• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

rep_robert wrote:

waardoor de drang om illegaal te downloaden ook afneemt

Het klopt wel dat de afname van het illegaal downloaden invloed heeft gehad op de bezoekersaantallen van MovieMeter. Er waren altijd veel "referrers" van torrent en usenet sites. Daarnaast inderdaad de algemene tendens om steeds minder te discussieren met vreemden op forums, en meer binnen je eigen "bubble" in apps bezig te zijn. Gelukkig houden we ook met de helft activiteit nog een leuke, levendige site over

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

rep_robert wrote:

Stel je houdt het voor gezien. Zou je de site dan overdragen aan een enthousiast crewlid indien mogelijk , of houdt de site dan op te bestaan?

Ik weet niet of er bij de huidige crew een goede programmeur te vinden is Ik vind het een moeilijke vraag, die gelukkig nog niet relevant is. Ik geloof niet in het runnen van een site als deze op donaties of abonnementen, dus ik hoop van harte dat de tendens om steeds meer adblockers te gaan gebruiken niet verder doorzet. En anderzijds ook, dat er betere vormen van advertenties komen waar mensen zich niet meer zo aan ergeren.

Het is ook niet meer dan logisch dat er in 17 jaar tijd ontzettend veel veranderd is, waardoor prioriteiten verschuiven in je leven. Je was dan 20 toen je hiermee begon... Een heel ander tijdperk bijna.

Als student was het inderdaad iets makkelijker tijd vrij te maken voor de sites dan wanneer je getrouwd bent en kleine kinderen hebt

Maar dat gezegd hebbende, is tvmeter niet recentelijk opgericht door jou?

Ja maar dat is natuurlijk grotendeels dezelfde site over een ander onderwerp, niet echt iets heel anders.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Na een opmerking via PM over de genrevermelding bij De Tranen van Castro (1997) door Wouter, vond de crew het een mooie aanleiding om het genre mockumentary toe te voegen aan de genres op MovieMeter.

Vandaag is dit genre geïntroduceerd op MM, met dank aan snelle implementatie door Jordy.

Een mockumentary is een film- en televisiegenre waarin een bepaald onderwerp (fictief of echt bestaand) wordt besproken zoals in een documentaire, maar waarin weinig op feiten berust. Vaak is er sprake van parodie of satire. De naam mockumentary is een portmanteau van de Engelse woorden to mock (ergens de spot mee drijven) en documentary (documentaire).
(Wikipedia)

Zie ook Film >> Genres en landen >> Mockumentary

Dit is nog zo 'vers van de pers'dat het bij betreffende films bij de meeste titels nog moet worden ingevoerd.

Voel je vrij correcties in te dienen.

Jurgen1978

• 3 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Genre vermelden:

Hallo allemaal,

Ik maak alweer een tijdje gebruik van moviemeter om goede films die binnenkort op tv komen, uit te zoeken.

Nu zoek ik voor mezelf vaak naar films die meer dan pak m beet 3,6 sterren krijgen. Dat zijn 9 van de 10 keer drama/thrillers.

Maar ik vind het wel lekker om zo nu en dan eens een film te kijken die lekker makkelijk weg kijkt. Vaak zijn dat comedies. Deze krijgen helaas vaak minder sterren.

Ik mis dus eigenlijk de vermelding van het genre en specifiek bij de films die op tv gaan komen. Of zie ik iets over het hoofd en is dit wel mogelijk?

Greetz, Jurgen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Heb een hoop onderhoud gepleegd waar jullie hopelijk niet zo veel van merken (tenzij ik iets kapot heb gemaakt )

Wat wel opvalt is dat het stemmen er iets anders uit ziet. Ook is op telefoon en tablet het stemmen nu ongeveer gelijk aan wat je op de computer gewend bent. Ik heb het getest in iOS en Android/Chrome. Mocht het toch nog ergens niet lekker werken dan hoor ik het graag.

Helaas is de mogelijkheid om stemmen automatisch op Facebook en/of Twitter te plaatsen verloren gegaan bij dit onderhoud. Het zou veel werk voor me zijn om dit (opnieuw) te bouwen. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo’n leuke en belangrijke klus. Excuses aan de mensen die hier gebruik van maakten. Je kunt natuurlijk nog wel handmatig even op het betreffende “share” knopje drukken na het plaatsen van een stem.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ik heb op desktop een niet kloppende lay-out (voorbeeld: in de zwarte balk enkel de categorie bioscoop en al m'n persoonlijke gegevens in kladversie op de homepage) en kan ook geen berichten plaatsen. Mobiel werkt alles dus wel. Edit 19;59: duurde minuutje of 15 maar lijkt nu verholpen.

(naar ik hoop) laatste dit: op de mobiele versie ontbreken nu de icoontjes voor meldingen en privéberichten (op de bovenste zwarte balk)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dat laatste is volgens mij opgelost nu?

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Facebook koppeling is weer eens stuk

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zie 3 berichten terug

3 2 1 cut

• 1064 messages
  • 98 votes

Goeiemorgen Jordy, ik zag het bericht dat je veel had veranderd. Wat mij opvalt is dat als er nu bij mij iemand een bericht van mij 'leuk' heeft gevonden dat het '1'tje bij de meldingen rechtsboven niet meer verdwijnt. Alvast bedankt

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

3 2 1 cut wrote:

Goeiemorgen Jordy, ik zag het bericht dat je veel had veranderd. Wat mij opvalt is dat als er nu bij mij iemand een bericht van mij 'leuk' heeft gevonden dat het '1'tje bij de meldingen rechtsboven niet meer verdwijnt. Alvast bedankt

Ik wilde net dezelfde opmerking maken. Ik word wel regelmatig getagd of berichten leuk gevonden. Normaal gezien verdwijnt het cijfer als je het bericht bekeken hebt, maar nu dus niet. Ik heb wel gemerkt dat het weg gaat eens je hebt geklikt op "Toon alle meldingen" en daarna de pagina vernieuwd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Aha normaal ging dat tellertje natuurlijk al weg als je het popupje opent. Zal er vanavond even naar kijken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Je bent me voor Alex. Dat tellertje loopt flink mijn OCD te porren

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Er gaat iets fout met een laatste aanpassing. De teksten verlopen in elkaar op dit moment.

https://www.mupload.nl/img/cq3emorch9izz.png

Je kunt het bericht hier vinden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ga ik ook naar kijken

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Nieuwe berichttellertje werkte vanmorgen op iOS nog niet goed, maar nu op de windows 10 pc wel: Het cijfertje verdwijnt weer na het bericht bekeken te hebben. Of het inmiddels ook op iOS verdwijnt als je het daar bekijkt, heb ik nog niet kunnen testen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Bij het nieuwe mobiele stemmen klik ik redelijk gemakkelijk mis (3 ipv 2.5 stem bijvoorbeeld), die grenzen zijn me niet helder. Je moet maar hopen dat je goed klikt en dat zie je dan daarna pas. Dan vond ik het vorige systeem toch een stuk prettiger, om eerlijk te zijn.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jammer, ik heb expres grotere sterren gekozen zodat je ziet wat er onder je vinger gebeurt. Je kunt ook je vinger naar beneden bewegen tijdens het stemmen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Het werkt bij mij perfect hoor.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Sinds de recente wijzigingen krijg ik via mobiel op een filmpagina niet de volledige vensters voor het stemmen of van mijn mapjes te zien.

Hetzelfde voor als ik de cookies wil accepteren op TvMeter; de tekst is maar gedeeltelijk te lezen en de knop ter aanvaarding zelfs 'afwezig'.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Het stemmen op mobiel is visueel wel leuk en het werkt. Wat misschien niet direct duidelijk is voor nieuwkomer is dat je ook halve sterren kunt selecteren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dying Rose wrote:

Sinds de recente wijzigingen krijg ik via mobiel op een filmpagina niet de volledige vensters voor het stemmen of van mijn mapjes te zien.

Hetzelfde voor als ik de cookies wil accepteren op TvMeter; de tekst is maar gedeeltelijk te lezen en de knop ter aanvaarding zelfs 'afwezig'.

Is dat in Chrome op Android? Ik zou even niet weten wat dit kan zijn, mocht je (of iemand anders) een screenshot kunnen maken dan zou dat wellicht helpen. Zelfs op kleine telefoons met 320x480 resolutie (vraag me af of die nog bestaan) lijkt bv. de TvMeter cookiemelding op 1 scherm te passen.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Ja. Vóór het laatste onderhoud waren die probleempjes er nog niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

En je kunt ook niet scrollen om de rest leesbaar te maken?

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Een heel klein beetje, zeer weinig marge.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb nog een beetje met de marges gespeeld, maar op mijn kleine HTC testtoestel van 5 jaar oud zie ik in Chrome geen problemen. Dus als iemand een screenshot kan sturen van waar er dingen fout gaan dan zie ik die graag tegemoet

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

@Jordy

Ik zie dat de 'permalink' bij het berichtenvenster is verdwenen (cosmetisch dingetje vermoed ik). Is het klikken op datum/tijd en dan het kopiëren van de url van de browser nu als vervanging hiervan? Ik gebruikte de permalink namelijk nogal 'ns. t Schijnt te lukken zo in elk geval, dus alles OK

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Inderdaad cosmetisch dingetje. Ik vind het een "pro feature" die denk ik voor 95% van de bezoekers alleen maar verwarrend werkt. Andere fora die ik ken werken ook met een linkje op de datum.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

hmm dat had ik inderdaad nog niet begrepen, voor mij was die permalink juist duidelijk. Maar als meer mensen dit snappen, prima.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

1) dit https://www.mupload.nl/img/yqr1uzm0zo8tv.png

2) als ik een melding krijg moet ik er nu op klikken op de pagina zelf ipv erover te gaan, en klikken wanneer je erover gaat met de muis gaat niet, je moet op de meldingpagina klikken om het weg te krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.