- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Meer een vraag voor tvmeter, maar ik stel hem maar even hier, want . In de zoekfunctie kun je wanneer je zoekt in je eigen stemmen niet meer op land filteren, er wordt geen lijst gegenereerd.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Moet op deze site niet gesproken worden van comedy i.p.v. komedie?
ko·me·die (de; v; meervoud: komedies)
1
blijspel
2
grappige zaak of gebeurtenis
3
aanstellerij
co·me·dy (de; v(m); meervoud: comedy's)
1
komische film, komisch tv-programma
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Beide kan. Het zijn synoniemen.
Dat is trouwens de gratis versie van Van Dale, die is maar heel summier.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Lijkt me nog altijd een betere bron dan de Nederlandstalige Wikipedia in deze, maar misschien heeft iemand een Van Dale liggen?
Hoe dan ook, naast dat comedy in mijn beleving de veel gangbaardere spelling is, wordt het ook anders uitgesproken. Heb je iemand ooit komedie horen zeggen als het over een film gaat? Dus waarom aan deze spelwijze vasthouden?
Maar goed, een kniesoor.. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja ik heb dat wel gehoord. 
Deze spelling is (ook) gangbaar in de Nederlandse taal.
Ik ben een flexibele taalpurist en ik heb niks tegen kniesoren. 
Zo maar wat voorbeelden:
Komedie Late Night steekt de draak met het seksisme in de tv-wereld ★★★☆☆ | De Volkskrant
Komedie "Eurovision Song Contest" is een succes voor Netflix | VRT NWS: nieuws
The dude is the dude. Hiermee is zo’n beetje de strekking samengevat van The big Lebowski, de nieuwste komedie annex misdaadfilm van de gebroeders Joel & Ethan Coen.
Grunberg over Woody Allens meest Joodse film | De Volkskrant
'Toen ik 10 was ging ik wekelijks met mijn vader naar de bioscoop. Hij hield van komedies en zo leerde ik sommige films van Woody Allen kennen, waaronder mijn persoonlijke favoriet Zelig (1983).
Iedereen bescheurt zich nog altijd om de dikke en de dunne - NPO Radio 1 - nporadio1.nl
‘Parasite’ is een fantastische zwarte komedie over de staatsgreep in huize Park | Trouw
Het lijkt mij een kwestie van persoonlijke voorkeur.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
In mijn beleving hoor je 'comedy' enkel als synoniem van 'stand-upcomedy', in Vlaanderen alleszins. Een grappig bedoelde film is gewoon een komedie.
En laten we het alsjeblief in het Nederlands houden. Ik steiger al elke keer als ik hier 'user', 'review', 'community' of iets dergelijks moet lezen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja, ik ben een gebruiker. Het pure spul, dus zonder de suiker. 
('Vof De Kunst - Een Kopje Koffie')
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Lang geleden, toen het hier blijkbaar nog wel comedy werd genoemd, is deze discussie ook al een keer gevoerd zie ik net. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Vroeger, in de jaren zeventig, noemden we het gewoon een lachfilm. Net als horrors toen griezelfilms heetten.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Bevestiging van wat J. Clouseau zegt: ik heb in Vlaanderen/België nog nooit het woord 'comedy' horen gebruiken voor een film.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dat zal best, maar Vlamingen vormen nog geen vijfde van de bezoekers hier, dus het lijkt me relevanter wat de norm in NL is.
Ik heb er net nog een vriend naar gevraagd (uit regio A'dam) en die heeft ook nog nooit iemand komedie horen zeggen. Ik weet het N=2 = niet veel maar toch.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
‘komedie’ is toch echt de Nederlandse schrijfwijze, maar je mag het best uitspreken als ‘comedy’, iedereen blij 
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik het menu op de telefoon kom ik niet meer bij de optie mijn films. Het is zichtbaar tot koop binnenkort.
Het werkt, waarvoor dank
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Waarom staat deze er niet op?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De film Shiver (2008) van Michael D. Lang is alsnog uit onze database verwijderd.
Deze film blijkt nooit uitgekomen te zijn en de IMDb pagina is ook verwijderd.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Pagina niet gevonden?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er stond per abuis 2x https:// in de link.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik ben een flexibele taalpurist
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Een echte taalpurist beseft dat veranderlijkheid een essentieel onderdeel is van taal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat is er deze week met Moviemeter aan de hand? Pagina's laden voor geen meter, berichten plaatsen duurt een minuut of langer, de site ligt er vaak kort uit. Niet fijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kan eens gebeuren. Ja het is bekend en is doorgegeven aan de beheerders.
Vooral vandaag. Eerder nog niet zelf niet veel hinder van gehad moet ik zeggen.
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
Kan eens gebeuren. Ja het is bekend en is doorgegeven aan de beheerders.
Vooral vandaag. Eerder nog niet zelf niet veel hinder van gehad moet ik zeggen.
Ik wel, mijn toevoeging is verdwenen. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is uiteraard heel spijtig.
In dit zeldzame geval zal de toevoeging even opnieuw ingestuurd moeten worden.
Excuses voor het ongemak.
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
Bij De Site > Algemeen > Welke film(s) heb je ingezonden voor toevoeging:
Word gek van de reclames die zo groot zijn en verschijnen dat je bijna niet eens kan zoeken.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Op tv meter wel maar daar ben ik geen lid van. Aangezien sommige lange docu's tegenwoordig soms wel of niet op MovieMeter staan, vroeg ik me dat af. Of word nog steeds die 7 afl aangehouden?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja klopt, maar over een paar maanden wordt het tv-gedeelte geïntegreerd op MM dan heb je geen extra account nodig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja klopt, maar over een paar maanden wordt het tv-gedeelte geïntegreerd op MM dan heb je geen extra account nodig.
Dus Tv-Meter verdwijnt dan in zijn geheel?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja, lees hier het bericht van 21 juli.
Binnenkort wordt er een topic geopend over de nieuwe site waar gebruikers vragen kunnen stellen en waar dion.ollie deze zal beantwoorden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.