• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.676 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

@606 Je lijkt wel te vergeten dat de crew ook maar mensen zijn die dit werk vrijwillig doen. Jij steekt moeite in het toevoegen maar denk niet dat de goedkeurders wat met hun vingers zitten draaien en op puur geluk kiezen welke toevoeging ze nu eens gaan goedkeuren en welke niet. Er steekt heus wel wat meer achter dan dat. En nu toont iemand van de crew eens extra goodwill om de ingestuurde gegevens verder na te kijken en dan is het wederom niet goed. Als jouw eerste toevoeging nu eens in orde was geweest van in het begin, dan hadden we heel dit gesprek niet moeten hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Saludos Amigos staat er niet op. Vanwege de lengte, zoals ooit is aangegeven in deze topic. En ik snap, een uitzondering vraagt om meer uitzonderingen en dan kan je je afvragen of Un Chien Andalou ook de op de site moet, maar is het niet zo netjes alle Disney Klassiekers - en deze Saludos Amigos krijgt ook zo een nummertje van Disney zelf- op de site te hebben en voor deze éne film die 40 minuten duurt dan een uitzondering te maken?

Waarschijnlijk gaat men niet akkoord, maar ik gooi toch even een balletje op.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Daar kunnen we inderdaad niet aan beginnen, je geeft zelf het antwoord al.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

606 wrote:

(quote)
Ja, omdat Barfly de bron niet heeft gekeken omdat hij het onveilig vind, dus keurt hij het gewoon af zonder de link te hebben bekeken.

@t 606: Neem gewoon even een rust pauze en maak je verder niet druk. De crew waardeert al jou inzet en toevoegingen echt wel. Als je het ergens niet mee eens bent, en ook al heb je voor jouw gevoel of vermoeden gelijk? heeft het toch geen zin om tegen de Crew in te gaan. Laat het echte werk maar gewoon aan hen over.

Ik ben er zelf helemaal mee gestopt omdat ik ook te veel commentaren kreeg. Dan was dit weer niet goed, dan dat weer niet goed enzovoorts.. Ook al waren mijn intenties goed bedoeld

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

mjk87 wrote:

Saludos Amigos staat er niet op. Vanwege de lengte, zoals ooit is aangegeven in deze topic. En ik snap, een uitzondering vraagt om meer uitzonderingen en dan kan je je afvragen of Un Chien Andalou ook de op de site moet,

verschil is wel dat Saludos Amigos een feature-length film (40+ min.) is, weliswaar een hele korte feature film, maar toch. Un Chien Andalou is een korte film. Blijf het jammer vinden dat MM niet gewoon de minimum lengte van 40 min. hanteert zoals de Academy, AFI en BFI dat doen.

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Movie-Addicted wrote:

ook al heb je voor jouw gevoel of vermoeden gelijk? heeft het toch geen zin om tegen de Crew in te gaan.

Ik hoop juist dat mensen wel het gevoel hebben met de crew in discussie te kunnen gaan. Dat kan ook zeer zeker zin hebben om duidelijkheid te krijgen. We zijn echt niet te beroerd om uitleg te geven of om ons ongelijk toe te geven als dat het geval is.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Barfly wrote:

(quote)

We zijn echt niet te beroerd om uitleg te geven of om ons ongelijk toe te geven als dat het geval is.

Misschien kort door de bocht, maar voor mijn gevoel draait het toch meestal uit op een welles/nietes. En ik heb daar ook geen zin in. Niet dis of on respectvol bedoelt, maar een beetje meer flexibiliteit is wel gewenst. Maar deze reactie komt uit mijn persoonlijke ervaring met een van de crewleden (naam noem ik niet) Tevens heb ik mijn eerder geplaatste bericht verwijderd.

Hoe dan ook, bedankt voor je feedback

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Maar deze reactie komt uit mijn persoonlijke ervaring met een van de crewleden (naam noem ik niet)

Dat moet ik dan haast wel zijn (houd sowieso niet zo van al dat geheime gedoe..) Aangezien ik vrijwel al je inzendingen voorbij heb zien komen en veel heb moeten afkeuren. Wil je daar graag dieper op ingaan? Of doel je met flexibiliteit op het toestaan van wazige posters, verkeerde stills, meerdere spel- en taalfouten in elke synopsis, verkeerde titels, verkeerde hoofdlettering, verkeerde credits, verkeerde genres, landen et cetera?

Als ik merk dat een user andere users belemmert door de lijst telkens te stagneren (sommigen sturen rustig een film 10 keer telkens fout of onverbeterd/ deels verbeterd in zonder het kwartje te horen vallen en te denken; misschien is dit wel niets voor mij). Dat zijn meestal ook de mensen die zo in de war zijn dat ze elke afwijzing als een persoonlijke aanval zien. Het zijn vaak ook degenen die gaan schreeuwen in plaats van praten als er in hun ogen onrecht plaatsvindt. De verwarring ontneemt vaak elke vorm van zelfreflectie waardoor men denkt dat het woord 'hypocrisie' op hen niet van toepassing is.

Het is jammer dat je zegt

maar een beetje meer flexibiliteit is wel gewenst.

Vind je dat je onheus bejegend bent of iets dergelijks? Volgens mij slepen wij een ieder er doorheen. Over een paar foutjes doen we niet moeilijk dacht ik zo. Een goed voorbeeld ben je zelf, er staan immers 18 toevoegingen achter je naam. Nog flexibeler en de site wordt een zootje. En dat zou zonde zijn, nietwaar?

Wie de schoen past mag hem aantrekken. Zoals Barfly al aangeeft: met ons mag je rustig discussiëren. Als je gelijk hebt heb je gelijk. Ik weet niet waar de onzin vandaan komt dat de crew altijd gelijk heeft en al dat geblaat, maar vrijwel iedereen van de vaste toevoegers kan je vertellen dat dit niet het geval is.

We zijn allemaal mensen en doen ons best, maar dat gezeur telkens in die openbare topics doen eerder rieken naar zieltjes winnen dan naar onrecht aan de kaak stellen (laat het mensen die de werkelijke betekenis van het woord onrecht kennen maar niet horen). Je mag best eens boos zijn over zoiets als regels omtrent onze rijke en ongetwijfeld betere database dan alle anderen (IMDB incluis), maar blijf vooral kijken in de spiegel. Doen wij ook elke dag. En we zijn zeker niet te beroerd om een ieder een eerlijke kans te geven.

Dus laat het woord flexibel maar achterwege alsjeblieft, tenzij je de betekenis ervan niet begrijpt beste Movie-Addicted. De crew is uiterst flexibel. Meer dan jij of menigeen kunt zien of voorstellen.

Goed weekend.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Beste Zinema,

Ik had de boodschap al begrepen naar aanleiding van jouw feedback laatst via de PM. Maar waar het mij gewoon omgaat is puur dat wanneer ik gestimuleerd wordt door een van de Moderators om door te gaan met eventuele correctie's in te zenden bijv. hoofdletters, spatie's na de komma's etc.. etc.. en deze correctie's worden vervolgens goedgekeurd, jij meteen een reactie geeft of ik daarmee wil stoppen omdat er een paar toevallig ook in jouw handen terecht zijn gekomen. Misschien heb jij 4 van mijn toevoegingen/correctie's goedgekeurd en die andere 14 gingen zonder enig probleem door de molen (deze werden dan weer door een ander crewlid geacepteerd).

Met flexibel zijn bedoel ik gewoon om nog ietsje meer geduld op te brengen voor gebruikers die graag hem of haar steentje ook willen bijdragen. En niet meteen kort door de bocht zeggen van: Hoe vaak heb ik dit wel niet gezegd, of het is nog steeds niet goed, of heb ik niet gezegd dat je maar beter kan stoppen met inzendingen!? wij zijn hier toch ook om onze Nederlandse taal op te schroeven? en om Engelse plotten zo goed en vloeiend mogelijk te vertalen in het Nederlands? en om niet te vergeten mooie films in te zenden? en wellicht om van jullie als crew te leren? (d.m.v films die jullie zelf toevoegen)

Misschien vatte ik het gewoon te persoonlijk op, en/of interpreteerde ik het op een verkeerde manier.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Neen, we zijn hier niet om ons Nederlands op te schroeven d.m.v. foutieve inzendingen.

Vier van de veertien correcties is een grapje. Het merendeel van wat je aanlevert is fout. Het is dit soort gekonkel wat mij stoort; iemand roept iets en dus is het waar. Maar het is niet waar. Het is fijn dat je drie goede correcties onthoudt, maar ik onthoud die dertig foute. Snappez-vous? Vrijwel al jouw correcties zijn niet goed en kosten tijd omdat we je een eerlijke kans willen geven. Telkens weer. Maar op een gegeven moment stopt het wel. Je mag best het tegendeel bewijzen met een correctie, maar begin eens met één foutloze die tevens corrigeert (dat is het doel immers van een correctie). Je hoeft er geen 10 achter elkaar in te zenden. Een goede correctie is veel meer waard. Het gaat niet om kwantiteit op deze site, maar om kwaliteit. Je bent ook niets meer waard dan een ander met een hoog getal achter je naam. Of het nu gaat om toevoegingen, meningen, sterretjes klikken en al wat dies meer zij. Quality is the key.

Toevoegen raad ik je zeer af. Daar ga ik geen enkel doekje om winden. Je bent namelijk niet geholpen met oneerlijkheid, dunkt me. Probeer eens één goede correctie. En lees eerst de wiki eens door zou ik zeggen. Ik heb je aan het begin geprobeerd de goede kant op te sturen, te helpen en dergelijke middels mijn commentaren en PM's, ik durf te stellen dat het weinig heeft opgeleverd. Dat geeft niets, maar leg de schuld dan niet bij een ander. Ik heb je genoeg gekieteld en positief benaderd.

Meer geduld opbrengen wordt lastig. Er staan zo'n 100 films per dag in de rij, je bent niet meer speciaal dan iemand anders. We maken geen uitzonderingen. Die paar die we al ten faveure van jou hebben gemaakt heb je toch al niet begrepen anders had je nu wel het schaamrood op de kaken i.p.v. 606 bijval te geven en je voorgaande opmerkingen te maken. Meer geduld, neen. Dat zou niet eerlijk zijn, snap je? Niet eerlijk naar de rest en niet eerlijk naar jou.

Misschien vatte ik het gewoon te persoonlijk op, en/of interpreteerde ik het op een verkeerde manier.

Dit valt me bij een aantal users nogal op. Die hele 'ons tegen jullie-gedachte is kolder en werk je zo zelfs in de hand. Het siert je juist dat je op een gegeven moment stopt met foutieve inzendingen. Steek je tijd in jezelf verbeteren bijvoorbeeld. Geef elkaar tips in de vele fora, schrijf een leuke recensie, klets met elkaar, geniet van de site.

No hard feelings verder.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Zinema wrote:

Daar kunnen we inderdaad niet aan beginnen, je geeft zelf het antwoord al.

Dacht het al. Jammer, sowieso omdat je ook een bepaalde compleetheid tracht na te streven. Bonne, weet ik het in ieder geval.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Ja, is inderdaad balen. Leuke film ook, maar ook dat is geen maatstaf. Hij komt vaker voorbij maar we hanteren nu eenmaal de 45 minuten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zinema wrote:

Je hoeft er geen 10 achter elkaar in te zenden. Een goede correctie is veel meer waard. Het gaat niet om kwantiteit op deze site, maar om kwaliteit. Je bent ook niets meer waard dan een ander met een hoog getal achter je naam. Of het nu gaat om toevoegingen, meningen, sterretjes klikken en al wat dies meer zij. Quality is the key.

Dat schrijf je nu wel en ik lees het wel vaker op de site, maar het gaat hier wel degelijk ook om kwantiteit op de site.

Wat is het nut dat er bij je naam staat zoveel toevoegingen, zoveel berichten, zoveel stemmen, zoveel meningen?. Waarom zijn er lijsten met namen onder elkaar en degenen met de meeste bovenaan?

In het verleden was toevoegen veel soepeler, ik heb regelmatig een correctie in gediend. Daarom hebben sommige heel wat toevoegingen meer op hun naam, maar als die regels toen ook al golden zal het wel minder zijn.

Uiteraard zal de één meer voor kwaliteit gaan en de ander meer voor kwantiteit, wat dat dan precies mag inhouden maar het neemt allebei toch een belangrijke plaats in op deze site.

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Als crew hebben we in ieder geval de opdracht om toevoegingen op kwaliteit te beoordelen. Het is geen taak van ons om bepaalde aantallen te halen. Alleen kwaliteit telt.

In het (verre) verleden werden er minder eisen aan de toevoegingen gesteld, dan gaat het vooral om de plaatjes/posters/stills.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als je zo stelt is "kwaliteit" terecht, maar er is echt wel veel competitie op de site.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Wat is het nut dat er bij je naam staat zoveel toevoegingen, zoveel berichten, zoveel stemmen, zoveel meningen?. Waarom zijn er lijsten met namen onder elkaar en degenen met de meeste bovenaan?

Ik snap wat je bedoelt en vind dit zelf echt geheel onbelangrijk. Het is een keuze geweest die in een ver verleden is gemaakt en hoe je het ook wendt of keert, so be it. Statistieken kunnen ook gewoon leuk of handig zijn.

Zoals mijn collega zojuist al aangaf, bij toevoegingen gaat het enkel om kwaliteit. In een ver verleden had de site een meer hobbymatig karakter en last van opstartperikelen waardoor op een andere manier met toevoegingen werd omgegaan. Men behandelde ze uiterst serieus, maar de eisen waren niet zo streng en helder. Inmiddels hebben we door schade en schande een hoop geleerd en controleren we films beter. Hierdoor zijn we een betrouwbare site.

Als er users zijn die het belangrijk vinden om bovenaan in lijstjes te staan dan mag dat, maar het moge duidelijk zijn dat ik daar geen enkele waarde aan hecht. Zo is ook gebleken dat het helemaal niets hoeft te zeggen welk getal er achter je naam staat. Niets. En dat is niet iets wat ik vind, dat is een feit.

Cijfertjes zijn dus onbelangrijk. Een user als Jarno draagt al jaren bij aan de juiste regisseursgegevens, daar krijgt hij geen cijfertje voor achter zijn naam te staan. Toch doet hij het. That's the spirit!

Nogmaals; we hoeven het niet altijd eens te zijn, discussie is mogelijk. Wij van de toevoegcrew, maar durf met gerust hart voor alle mods te spreken, vinden kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Die lijstjes zijn leuk, maar je bent geen betere user als je 10 films per dag kijkt. Sterker nog, je laat er alleen maar mee zien dat je niet helemaal zuiver op de graad bent. Hetzelfde geldt voor toevoegingen. Doe het goed, maar laat je leven er niet van afhangen. Als iets wordt afgekeurd of je haalt de miljoen toevoegingen niet dit jaar, draait de aarde nog steeds rondjes. Gelukkig maar.

Edit/ P.S. Met 'gezonde competitie' is natuurlijk niets mis. Maar dat moge helder zijn.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zinema wrote:

Cijfertjes zijn dus onbelangrijk. Een user als Jarno draagt al jaren bij aan de juiste regisseursgegevens, daar krijgt hij geen cijfertje voor achter zijn naam te staan. Toch doet hij het. That's the spirit!

En zo zijn er wel meer die helpen waar geen cijfertjes voor zijn, gelukkig maar.

Tenslotte is het allemaal ten goede van de site

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Mare ,,,,

Is de mening over Cirque du Soleil: Worlds Away inmiddels al bijgedraaid?

Cirque du Soleil: Worlds Away (2012) - IMDb

Duidelijk plot, serieuze bios release, lekker postertje, heel wat stemmen. Wat houdt ons tegen

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

SnakeDoc wrote:

Is de mening over Cirque du Soleil: Worlds Away inmiddels al bijgedraaid?

Niet zolang je geen nieuwe info aandraagt die bewijst dat dit op MM hoort te staan.

Een lekker postertje doet ws. ook geen muren omvallen binnen de crew.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Wat is het probleem bij die film, wellicht kan ik (of een ander) helpen informatie aan te dragen?

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Het probleem is dat we niet weten of het een film is, dan wel een theater/circus-registratie.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Dit staat er in de wiki over miniseries.

Miniseries met een vervolg mogen toegevoegd worden, mits er drie jaar tussen de afzonderlijke series zit.

Mogen deze er dan wel op?

The Rebels (1979)

The Bastard (1978)

Ik wou namelijk The Seekers (het derde deel) toevoegen maar dat mag niet.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

The Rebels en The Bastard zijn volgens mij geen miniseries, tenminste niet volgens imdb. Al doet de speelduur van 240 min dat dan weer wel vermoeden. Maar The Seekers staat ook niet aangegeven als miniserie. Het is inderdaad vreemd als die er dan niet op zou mogen.

Maar ik zou even een reactie van een crewlid afwachten.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

The Rebels en The Bastard zijn volgens mij geen miniseries, tenminste niet volgens imdb.

Maar het zijn wel mini-series. IMDb is, zoals zo vaak, niet heiligmakend en verre van compleet. We zullen even beraden over wat we met die twee anderen gaan doen. Die moeten er wellicht ook af.

The Rebels ( Tv - Mini series 1979) [DVD]: Amazon.co.uk: Andrew Stevens, Don Johnson, Kim Cattrell, Russell Mayberry: Film & TV

The Bastard (mini-series) DVD news: DVDs Announced for The Kent Chronicles | TVShowsOnDVD.com

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het is vanaf nu bij toevoegen en corrigeren niet meer nodig om posters te verkleinen naar 200 pixels breed, voor je ze opstuurt. Ook zijn PNG bestanden nu toegestaan.

Stuur bij voorkeur een grote afbeelding op. De site bewaart het origineel en verkleint de afbeelding naar het gewenste formaat.

Bij toevoegen en corrigeren krijg je de komende weken een waarschuwing om dit nog eens te benadrukken.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Super verbetering!

• 10970 messages
  • 2790 votes

Toch nog even een vraag: Hoe werkt dat bij stills? Als voorbeeld dit plaatje

(afbeelding)

Ik neem aan dat je hier toch eerst nog de zijkanten af moet knippen anders wordt het plaatje minder als 150px hoog.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Heb net een toevoeging gedaan met een te grote still. Je moet het plaatje wel zo vierkant mogelijk snijden uiteraard. Als onderstaande still wordt verkleint dan voldoet hij niet aan de juiste afmetingen.

Hij verkleint gewoon automatisch, hij snijdt niet het ideale plaatje uit een still of iets dergelijks.

Een zeer fijne vooruitgang wat mij betreft!

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dat dacht ik inderdaad al

Maar zeker een goede vooruitgang!

Decec

• 6741 messages
  • 8583 votes

Zeker goede vooruitgang..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.