wel dicht nu BoekMeter er (een beetje) is.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Queto Yurlunyur wrote:

(quote)

Persoonlijk zou ik dat bereiken van zo'n formeel einde dus nooit direct laten meewegen in mijn beoordeling van een spel; meer hoe leuk het spelen ervan is, en hoe lang ik er lol aan kan beleven - en of ik het formele einde in die tijd twintig keer bereik of nooit maakt me helemaal niet uit. Het gebruiken van cheats alleen maar om meer van een spel te zien, om daar je stem op te kunnen baseren lijkt me een volstrekt zinloze bezigheid.

Daarin heb je gelijk.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Top idee. Was net aan het googlen naar een soortgelijke Nederlandse site over boeken met een boeken top 250, flop 100 e.d., kwam terecht in dit topic.

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

lowhusky wrote:

Ik vind drie meters eigenlijk wel genoeg. Misschien nog een tvmeter voor tv series ofzo maar dat is dom

Nee, of iwil je al de afleveringen van 'Buren' gaan bekijken of zo. Miniseries zouden enkel passen en die zijn er hier al dus geen tvmeter of zoiets nodig..

Lola3

• 892 messages
  • 1556 votes

Fikret8 wrote:

Top idee. Was net aan het googlen naar een soortgelijke Nederlandse site over boeken met een boeken top 250, flop 100 e.d., kwam terecht in dit topic.

Boekmeter is er al!! ( )

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Ja ik zie het net, klasse! Kan een hele interessante site worden

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Wat top!!! boekmeter is er!!

Wordt leuk. Wie zijn hiervan de mods?

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

arkadi wrote:

Wat top!!! boekmeter is er!!

Wordt leuk. Wie zijn hiervan de mods?

Nog niet benoemd, dacht ik...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.