• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.774 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Limbo - IFFR.COM - International Film Festival Rotterdam 2015 - IFFR

Enigste film die ik op het IFFR zag die nog niet op de site staat, kan iemand hem misschien toevoegen?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

niethie wrote:

Limbo - IFFR.COM - International Film Festival Rotterdam 2015 - IFFR

Enigste film die ik op het IFFR zag die nog niet op de site staat, kan iemand hem misschien toevoegen?

Staat in de wachtrij!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Montorsi

Nee, nog niet!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Montorsi, toegevoegd!

hoe moet je een film kijken?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Feestchick wrote:

hoe moet je een film kijken?

Via tv of dvd

stinissen (crew films & series)

• 23438 messages
  • 76923 votes

Zou ik wel willen doen maar weet niet of iemand er al mee bezig is , ik heb ook het vermoeden dat er weer veel films in de wacht staan.. Is er trouwens nog besloten of er iemand bij komt om de boel te verlichten ook vind ik als je die taak doet er ieder ongeveer 25 per dag zou doen dan is er waarschijnlijk nooit achterstand dit is geen kritiek maar een suggestie . Ik besteed ook elke dag een uur aan MM en dan komen er nog een uurtjes bij voor de privé sfeer. Het is zo wie zo moeilijk om goede crew members te vinden en hier ook nog vrije tijd in steken , ik weet dat het vrijwilligers werk blijft en dat we erg blij moeten zijn met de mensen die die taken nu uitvoeren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het zal wel als kritiek worden opgevat, maar 25 per dag is eigenlijk het minimale. Er worden nog wat films voor mij toegevoegd. Maar meestal vraag ik het maar niet meer, ik vind het nogal bezwarend en daardoor staan er tientallen nog niet op. Dan ben ook nog heel selectief, want anders zouden het er honderden zijn, en dan betreft het ook nog (heel) oude films, want anders zullen het er nog meer zijn.

Verder: (van recentelijk nog 7 november)

jarno1975 wrote:

(quote)

Ik zou hem graag willen toevoegen hoor. Probleem is dat er een tekort is aan crewleden om de films te beoordelen waardoor de wachtlijst regelmatig de "limiet" van 7 dagen overschrijdt. Hierdoor zit bij de vele toevoegers de wachtrij bijna altijd vol.

Het ledenaantal blijft maar groeien maar de crewleden blijft rond de 5/6 steken. Maar blijkbaar is het nogal lastig om nieuwe crewleden te vinden.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Dat klopt, dit is de enige meter-site waar die wachttijd vaak wordt overschreden. Een extra crewlid zou niet misstaan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Inderdaad wel weinig. Zie Crew - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Eens, wachten duurt enorm lang voor goedkeuringen.

• 10970 messages
  • 2790 votes

15 crewleden voor het beoordelen bij MuMe??

Dan zijn de verhoudingen wel erg krom. MuMe heeft maar 1/3 van het aantal geregistreerde gebruikers en 3 keer zoveel crewleden. Daarnaast lijkt het beoordelen van een toegevoegde cd minder werk als van een film.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het aantal toevoegers is op het totaal aantal users nog niet eens zo heel erg groot op deze site. Dat is te zien in die toplijst met de meeste toevoegingen.

Wel zal door het groeiend aantal inschrijvingen, de verzoeken ook toenemen. En zullen zij die films toevoegen, en dat zijn vaak dezelfde, steeds vol zitten en ook kiezen voor films die wat gemakkelijker zijn toe te voegen en geaccepteerd worden. Meestal zijn dat recentere films. Vandaar dat ik schreef "bezwarend". En ik vind het te tijdrovend/te moeilijk om het zelf te doen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

stinissen

Het streven is nog steeds om een extra crewlid aan te nemen. Dit is helaas nog niet gelukt.

Diegenen die we tot dusver hebben benaderd hadden ofwel te weinig tijd of hadden geen interesse.

Het is inderdaad überhaupt lastig een geschikte kandidaat te vinden.

Verder is niet elk crewlid evenveel beschikbaar wegens drukke baan of studie. Als de helft van de crew moet opstappen bij hard minimum van 25 toevoegingen per dag dan schieten we er nog niks mee op.

Er moet helaas ook veel verbeterd worden aan de toevoegingen, dat kost gewoon veel tijd.

Als ze allemaal perfect werden ingestuurd was het een ander verhaal.

• 23438 messages
  • 76923 votes

kappeuter wrote:

stinissen

Het streven is nog steeds om een extra crewlid aan te nemen. Dit is helaas nog niet gelukt.

Diegenen die we tot dusver hebben benaderd hadden ofwel te weinig tijd of hadden geen interesse.

Het is inderdaad überhaupt lastig een geschikte kandidaat te vinden.

Verder is niet elk crewlid evenveel beschikbaar wegens drukke baan of studie. Als de helft van de crew moet opstappen bij hard minimum van 25 toevoegingen per dag dan schieten we er nog niks mee op.

Er moet helaas ook veel verbeterd worden aan de toevoegingen, dat kost gewoon veel tijd.

Ik weet dat het vrijwilligerswerk is en daarom is het moeilijk om met verwijten te gooien en dat doen we dan ook niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee precies. Zo heb ik het ook niet opgevat.

De wachtrij is trouwens weer binnen onze streefmarge teruggebracht. Maar een structurele oplossing is inderdaad welkom.

• 23438 messages
  • 76923 votes

Soms zou zo een vrijwilliger ook iets tegen moet kunnen komen ik vind bv LuukRamaker namelijk echt tegen moet komend alleen heeft hij na het werk op de site erg druk met studie etc etc.

Hij helpt erg mee en denkt erg mee een pluim voor Luuk. Ook de andere crew leden doen wat ze kunnen.

• 23438 messages
  • 76923 votes

Maar als een toevoeg controleur 10 films in de maand zou doen dan is dat erg karig.

• 10970 messages
  • 2790 votes

kappeuter wrote:

stinissen

Daar gaat naar mijn idee nu niet bepaald veel tijd inzitten. Om dan de "schuld" van de lange wachttijd naar de toevoegers te schuiven vind ik niet terecht. Hier en daar eens een keer d- of t-fout aanpassen of een zin iets anders formuleren lijkt me zo gebeurt. Het lijkt me dan ook minder tijd te kosten om het direct te verbeteren dan de toevoeging af te keuren en dat een week later een ander crewlid weer alles moet gaan controleren. Helaas zijn we niet allemaal taalkundige.

Daarnaast vind ik het vreemd dat er maandenlang geen extra crewlid gevonden kan worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De crew stelt te hoge eisen, zoekt het in een klein groepje bekende gebruikers of het is bij bijna niemand bekend dat er uitgekeken wordt naar versterking. Wellicht een oproepje plaatsen op het forum of nog beter op de homepagina.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Het is vast al vaker genoemd, dat je ingezonden films zou moeten kunnen corrigeren zolang ze op je wachtlijst staan zou ook een grote toevoeging zijn. Soms vergeet ik iets en kom er achter net als het te laat is. Ook irritant als je op pagina 2 zit en iets wil checken uit pagina 1, dan durf je niet terug te gaan omdat je dan pagina 2 opnieuw moet invullen. Als je achteraf kunt corrigeren vanuit je wachtlijst is dat ook meteen opgelost.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

jarno1975 wrote:

Daar gaat naar mijn idee nu niet bepaald veel tijd inzitten. Om dan de "schuld" van de lange wachttijd naar de toevoegers te schuiven vind ik niet terecht. Hier en daar eens een keer d- of t-fout aanpassen of een zin iets anders formuleren lijkt me zo gebeurt. Het lijkt me dan ook minder tijd te kosten om het direct te verbeteren dan de toevoeging af te keuren en dat een week later een ander crewlid weer alles moet gaan controleren. Helaas zijn we niet allemaal taalkundige.

Ik vind dat er wel erg gemakkelijk wordt geoordeeld over wat de crewleden doen en 'moeten' doen. Er is vrijwel geen één inzending die foutloos is en helaas moet ik bekennen dat waarschijnlijk 90% van mijn eigen inzendingen ook niet zonder fouten zullen zijn. Hier een (extreem) voorbeeld van een plotbeschrijving uit een echte inzending (deze heb ik ooit zelf behandeld en bewaard voor een situatie als deze discussie):

8000 Jaren na de derde wereldoorlog leven de mensen weer als in de steentijd.

Zij leven in twee stammen de een bestaat uit boeren de andere uit krijgers.Maar een demoon bedrijgt de vrede.Alleen de uitverkozene kan hem verslaan.

Maar daarvoor moet hij eerst 5 magische stenen samenvoegen om daaruit de Black Pearl te vormen het ultime wapen.

Okay, dit was wel een heel extreem voorbeeld, maar het niveau van inzenden is vaak erg bedroevend en frustrerend voor de crewleden.

stinissen wrote:

Maar als een toevoeg controleur 10 films in de maand zou doen dan is dat erg karig.

Je vergeet dat de crewleden ook nog andere taken hebben, zoals b.v. het controleren van correcties.

Dk2008 wrote:

Het zal wel als kritiek worden opgevat, maar 25 per dag is eigenlijk het minimale. Er worden nog wat films voor mij toegevoegd. Maar meestal vraag ik het maar niet meer, ik vind het nogal bezwarend en daardoor staan er tientallen nog niet op. Dan ben ook nog heel selectief, want anders zouden het er honderden zijn, en dan betreft het ook nog (heel) oude films, want anders zullen het er nog meer zijn.

Zet gewoon je lijst hier in dit forum zoals anderen doen (en herhaal dit zo af en toe). Ik en vele anderen voegen ze dan mettertijd gewoon toe. Maakt mij niet uit hoe oud de film is of wat voor genre en of het een pulpfilm is. De enige belemmering is of de film toevoegbaar is dan wel niet (dus zowel door regelgeving als door het eventueel ontbreken van een plot of poster).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

jarno1975 wrote:

Daar gaat naar mijn idee nu niet bepaald veel tijd inzitten.

Nou, met alle respect, dat weet jij niet want jij bent geen crewlid. Het is toch echt wel zo. Er gaat veel tijd in zitten. Natuurlijk verschilt dat nogal per toevoeging. Maar er kan van alles mis zijn met een toevoeging en vaak wel meerdere dingen tegelijk.

Om dan de "schuld" van de lange wachttijd naar de toevoegers te schuiven vind ik niet terecht.

Nee, zo is het niet bedoeld, ik zeg alleen dat het een belangrijke factor is. We komen ook crew tekort.

Hier en daar eens een keer d- of t-fout aanpassen of een zin iets anders formuleren lijkt me zo gebeurt.

Ja, als dat het was wel. Het gaat om heel veel meer zaken. Maar goed, dat is hier al vaker toegelicht door de crew.

Het lijkt me dan ook minder tijd te kosten om het direct te verbeteren dan de toevoeging af te keuren en dat een week later een ander crewlid weer alles moet gaan controleren. Helaas zijn we niet allemaal taalkundige.

Dat is een balans die we zoeken. Als het iets heel kleins is wordt het meestal wel door ons verbeterd.

Daarnaast vind ik het vreemd dat er maandenlang geen extra crewlid gevonden kan worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De crew stelt te hoge eisen, zoekt het in een klein groepje bekende gebruikers of het is bij bijna niemand bekend dat er uitgekeken wordt naar versterking. Wellicht een oproepje plaatsen op het forum of nog beter op de homepagina.

Nee hoor, dat is allemaal niet aan de hand.

We moeten wel zoeken bij de toevoegers, anders weten we niet of iemand het goed beheerst. Dat kunnen ook relatief onbekende toevoegers zijn. Zo zijn er wel vaker 'vrij onbekende' users bij de crew gekomen zoals je weet.

Wordt vervolgd...!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

arno74 wrote:

Het is vast al vaker genoemd, dat je ingezonden films zou moeten kunnen corrigeren zolang ze op je wachtlijst staan zou ook een grote toevoeging zijn. Soms vergeet ik iets en kom er achter net als het te laat is. Ook irritant als je op pagina 2 zit en iets wil checken uit pagina 1, dan durf je niet terug te gaan omdat je dan pagina 2 opnieuw moet invullen. Als je achteraf kunt corrigeren vanuit je wachtlijst is dat ook meteen opgelost.

Ik heb dan alvast goed nieuws; het toevoegscherm wordt binnenkort 1 scherm!

Die andere suggestie wil Jordy misschien ook wel meenemen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Baggerman wrote:

Zet gewoon je lijst hier in dit forum zoals anderen doen (en herhaal dit zo af en toe). Ik en vele anderen voegen ze dan mettertijd gewoon toe. Maakt mij niet uit hoe oud de film is of wat voor genre en of het een pulpfilm is. De enige belemmering is of de film toevoegbaar is dan wel niet (dus zowel door regelgeving als door het eventueel ontbreken van een plot of poster).

Daar heb ik het dus al vaker over gehad.

Dk2008 wrote:

(quote)

Best vervelend dat dit waarschijnlijk nog steeds gebeurt. Een paar jaar geleden heb ik het hier ook al over gehad. Stel je wilt een film voor iemand toevoegen, dan geef je hier even aan dat je dat doet. Ik geloof dat het vaak wel goed gaat, maar toch ....

Het gebeurt nog steeds dat mensen gelijktijdig een film willen toevoegen. En dat de één dan weer net even sneller was. De ander meldt dat dan niet in het topic, welke film heb je toegevoegd.

Mettertijd is ook een vrij ruim begrip. Een paar jaar geleden dacht ik nog, nu staat het meeste er wel op. Maar valt best tegen. Ik kom er steeds meer tegen eerlijk gezegd, maar die hoeven voor mij er niet op. Anders voel ik me weer verplicht om ze te gaan kijken. Alle bekendere titels staan in de meeste gevallen wel op de site. Ik heb nog een kleine selectie gemaakt en daar laat ik het bij. Het duurt mij te lang, maar dit is niet negatief bedoeld.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Baggerman wrote:

Er is vrijwel geen één inzending die foutloos is

De crewleden zelf zijn ook niet altijd foutloos met hun eigen inzendingen. En een plot wordt ook regelmatig aangepast ook al is het taaltechnisch niet fout. Als je een Engelstalig plot door 10 mensen laat vertalen zal er geen een exact hetzelfde zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het fout is.

Maar laten we hopen dat er snel versterking komt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.