- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Totaal onbelangrijk detail, maar ik meld 'm maar even: er staat bij de notificaties altijd "... vindt je bericht bij in ... leuk". Dus "bij in".
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Bij Overig > Televisie > Pauw/Jinek:
Naar mijn mening viel er in het betreffende topic geen onvertogen woord. Ik heb me ook op een bepaalde 'linkse' manier uitgesproken en via persoonlijke berichten alleen maar positieve reacties mogen ontvangen van meerdere gebruikers. Ook van mensen met compleet andere meningen. De wel erg rigide censuur m.b.t. 'politiek' - terwijl gevoelige statements ook vaak hun weg vinden in andere topics - vind ik persoonlijk kwalijker dan dat er af en toe openlijk uitspraken gedaan worden die je 'politiek' zou kunnen noemen. Ik ga niet naar een andere site, want ik draag moviemeter een warm hart toe, maar als meerdere gebruikers zonder conflicten met elkaar onderwerpen aan willen snijden, dan ontgaat het me werkelijk waar waarom het gecensureerd zou moeten worden vanuit hogerhand.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap dit ook niet nee. En hoe kun je nou dit topic over Pauw/Jinek gebruiken als je de gasten en hun inhoud niet (licht) mag bespreken? Dit was ongeveer de netste discussie over politiek en het klimaat er om heen wat ik ooit heb gelezen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Gaat er toch niet om of het netjes gebeurt? Geen politiek betekent geen politiek. Net als dat je het niet een beetje over voetbal mag hebben in het sporttopic.
Jammer, maar het zij zo. Fora zat waar hier wel plek voor is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Dat de puur politieke discussie wordt verwijderd kan ik mee leven, immers is het beleid bekend. Maar dat was slechts een deel. Veeleer ging het om de behandeling van politici door de presentatoren. Dat stuk had m.i. niet verwijderd hoeven worden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
1. Politieke discussies worden in het forum nooit toegestaan. Dat is altijd al geweest en zal ook zo blijven. Bij films kan er weleens een beetje politiek in de discussie komen, maar als dat niet meer gerelateerd is aan de film wordt dat ook verwijderd. Dat heeft niks met de toon van de discussie te maken. Het blijft gewoon niet staan.
2. Puur een discussie over de behandeling van gasten zou wellicht kunnen blijven staan. Maar die stond er in dit geval niet. Want ook die discussie was wel degelijk grotendeels politiek van aard. Zoals bijvoorbeeld de politieke kleur van de gastheer of de omroep en het duidelijk maken van de eigen voorkeur daarin. Bovendien is het zinloos om een enkel bericht te laten staan als dat zo geïntegreerd is in een politieke discussie met verwijzingen naar verwijderde berichten.
Deze regel gaat al terug tot het allereerste begin van Moviemeter en is er omdat Jordy slechte ervaringen had met politiek op andere sites. Ook is het op Moviemeter voorgekomen dat politieke discussies volkomen uit de hand liepen in zeer korte tijd. Vandaar dat de grens hierin vrij strikt is.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Eens, het verbaasde me ook wel dat de discussie zo lang door kon gaan, dus ergens zijn de regels ook voldoende bekend bij mij. Misschien voortaan eerst vriendelijk (doch met klem) verzoeken om onderwerpen te stoppen i.p.v. meteen alles verwijderen? Is gewoon jammer dat er nu veel interessante teksten verloren zijn gegaan.
Edit: ik lees net pas het bericht van 'starbright boy'. Ook een begrijpelijke positie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Politiek vind ik een breed woord. Een discussie over een partij of lijsttrekker verbieden begrijp ik prima, maar een discussie over de presentatoren of tv-zender en hun politieke keuzes vind ik gewoon bij een programma horen. Daar ga je niet over de politiek zelf in, maar wel over de beweegredenen waarom ze bepaalde gasten vragen of een bepaalde toon tegen mensen aan slaan. Vind ik vreemd dat zoiets wordt verwijderd. Helemaal omdat het een discussie was die in goede harmonie verliep. Niemand die een ander een keuze op zat te dringen. Welk bestaansrecht heeft een topic als die van Pauw-Jinek als politiek 100% verboden is te benoemen? Het gros van de gasten is daar politiek gericht. Snap overigens de standpunten van de crew wel, maar nu wordt alles wel heel rücksichtslos gewist.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
In alle eerlijkheid, ik heb het topic ooit geopend en toen al gehoord dat het (gezien de politieke aard van het programma) hier misschien niet thuishoort. Dat 'ze' het überhaupt hebben laten staan is een aardige knieval geweest naar de gebruikers die graag over dit soort programma's praten.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Welk bestaansrecht heeft een topic als die van Pauw-Jinek als politiek 100% verboden is te benoemen?
Als topics geen bestaansrecht hebben zonder het over politiek te hebben, dan heeft dat topic dus geen bestaansrecht op deze site.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Als topics geen bestaansrecht hebben zonder het over politiek te hebben, dan heeft dat topic dus geen bestaansrecht op deze site.
Kunnen we bij deze dan ook 'Michiel de Ruijter' en 'Wit is ook een kleur' van de site halen?
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Het was retorisch, dus nee...lees voor de grap eens de nieuwste bijdrage bij Michiel de Ruijter. Het beleid rond 'politiek' is op z'n zachtst gezegd warrig.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Daar is het "alert" icoontje voor. Mods zijn ook maar mensen. En vrijwilligers bovendien.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat "alert" icoontje werkt vrij goed trouwens. 
Vrijwel altijd binnen dag antwoordt en opgelost (spoilermelding of anderzins).
En dat politieke discussies (en vaak ook religieuze) vroegtijdig in de kiem gesmoord worden zie je op veel forums terug. Begrijpelijk.
Decec
-
- 6743 messages
- 8585 votes
er zijn dubbel titels:
De Matthäus Missie van Reinbert de Leeuw (2016)
De Matthäus Passion van Reinbert de Leeuw (2017)
deze link heeft zonder code
dus blijft en eerder: Zinema:
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
er zijn dubbel titels:
De Matthäus Missie van Reinbert de Leeuw (2016)
De Matthäus Passion van Reinbert de Leeuw (2017)
deze link heeft zonder code
dus blijft en eerder: Zinema:
Zijn 2 verschillende docu's. De Matthäus Passion is het vervolg op De Matthäus Missie. Staat ook in het plot.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Deze gebruiker heeft me al tweemaal ongevraagde spamberichten gestuurd: manuel1977
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Niet geheel belangrijk, maar meld het toch maar. Zojuist is het mij opgevallen dat de geregistreerd datum bij gebruikers niet meer een datum vermeld maar een lange reeks cijfers.
Voorbeeld: de vorige gebruikers die in dit topic hebben gereageerd.
Quentin: 1040511600
Decec: 1250429763
Jarno1975: 1230505248
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ga ik even naar kijken, bedankt voor het melden
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vraagje, wat betekenen de gegevens bij een film die je via de zoekfunctie zoekt? Bijvoorbeeld, ik zoek op Kong en krijg 2 filmtitels op mijn scherm.
Bij de eerste (King Kong 2005) staat: 3,50 (14522)
Wat is die 14522? Dat is niet het aantal stemmen.
Zou het sowieso niet handiger zijn daar het aantal stemmen te tonen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Daar hoort inderdaad het aantal stemmen te staan, wordt vannacht hersteld
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deze gebruiker heeft me al tweemaal ongevraagde spamberichten gestuurd: manuel1977
Dankjewel voor de tip. Er zat ook een spamlink in zijn profiel.
Ik heb dit account nu gesloten.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Na het indienen van een correctie verschijnt er nu steeds een popup venster met de mededeling:
Bedankt
Je correctie is ontvangen. Je ontvangt een melding wanneer je correctie door een crewlid behandeld is.
Dit stond eerst nooit in een popup. Ik vind het persoonlijk maar irritant 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik weet niet of dit wel eens is besproken, maar is het geen idee om rechts van een filmpagina waar een aantal links staan naar de filmmuziek, het eventuele boek, trailer etc, ook een link plaatsen naar de originele film, als het bijvoorbeeld een remake betreft?
daqna
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > film:
hallo ik had een vraagje kan je hier geen films kijken aleen maar trailers wie weet dar ik wil graag de exorist zien maar dat gaat niet
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Nee, dat kan niet. Sterker nog, het mag niet eens. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.