• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Als het kon zette ik hier nu een doos Celebrations om de pijn voor iedereen wat te verzachten.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Op MovieMeter valt de stemming toch best mee.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik volg graag het filmnieuws op de startpagina, het is op zich wel goed geschreven en met een hart voor film. Maar ik zie nu wel meer berichten komen over series. En dat stoort me wel wat. Af en toe kan geen kwaad, maar zoiets hoort eerder thuis op tvmeter. Ik hoop dat de focus meer op film zal liggen of dat je een filter kan instellen om die series berichten er uit te halen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Aangezien ik eerlijkheidshalve niet zo'n filmnieuwsvolger zijn vind ik het wel fijn om nu een makkelijk overzicht te hebben van het belangrijkste nieuws.

Ik ook.

Onderhond wrote:

Verbaast me dat er nog zoveel mensen via de homepage passeren. Ik heb gewoon een bookmark op de update pagina staan.

Maar dit doe ik ook.

Ik zou graag linkjes naar de nieuwsberichten krijgen via Twitter, dat is namelijk hoe ik al mijn nieuws consumeer. Kan ik me daar nog op verheugen, meter_fan? Of blijft jullie social media presence beperkt tot FB en IG?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Film Pegasus wrote:

Ik volg graag het filmnieuws op de startpagina, het is op zich wel goed geschreven en met een hart voor film. Maar ik zie nu wel meer berichten komen over series. En dat stoort me wel wat. Af en toe kan geen kwaad, maar zoiets hoort eerder thuis op tvmeter. Ik hoop dat de focus meer op film zal liggen of dat je een filter kan instellen om die series berichten er uit te halen.

Helemaal mee eens.

Op zich houden de berichten op de startpagina me niet echt bezig. Ik keek er nooit naar. Maar de laatste dagen/weken wordt er nogal eens iets gediscussieerd over de startpagina, dus ben ik er wel naar gaan kijken, en dan nu zie ik ook wel erg veel berichten over series.

Dat mogen de Moviemeterbazen natuurlijk zelf weten, maar niet iedereen die van films houdt is geïnteresseerd in televisieseries. Ik bijvoorbeeld heb niet eens een televisieprovider. Het interesseert me gewoon niets.

Nou heb ik op zich ook geen probleem met soms een serie promoten of bespreken op de startpagina, maar als het standaard wordt, dan is het toch net even iets vervelender.

meter_fan

• 180 messages
  • 84 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Ik ook.

(quote)
Maar dit doe ik ook.

Ik zou graag linkjes naar de nieuwsberichten krijgen via Twitter, dat is namelijk hoe ik al mijn nieuws consumeer. Kan ik me daar nog op verheugen, meter_fan? Of blijft jullie social media presence beperkt tot FB en IG?

dion.ollie komt hier bij je op terug. Een Twitter kanaal is al in de maak.

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 messages
  • 1247 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Helemaal mee eens.

Op zich houden de berichten op de startpagina me niet echt bezig. Ik keek er nooit naar. Maar de laatste dagen/weken wordt er nogal eens iets gediscussieerd over de startpagina, dus ben ik er wel naar gaan kijken, en dan nu zie ik ook wel erg veel berichten over series.

Dat mogen de Moviemeterbazen natuurlijk zelf weten, maar niet iedereen die van films houdt is geïnteresseerd in televisieseries. Ik bijvoorbeeld heb niet eens een televisieprovider. Het interesseert me gewoon niets.

Nou heb ik op zich ook geen probleem met soms een serie promoten of bespreken op de startpagina, maar als het standaard wordt, dan is het toch net even iets vervelender.

In de nieuwssectie op de startpagina proberen we altijd een gezonde balans te vinden tussen film- en serienieuws. Ik ben het met je eens dat er de afgelopen tijd veel verteld is over series, maar dat is op dat moment het nieuws dat zich aandoet. Op andere momenten zal het weer wat meer over films gaan.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

dion.ollie misschien een leuke toevoeging om in de nieuwsberichten een link naar de betreffende film of serie te plaatsen indien deze op Moviemeter danwel TV-meter staat?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Misschien ook een idee een nieuws-link in de top navigatie bar te plaatsen?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

danuz

Die is er, en staat gelinkt bij updates: Artikelen - MovieMeter.nl

De navigatiebalk ontbreekt er alleen nog, dat is doorgegeven aan meter_fan.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik zie hem inderdaad (de pagina)

• 634 messages
  • 1247 votes

jarno1975 wrote:

dion.ollie misschien een leuke toevoeging om in de nieuwsberichten een link naar de betreffende film of serie te plaatsen indien deze op Moviemeter danwel TV-meter staat?

Hee Jarno, dat doen we al. Een goed voorbeeld hiervan is:

De beste drie van Mahershala Ali - MovieMeter.nl

Daarin staat zowel een film als een serie (TV-meter) gekoppeld. Je kunt deze op desktop vinden in de rechter zijbalk en op de telefoon onderaan het artikel.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ah, mooi! Was me nog niet opgevallen

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

dion.ollie wrote:

(quote)

In de nieuwssectie op de startpagina proberen we altijd een gezonde balans te vinden tussen film- en serienieuws. Ik ben het met je eens dat er de afgelopen tijd veel verteld is over series, maar dat is op dat moment het nieuws dat zich aandoet. Op andere momenten zal het weer wat meer over films gaan.

Gaat er dan ook nieuws voor musicmeter komen? Of games en boekmeter?

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Dit is ook al op BoekMeter geplaatst, maar hier wordt het misschien eerder gelezen:

In het Boekenoverzicht over 2020 wordt bij sommige maanden slechts één titel weergegeven.

• 634 messages
  • 1247 votes

madmadder wrote:

Dit is ook al op BoekMeter geplaatst, maar hier wordt het misschien eerder gelezen:

In het Boekenoverzicht over 2020 wordt bij sommige maanden slechts één titel weergegeven.

Ik heb het doorgezet naar de developers!

• 634 messages
  • 1247 votes

Even een mededeling rondom de zoekfunctie:

Wij hopen dat de hardnekkige, langdurige problemen met het zoeken op gebruikers tegen het einde van de dag weer opgelost zijn. Mocht dat niet lukken, zullen jullie dat waarschijnlijk merken, maar dan kom ik daar tegen die tijd nog even op terug om de stand van zaken te delen!

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Kondoro wrote:

meter_fan

Het zoeken naar gebruikers werkt niet.

Voorlopig weinig last van alle veranderingen, maar dit begint stilaan echt een hinderpaal te worden.

Blijkbaar een functie die ik zeer vaak gebruikte, zowel in de zoekbalk bovenaan als bij filmstemmen. Geen van beide lijkt te werken.

• 634 messages
  • 1247 votes

Finisterra wrote:

(quote)

Voorlopig weinig last van alle veranderingen, maar dit begint stilaan echt een hinderpaal te worden.

Blijkbaar een functie die ik zeer vaak gebruikte, zowel in de zoekbalk bovenaan als bij filmstemmen. Geen van beide lijkt te werken.

dion.ollie wrote:

Even een mededeling rondom de zoekfunctie:

Wij hopen dat de hardnekkige, langdurige problemen met het zoeken op gebruikers tegen het einde van de dag weer opgelost zijn. Mocht dat niet lukken, zullen jullie dat waarschijnlijk merken, maar dan kom ik daar tegen die tijd nog even op terug om de stand van zaken te delen!

Zojuist een update over gegeven. Wordt aan gewerkt.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

dion.ollie wrote:

(quote)

(quote)

Zojuist een update over gegeven. Wordt aan gewerkt.

Thanks!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Is er al gemeld dat je bij reacties binnen de nieuwssectie niet kan zien wie er heeft geliked? Zeker in mijn geval, waar de likes doorgaans binnenstromen, best hinderlijk.

• 634 messages
  • 1247 votes

eRCee wrote:

Is er al gemeld dat je bij reacties binnen de nieuwssectie niet kan zien wie er heeft geliked? Zeker in mijn geval, waar de likes doorgaans binnenstromen, best hinderlijk.

Dat is nog niet gemeld, en nemen we mee in de checklist. Bovenaan in die checklist staat overigens nog altijd het zoeken op user. Dat gaat helaas nog minstens één dag langer duren.

BarryEgan

• 76 messages
  • 2081 votes

Finisterra wrote:

(quote)

Ook als je bij berichten zoekt binnen een discussie. Je vindt dan alleen de berichten waar de user wordt genoemd, niet meer de berichten van de user zelf.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Minder urgent: Het valt me al tijden op dat wanneer je een trailer afspeelt op een filmpagina de collum met links (imdb etc.) wordt weggedrukt en dus niet meer zichtbaar is.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

Van minder urgente orde: Het valt me al tijden op dat wanneer je een trailer afspeelt op een filmpagina de collum met links (imdb etc.) wordt weggedrukt en dus niet meer zichtbaar is.

Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - MovieMeter.nl

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

danuz wrote:

de collum

Kolom, column ... Gollum?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Lord of the drinks

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Smartphone, multitasking, geen excuus

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Laat ik mij eens uitlaten over de, door mij veel gevreesde, toevoeging van een magazine-achtige/filmnieuws beloofde toevoeging aan de site.... Heb mij al flink wat jaren niet uitgelaten over veranderingen die ik (wel/niet) positief vond. De laatste keer was volgens mij met een nieuwe versie waarbij je in 1 oog opslag minder kon lezen als voorheen. Daar sta ik nog steeds 100 procent achter. Ook mijn vermoeden over het soort nieuws kon ik op voorhand al voorspellen.

Las eerder iets over een balans zien te vinden tussen serie en filmnieuws, de balans ontbreek echter op een heel ander vlak; voornamelijk populair, vaak Angelsaktische nieuws voert de boventoon. Bovendien totaal niet onderscheidend van een gemiddelde andere site.. Laat ik dan ook nog zeggen dat ik absoluut niet zit te wachten op nieuws met termen als : het beste van, nieuwe beelden gelekt, Oscar-winnaar doet zus, koppen waarin een waardeoordeel staat als indrukwekkend (en verwezen wordt naar een prijs, gemiddelde op de site, critici etc), acteur x toegevoegd aan cast, generieke uitlatingen van een acteur, record etc. Bovendien is de poll een absurde toevoeging en zorgt het kunnen reageren voor een meer versplinterde discussie.. Mijn inziens was het fijn als een discussie over nieuws, bij een regisseur of elders, vervolgens kon worden verplaatst naar de toegevoegde film, zodra dit kon. Vermoed niet dat dat dit in dit geval nog zal gebeuren.

In het begin van de site waren Jordy' meningen nadrukkelijk aanwezig. Toen had dat zijn charme, maar nu zou ik het niet meer accepteren. Ik schrijf dit bericht dus niet vanuit een vorm van nostalgie. Deze site kenmerkt zich vooral door het 'community'' gevoel, waarbij ik bij veel gebruikers precies weet wat ik aan hun bericht/mening/uitlatingen heb. Dit filmnieuws is echter een anonieme, laat ik het nog netjes zeggen, meuk. Door dit nieuws op de voorpagina te plaatsen wekt het ook de schijn dat dit belangrijk is, wat mijn inziens totaal niet strookt met de diversiteit van meningen/ideeën/visies van gebruikers op de site.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

neo wrote:

Mijn inziens was het fijn als een discussie over nieuws, bij een regisseur of elders, vervolgens kon worden verplaatst naar de toegevoegde film, zodra dit kon. Vermoed niet dat dat dit in dit geval nog zal gebeuren.

Kan me een groot deel van je post wel voorstellen, bijvoorbeeld ook dat 'wij'; 'Wij somden vijf films op enz.', dan lijkt het net alsof dit de mening is van 'Moviemeter', en dat is niet zo.

Echter, de discussie bij het nieuws is voor mij laagdrempeliger dan in de filmtopics, ik voel me er meer vrij om off-topic te posten of dingen die niet echt met film te maken hebben. Zou het dus jammer vinden als die posts vervolgens worden verplaatst naar de filmtopics.

Daarnaast vind ik dat de toevoeging van de nieuwssectie, wat je er inhoudelijk ook van kan vinden, wel zorgt voor wat leven in de brouwerij en ik heb het gevoel dat de site dat nodig heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.