- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes

Ik ben vannacht niet op MM geweest...
Mijn excuses, het was iemand anders inderdaad. Was een beetje dronken toen ik het berichtje had gelezen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Soms als ik een stem wil uitbrengen dan blijft hij zeg maar oneindig laden (dat cirkeltje) en gebeurt er vervolgens niets meer... Ik heb wel een vermoede hoe dat komt namelijk dat ik dan te lang de site open heb staan zonder iets te doen. Maar ik ben dan rustig de comments te lezen en dan even later een stem uitbrengen. Hiervoor moet ik dan eerst de pagina refreshen...
Niet zo heel erg maar dit is soms een beetje verwarrend want meestal na het kijken van een film stem ik meteen en sluit ik de website. Waar ik nu achter ben gekomen is dat ik bij een paar films geen stem heb staan terwijl ik zeker weet dat ik de film gezien heb.
Ik hoop dat ik in een juiste topic zit met mijn opmerking...
Je verhaal klopt inderdaad. Zal op de wensenlijst zetten om hier iets aan te doen, maar dat zal niet op korte termijn zijn.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8555 votes
Als ik op mijn android tablet op een film stem, krijg ik altijd 3* te zien. Als ik de pagina herlaad staat er wel de goede stem.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb geen Android apparaten tot mijn beschikking om dit te testen. Op de iPad gaat stemmen ook niet helemaal perfect, er staat op de lijst om hier eens naar te kijken.
doncorleone
-
- 278 messages
- 109 votes
Om te beginnen: super site dit. Ik ken geen andere Nederlandse site die ik zo graag bezoek voor het onderwerp film.
Er zijn echter wel 2 dingen die ik graag verbeterd zou zien m.b.t de toplijsten.
1.) Jammer dat er geen zoeklijsten te maken zijn die voldoen aan meer dan 1 zoek criterium.
Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld kon zoeken naar (ik noem maar wat) de best gewaardeerde Franse films van de jaren 90. Of de beste Japanse animatiefilms.
Of bijvoorbeeld de hoogst gewaardeerde films van een bepaalde periode exclusief docu's.
2.) Het zou fijn zijn als de lijsten per land wat langer zouden zijn. De criteria voor de landen-lijsten (van mij hoeven er niet zulke beperkende criteria te zijn) zijn minimaal 3 sterren gemiddeld, en 50 stemmen.Maar de lijsten houden al op bij nr. 25.
In de lijst van Nederlandse films heeft no. 25 waardering 3,46. Er zijn tal van 3+ sterren films die ik mis. Waarom niet gewoon de lijst door laten lopen tot 50 of 100?
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
En het toppunt is natuurlijk de toplijst van Estland... 1 film. Wat is het nut nog vraag ik me dan af.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoi!
Opmerking 1 zou helaas te zwaar zijn voor de site. Het berekenen van een toplijst is een intensieve actie die een keer per dag 's nachts op een rustig moment gebeurt. Dit kan niet "real time" op basis van allerlei selecties. Je kunt wel nu al het zoekscherm gebruiken om bv. alle Japanse animatiefilms hoger dan 4 sterren op te vragen.
Opmerking 2 staat op de wensenlijst, momenteel heeft elke landenlijst helaas inderdaad nog dezelfde instellingen.
doncorleone
-
- 278 messages
- 109 votes
Tja.. ik wilde net zoeken of er überhaupt meer films uit Estland in de database staan.
Maar ik weet niet hoe.
Als ik bij zoeken alleen het land invul krijg ik geen uitkomsten. Je kunt alleen zoeken met een titel.
Dat is ook jammer (als ik toch bezig ben).
doncorleone
-
- 278 messages
- 109 votes
sorry, mijn fout, dat kan dus wel 
(Ik moest het woordje "undefined" weghalen bij titel.)
Er valt meer uit de zoekfunctie te halen dan ik altijd gedaan heb. dat is mooi. Zou idd fijn zijn als die toplijsten langer zouden worden. Bedankt alvast.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En het toppunt is natuurlijk de toplijst van Estland... 1 film. Wat is het nut nog vraag ik me dan af.
Die lijst is natuurlijk niet handmatig gemaakt met het idee : laten we eens een nuttige toplijst van Estland gaan samenstellen. Dit is een gevolg van hoe de site nu in elkaar zit, en dat is een van de vele mogelijke verbeteringen die op de lijst staan.
doncorleone
-
- 278 messages
- 109 votes
"sorteer op" bij de zoekactie (met dus de mogelijkheid om waardering te kiezen) zou het voor mij perfect maken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik zou heel graag een berichten-markerings-optie willen hebben bij de fora en de filmupdates, net als bij de PM's mogelijk is.
Het zou een ideale manier zijn oudere, voor jou belangrijke berichten makkelijk terug te vinden. Het kan ook gebeuren dat je nog ergens op zou willen reageren, maar nu even geen tijd hebt, even markeren, en de volgende keer heb je het bericht zo teruggevonden onder tabblad "gemarkeerd"
Ik neem aan dat die mogelijkheid er is, aangezien hij bij de PM's al bestaat. Nu alleen de wil nog?
Ik wil het al, dus het begin is er. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik wist niet eens dat je berichten kon markeren, Wat handig, is erg nuttig!
Ook al komt de optie er niet, het plaatsen van dit bericht heeft mij in elk geval al weer verder geholpen. "ik wens u goede dagen!" 
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5830 votes
Die lijst is natuurlijk niet handmatig gemaakt met het idee : laten we eens een nuttige toplijst van Estland gaan samenstellen. Dit is een gevolg van hoe de site nu in elkaar zit, en dat is een van de vele mogelijke verbeteringen die op de lijst staan.
Ik vind het wel degelijk een nuttige lijst om te zien welke films uit welk land de moeite waard zijn volgens MM, juist bij kleine filmlanden. Ik weet niets van de Estlandse cinema. Nu ben ik in elk geval 1 film wijzer geworden. En dat is zo met tal van filmlanden waar ik veel te weinig van af weet.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Dat klopt natuurlijk, maar een goede verbetering zou zijn dat het minimum aantal stemmen om in de lijst te mogen staan bij minder bekende landen dan ook lager is - er is vast wel meer dan één Estse film op deze site, maar er is er maar één met meer dan 50 stemmen die boven de 3 sterren uitkomt. Ik neem aan dat Jordy daar op doelt als hij zegt dat dat op de lijst staat met verbeteringen.
(Nader onderzoek wijst uit dat dat nog lelijk tegenvalt, maar alvast deze drie films zou er dan ook in staan: Püha Tõnu Kiusamine (2009) , Somnambuul (2003) , Sügisball (2007)
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5830 votes
Hoewel ik Jordy's bericht quote, was het eigenlijk meer een reactie op Maxroelofs. Misschien dat voor kleine filmlanden het aantal stemmen wel omlaag mag, maar vind het juist wel overzichtelijk zo. Nu zegt het tenminste nog iets over een algemene opinie. Anders krijg je straks dat 10 dronken Esten de film zagen, stemmen en hij staat in de lijst (en dan is het natuurlijk ook geen toplijst meer).
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Klopt het dat de mobiele internet site er uit ligt?
HTTP status 500 HTTP status 500
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Volgens mij ook, wat ook tot gevolg heeft dat je via je telefoon niet door kan klikken naar de gewone site. Moet je via google op een film zoeken + moviemeter om de site te kunnen bezoeken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zou heel graag een berichten-markerings-optie willen hebben bij de fora en de filmupdates, net als bij de PM's mogelijk is.
Het zou een ideale manier zijn oudere, voor jou belangrijke berichten makkelijk terug te vinden. Het kan ook gebeuren dat je nog ergens op zou willen reageren, maar nu even geen tijd hebt, even markeren, en de volgende keer heb je het bericht zo teruggevonden onder tabblad "gemarkeerd"
Ik neem aan dat die mogelijkheid er is, aangezien hij bij de PM's al bestaat. Nu alleen de wil nog?
Ik wil het al, dus het begin is er.
ik zet het op de ideeenlijst! vind het ook wel een leuk idee
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Hoewel ik Jordy's bericht quote, was het eigenlijk meer een reactie op Maxroelofs. Misschien dat voor kleine filmlanden het aantal stemmen wel omlaag mag, maar vind het juist wel overzichtelijk zo. Nu zegt het tenminste nog iets over een algemene opinie. Anders krijg je straks dat 10 dronken Esten de film zagen, stemmen en hij staat in de lijst (en dan is het natuurlijk ook geen toplijst meer).
Mee eens, toch is één film in de toplijst pover. Als 10 dronken mensen de film hebben gezien en hoog hebben beoordeeld dan zou deze in de toplijst komen. Hierdoor wordt hij steeds meer bekeken en ontstaat er een score die steeds beter bij de film past waardoor hij (stel het is een bagger film) weer uit de lijst verdwijnt. Dit zorgt in totaal voor kleinere films die meer kans krijgen, een stukje cinemaverrijking van de kleine landen en uiteindelijk een eerlijker samengestelde lijst.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik kan mijn stemmen vandaag niet in mijn facebookfeeds krijgen. Nadat ik mijn stem hier geplaatst heb, reageert het facebook-icoontje niet. Vreemd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij mij loopt de site al dagen vaak vast halverwege het laden van een pagina. Zowel thuis (apple) als op de iPhone. Nu werkt ook de facebook link niet en ik heb de laaste weken ook vaak dat op mijn iPhone de zoekfunktie, de painanummers en sommige koppelingen niet werken. What's up?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als op je iphone de paginanummers niet werken staat de javascript wellicht uit bij de safari instellingen. Ik heb iig geen problemen op dat vlak met m'n iPhone. Wat betreft de Facebook koppeling, die lag er laatst ook een keer aan "hun" kant uit, ik wacht eerst even af of het probleem blijvend is, zo ja zal ik op de lijst zetten om er naar te kijken?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En het blijven hangen van de pagina's bij het laden?
Daarnaast werken de paginanummers soms wel en soms niet zonder dat ik tussendoor aan mijn instellingen zit. Volgens mij staat java script ook gewoon aan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er zijn de laatste tijd problemen met de snelheid van de website, regelmatig pagina's die bleven hangen. Dit lijkt sinds aanpassingen van gisterenavond opgelost te zijn. Als je vandaag dit probleem nog steeds hebt dan heb ik eerlijk gezegd geen idee.
Wat betreft de iphone: vervelend, maar niet iets waar ik iets aan kan doen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
facebook koppeling doet het inderdaad niet meer, ze lijken iets gewijzigd te hebben. Gaat op de lijst.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ligt het nu aan mij of is die bereikbaarheid de afgelopen twee dagen toch weer matig? Net liep de boel ook weer vast. edit: ik zie tussen 15:10 en 15:14 geen berichten of wat dan ook - ik ga er maar vanuit dat de hele boel eruit lag. edit II: en direct nog een keer.
Mijn mening over Il Sorpasso moeten jullie dan maar missen. Ik moet me eens aanleren om eerst lange teksten in een tekstverwerker te maken, want nu is weer alles foetsie - gebeurt me de laatste tijd wat te vaak. Musicmeter ook nog steeds slecht. Rest van internet geen probleem.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De server heeft er net een paar minuten uitgelegen inderdaad, vervelend maar heb geen reden om aan te nemen dat dit met de eerdere problemen te maken heeft.
Heb je dat vaker gezien de afgelopen 2 dagen?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De server heeft er net een paar minuten uitgelegen inderdaad, vervelend maar heb geen reden om aan te nemen dat dit met de eerdere problemen te maken heeft.
Heb je dat vaker gezien de afgelopen 2 dagen?
Ik vond de site gisteravond traag, maar hij laadde wel alles geloof ik, heb nog wel last van dat de site traag doet als er tegelijk ook PM's binnenkomen. Heb dat al eens eerder gemeld, maar dat lijkt een persoonlijk probleem. Die "witte schermen" heb ik niet gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.