• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Zinema wrote:

wel voorzien van de juiste links (bronnen) en dergelijke

het is me alleen niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoelt wordt. Ik vul gewoon alles in wat ik voor de kiezen krijgen, moet ik nog meer plaatsen in dat opmerkingen voor moderator vakje of is dat alleen voor als ik zelf iets heb of dat er iets afwijkend is waar rekening mee gehouden dient te worden? Ik heb dat vak tot nog toe namelijk in de meeste gevallen leeg gelaten...

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Je kunt daar de links plaatsen voor o.a. de volgende zaken:

Als de synopsis niet van IMDB komt graag een link naar de site/ bron die je gebruikt voor de tekst. Hetzelfde geldt voor de still/ poster en eventuele andere info (bijv. speelduur) die niet op IMDB wordt vermeld.

We moeten namelijk wel e.e.a. kunnen verifiëren.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Even een vraagje: in de Rejections staat een film genaamd "Sugar", met als opmerking van de Crew:

"De plotomschrijving is niet voldoende. Alsook heb ik wat meer informatie nodig in verband met de releasecriteria. Het moet voldoen aan één van deze drie : - Films die via online winkels (amazon.com, bol.com,...) beschikbaar zijn. - Films die een biosrelease krijgen - Films die een festivalrelease krijgen in minstens 2 verschillende landen (uitzondering: als films op een festival in de orde van Cannes, Berlijn, Venetië,... krijgt volstaat één enkel filmfestival. De volledige lijst staat op wiki)."

Maar het is toch zo dat als een film in twee landen wordt uitgebracht (dus niet per se op een filmfestival, maar bv. ook op DVD of een vertoning op TV), dat ie dan gewoon toevoegbaar is?

En als het een film met grote namen betreft (acteurs of regisseur), maar er is nog geen concrete release-datum voorhanden, dan wordt ie toch ook gewoon toegelaten op MM?

Of zit ik er nu naast?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

De film moet duidelijk geen amateurproductie zijn en het is aan de toevoeger om dat aan te tonen. De film moet ook 'te zien' zijn voor gebruikers hier op de site, d.w.z. biosrelease (mag in een ver land zijn; daar kùn je gewoon heen!), dvd etc. (uitzonderingen zijn films van héél lang geleden, maar zie daar maar eens een still of poster van te krijgen!|) Voor documentaires geldt daarnaast ook nog deze op minimaal twee festivals of op een publieke zender is of wordt uitgezonden.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Iemand die iets van de 3e zin uit dit plot kan maken?

Set just after the Bosnian war, it follows Rahima and her teenage brother Nedim. Having lost both their parents in the war, the two fight to survive in their crumbling homeland. Though Rahima's conversation to Islam alleys some of her personal struggles she finds that raising Nedim is draining.

Gaat om deze film: Djeca (2012) - IMDb

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

De derde zin lijkt me nog onbegrijpelijker!

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ja die bedoel ik ook

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Though Rahima's conversation to Islam alleys some of her personal struggles she finds that raising Nedim is draining.

Dat lijkt mij een fout, 'alley' is geen werkwoord, 'ally' wel (zich verbinden, bondgenoot worden) maar dat past niet in de context. wat wel past is 'alleviate' (verlichten). Dan zou je (mits dat er had moeten staan) iets in deze bewoordingen kunnen krijgen:

Hoewel Rahimas bekering tot de Islam verlichting biedt aan enkele persoonlijke problemen die zij ondervindt, merkt ze dat de opvoeding van Nedim haar leegzuigt (of 'al haar energie opeist').

misschien kun je daar iets mee?

• 10970 messages
  • 2790 votes

Super, bedankt John

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

jarno1975 wrote:

Super, bedankt John

Anytime

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

Baggerman wrote:

De film moet duidelijk geen amateurproductie zijn en het is aan de toevoeger om dat aan te tonen. De film moet ook 'te zien' zijn voor gebruikers hier op de site, d.w.z. biosrelease (mag in een ver land zijn; daar kùn je gewoon heen!), dvd etc. (uitzonderingen zijn films van héél lang geleden, maar zie daar maar eens een still of poster van te krijgen!|) Voor documentaires geldt daarnaast ook nog deze op minimaal twee festivals of op een publieke zender is of wordt uitgezonden.

Oke, bedankt. Ongeveer wat ik ook dacht dus.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ik zal hem even insturen.

Edit: ingestuurd.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Thanks!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Alive Day Memories: Home from Iraq (2007)

Indrukwekkende docu over de soldaten die verminkt/gehandicapt zijn teruggekomen uit Irak.

Gandolfini(The Sopranos) interviewt 10 van deze soldaten(zowel mannen als vrouwen)

Zeker een keer gaan zien mensen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er is momenteel een bug waardoor toevoegingen na goedkeuring geen plaatje hebben.

Corrigeren van deze toevoegingen gaat helaas ook niet.

Wordt aan gewerkt.

Tot het gefixed is worden er even geen nieuwe toevoegingen behandeld. Excuses voor het ongemak.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het probleem is als het goed is weer opgelost. Er zullen weer toevoegingen behandeld worden.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

matthijs_013 wrote:

Wil iemand Walking the Halls (2012) toevoegen?

Allebei ingestuurd!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Ape en El Yazisi staan in de wachtrij, even mijn lunchpauze mee opgevuld...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik kwam gisteren Danny Aiello tegen in The Protector en moest ineens terug denken aan The Last Don maar toen ik die opzocht op de site bleek die naar het forum te zijn verhuisd. Een beetje vreemd want The Last Don is een miniserie uit 1997 die een vervolg (ook een miniserie maar dan uit 1998) kreeg waardoor allebei dus niet op de site mogen. So far, so good maar ik snap niet waarom de filmversie mee naar het forum is verplaatst?

Je hebt dus:

Filmdragers en apparatuur >> Titels >> The last don (miniserie) (een topic over de eerste miniserie)

Overigen >> Televisie >> The Last Don II (1998) (een topic over de tweede miniserie)

Overigen >> Televisie >> The Last Don (1997) (een topic over de filmversie van de eerste miniserie)

Volgens mij slaagt het dan toch nergens op dat die filmversie van de site is verdwenen? Ook niet leuk natuurlijk dat daar nooit enige communicatie rond is gegeven want de film stond zowel tussen mijn stemmen en in bezit. Weet ik ineens de reden waarom mijn Excell sheet niet meer klopt met MovieMeters versie..

• 10970 messages
  • 2790 votes

Is het niet zo dat de filmversie een verkorte versie is van de miniserie? Dus met dezelfde beelden. Ik zou denken dat het daardoor misschien niet toegestaan is op de site.

Normaal gesproken meldt Kappeuter dat altijd wel in dit topic hoor, maar misschien dat deze er bij ingeschoten is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb even gezocht bij het opmerkingen/feedback topic waar dit soort gevallen altijd komen te staan maar niets gevonden. Vergissen is natuurlijk menselijk dus op zich niet zo erg maar ik vind het wel vreemd.

Het zijn inderdaad dezelfde beelden maar de filmversie duurt 150 minuten en de miniserie 250, toch wel een serieus verschil.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ik denk dat dan deze regel uit de wiki geldt:

Niet toevoegbaar

Compilaties van eerder uitgebracht materiaal. Hierbij maakt het niet uit of dat eerder uitgebrachte materiaal afzonderlijk wel of niet toevoegbaar was; ook compilaties van korte films vallen dus onder deze beperking. Uitzonderingen hierop zijn titels die door een dusdanig creatieve en ingrijpende bewerking geheel nieuwe films opleveren.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dat zal dan waarschijnlijk wel de reden zijn hoewel je hier moeilijk van eerder uitgebracht materiaal kunt spreken. Bedankt voor het opzoeken Jarno!

• 10970 messages
  • 2790 votes

Graag gedaan. Maar dit is mijn interpretatie, misschien dat een crewlid er een andere verklaring voor heeft hoor.

narva77 (crew films)

• 12724 messages
  • 6540 votes

matthijs_013 wrote:

Wil iemand Walking the Halls (2012) toevoegen?

Walking the Halls

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Oke mooi, ga ik het aan stinissen door geven, is bezig op NED1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.