- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Als ik op 'laatste bericht' klik van een topic, dan krijg ik 'Dit topic bevat geen berichten.'. Is niet bij iedere het geval, maar bijvoorbeeld wel bij dit topic en ben er vaker tegenaan gelopen de laatste dagen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Het zijn feestdagen maar zo te lezen niet op Moviemeter.
Zelf ondervind ik weinig hinder, of ik ben immuun geworden of ik heb een voorkeursbehandeling gekregen waardoor de schade beperkt blijft op mijn account. 
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Als ik op 'laatste bericht' klik van een topic, dan krijg ik 'Dit topic bevat geen berichten.'. Is niet bij iedere het geval, maar bijvoorbeeld wel bij dit topic en ben er vaker tegenaan gelopen de laatste dagen.
Had ik ook!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Hier heb ik nu ook last van bij de 'Horrordraft and KO' topic.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik wilde net documentaires zoeken met korte speelduur, die op Netflix staan! Alleen in de zoekfunctie kan ik dat niet meenemen. Misschien een idee of heb ik niet goed gekeken?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Doorzoek het filmaanbod van Netflix Nederland - MovieMeter.nl
Selecteer 'genre'
Pas aan 'tijdsduur'
Ik vind hiermee 48 documentaires op Netflix met een speelduur tussen 30 en 60 minuten.
Je kunt evt. aanvinken 'Alleen films waarop ik niet heb gestemd'
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit IS de zoekfunctie specifiek voor Netflix...
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dit IS de zoekfunctie specifiek voor Netflix...
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Baggerman, El ralpho, Ajax&Litmanen1, Ste*, Kondoro0614, scorsese, mjk87, Theunissen, Shinobi, Mochizuki Rokuro, Mac Hammer Fan, en allen die ik ongetwijfeld ben vergeten-
De logs zijn weer volledig. De bugs met de 'missende maanden' is opgelost.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Baggerman, El ralpho, Ajax&Litmanen1, Ste*, Kondoro0614, scorsese, mjk87, Theunissen, Shinobi, Mochizuki Rokuro, Mac Hammer Fan, en allen die ik ongetwijfeld ben vergeten-
De logs zijn weer volledig. De bugs met de 'missende maanden' is opgelost.
Ik heb het net nog even gecontroleerd, maar de maand "Oktober 2019" (toen heb ik best veel Kannibalenfilms gekeken
) is bij mij nog steeds leeg. Het probleem met de andere twee maanden is wel opgelost 
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Ik heb het net nog even gecontroleerd, maar de maand "Oktober 2019" (toen heb ik best veel Kannibalenfilms gekeken
) is bij mij nog steeds leeg. Het probleem met de andere twee maanden is wel opgelost
Ook dat is opgelost. Dank voor het melden.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Goed bezig op de laatste dagen van het jaar

Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Bedankt meter_fan om alles in orde te brengen. We beseffen maar al te goed dat het een hele opgave is. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er gaat iets mis met doorlinken. Als ik bv nu op de hoofdpagina van het forum op het grote sporttopic 2 klik, dan schiet deze door naar een pagina met een vermelding dat er geen berichten in dit topic zijn (wat niet waar is).
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Yep is ook al gemeld, Ajax&Litmanen1 
Top meter_fan, thanks!
Gretz
-
- 95 messages
- 308 votes
Ik kan mijn top 10 voor 2019 niet invoeren. Hebben meer mensen hier last van?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik hoop dat het bioscoopoverzicht het snel weer doet voor de maanden maart, mei en oktober 2020. Oogt alsof er een bugje in zit. Traditioneel maak in in deze dagen altijd mijn watchlist voor 2020 en dat is wat lastiger zonder de bios release agenda.
Augustus 2020 ontbreekt trouwens nog, maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat er nog geen releases vaststaan van films die reeds op MM staan.
En het is geen biggie meter_fan, maar is al genoemd dat wanneer de volledige MovieMeter link van een film in een bericht gepaste wordt, tegenwoordig het moviemeter.nl zichtbaar blijft, zoals bij:
Joker (2019) - MovieMeter.nl, in plaats van Joker (2019), zoals eerder? Oogt niet zo mooi in lijstjes op het forum 
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik heb vandaag iets vreemds ervaren
Bij het toevoegen van Miss (2020)
had ik de poster genomen van Miss (2020) French movie poster - cinematerial.com
en het lukte niet de toevoeging in te sturen. Ik heb zeker tien keer geprobeerd. Verkleind, de naam veranderd en tenslotte lukte het op 800 px.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb vandaag iets vreemds ervaren
Bij het toevoegen van Miss (2020)
had ik de poster genomen van Miss (2020) French movie poster - cinematerial.com
en het lukte niet de toevoeging in te sturen. Ik heb zeker tien keer geprobeerd. Verkleind, de naam veranderd en tenslotte lukte het op 800 px.
Xeeno
-
- 170 messages
- 165 votes
Vraagje,
Onlangs had ik een Chinese film toegevoegd en de namen van de acteurs opgeschreven in de volgorde achternaam, voornaam. Ik kreeg de opmerking van een crewlid dat Moviemeter de volgorde voornaam, achternaam hanteert. De reden hierachter bleek (hoe kan het ook anders) IMDb te zijn...
Ik ben zelf niet anders gewend in Nederland dat we eerst de achternaam en dan de voornaam schrijven wat betreft Chinese (en Koreaanse) namen. (Japanse namen schrijven we dan wel weer in de volgorde voornaam, achternaam).
Kijk maar eens naar tennis... we hadden destijds Grand Slam kampioene Li Na, waarvan Li de achternaam is. Een Japanse tennisser wordt in de Nederlandse media dan wel weer in de volgorde voornaam, achternaam opgeschreven, bijvoorbeeld: Kei Nishikori.
De reden dat jullie IMDb volgen zal wel te maken hebben met dat IMDb-overname-systeem van jullie? Anders moeten al die namen handmatig aangepast worden elke keer?
Maar wat je nu ziet is dat men in de plotomschrijving wél de volgorde achternaam, voornaam hanteert. Een reden dat dit gebeurt is wellicht om dat Nederlandse media die volgorde aanhoudt. Dus als men bij het toevoegen van een film informatie van bijvoorbeeld het hoesje van de DVD overneemt, dan zal het daar in de volgorde achternaam, voornaam, op staan. Daarnaast is de volgorde achternaam, voornaam sowieso de meest gehanteerde volgorde. Ook Wikipedia gebruikt dat. (Ik vermoed dat IMDb om technische redenen van die volgorde afwijkt).
Mijn punt is eigenlijk dat hier dus niet consequent wordt omgegaan met Chinese namen en mijn vraag is, vinden jullie dat belangrijk? Zo ja, is het dan niet beter om mee te gaan in de algemene standaardvolgorde achternaam, voornaam? (ps, weet een taal-goeroe misschien of één van de twee taaltechnische goed of fout is?)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik merk, helaas niet voor het eerst, dat de boel weer traag is. Met een bericht plaatsen, met een pagina openen....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Trekt nu weer bij, was toen ik het plaatste weer een laadfestijn.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Vanmorgen opnieuw problemen met toevoegen van poster. (correctie)
Oplossing was 1920 px te reduceren naar 800 px.
Vroeger deed de site dat automatisch. Kan dat rechtgezet worden svp?
Alvast bedankt meter_fan
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Goedemorgen Mac Hammer Fan, probleem zal binnen nu en een uur moeten zijn opgelost. Wordt door de serverbeheerders naar gekeken.
Ajax&Litmanen1 - Ook hier zijn de nodige aanpassingen in gedaan mbt de laadtijd. Hopelijk gaat het wat beter.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Goedemorgen Mac Hammer Fan, probleem zal binnen nu en een uur moeten zijn opgelost. Wordt door de serverbeheerders naar gekeken.
Ajax&Litmanen1 - Ook hier zijn de nodige aanpassingen in gedaan mbt de laadtijd. Hopelijk gaat het wat beter.
Dank u wel meter_fan. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het zou leuk zijn mocht Moviemeter het toelaten om ook op acteur / actrice te zoeken. Ironisch genoeg kan het nu al bij filmoverzicht. Dat zou een leuke toevoeging zijn, alsook toplijsten voor beste acteur / actrice. Ik vind dat daar iets meer aan kan gedaan worden, en dat zou een zeer leuke toevoeging zijn.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik krijg nu regelmatig zwart beeld te zien. Het doet me altijd denken aan een goedkope film. In dit geval een goedkope server. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.