- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Het is nu eenmaal een regel. Discussie worden verwarrend als iedereen maar te pas en te onpas zijn/haar username verandert. En of je door anderen als serieuze user wordt gezien hangt eerder af van je gedrag op de site, niet van je username.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat denk je van 606 ? ik had toen ik me aanmelden in 2005 ook niet nagedacht over de naam.
Zou dat ook best anders willen, maar iedereen kent 606 goedschiks of kwaadschiks 
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Het is nu eenmaal een regel. Discussie worden verwarrend als iedereen maar te pas en te onpas zijn/haar username verandert. En of je door anderen als serieuze user wordt gezien hangt eerder af van je gedrag op de site, niet van je username.
Maar het is toch gewoon internet, jezus. Regels op een site zijn normaal gezien '' niet schelden '' enzo. Toch niet zoiets belachelijks als '' geen nieuw account maken voor een nieuwe gebruikersnaam. '' Dat kan je niet eens verbieden. Mensen doen toch gewoon wat ze willen? Vooral op het internet dan nog. En voor jou misschien, maar voor mij helemaal niet. Voor mij geld de username ook als '' serieus '' of '' niet serieus ''. Dat ga je me nu toch ook niet wijs maken? Als iemand nog JustinBieberLuvr heet en een avatar heeft van Justin Bieber gaat ie toch ook niet serieus genomen worden. Ook al schrijft zij misschien goede meningen. In mijn ogen toch niet.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
De redenen zijn inderdaad al diverse malen aangedragen. En het is wel gebleken dat users niet op hun username beoordeeld worden, dat is echt geen belemmering.
Wellicht is het een idee beter na te denken op het moment dat je je op een site aanmeldt.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Wellicht is het een idee beter na te denken op het moment dat je je op een site aanmeldt.
Ja dat kun je nu wel zeggen
Misschien omdat dit de enige site is (die ik ken toch) met deze regel?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik wil graag als een serieuze user gezien worden.
Ergens begrijp ik het wel dat je je naam wilt veranderen (ik heb de gebruikersnaam Metalfist ook op enorm veel fora gebruikt toen ik een jaar of 15-16 was en dus ook in 2006 hier op de site) maar als je als serieuze user wilt gezien worden, dan ligt dat imho toch meer aan de aard van berichten die je maakt en discussies die je aangaat.
Zo heb je hier een aantal users (zoals Moviemafketel die hier een paar berichten onder staat) die een ietwat vreemde username hebben (totaal niet beledigend bedoeld btw) maar dat staat niet garant aan het feit dat de betreffende user niet serieus wordt genomen. Voor alle duidelijkheid, ik neem je serieus hoor MMK
Ik kan me voorstellen dat iemand als jeroentjuhhhhh die 4 overbodige h ook uit zijn naam wilt hebben maar ik lees nog altijd wel met plezier zijn berichten bij horrorfilms.
De username is maar een herkenningspunt en staat naar mijn inziens niet gelijk of dat de user wel of niet serieus wordt genomen.
edit: het staat ook duidelijk aangegeven bij inschrijven van de site dat je je username niet kunt veranderen dus is het inderdaad wel aangewezen om eventjes goed na te denken.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
maar als je als serieuze user wilt gezien worden, dan ligt dat imho toch meer aan de aard van berichten die je maakt en discussies die je aangaat.
Absoluut.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Ergens begrijp ik het wel dat je je naam wilt veranderen (ik heb de gebruikersnaam Metalfist ook op enorm veel fora gebruikt toen ik een jaar of 15-16 was en dus ook in 2006 hier op de site) maar als je als serieuze user wilt gezien worden, dan ligt dat imho toch meer aan de aard van berichten die je maakt en discussies die je aangaat.
Zo heb je hier een aantal users (zoals Moviemafketel die hier een paar berichten onder staat) die een ietwat vreemde username hebben (totaal niet beledigend bedoeld btw) maar dat staat niet garant aan het feit dat de betreffende user niet serieus wordt genomen. Voor alle duidelijkheid, ik neem je serieus hoor MMK
Ik kan me voorstellen dat iemand als jeroentjuhhhhh die 4 overbodige h ook uit zijn naam wilt hebben maar ik lees nog altijd wel met plezier zijn berichten bij horrorfilms.
De username is maar een herkenningspunt en staat naar mijn inziens niet gelijk of dat de user wel of niet serieus wordt genomen.
edit: het staat ook duidelijk aangegeven bij inschrijven van de site dat je je username niet kunt veranderen dus is het inderdaad wel aangewezen om eventjes goed na te denken.
Oké. En toch blijf ik erbij dat ik m'n account wil verwijderen voor een nieuwe username. En ik weet wel dat het aangewezen staat, maar je kan ook geen 24 uur nadenken over een username voor je je inschrijft (ik toch niet). Waarom mag het gewoon niet hier en op MusicMeter wel? Zo moeilijk en lastig is het toch niet...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja dat kun je nu wel zeggen
Misschien omdat dit de enige site is (die ik ken toch) met deze regel?
Dat is net zo verwarrend als dat de helft van een schoolklas opeens een andere naam (incl. ander gezicht) heeft.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het is geleden van 20 mei blijkbaar dat ik me op Musicmeter heb ingelogd maar ik betwijfel het ten zeerste dat het ginder wel mag.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Op MuMe mag het volgens mij ook niet, al kan het wel zijn dat wanneer je er niks over zegt je ermee wegkomt als niemand het merkt.
Zo zitten er ook een paar om MM hoor.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Bij je echte naam gewoon je echte naam zetten? Niemand kent mij toch op deze site dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit... Je kan zoiets gewoon niet verbieden. Ik wil echt niet stoppen met moviemeter maar heb ook echt geen zin om met '' disneystore '' verder te gaan. 
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Op MuMe mag het volgens mij ook niet, al kan het wel zijn dat wanneer je er niks over zegt je ermee wegkomt als niemand het merkt.
Heb 't gezegd 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik heb vroeger op sommige sites "Volkstuintje" als nickname gebruikt, maar ik heb daarbij ook niet gemerkt dat ik minder serieus werd genomen. Ik kan me goed voorstellen, dat je een andere naam wilt, maar dat kleine voordeel weegt niet op tot het algemene nadeel.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Ik heb vroeger op sommige sites "Volkstuintje" als nickname gebruikt, maar ik heb daarbij ook niet gemerkt dat ik minder serieus werd genomen. Ik kan me goed voorstellen, dat je een andere naam wilt, maar dat kleine voordeel weegt niet op tot het algemene nadeel.
Kom op, disneystore
Waarom zou je gewoon geen nieuw account mogen maken. Het is internet, niet het dagelijkse leven. Je kunt geen tientallen regels voor een WEBSITE maken! Weet niet waarom er zo op MoMe op regeltjes en perfectie wordt gelet. Zou inderdaad beginnen denken dat het iets met macht te maken zou hebben, want zie geen reden in waarom je geen nieuw account zou mogen maken. Nergens anders is dit verboden..
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
De meeste sites hangen dan ook niet zo sterk aan hun community. Gelukkig is dat bij MM nog wel het geval, waardoor je de mensen waarmee je discussieert toch iets beter "kent".
En ja, voor een website kan je zeker en vast wél tientallen regels maken. Het voorrecht van de bouwer ben beheerder van de site.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ligt het aan mijn computer of lijken de metersites soms zo langzaam te laden?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ligt het aan mijn computer of lijken de metersites soms zo langzaam te laden?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
't is weer hopeloos de laatste twee a drie uren, ja. Halve bladzijden, witte bladzijden. Erg traag allemaal. Op andere websites nergens last van.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vervelend. Merkte het net ook, nu weer snel hier.
Heb geen aanwijzigingen over de oorzaak, server heeft het niet druk. Wellicht een knik in een kabel ergens onderweg, ga weer contact zoeken met de hostingpartij.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
het algemene nadeel.
Precies alsof het een ramp is als mensen hun username beginnen te veranderen
Weet ook niet wat jullie er dan zo tegen hebben, maar jullie blijven maar uitvluchten verzinnen terwijl er al genoeg oplossing gegeven zijn om dit goed te laten verlopen. Wat gebeurt er dan eigenlijk als ik een nieuw account maak om een nieuwe username en deze verwijder?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat kun je oa lezen in het Bantopic - want het wordt regelmatig geprobeerd:
je wordt terugverwezen naar je oude usernaam.
Dus 't heeft a) geen zin en b) is het een beetje vermoeiend de discussie opnieuw te beginnen.
Als je 't hier net een gevangenis vindt zoals je schreef is het sowieso moeilijk je serieus te nemen, daar verander je niks aan met het veranderen van je usernaam.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Weet ook niet wat jullie er dan zo tegen hebben, maar jullie blijven maar uitvluchten verzinnen terwijl er al genoeg oplossing gegeven zijn om dit goed te laten verlopen.
Krijgen we dat weer.. Kijk, het zou veel makkelijker zijn om gewoon te zeggen: neen, het gaat niet. Deal with it. Er wordt hier keer op keer door mezelf (en door andere users) terug op ingegaan in een poging om het duidelijk aan te brengen waarom mensen er tegen zijn maar als het wordt bekeken als uitvluchten dan hoeft het voor mij ook niet.
De regels liggen vast, je kunt ze proberen te veranderen en dat lukt soms ook maar in dit geval blijkbaar niet. Het wordt duidelijk aangeduid dat je je naam niet kunt veranderen dus dat je er goed moet over nadenken. Veel valt er op dit gebied niet te doen dan in herhaling vallen.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Het wordt duidelijk aangeduid dat je je naam niet kunt veranderen dus dat je er goed moet over nadenken.
Tuurlijk. Maar dat je zelfs geen nieuw account mag aanmaken om een nieuwe gebruikersnaam te krijgen vind ik echt overdreven. En daar kan gemakkelijk iets aan gedaan worden. Het stoort niemand als je belooft je account erna te verwijderen. Dit is een site voor het plezier. Jullie menen deze website gewoon veel te serieus. En dat stoort mij.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Als jij het zelf allemaal niet zo serieus meent, waarom maakt je hier dan alwéér zo'n drama van?
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Als jij het zelf allemaal niet zo serieus meent, waarom maakt je hier dan alwéér zo'n drama van?
Ik heb het helemaal niet over mezelf. Ik heb 't over de crew en Jordy. Zij nemen deze site gewoon te serieus en denken dat alles hier bloedserieus moet genomen worden. De sfeer hier slaat op niks, precies een begrafenis. Iedereen moet serieus zijn tegenover elkaar. Als ik bijvoorbeeld hierover klaag, voor mij persoonlijk is mijn username een struikelblok. Gans de gebruikers beginnen te trippen op mij van '' nu zit je weer te zagen. '' Tja. Als je ook maar een typfout maakt wordt je direct verbeterd door één of andere betweter. Nee, zo is 't inderdaad niet fijn. En ik weiger me uit te schrijven want ik heb heel veel plezier om op films te stemmen en berichten te schrijven. Maar de site is gewoon te serieus. Snap wel dat het geen sociaal netwerk is maar een forum. Maar als je zelfs al geen nieuw account mag maken. Nope, sorry. Dat vind ik echt overdreven.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Je hebt je punt wel gemaakt.
Als je gewoon verder doorgaat met berichtjes typen dan bouw je toch wel een serieus imago op. Op deze manier werkt het alleen maar averechts en zien mensen je eerder... niet serieus.
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Je hebt je punt wel gemaakt.
Als je gewoon verder doorgaat met berichtjes typen dan bouw je toch wel een serieus imago op. Op deze manier werkt het alleen maar averechts en zien mensen je eerder... niet serieus.
Lol. Denk je nu echt dat het er mij nu nog om gaat of ik serieus wordt genomen of niet? Ik vind gewoon dat ik het recht heb om een nieuw account te maken. En tja, dat jullie dat héél irritant vinden begrijp ik best. En snap wel dat ik nog maar 14 ben enzo en ja. Maar toch vind ik dat de site gewoon overdrijft in zijn strictheid. En nu heb ik het niet alleen meer over mijn gebruikersnaam. Ik zeg het op de meest vriendelijke manier die ik kan. Zonder de crew uit te schelden. Als jullie dat zo irritant vinden stel ik gewoon voor om het gewoon niet te lezen. Ofja, Ignore button zou er ook al zijn als niet alle ideeën afgewezen zouden worden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Zou een geweldige puber-community opleveren, helaas -in jouw geval althans- is Moviemeter voor een ander publiek. Daar moet je dan maar gewoon respect voor opbrengen en je erbij neerleggen als jouw idee niet bij de oprichter(!) in het straatje past. Als jou dit niet logisch in de oren klinkt, houdt het wel snel op.
Je moet nou eenmaal een doelgroep vaststellen voor je site, dit soort geklungel met usernames en ignore gedoe hoort daar logischerwijs niet bij. Hoop dat dit een beetje overkomt, want buiten de vaste regels is de site (onder de users) heel relaxt en zie ik geen reden om je druk te maken om je gebruikersnaam. Had namelijk hetzelfde probleem, maar heb er uiteindelijk geen last mee 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.