- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Klopt, in de huidige opzet is er op mobiel alleen ruimte voor de "belangrijkste" lijsten.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Hey, ik vind het Filmlog echt een te gekke optie. Is het mogelijk om hem uit te breiden naar bijvoorbeeld 2 jaar terug, of 4? Nou ja hoe verder, hoe leuker denk ik.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je kunt het jaartal in de url aanpassen. Maar wellicht is het een goed idee om een keer een keuzemogelijkheid te maken voor eerdere perioden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ow okay, dat wist ik niet.
Ja het zal leuk zijn om bijvoorbeeld januari 2009 te kunnen selecteren om te zien wat je toen zag. Soort van film-dagboek.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Bij De Site > Algemeen > Welke film(s) heb je ingezonden voor toevoeging:
Als ik bij een willekeurige film een trailer start verdwijnt het links-submenutje (die met de imdb link etc.) - omdat de trailer expand. Ik moet de desbetreffende filmpagina refreshen om ze weer te zien (want de trailer subtract niet als je hem op pauze zet).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Waarom is het op MusicMeter (voorbeeld) wel mogelijk om een echte naam of alternatieve artiestennaam te vermelden en op MovieMeter (nog) niet?
SABU (Hiroyuki Tanaka) of Aktan Arym Kubat (die eerst Aktan Abdykalykov heette) bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel meer - zoals Lana Wachowski, Rintaro of Jianjun He
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vermoed omdat het bij artiesten nog meer schering en inslag is dat artiesten hun naam veranderen (of structureel niet hun eigen naam gebruiken). Tafkap het beroemdste voorbeeld. 
Maar op zich zou dit op MM ook welkom zijn.
Bij IMDb staan soms wel 3 of 4 namen vermeld. Vaak zijn het minimale variaties met initialen erbij ofzo.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er zijn natuurlijk wel verschillende situaties: 'artiestennamen' is behapbaarder dan namen die op verschillende manieren worden gespeld (vooral een ramp bij Russen en Aziaten) lijkt me.
En het zou handig zijn als het zoekvenster deze namen dan ook zou kunnen vinden, dat is in het huidige systeem op MusicMeter volgens mij niet het geval.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Artiesten zijn op MusicMeter wel te vinden onder hun alternatieve artiestennamen.
De wens voor alternatieve namen voor regisseurs staat al een tijdje op de wensenlijst, maar ik twijfel of het er ooit gaat komen. Heb het idee dat het hier niet zo relevant is als op bv. MusicMeter. Dat dit de 2e of 3e keer is in 15 jaar dat hier om gevraagd wordt, bewijst dat wellicht ook wel 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Het gaat met regisseurs nu wel erg vaak fout. Zoals Mochizuki Rokuro al aanstipt zeker in het geval van Russen en Aziaten. Hun namen worden 'geromaniseerd' uit hun eigen schrift en dan heb je al gauw talloze mogelijke spellingen. Bij het toevoegen is dat wel lastig als de film nog niet op imdb staat, want dan is moeilijk te beoordelen (zowel voor de toevoeger als de crew) of de film al op de site staat of niet.
Verdere oorzaken van dubbele regisseurs op de site
- Bij Aziaten heb je vaak dat het onduidelijk is wat nu de voor- en de achternaam is van de persoon.
- De rare tekens in Slavische namen. Er staan er nog veel op met de rare tekens, maar als er een nieuwe film van de betreffende regisseur wordt toegevoegd ontstaat er een cloon (omdat de tekens nu al jaren niet meer worden gebruikt op MM).
- Het trouwen en/of scheiden van vrouwelijke regisseurs.
- Andere oorzaken (Vera Plívová - Simková stond bijv. 2x op de site: als Vera Plívová - Simková en als Vera Plívová-Simková; vanwege de spaties tussen het streepje).
Nu is het altijd wel achteraf te corrigeren, maar soms 'verdwijnt' er hierdoor weer informatie als geboortedata en plaats et cetera.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gaat het hierbij niet om dezelfde film?
Il Principe del Deserto (1989)
Lijkt me dat er gewoon één pagina moet zijn met de miniserie en dan een alternatieve speelduur van theatrical release. Het bizarre is wel dat ik dan weer een versie bezit die volgens de hoes Desert Law heet terwijl de openingscredits Law of the Desert zeggen. Bovendien een speelduur van 128 minuten en dus niet 113 of 300..
Dankjewel voor de tip!
Ja dat is een goed voorstel. Ik heb het aangepast:
IMDb jaartal heb ik niet overgenomen. (Wiki)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dankjewel voor de tip!
Ja dat is een goed voorstel. Ik heb het aangepast:
IMDb jaartal heb ik niet overgenomen. (Wiki)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Advies a.u.b.
Lupussy Galore
-
- 456 messages
- 728 votes
In De Site > Algemeen > Wie is de moderator?:
Sorry, dit is geen topic maar ik kom er maar niet achter welke moderator ik moet aanschrijven mbt het wijzigen van m'n mail-adres. Wil je zo vriendelijk zijn mij een berichtje te sturen wie ik benaderen moet? Dank!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Crew - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl
Als je bij mijn gegevens op moderator klikt had je dat ook gezien, Staat namelijk expliciet jouw vraag vermeld. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Bioscoopagenda
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Is het sinds kort mogelijk om ook alternatieve Japanse titels in Japanse tekens in te voeren?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Is het sinds kort mogelijk om ook alternatieve Japanse titels in Japanse tekens in te voeren?
Dat is een onachtzaamheid vermoed ik.
Ik meen dat jij destijds hebt uitgezocht dat deze tekens niet in alle charactersets in browsers ondersteund wordt oid?
Als daarin niets veranderd is kunnen we het beter weer weghalen.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dit is er een i.i.g.: Blue Gender: The Warrior (2002)
Alternatieve titel: ブルージェンダー ザ・ウォリアー
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Er is iets met het maken van nieuwe topics, veranderingen worden niet aangebracht, en na het plaatsen klopt de helft niet.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is een onachtzaamheid vermoed ik.
Ik meen dat jij destijds hebt uitgezocht dat deze tekens niet in alle charactersets in browsers ondersteund wordt oid?
Als daarin niets veranderd is kunnen we het beter weer weghalen.
Dat vind ik een vreemde reden om niet deze titels in te voeren. Het is een kwestie van tijd voor ook de laatste bezoekers van moderne browsers en besturingssystemen gebruik maken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
kun je iets meer toelichten wat er fout gaat?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat vind ik een vreemde reden om niet deze titels in te voeren. Het is een kwestie van tijd voor ook de laatste bezoekers van moderne browsers en besturingssystemen gebruik maken.
Ok, dan zie ik verder ook geen probleem om ze erbij te vermelden. 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Verdwijnt binnenkort van Netflix Nederland
Dit overzicht stopt bij 50 titels, terwijl er meer verdwijnen.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Hoe kun je ook al weer zien in welke bioscoop een recente film draait? Ik zie dat niet meteen.
Decec
-
- 6743 messages
- 8585 votes
ik wou film toevoegen aanklikken:
De door jou opgevraagd pagina kan helaas niet worden gevonden.
het doet nu weer...
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het zou fijn zijn als de crew die films beoordelen voor toevoeging, de afgekeurde NIET toegestane film gelijk verwijderen !!! nu blijven ze in de fouten lijst staan en wordt het erg onoverzichtelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.