- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Hi, het is niet mogelijk om eerder geplaatste berichten te wijzigen? Ik heb in elk geval nergens een optie om eerder geplaatste berichten aan te passen.
EDIT: hier op het forum nu wel., bij films dus niet.
Karst
-
- 454 messages
- 1450 votes
het kan gedurende een bepaalde tijd, tot 12 uur na posten uit mijn hoofd. Ook bij films.
Thnx. Dat zou één en ander verklaren. 
Ik kon het hier nergens vinden overigens.
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Als tussen de On-Demand snuffel zie ik tegenwoordig overal "opnieuw beschikbaar vanaf" maar volgens mij is niet elke titel daar opnieuw beschikbaar. Misschien een foutje?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat klopt niet inderdaad. Viel me al op bij het iTunes overzicht, dat had ik aan Jordy gemeld.
voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
Speelt het bij nog meer VOD-overzichten behalve Netflix en iTunes?
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Tegenwoordig zijn er veel miniseries die uit 8 delen bestaan.
bijvoorbeeld: The Spanish Princess - Season 1 - IMDb
Sharp Objects - Season 1 - IMDb
Zou het mogelijk de regels hieromtrent te versoepelen naar 8 afleveringen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat was altijd al zo denk ik.
Voordat we uitgebreide en stricte regels hadden omtrent miniseries, hadden we geregeld moeite om te bepalen wat toevoegbaar was en wat niet, en was er een grijs gebied tussen miniseries en tv-series.
Omdat dit voor ons niet meer goed werkbaar was hebben we dus concrete regels opgesteld en nadrukkelijk gekozen voor een maximum van 7 afleveringen.
Voor series met meer dan 7 afleveringen zul je dus op TvMeter moeten kijken.
dvdcrusher
-
- 621 messages
- 515 votes
ik kan geen beoordelingen en quoteringen meer geven, evenmin kan ik films toevoegen aan mijn bestaande collectie. ligt dit aan mijn nieuw (trager) internet of ligt de oorzaak bij moviemeter?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
ik kan geen beoordelingen en quoteringen meer geven, evenmin kan ik films toevoegen aan mijn bestaande collectie. ligt dit aan mijn nieuw (trager) internet of ligt de oorzaak bij moviemeter?
Aan de snelheid zou het nooit mogen liggen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het advies is goed, maar dvdcrusher bedoelt vermoedelijk met quoteringen het uitbrengen van stemmen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Het advies is goed, maar dvdcrusher bedoelt vermoedelijk met quoteringen het uitbrengen van stemmen.

Meer gebruikelijk in het Vlaams wellicht?
dvdcrusher
-
- 621 messages
- 515 votes
Ben inderdaad een Vlaming hehe.
Maar hartelijk dank voor de tip. Ik gebruik brave browser nu voor moviemeter en alles werkt terug prima. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Bij spoilers moet je nu alle stukken selecteren om deze te zien. Zeker in berichten met heel veel spoilers is dat soms wel irritant. Is het een idee om een knop te maken met 'alle spoilers laten zien'?
Je kunt natuurlijk alle tekst selecteren, maar dat leest toch minder fijn.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ben geen voorstander van allerlei extra knoppen voor functionaliteiten die niet zo vaak nodig zijn. Maar misschien is er wel iets anders te verzinnen, bv. shift+klik om alles zichtbaar te maken, oid. Zal binnenkort even kijken
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Kan ik nog gebruikers toevoegen aan mijn updates. Op de pagina staat dit: "Via deze pagina blijf je op de hoogte van activiteiten van de gebruikers die je aan jouw persoonlijke updates hebt toegevoegd. Welke activiteiten je hier ziet kun je configureren bij je instellingen." Ik kan de optie echter niet vinden bij 'instellingen'.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Zo er een mogelijkheid bestaan om bij bv in je collectie lijst te kunnen aangeven of je de 4k, de blu-ray en/of de dvd versie van een bepaalde film in je bezit hebt?
Zou een leuke extra zijn.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Zo er een mogelijkheid bestaan om bij bv in je collectie lijst te kunnen aangeven of je de 4k, de blu-ray en/of de dvd versie van een bepaalde film in je bezit hebt?
Zou een leuke extra zijn.
Ja hoor dat is mogelijk. Doe ik al jaren...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Sinds 1 februari 2017:
Al jaren is het aantal filmgenres op MM gelijk gebleven. Dat werkte op zich prima, maar toch werden bepaalde genres gemist.
De crew heeft besloten de volgende genres toe te voegen:
experimenteel
biografie
historisch
sport
En het genre mockumentary voerden we in op 23 augustus 2017.
Zomaar, voor wie het interesseert:
Tussenstand 23 juni 2019:
experimenteel: 341 films
biografie: 985 films
historisch: 372 films
sport: 318 films
mockumentary: 108 films
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
zeg Kapp, ik kon het zo gauw niet vinden maar ik vroeg me af waarom musical nooit een genre is geworden op MM, maar samengevoegd is met muziek. Ik zou zeggen dat Evita toch een heel andere film is dan Ray, om maar iets te noemen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
zeg Kapp, ik kon het zo gauw niet vinden maar ik vroeg me af waarom musical nooit een genre is geworden op MM, maar samengevoegd is met muziek. Ik zou zeggen dat Evita toch een heel andere film is dan Ray, om maar iets te noemen?
Dat is gelijk bij de start van MM bepaald. Daar heeft Jordy wel eens wat over gezegd, maar ik weet de reden niet meer. Misschien wil Jordy dat toelichten.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik geloof dat ik de genre-lijst van IMDb heb gepakt bij de start van MM. Of in ieder geval toen we de genres gelijk gingen trekken, eerst was het een vrij invoerveld.
Ik ben op elke Meter-site voorstander van een kleine hoeveelheid, algemene genres. Verdere invulling is wmb aan de crew van de betreffende site.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Eens, teveel subgenres heeft weinig toegevoegde waarde.
Vind dit wel een twijfelgevalletje echter, al lig ik er niet van wakker; niet persé een musical fan. Máár ik vind het op zich wel een genre dat zich onderscheidt van de muziekfilm (biopics als Bohemian Rhapsody, of historische drama's als Amadeus) e.d.
Ga er verder geen campagne voor voeren 
mateusz
-
- 1 messages
- 731 votes
In De Site > Algemeen > Een film verbergen:
Goedeavonds en welkom allemaal 
Kan ik een film verbergen van mij zoekresultaten waar ik zeker geen interesse heb?
Dat kan ik ook doen door stemmen op 1 of 5 sterren maar dat is niet de juiste oplossing vind ik 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Misschien kan Jordy met een actie de Apple trailerslinks voor 2011 weghalen, dan zouden de niet werkende links voor het grootste deel wel weg zijn.
Als pc-gebruiker moet je Quicktime installeren, de pagina die je linkt blijkt wel nog te bestaan en als ik op de trailer link klik wordt mij gevraagd die plugin te installeren.
De betere bron is YouTube, die gebruiken we ook al, maar ook daar verdwijnen trailers nogal eens en moet je het altijd actief bijhouden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ben eigenlijk persoonlijk van mening dat alleen YouTube wel kan volstaan. Eventueel, als het teveel werk wordt om bij te houden, er een "corrigeerbaar" veld van te maken zoals op de andere Meter-sites waar trailers staan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Haal dan die Apple links maar weg, uiteindelijk gaat Apple toch met name verder met hun AppleTv merk.
iTunes > AppleTv VOD-links zijn wel relevant maar een Apple trailer link niet per se en het nadeel is dat ze na zoveel jaar sowieso verlopen en niet meer terugkeren op een andere pagina.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Bij de sectie toplijsten zou ik ook wel een lijst willen zien van de 100 of 250 etc. Films met de meeste stemmen op deze site.
Is dat mogelijk?
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Ik weet niet of het al eens geopperd is maar zou het een mogelijkheid zijn om doorzoeken van een lijst niet alleen miniseries maar ook documentaires uit te kunnen schakelen? Soms (zeker in de Netflix lijsten) moet ik de films als een speld tussen de hooiberg documentaires zoeken.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Is het misschien leuk/handig om een icoontje te creëren op je profielpagina waarin je, desgewenst, doorverwezen wordt naar iemands account(s) op de andere metersites?
Ik zie dat best veel mensen de 'site' op hun profiel gebruiken om te verwijzen naar bv. hun MusicMeter-account.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.