- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Gastel
-
- 380 messages
- 1556 votes
Wellicht wel eerder geopperd, maar is het een idee om direct op de regisseurspagina te tonen op welke (VOD) platforms de films te zien zijn? Persoonlijk zou ik het handig om in één oogopslag te kunnen zien waar ik zijn moet om een bepaalde film te kunnen kijken.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Vraagje: hoe kan het dat de (TV)-film Scum (1977) op MM als jaartal heeft 1977, maar op IMDb 1991?
Ik weet dat het een versie is van de latere film "Scum" uit 1979, maar hoe zit dit?
Het enige wat ik kan bedenken is vanwege de releasedatum die op IMDb wordt vermeld, nl. die van 27 july 1991. Als er geen eerdere datum wordt vermeld, wordt automatisch het jaartal aangepast. Beetje vreemd in dit geval, of niet?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat lijkt me een foutje van IMDb.
Scum (film) - Wikipedia - en.wikipedia.org
12 September 1979 (United Kingdom)
Het klopt inderdaad dat het jaartal op IMDb nog wel eens ten onrechte wijzigt. Als voorheen geen concrete releasedatum was ingevoerd, en wat je hier ziet alsnog een re-release datum wordt ingevoerd, dat de film dan het foute jaartal achter de titel krijgt.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Precies wat ik dacht dus. Ik zal die releasedatum gelijk insturen op IMDb. Bedankt Alex! 
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Oei!
kappeuter Je had de Wiki-pagina van de bioscoopfilm Scum geplaatst uit 1979 volgens mij. Op die Wikipagina staat wel:
"The script was originally filmed as a television play for the BBC's Play for Today series in 1977. However, due to the violence depicted, it was withdrawn from broadcast.[4] Two years later, director Alan Clarke and scriptwriter Roy Minton remade it as a film, first shown on Channel 4 in 1983.[4] By this time the borstal system had been reformed. The original TV version was eventually allowed to be aired eight years later in 1991."
Misschien toch maar even 1991 aanhouden op IMDb? Ik stond net op het punt een correctie in te sturen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dan vraag ik me af waarom er toch nog 12 September 1979 staat.
De releasedatum zou dan anders 1983 kunnen worden lijkt me. Er zijn dan wel verschillende versies maar dat kan aangegeven worden bij de speelduur.
Ik ken het beleid van IMDb hieromtrent niet goed, maar ik denk dat 1991 sowieso niet logisch is. Tenzij ze de andere versie los op IMDb vermelden, wat me verwarrend en niet logisch lijkt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hier meer info:
Scroll naar beneden. Weet niet of je daar nog wat aan hebt.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Er staan idd twee versies op IMDb, net als hier op MM. Ik had het dus over de TV-film, niet over de bioscoopfilm uit 1979. 
Gewoon laten staan op 1977 dus?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Eind mei legde Leland Palmer zijn taken als crewlid neer.
We zijn hierna op zoek gegaan naar versterking van de crew.
Ik maak hierbij bekend dat de content crew wordt uitgebreid:
narva77 gaat ons helpen met het beoordelen van toevoegingen en correcties.
Bas, welkom bij de crew! Veel succes en plezier met je crewfunctie. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gefeliciteerd narva, veel succes!
Graag een spoedig akkoord op mijn Justice League toevoeging 
Mac Hammer Fan
-
- 6025 messages
- 7446 votes
Veel succes , Narva, en bij voorbaat dank voor al je werk. 
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Bedankt allen! Ik zal mijn best doen om me snel bepaalde vaardigheden en kennis eigen te maken die ik nodig zal hebben om toevoegingen te kunnen behandelen. Gelukkig heb ik goede leermeesters. 
En uiteraard ook van mijn kant af heel veel dank aan Leland Palmer voor al het werk wat hij heeft verricht al die jaren voor MovieMeter!
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 messages
- 76924 votes
Veel succes , Narva.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Haha, succes Narf. Dat je dit nog mag meemaken 
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Thanks, ieder bewandelt zijn eigen route zeg maar 
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Ja, lees hier het bericht van 21 juli.
Binnenkort wordt er een topic geopend over de nieuwe site waar gebruikers vragen kunnen stellen en waar dion.ollie deze zal beantwoorden.
Is het al bekend wanneer dit staat te gebeuren? Ben erg benieuwd en denk graag mee!
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Meer een vraag voor tvmeter, maar ik stel hem maar even hier, want . In de zoekfunctie kun je wanneer je zoekt in je eigen stemmen niet meer op land filteren, er wordt geen lijst gegenereerd.
Dit speelt nog steeds. Wordt dit nog opgepakt of vervalt dit probleem zodra de nieuwe site in de lucht gaat?
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Is het al bekend wanneer dit staat te gebeuren? Ben erg benieuwd en denk graag mee!
Uiteraard kondigen we ver van tevoren aan wanneer de nieuwe website online gaat. Ergens volgende week zal ik een topic openen waarin ideeën gedeeld kunnen worden. 
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
Zoals ik al aangaf bij dit artikel: is het mogelijk om een functie in het leven te roepen waarmee gebruikers de nieuwsberichten op de startpagina kunnen corrigeren? Bij plotomschrijvingen van films is dat toch ook het geval. Want er staan toch zo vaak taalfouten en foute gegevens in die berichtjes. Hoe kan ik nu met trots andere mensen MovieMeter aanraden als dit het eerste is wat ze zien op de hoofdpagina?
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Spamaccount, kan iemand dit zo snel mogelijk verwijderen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Jawel, kreeg je spam via pm of iets dergelijks?
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Kwam weer binnen via "Nieuws", ik heb ze verwijderd.
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Zoals ik al aangaf bij dit artikel: is het mogelijk om een functie in het leven te roepen waarmee gebruikers de nieuwsberichten op de startpagina kunnen corrigeren? Bij plotomschrijvingen van films is dat toch ook het geval. Want er staan toch zo vaak taalfouten en foute gegevens in die berichtjes. Hoe kan ik nu met trots andere mensen MovieMeter aanraden als dit het eerste is wat ze zien op de hoofdpagina?
Wellicht kan hier in de toekomst iets op gevonden worden. Voor nu is het het makkelijkst om mij hier via een pm op aan te spreken.
richiedoom
-
- 378 messages
- 3729 votes
Ik hoop dat hier nog een keer verandering in komt op Moviemeter. Dat er meer dan 3 acteurs bij een film komen te staan. Ik ben zo iemand die van bepaalde acteurs alle films probeert mee te pikken, maar als ik dat dus van (in dit geval) Robert Pattinson wil doen dan zou ik deze film wellicht missen.
Aangezien je hier per regisseur wel een overzicht kan vinden, zou ik het ook prettig vinden als dat per acteur kan. Maar wellicht praat ik voor mijn beurt en is Moviemeter hier momenteel druk mee bezig. 
Rogyros
-
- 228 messages
- 1867 votes
Aangezien je hier per regisseur wel een overzicht kan vinden, zou ik het ook prettig vinden als dat per acteur kan. Maar wellicht praat ik voor mijn beurt en is Moviemeter hier momenteel druk mee bezig.
Of je plaatst je idee in het hiervoor bedoelde topic: Het grote opmerkingen / feedback topic #2.

Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Ik hoop dat hier nog een keer verandering in komt op Moviemeter. Dat er meer dan 3 acteurs bij een film komen te staan. Ik ben zo iemand die van bepaalde acteurs alle films probeert mee te pikken, maar als ik dat dus van (in dit geval) Robert Pattinson wil doen dan zou ik deze film wellicht missen.
Je kan altijd nog terecht op Letterboxd
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat wordt op de nieuwe site die eind dit jaar wordt gelanceerd wel mogelijk!
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
dion.ollie Bij de nieuwsberichten kan ik niks liken, want dan springt het scherm op zwart.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.