• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.625 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Jordy wrote:

Ehm blabla, het probleem is dus dat wanneer zij dat plaatje downloadt, jaar Explorer er een .bmp van maakt.

Dan heeft ze haar cache vol en moet ze haar Tijdelijke Internetbestanden verwijderen via Extra -> Internet-opties!

titan

• 1609 messages
  • 4415 votes

stinissen wrote:

Moet je eerst aan Jordy vragen.......

Voor de duidelijkheid: Dat heeft MFEO bij Prime suspect dus gedaan en pas daarna heeft hij ze erop gezet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Klopt, Jordy heeft een fout gemaakt, sorry sorry sorry.

Volgens mij staan SOMMIGE delen als tv-film op imdb en SOMMIGE delen als serie. Ik heb niet goed (genoeg) gekeken. Nou is het natuurlijk erg onlogisch om sommige delen wel en sommige niet toe te staan, maar we houden toch écht imdb aan met de huidige regels, want als ik érgens geen zin in heb is het een nieuwe discussie over wat wel en niet op de site mag.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Okay , ik zal IMDB hierover wel even mailen. Dat wat er nu staat niet geheel klopt. Dat er van de 3 (mini) dan ook net als rest (TV) gemaakt van kan worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het is en blijft een tv-serie, die 6 seizoenen heeft gedraaid.

Op internet zijn de namen van de afleveringen en de originele uitzenddata te vinden.

Dat ze later op een dvd zijn gezet maakt het niet ineens tv films.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Ja, maar zijn opzich ook weer opzichzelf staande verhalen net als bepaalde film series. bv Die Hard 1, 2, 3. of lethal weapon 1, 2, 3. Hoewel die laatste ook een rode draad heeft lopen door de 3.

ALs die niet in bios was geweest zou je ook kunen zeggen dat dat een mini serie is. Want wat is eigenlijk het verschil tussen ene en andere?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Weet jij het verschil niet tussen een tv serie en een film met vervolgen ?

Seizoen 2 bijvoorbeeld had afleveringen van 60 minuten. Zoals ik al zei; zet je het op 1 dvd, dan is het niet gelijk een film.

Detectiveseries hebben als eigenschap dat elke aflevering een afgerond verhaal vertelt. Zie Derrick, Columbo, Baantjer etc. etc..

Imdb is helaas zeer inconsequent als het gaat om de aanduiding van mini-series.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Alle Prime Suspects duren langer dan 100 minuten, aantal zelfs iets meer dan 200 minuten.

Heb ze zelf allemaal ook nog op dvd, zal het zelf dus wel weten. Alleen voor de tv zijn ze in stukken geknipt om ze over paar weken te delen.

Baantjer bv duurt nog geen eens een uur per aflevering. en is ook geen vergelijking.

Dus als je Die Hard in stukken knip op tv en zo uitzend word het omdat de tv dat zo wil een miniserie?

Voor mij is er wat dat betreft geen verschil. Beide zijn het 2 verhalen. Beide een film lengte.

Tv-series zijn bv allo allo, dad's army, Zonnetje in huis, enzo...

film: Titanic, die hard, Fatherland, Prime suspect, ..

Duidelijk verschillen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MFEO schreef:

Alle Prime Suspects duren langer dan 100 minuten, aantal zelfs iets meer dan 200 minuten.

Nee, die langer duren dan 200 minuten zijn oorspronkelijk als episodes van plusminus 60 minuten uitgezonden.

Heb ze zelf allemaal ook nog op dvd, zal het zelf dus wel weten. Alleen voor de tv zijn ze in stukken geknipt om ze over paar weken te delen.

Tuurlijk, draai de feiten maar om.

Baantjer bv duurt nog geen eens een uur per aflevering. en is ook geen vergelijking.

Nee ik noem er nog een paar. Lengte is geen argument hoor.

Dus als je Die Hard in stukken knip op tv en zo uitzend word het omdat de tv dat zo wil een miniserie?

Het gaat er om wat het oorspronkelijk is.

Voor mij is er wat dat betreft geen verschil. Beide zijn het 2 verhalen. Beide een film lengte.

Tv-series zijn bv allo allo, dad's army, Zonnetje in huis, enzo...

film: Titanic, die hard, Fatherland, Prime suspect, ..

Duidelijk verschillen.

Wat is dit nou voor non-discussie ?

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Als de films van meer dan 200 minuten als delen van 60 minuten bedoelt waren dan hadden ze ook wel zo op de dvd gestaan! Maar dat staan ze niet. En het gaat niet om wat uitgezonden is.

Heb wel eens iets soortgelijks gezien wat ene keer in zijn geheel werd uitgezonden en paar jaar later werd het over 2 weken verdeeld. Is maar waar de zender de voorkeur aan geeft. Dus de ene keer is het een mini-serie en andere keer is het dus een film?

Hoe zit het dan eigenlijk met The Reagans? Die werd door RTL4 uitgezonden in 3 delen. (Totaal 3 uur). Wat is dit nu? Film of mini-serie? Op IMDB als film. En ook te koop als film. Dat staat zelfs op de voorkant van de hoes.

De Italiaanse film La Meglio Gioventù bijvoorbeeld die laatst in de bioskoop draaide werd zelfs in de bioskoop vertoond in 2 delen van 3 uur! En als die op tv zal komen zal die mischien wel in 4 delen worden uitgezonden. Dan zou dat helemaal een mini-serie moeten zijn. Tijdsduur doet er niet toe.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van interpretatie is. Zoveel mensen er zijn zoveel meningen er zijn. Bij sommige dingen kan je geen duidelijke grens trekken. En dit is zo'n schemer gebied.

stinissen (crew films & series)

• 23442 messages
  • 76929 votes

Helemaal mee eens.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

MFEO wrote:

Als de films van meer dan 200 minuten als delen van 60 minuten bedoelt waren dan hadden ze ook wel zo op de dvd gestaan! Maar dat staan ze niet. En het gaat niet om wat uitgezonden is.

Heb wel eens iets soortgelijks gezien wat ene keer in zijn geheel werd uitgezonden en paar jaar later werd het over 2 weken verdeeld. Is maar waar de zender de voorkeur aan geeft. Dus de ene keer is het een mini-serie en andere keer is het dus een film?

Als een tv-zender een bepaalde film in tweeën deelt, krijg je niet aan het einde van het eerste deel de credits voor het eerste deel van de film. Bij Band of Brothers is dat bijvoorbeeld wel zo. Bij La Meglio Gioventù niet. Daar kreeg je in de bios niet de credits te zien van een eerste episode.

Is het de beslissing geweest van de makers om episodes te maken, wordt het automatisch een serie.

Zulke specifieke episodecredits kunnen er natuurlijk makkelijk op een dvd worden uitgesloopt. Als er op de dvd geen spoor van episodes is, betekent dat niet dat ze er niet zijn/waren.

IMDb staat trouwens niet alleen. Ook de Emmy Awards geeft diverse Prime Suspects aan als miniserie.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

MFEO wrote:

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van interpretatie is. Zoveel mensen er zijn zoveel meningen er zijn. Bij sommige dingen kan je geen duidelijke grens trekken. En dit is zo'n schemer gebied.

Precies. En dus houden we imdb aan, om niet bij elke film/serie in dit schemergebied dit soort discussies aan te hoeven gaan.

Anne_Girl

• 206 messages
  • 188 votes

blabla schreef:

Alsjeblieft, 200x300, 17kb.

(afbeelding)

Yak schreef:

Twee mogelijkheden: je kunt IrfanView hier downloaden (rechtsklik > save as) en daarmee je plaatje omklussen naar een JPG. Je kunt ook Mozilla gebruiken in plaats van Internet Explorer, dan ben je naast die rare BMP ook gelijk van een hele hoop andere internet-ergernissen af.

Hehe het is gelukt hoor! Nu maar hopen dat de moderators hem goedkeuren!

Dat programma'tje om je plaatje van BMP naar JPG om te zetten lukte heel goed. Alleen het plaatje bewerken tot 200x300 en onder de 25kb dat weet ik nog niet echt maar daarvoor heb ik het plaatje van blabla gebruikt.

Alle anderen ook bedankt!!!

Anne_Girl

• 206 messages
  • 188 votes

Anne_Girl wrote:

Alleen het plaatje bewerken tot 200x300 en onder de 25kb dat weet ik nog niet echt maar daarvoor heb ik het plaatje van blabla gebruikt.

Ik zie trouwens dat dat heel goed uitgelegd staat in de FAQ dus als ik nog een keer een film wil toevoegen dan zal het vast wel lukken (hoop ik )

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Voor de geïnteresseerden kun je hier lezen hoe IMDb bepaalt of iets een miniserie is of niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja bekend. Op die manier worden mini-series vaak ten onrechte TV films genoemd.

Als een mini serie 3x60 minuten duurt maakt imdb er dus een TV film van.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Nee, want ook volgens de regels heeft een tv-film maximaal twee delen.

'k Weet eigenlijk niet of de regels in volgorde van belangrijkheid staan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Aha. Ik zou zeggen dat een tv-film geen tv-film is als die uit 2 delen bestaat. Enfin, jammer dat imdb zijn eigen regels zo inconsequent navolgt.

stinissen (crew films & series)

• 23442 messages
  • 76929 votes

Dus als we IMDB aan houden , dan mogen de Tatort's er op??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

"In principe" houden we imdb aan. De Tatort en de Columbo discussie hebben we in het verleden al gevoerd en afgerond.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kappeuter wrote:

Ja bekend. Op die manier worden mini-series vaak ten onrechte TV films genoemd.

Als een mini serie 3x60 minuten duurt maakt imdb er dus een TV film van.

'k Heb het even gevraagd en alles beneden de 240 minuten wordt inderdaad een tv-film, ook al is het in 3 episodes is uitgezonden.

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

Hamburger... The Motion Picture 1986

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Gölge Oyunu

1992

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Diesel wrote:

Gölge Oyunu

1992

Inderdaad

Maar ja, als wij al niets kunnen vinden Diesel...

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Ik moet eerlijk bekennen dat ik enkel en alleen maar onbegrip kan tonen voor toestanden als dit :

http://www.moviemeter.nl/?film...

De regels op MovieMeter zijn nochtans duidelijk. Daarom dan ook dat ik niet begrijp dat dit geldig is als poster en andere (prachtig gemaakte) photoshopknutsels worden afgewezen. Hetzelfde bij de plaatjes uit de film indien een poster onvindbaar is. Zo staan er bij 'Foute Toevoegingen' prentjes die in perfecte staat zijn en niet toegelaten worden, terwijl er op de site zijn toegelaten die er erger uitzien of erger nog, niet eens uit de film komen.

Het is enkel een opmerking omdat het me nogal opviel en ik me begon af te vragen waar nu eigenlijk de grens ligt. Ik weet ook wel dat de keuze tussen het wel of niet aanvaarden soms moeilijk is, maar de keuze lijkt me in dit geval snel gemaakt.

(Sorry Diesel, niets persoonlijks natuurlijk )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Beoordelingsfout van mij, dit soort posters mogen normaal gesproken NIET op de site.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Btw, ik wil helemaal niet bekritiserend overkomen ofzo. Hell, ik mag al blij zijn dat er sites als deze ter onze beschikking staan. Maar ik vond het het vermelden waard.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Esteban wrote:

Hetzelfde bij de plaatjes uit de film indien een poster onvindbaar is. Zo staan er bij 'Foute Toevoegingen' prentjes die in perfecte staat zijn en niet toegelaten worden,

Geef eens wat voorbeelden als je wil.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Esteban wrote:

Maar ik vond het het vermelden waard.

terechte opmerking, die Focker-poster had er niet opgemogen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.