• 178.169 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.070 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Ook straight-to-video documentaires zijn niet toevoegbaar. Straight-to-video docu's die op de Nederlandse en/of Belgische publieke omroep (in Vlaanderen openbare omroep) worden vertoond, kunnen wel worden toegevoegd (uitgezonderd lokale zenders).

Let op; pure concertregistraties zijn hierbij uitgezonderd van toevoeging en films van weinig documentaire aard kunnen worden geweigerd.

Bron: wiki

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Bedankt Jarno.

Iemand anders nog die kan helpen met het nakijken.

Intruders

In Madrid hebben jonge jongens nachtmerries dat doet er toe leiden dat hun moeders hulp gaan zoeken bij een priester. In Londen heeft een meisje nachtmerries en haar ouders zoeken hulp bij een psycholoog. Beide gevallen zijn haast identiek en met elkaar verbonden door een sinistere indringer in hun huis.

Origineel

In Madrid, a young boy's nightmares have led his mother to seek guidance from a priest. In London, a young girl's nightmares have led her parents to consult a psychologist. Both are linked by visions of a sinister intruder in their homes with designs on the children.

Vivid

Het begint met 5 zelfmoorden van 5 verschillende mensen uit de samenleving. Alle 5 worden wakker op een verschillende plekken in het de zuidwestelijke deel van de Verenigde Staten.

Als ze alle 5 een weg naar huis trachten te vinden wordt het meer en meer duidelijk dat de realiteit om hen heen is voorzien van sterke angsten die rond zwemmen in hun gedachten. Sommige zijn leuk maar andere zijn behoorlijk huiveringwekkend.

Origineel

We open on what seems to be the concurrent suicides of five characters from different walks of life. Yet each awakens seemingly stranded and unharmed at various locations in the Southwestern United States. As they search for a way back home, it becomes more and more apparent that the realities surrounding them bear a stronger resemblance to the greatest fears and insecurities swimming around in their daily thoughts than they do normal life.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

narva77 wrote:

Zojuist de film "The Water Is Wide" ingestuurd.

Deze kwam gisteren (Zaterdag 22 jan.) op NET5 om 00.10 uur!

Tevens komt hij a.s. Donderdag 27 jan. op TV in België, op Vijf TV om 12.35 uur !!

Kan Metalfist hem nog in het TV-overzicht voor Vlaanderen zetten!

Ik zal proberen om het in het oog te houden dat hij bij de toevoegingen verschijnt!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Iemand anders nog die kan helpen met het nakijken.

Intruders

In Madrid hebben jonge jongens nachtmerries dat doet er toe leiden dat hun moeders hulp gaan zoeken bij een priester. In Londen heeft een meisje nachtmerries en haar ouders zoeken hulp bij een psycholoog. Beide gevallen zijn haast identiek en met elkaar verbonden door een sinistere indringer in hun huis.

Origineel

In Madrid, a young boy's nightmares have led his mother to seek guidance from a priest. In London, a young girl's nightmares have led her parents to consult a psychologist. Both are linked by visions of a sinister intruder in their homes with designs on the children.

Vivid

Het begint met 5 zelfmoorden van 5 verschillende mensen uit de samenleving. Alle 5 worden wakker op een verschillende plekken in het de zuidwestelijke deel van de Verenigde Staten.

Als ze alle 5 een weg naar huis trachten te vinden wordt het meer en meer duidelijk dat de realiteit om hen heen is voorzien van sterke angsten die rond zwemmen in hun gedachten. Sommige zijn leuk maar andere zijn behoorlijk huiveringwekkend.

Origineel

We open on what seems to be the concurrent suicides of five characters from different walks of life. Yet each awakens seemingly stranded and unharmed at various locations in the Southwestern United States. As they search for a way back home, it becomes more and more apparent that the realities surrounding them bear a stronger resemblance to the greatest fears and insecurities swimming around in their daily thoughts than they do normal life.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Metalfist wrote:

(quote)

Ik zal proberen om het in het oog te houden dat hij bij de toevoegingen verschijnt!

Ik ook hoor.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Is er iemand die het even na kan kijken.

Ze zijn beide afgekeurd vandaar dat ik het vraag, heb alles dus zelf gedaan alleen is het niet goed.

Mijn dank is groot.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Ik denk dat je er heel veel fouten zelf al wel uit kan halen

boy is enkelvoud

mother is enkelvoud

En als je de zinnen leest dan merk je gewoon dat het geen goede Nederlandse zinnen zijn. Je vertaald de plots veel te letterlijk.

Als voorbeeld de vertaling van de eerste zin:

De nachtmerries van een jongen uit Madrid hebben er toe geleid dat zijn moeder hulp is gaan zoeken bij een priester.

Dat is een betere vertaling (misschien nog niet perfect maar wel een goedlopende zin)

Vertaal de plots niet letterlijk woord voor woord want dan krijg je kromme Nederlandse zinnen. Lees eerst de zin in het Engels en bedenk dan hoe je dat in het Nederlands zou zeggen.

Succes!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

@Jarno dat is het probleem nou juist.

Kijk met vertalen ben ik al heel stuk gegroeid alleen dat Nederlands daar ben ik helaas niet goed in, Dat is nou eenmaal die achterstand die ik heb.

Het enigste waarbij ik dan hulp nodig heb is dat.

En vergeleken met tijd terug ben ik wel gegroeid daarin.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Het probleem 606 is dat dat vertalen eigenlijk het grootste werk van een toevoeging is. Daar moet goed naar gekeken worden omdat een correcte zinsopbouw natuurlijk wel een vereiste is voor plaatsing. Je moet wel weten waar een film over gaat.

Als we bij elk van je toevoegingen het plot volledig moeten aanpassen dan kunnen we de film net zo goed zelf in zenden.

Ik begrijp dat je er plezier aan beleefd en dat het goed is voor je ontwikkeling op taal gebied, maar je kan niet verwachten dat wij elke dagen keer op keer al die plots gaan vertalen.

Dan moet je misschien besluiten om iets minder toe te voegen waardoor je meer tijd hebt om langer aan een correct plot te werken. Als je dan nog vragen hebt, dan is men hier vast niet te beroerd je daar zo nu en dan is een handje bij te helpen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

SnakeDoc wrote:

Het probleem 606 is dat dat vertalen eigenlijk het grootste werk van een toevoeging is. Daar moet goed naar gekeken worden omdat een correcte zinsopbouw natuurlijk wel een vereiste is voor plaatsing.

Ik doe toch zelf het grootste werk al.

Vraag alleen of iemand het wil corrigeren ik zie de fouten echt niet.

Ik moet het origineel er wel neer zetten wil niet zeggen dat je het moet vertalen.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Het is soms makkelijker om een engels plot te vertalen in het nederlands, dan een bestaand, niet goed lopend nederlands plot opnieuw in elkaar te zetten.

Men is er dus wel degelijk eventjes mee bezig om je verhaal opnieuw soepel te laten lopen.

Maar nogmaals, dat geeft niet! Alleen heb jij soms wel 3 toevoegingen op een dag!

Maar misschien praat ik voor mezelf, en hebben de anderen er totaal geen moeite mee hoor!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

SnakeDoc wrote:

dat geeft niet! Alleen heb jij soms wel 3 toevoegingen op een dag

Gister werden er veel afgekeurd en vandaag ook weer.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11883 votes

Er is nog een veel gemakkelijkere oplossing; ga gewoon op zoek naar films waarvan een Nederlands plot te vinden is...

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lui wrote:

Er is nog een veel gemakkelijkere oplossing; ga gewoon op zoek naar films waarvan een Nederlands plot te vinden is...

Dat klopt, maar dat ga ik ook doen, alleen verlies ik straks 2 films omdat het plot nog niet goed is.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Hier heb je er alvast één:

Intruders

In Madrid zijn de nachtmerries van een jonge jongen zo heftig dat zijn moeder besluit hulp te zoeken bij een priester. In Londen hebben de nachtmerries van een jong meisje haar ouders doen besluiten een psycholoog in te schakelen. Beide gevallen lijken identiek met elkaar verbonden door de visioenen van een sinistere indringer in het huis van de kinderen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Van harte bedankt Snakedoc

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

De tweede van onderen (Paraísos artificiales) staat er inmiddels op.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

De 2e van boven ook (Ocaso)!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Iemand die deze nog wil corrigeren.

Vivid

Origineel

• 10971 messages
  • 2791 votes

De film begint met wat lijkt op een gelijktijdige zelfmoord van vijf mensen uit verschillende delen van de samenleving. Elk van hen wordt wakker, naar wat lijkt ongedeerd, op verschillende locaties in het Zuidwesten van de Verenigde Staten. Als ze op zoek gaan naar de weg terug naar huis wordt het meer en meer duidelijk dat de realiteit om hen heen een sterke gelijkenis vertoont met de grootste angsten en onzekerheden die ronddwalen in hun gedachten.

Waar die laatste zin van jou vandaan komt weet ik niet.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Waar die laatste zin van jou vandaan komt weet ik niet.

Dankje Jarno, de laatste ben ik vergeten

these ‘day dreams’ are quite grotesque – some are lurid – some are beautiful.

• 10971 messages
  • 2791 votes

Daar kan je jou vertaling wel voor gebruiken/

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Daar kan je jou vertaling wel voor gebruiken/

Gelukkig dan heb ik het goed gedaan, ik bewaar het wel voor als het goedgekeurd is.

Had het al ingestuurd.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Malick wrote:

Hieronder een rijtje films die ik op het IFFR gaan zien maar nog niet op de site staan. Mocht iemand zich geroepen voelen.

Blijkbaar niemand, op SnakeDoc na.... Zeker 'niet populair genoeg' voor sommigen? Ze zijn toch zó in te koppen, met plaatjes en Nederlands plot al in je link!

Inmiddels heb ik Year Without a Summer (no. 3 van boven) en If the Seed Doesn't Die (no. 4 van boven) ook op de site gezet.

• 10971 messages
  • 2791 votes

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit wel mooie toevoegingen waren voor 606 aangezien hij moeite heeft met Engelse plots

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit wel mooie toevoegingen waren voor 606 aangezien hij moeite heeft met Engelse plots

Oh ja zijn er nog beschikbaar ?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Staat er eindelijk op kan niet wachten het te zien.

Intruders (2011)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wie wil deze vertalen.

Had de vertaling goed goed gedaan.

Er moet ook wat meer uitgelegd worden over de geschiedenis.

It's 1972 and the Mafia crime families are at war, but that isn't enough to stop a young, unknown John Gotti, who has big ideas and even bigger ambitions. In order to put an end to a two decades' conflict, Gotti pulls together an unlikely crew made up of one member from each crime family to pull off a silver bullion heist. If Gotti can keep these criminal misfits from killing each other and succeed with this problem-riddled heist he will secure himself a spot in mafia history. This gang of misfit gangsters, hijackers and wanna-bees, all in their late 20′s, hang out playing cards at a gambling den known as the "Sinatra Club" owned by Crazy Salvatore Polisi, the narrator of our story. At the time, nobody is getting "made" because all the families are at war. What's worse, the bosses have no idea who John and his underlings are. Determined to make a name for himself, John masterminds a scheme that will either squash the beef among the five families or get him and his whole crew killed. First he has to get his mentor and idol Charlie Fatico, a powerful captain in the Gambino crime family, to get the go ahead from the big boss Carlo Gambino. With the old man's blessing, the wheels are set in motion for a heist like no other. The plan is simple: use a guy from each family through the Club, hijack an armored truck loaded with silver bullion, and give each boss a piece of the action. What could be simpler? At the end, every Mafia boss will know who John Gotti is and, more importantly, owe him for helping end the bloodshed while enriching their coffers. He will be in the bigs and finally be a "somebody." The only problem with this simple plan is that it is anything but simple. As the clock ticks, the crew find more holes in the plan than in the mobsters who are getting whacked all over town. With the bosses of all five families waiting for their piece, the boys are off the poker table and on the street literally playing for their lives!

mijn vertaling.

Het is 1972 en de maffia families zijn in staat van oorlog, maar dit weerhoudt een jonge onbekende John Gotti er niet niet van om zijn grote ideeën en nog grotere ambities uit te voeren.

Om een einde te maken aan een conflict dat twee decennia duurt stelt hij een groep samen met uit elke familie 1 lid. Als John ervoor kan zorgen dat de leden van de families elkaar niet doden kan hij wel eens een plek in de geschiedenis krijgen. De groep gangster van kaper tot wannabe gangsters allemaal rond een jaar of 20 hangt graag rond met kaartspel in de Sinatra Club, dat wordt beheerd door Crazy Salvatore Polisi. Tot die tijd schopt niemand het ver omdat de families in oorlog zijn. Het ergste van alles is dat geen enkele baas van de familie weet wie John en zijn maten zijn. John probeert met de goedkeuring van zijn mentor en idool Charlie Fatic de baas van de Gambino familie Carlo Gambino over te halen om een grote score te doen.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Blijkbaar niemand, op SnakeDoc na.... Zeker 'niet populair genoeg' voor sommigen? Ze zijn toch zó in te koppen, met plaatjes en Nederlands plot al in je link!

Inmiddels heb ik Year Without a Summer (no. 3 van boven) en If the Seed Doesn't Die (no. 4 van boven) ook op de site gezet.

Die onderste, "Water Hands" is die al ingestuurd?

http://www.filmfestivalrott...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.