- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb dan alvast goed nieuws; het toevoegscherm wordt binnenkort 1 scherm! 
Die andere suggestie wil Jordy misschien ook wel meenemen.
Misschien in de toekomst, dat vind ik voor nu wel een grote aanpassing. Wat als een crewlid net je toevoeging beoordeelt terwijl jij 'm nog aanpast? Dan moet je toevoegingen gaan locken, oid. "Je kunt deze toevoeging niet corrigeren want een crewlid kijkt er NU naar"... etc
Maar zoals gezegd wordt het toevoegingenscherm wel gewijzijgd naar 1 scherm binnnekort, inderdaad.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
De crewleden zelf zijn ook niet altijd foutloos met hun eigen inzendingen. En een plot wordt ook regelmatig aangepast ook al is het taaltechnisch niet fout. Als je een Engelstalig plot door 10 mensen laat vertalen zal er geen een exact hetzelfde zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het fout is.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Een beetje standaard qua kwaliteit mag ook wel. Er is inderdaad een trade-off, maar vaak is er nogal een gemakzucht met de vertaling.
Toen ik crewlid was waren er toevoegingen waar ik 1 minuut mee bezig was, maar ook gebruikers waarbij ik 5 minuten mee bezig was. En dan niet incidenteel, maar gemiddeld.
Edit: Ook gebruikers met 5-10 minuten trouwens. En als je dan 25 films per dag zou moeten doen, dan zit je met 5 minuten al snel op vijf kwartier per dag.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
O vijf minuten is ook niet erg lang. Ik vraag me af hoelang mensen erover doen voordat ze de film op de wachtlijst hebben. In mijn pogingen was ik wel een uur bezig, dat ik vind ik wel zonde en vond dat ik beter maar weer een film kon gaan kijken.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja kan het ook zien in de toevoegingenlijst. De toevoegingen van DonOswaldo kostte blijkbaar zo'n acht minuten per stuk. Die van Fangs zo'n 2-5 minuten per stuk. Die van Jarno1957 4-5 minuten. Dat is een behoorlijke variatie. Het gaat er ook niet om te beweren, dat meer tijd betekent dat dat automatisch gemakzucht is, maar het zou wel interessant zijn om te zien of er een verband is tussen hoeveel tijd users besteden aan het maken van een toevoeging en hoeveel tijd de crew nodig heeft. Ik denk dat dat wel significant is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Voor mij is het gewoon een stukje informatie, meer niet. Ik meende uit de berichten van dit topic dat er zoveel tijd kwijt was, dat je bij wijzen van spreken als crewlid dan beter die film zelf kan toevoegen dan dat corrigeren steeds, dan ben je sneller klaar.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ah, ik zie dat je een beginnende toevoeger bent.
Het klopt, dat het in het begin wat langer duurt. Het kost veel tijd om een geschikte poster en plotomschrijving te vinden. Er is wel een wiki met uitleg e.d. beschikbaar en de tijd die je nodig hebt gaat dan ook snel omlaag. Op een gegeven moment ken je de sites waar je informatie vandaan kunt halen e.d. Laat je zeker niet ontmoedigen!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik heb dan alvast goed nieuws; het toevoegscherm wordt binnenkort 1 scherm! 
Die andere suggestie wil Jordy misschien ook wel meenemen.
Misschien in de toekomst, dat vind ik voor nu wel een grote aanpassing. Wat als een crewlid net je toevoeging beoordeelt terwijl jij 'm nog aanpast? Dan moet je toevoegingen gaan locken, oid. "Je kunt deze toevoeging niet corrigeren want een crewlid kijkt er NU naar"... etc
Maar zoals gezegd wordt het toevoegingenscherm wel gewijzijgd naar 1 scherm binnnekort, inderdaad.
Alles op 1 scherm dat scheelt een hoop. 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ja kan het ook zien in de toevoegingenlijst. De toevoegingen van DonOswaldo kostte blijkbaar zo'n acht minuten per stuk. Die van Fangs zo'n 2-5 minuten per stuk. Die van Jarno1957 4-5 minuten. Dat is een behoorlijke variatie. Het gaat er ook niet om te beweren, dat meer tijd betekent dat dat automatisch gemakzucht is, maar het zou wel interessant zijn om te zien of er een verband is tussen hoeveel tijd users besteden aan het maken van een toevoeging en hoeveel tijd de crew nodig heeft. Ik denk dat dat wel significant is.
Dat het soms wat langer duurt om een film te beoordelen hoeft niet aan de kwaliteit van de inzending te liggen. Een inzending met een eenvoudig plot van 4 regels van imdb en een hi-res poster van IMPawards heb je eerder gecontroleerd dan een film waarbij de info van meerdere sites komt, een complex plot heeft, wellicht een still waar nog wat twijfel over is. Daar ben je dan wellicht 15 min mee bezig. Dat hoeft niets te maken te hebben met de kwaliteit van de inzending.
Maar als ik lees dat een beoordeling gemiddeld 5 min duurt en elk crewlid een half uurtje per dag inzendingen beoordeeld zou je met 6 crewleden 30 films per dag kunnen beoordelen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Het gebeurt nog steeds dat mensen gelijktijdig een film willen toevoegen. En dat de één dan weer net even sneller was. De ander meldt dat dan niet in het topic, welke film heb je toegevoegd.
Wat maakt dat uit? En helemaal voor degene die hier de 'tip' geeft als een film nog niet op de site staat. Als je te laat bent heb je gewoon pech, risico van het vak.
Mettertijd is ook een vrij ruim begrip. Een paar jaar geleden dacht ik nog, nu staat het meeste er wel op. Maar valt best tegen. Ik kom er steeds meer tegen eerlijk gezegd, maar die hoeven voor mij er niet op. Anders voel ik me weer verplicht om ze te gaan kijken. Alle bekendere titels staan in de meeste gevallen wel op de site. Ik heb nog een kleine selectie gemaakt en daar laat ik het bij. Het duurt mij te lang, maar dit is niet negatief bedoeld.
Als je me je lijstje geeft zet ik ze (mits mogelijk) er zo op. En je hoeft ze toch niet (weer) te gaan kijken?
Dat inderdaad. Vaak wordt een plot aangepast terwijl het in principe correct Nederlands is. Niet dat inzendingen altijd perfect zijn, maar soms worden er ook onterecht dingen als fout aangemerkt.
Plotbeschrijvingen die in correct Nederlands zijn geschreven zijn natuurlijk niet altijd goed. Soms zijn ze onduidelijk, of fout geïnterpreteerd vanuit een vertaling of geven te weinig informatie over het plotverloop. Daarnaast kan het gewoon niet lekker 'lopen'. Of mensen gebruiken veelvuldig dezelfde woorden, te lange zinnen, te korte zinnen, of er komt toevallig drie keer hetzelfde woord onder elkaar op de regels te staan wat er debiel uitziet...
Kortom, er zijn talloze redenen om een plot terug te sturen ook al is het niet per sé fout.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Baggerman: Dat begrijp ik en dat zal vaak ook zo zijn. Ik doelde eigenlijk op de gevallen daarbuiten. Iedereen is verschillend qua taalgebruik en een andere wijze van formuleren of andere woordkeuzes betekenen niet automatisch dat de zin niet 'loopt'. Verder ook niet als kritiek bedoeld, enkel om aan te duiden dat de crew net als toevoegers ook weleens fouten maakt - we zijn immers allemaal mensen - maar ik denk wel dat de grote toevoegers over het algemeen proberen een correcte toevoeging in te sturen. Lijkt me hoe dan ook dat de crew en toevoegers het erover eens (kunnen) zijn dat een extra crewlid wenselijk is.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat maakt dat uit? En helemaal voor degene die hier de 'tip' geeft als een film nog niet op de site staat. Als je te laat bent heb je gewoon pech, risico van het vak.
Ik denk niet dat iedereen daar zo over denkt, maar die mogen dan zelf reageren. Mij maakt het verder ook niet uit wie hem toevoegd.
Als je me je lijstje geeft zet ik ze (mits mogelijk) er zo op. En je hoeft ze toch niet (weer) te gaan kijken?
Dank je wel dat hoeft niet meer, Stinissen schreef hier, stuur maar een pm als je films hebt om toe te voegen. Maar misschien dan in de toekomst, en misschien heeft iemand anders nog wel een lijstje.
Verder is het gewoon een persoonlijke visie. Als je vraagt aan iemand wie zet deze er op. En vervolgens blijft de film jaar in jaar uit, zonder enige stem/reactie. Vind ik wel lullig. Maar goed zo denk ik erover. Alle films die op mijn verzoek zijn toegevoegd, die mensen hebben een bedankje gekregen voor de moeite, daar staat dan mijn stem en bericht ook bij.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7277 votes
Het is vast al vaker genoemd, dat je ingezonden films zou moeten kunnen corrigeren zolang ze op je wachtlijst staan zou ook een grote toevoeging zijn. Soms vergeet ik iets en kom er achter net als het te laat is. Ook irritant als je op pagina 2 zit en iets wil checken uit pagina 1, dan durf je niet terug te gaan omdat je dan pagina 2 opnieuw moet invullen. Als je achteraf kunt corrigeren vanuit je wachtlijst is dat ook meteen opgelost.
Dit is te gevoelig voor misbruik, dus dat is helaas geen optie. We zien nu al dat veel (het zijn vaak dezelfde) users PMs sturen naar de crewleden om toch nog even wat zaken aan te passen aan hun gisteren ingezonden film. Nog even een linkje hier, een postertje daar (die was immers gisteren nog niet beschikbaar) et cetera. Ach en de vorige keer mocht het ook, dus... De optie die jij voorstelt werkt dit soort gedrag helaas nog meer in de hand.
Of te spoilerig. Maar met name spel- en taalfouten. Bij sommige users benoem ik ze nog wel eens (ook niet consequent want dit kost teveel tijd). Of plots die verkeerd vertaald zijn. Meestal krijg je dan PMs waaruit blijkt dat jij als crewlid het fout hebt, of een andere discussie. Hetgeen tijd kost. Want voordat iemand echt snapt dat 'a brute killing' toch echt iets anders is dan een brutale moord.
De meeste users (ook de vaste toevoegers) maken sowieso vaak dezelfde fouten (o.a. d en dt) ook al geef je het meerdere keren aan. Het lijkt soms wel een wedstrijd voor de gemiddelde 'vaste' toevoeger om zo snel mogelijk (het liefst op elk moment van de dag) zijn goedgekeurde inzending (vaak geholpen door de crew) te vervangen voor een nieuwe inzending. Zodat je altijd maximaal 10 films in de rij hebt staan. Dat schijnt belangrijker te zijn dan kwaliteit.
Zodoende zoeken we nog steeds naar een goed nieuw crewlid want de lijst barst uit zijn voegen en onder de vaste toevoegers is er - op dit moment - geen gegadigde te vinden voor crewwerk. Na het lezen van het bovenstaande begrijp je waarom.
Maar als ik lees dat een beoordeling gemiddeld 5 min duurt en elk crewlid een half uurtje per dag inzendingen beoordeeld zou je met 6 crewleden 30 films per dag kunnen beoordelen.
Wij van de crew worden niet betaald. Kortom, we hebben hiernaast een baan of volgen een studie. Daardoor kunnen we niet de lijst kortwieken zoals we graag zouden willen. Het is dus niet zo gemakkelijk als je daar stelt. En het is daarnaast dus erg lastig om een geschikt iemand te vinden.
We zijn er om je inzending te keuren en erdoor te slepen. In 99 procent van de gevallen is de inzending namelijk niet foutloos. De meeste fouten zitten in de synopsis, maar ook ontbreken de links regelmatig en zijn stills geen stills. Landen en jaartallen, ga zo maar door.
We slepen hem er doorheen. Gratis en voor niets. Uit liefde voor deze site. Uit liefde voor film. Uit liefde voor jullie. Een of twee foutjes, daar doen we niet moeilijk over. We weten al dat foutloos niet gaat lukken. Waarschijnlijk nooit. Maar helaas blijft het lang niet altijd bij een of twee foutjes.
Ik zou jullie graag willen vragen om eens één dag je inzendingen niet te verzenden op het moment dat je dit normaliter doet, maar opnieuw te controleren. Grondig. Dat zouden wij zeer waarderen.
P.S. Ik lees meerdere malen dat crewleden fouten maken. Inderdaad. Wij zijn ook gewoon mensen en geen robots. Toch vernemen wij het graag als er structureel zaken verkeerd gaan. Dat is namelijk niet de bedoeling.
Gegroet en veel plezier met toevoegen.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Maar als een toevoeg controleur 10 films in de maand zou doen dan is dat erg karig.
In mijn tijd waren dat er zo'n 10 per uur, of nie Henk? 
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 messages
- 76925 votes
Dat waren goede tijden, maar is dat niet weer wat voor jou beste Kos ? Het zou mooi zijn als een crew lid 1 of twee uurtjes per dag aan de site zou kunnen werken maar op zijn minst een uurtje. Ik doe elke dag het tv overzicht en kijk naar de dvd releases je moet dat je gewoon elke dag opleggen daarbij vind ik ook dat een crew lid niet als verplichting moet zien maar je moet het graag en met liefde doen.
-
- 23439 messages
- 76925 votes
Zinema zegt dat ze niet betaald worden maar ik zie dat anders eigenlijk zouden crew leden moeten betalen omdat dit werk zo leuk is. 
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7277 votes
Beetje voorspelbaar dit jongens, maar de
maakt gelukkig alles 'lichter'.
Toch?
We komen idd nog wel eens van dat soort 'goedkeuringen' tegen. Zijn we nu nóg mee bezig. 
je moet dat je gewoon elke dag opleggen daarbij vind ik ook dat een crew lid niet als verplichting moet zien maar je moet het graag en met liefde doen.
Ik zou zeggen geef het goede voorbeeld. 
Groet,
Zinema.

P.S. Wat een prachtige uitvinding die smileys 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je komt niet over dat je het graag doet. Wel kom je over dat je belangrijker bent dan die mensen die doorlopend met foute toevoegingen aan komen zetten. Is dat dan het aanmoedigingsbeleid. Knisper kan me natuurlijk nog meer vertellen. 
In die goede oude tijd is dan toch de indruk gewekt, dan men het samen deed en naar een flink aantal films op de site streefde.
. Die informatie blijft allemaal staan, zo is het internet.
.
Kos deed het best goed. Misschien kan die inderdaad, weer wat uurtjes vrijmaken, gewoon tijdelijk totdat er nieuw crewlid is gevonden. 
En ja is maar net welk beleid men voert kwaliteit voor kwantiteit of kwantiteit voor kwaliteit.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7277 votes
Ik zal maar niet zeggen hoe ik vind dat jij overkomt beste Dick. Maar laat ik vooral benadrukken dat ik het bijzonder vindt dat jij concludeert dat ik mezelf belangrijker vind dan anderen of iets dergelijks. In jouw geval klopt dat op dit moment. Wat betreft de rest sla je de plank volledig mis. Van de goeie oude tijd snap je nog minder, maar wellicht denk je dat er toen net zoveel (of iets vergelijkbaars) gebeurde qua inzendingen en correcties et cetera. Of dat de site - kwalitatief gezien - van eenzelfde orde was. Bravo!
P.S. We streven nog steeds hetzelfde na Dick. Dat is wellicht nieuw voor je, maar ik zeg het toch maar even. We kijken de inzendingen echter wel serieus na. Anders zullen users (net als jij) klagen dat de info, poster of tekst niet klopt. En terecht. Je hoeft ons niet te bedanken Dick, maar of je nu met dit soort berichten over 'aanmoedigingsbeleid' denkt constructief te zijn of de crew - die het voldoende druk heeft - een hart onder de riem steekt. Ik weet het niet..
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Echt een prima film van Karel Kachyna, een Tsjechisch regisseur waarvan ik nog geen slechte film heb gezien. Ooit gebanned, maar na de Fluwelen Revolutie eindelijk uitgebracht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deze films staan nog niet op MM (en nog niet in de wachtrij), voor wie tijd en zin heeft ze toe te voegen:
Man from Reno - Movie Trailers - iTunes - trailers.apple.com
Man from Reno (2014) - imdb.com
Noble - Movie Trailers - iTunes - trailers.apple.com
Seymour: An Introduction - Movie Trailers - iTunes - trailers.apple.com
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Iemand die Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) - IMDb wil doen??
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Iemand die Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) - IMDb wil doen??
Die staat er al op: Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
oww, wist niet dat ie er al opstond.
Mooizo. 
-
- 23439 messages
- 76925 votes
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Complicit (2013) met David Oyelowo. Staat toch al een tijd op Netflix.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.