• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

op iPads en iPhones scroll je met een vinger door de pagina, en met twee vingers door elementen op een pagina

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn met een vinger kan ik ook gewoon door de lijst scrollen, wat gaat er mis?

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Bij zoeken op overige gegevens, bvb. Bij Jaartal

De 2 schuifbalkjes kan ik niet nauwkeurig besturen, ofwel doe ik iets verkeerd...

Op een pc kan je deze tot op een eenheid besturen via muis/pijltjes maar via een touchscreen is dit onmogelijk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

oh sorry bedoelde je dat, ja daar gaat nog iets op verzonnen worden

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

Probleem van WosKnowz is helaas herkenbaar, verder natuurlijk erg fijne, makkelijk te gebruiken site. (omdat dat ook wel eens gezegd mag worden )

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Jordy wrote:

oh sorry bedoelde je dat, ja daar gaat nog iets op verzonnen worden

Ok bedankt!

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Kleine suggestie: de links naar de andere -meters onderaan de pagina in een nieuw venster laten openen?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Iets wat je met een beetje normale muis normaal toch zelf moet kunnen?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Gewoon Ctrl indrukken als je klikt, of je muiswiel.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Dan opent 'ie 'm op de achtergrond. Maar lijkt me sowieso wenselijk om je bezoekers niet van je pagina af te laten gaan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Het is vooral wenselijk om bezoekers zelf te laten beslissen wat er gebeurt. Normale browsers bieden gebruikers de keuze (op welke manier dan ook) een link ofwel in dezelfde tab, nieuwe tab of nieuw venster te openen.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Prudh wrote:

Dan opent 'ie 'm op de achtergrond. Maar lijkt me sowieso wenselijk om je bezoekers niet van je pagina af te laten gaan.

Mee eens dat een link naar een andere website in een nieuw venster opent. Even een target=blank invoegen dus en het is opgelost.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Vervelend vooral voor mensen die het niet willen. Het normale gedrag van een link blijft namelijk dat je hem gewoon in dezelfde tab opent.

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Voor mij maakt het niet zo veel uit. Maar vanuit het standpunt van de webmaster is het altijd beter zo om bezoekers op de pagina te houden. Niet dat moviemeter geen voldoende bezoekers heeft .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Qua short-term gain misschien wel. Long-term wil je het een bezoeker zo makkelijk mogelijk maken, en voor een community als MM zijn het toch vooral de long-term bezoekers die het verschil maken.

Mensen moeten gewoon een keertje leren hun browser te gebruiken

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Browser gebruiken is niet zo moeilijk, met tabs werken ook niet. Vind het zelf in ieder geval prettig als de tab meteen opent en niet op de achtergrond.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Kan je daar bij de 'instellingen' in je account niet gewoon zelf voor kiezen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ik zal zorgen dat deze linkjes ook de instelling uit het profiel gaan volgen

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ik vind de mobiele website nog al beperkt als het om de bioscoop films gaat die draaien.

Je krijgt een flinke waslijst met films, maar niet zoals hier op de site een nette overzichtelijke lijst met de paar films die draaien.

Zou mooi zijn als men daar even naar kon kijken.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Is het wenselijk dat films die totaal anders worden uitgezonden dan de makers voor ogen hadden in het tv-overzicht worden opgenomen? Ik vind van niet.

Ik vind het een beetje misleidend. Ik was bijvoorbeeld wel benieuwd naar Il castello, de documentaire die straks wordt uitgezonden op Canvas, maar nu ik weet dat het om een ingekorte versie gaat hoef ik 'm niet meer te zien. Als ik niet even op de site van Canvas had gekeken had ik dat niet geweten. Bovendien levert het oninterpreteerbare stemgemiddeldes op. Hoe verhouden beoordelingen van een verknipte versie, wat in feite wordt gestimuleerd, zich tot de beoordelingen van de volledige versie?

Wat mij betreft verdwijnen alleen films waarvan een deel van de inhoud is geschrapt uit het tv-overzicht. Voor uitzendingen met slechts reclame, ondertiteling en/of weggelaten titeling, de overgrote meerderheid, is er dus niks aan de hand.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vrijwel alle documentaires op speelfilmlengte worden volgens mij op de publieke omroep ingekort. Dat is eerder regel dan uitzondering.

Dan wordt het iets van 50 - 55 minuten.

Er zijn genoeg mensen die desondanks de documentaire willen zien.

Als we die vermeldingen zouden weglaten blijft er haast geen documentaire in het tv-overzicht meer over, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.

Houd er maar rekening mee dat het in de meeste gevallen zo is. Aan jou te bepalen of je het wil zien of niet.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ik vind het ook wel raar dat minstens 1/3 uit de docu geknipt wordt. Ik heb ook enkele van zulke gezien. Gelukkig doen ze dat niet met speelfilms Ik vraag mij ook af wie dan bepaalt wat niet belangrijk is om te worden uitgezonden en óf het dan echt niet belangrijk is voor de docu.

Kan het ook erbij vermeld worden in de tv gids als het een korte versie is? Of is dat niet te doen?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

We zetten er wel zoveel mogelijk de alternatieve speelduur en vermelding 'ingekorte tv-versie' bij.

Specifieke aanduiding in de gids is lastig, omdat vooraf vaak tot het laatst onduidelijk is of het is ingekort.

Dan worden de waarschuwingen dus behoorlijk incompleet en dan schiet het z'n doel ook voorbij.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Vind het sowieso schandalig en een extreem slechte ontwikkeling dat alle documentaires zo verknipt op tv worden uitgezonden. Snap niet dat makers daar niet iets aan doen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

kos wrote:

Vind het sowieso schandalig en een extreem slechte ontwikkeling dat alle documentaires zo verknipt op tv worden uitgezonden.

Lijkt me niet iets van de laatste jaren. Vroeger werd er ook al flink geknipt in vooral documentaires maar net zo goed in films. Ik heb het nu wel over de Nederlandse publieke zenders. Je zit met omroeptijd. Ondanks drie zenders vind ik het nu wel heel strak ingepast allemaal. In het verleden had je meer te maken met de visie van de omroep en de strijd om leden.

Zelf heb ik er geen moeite mee met het verkorten. Alleen je bent wel afhankelijk van wat wordt weggelaten. Dat is dus de andere kant, het kan een verkeerd beeld geven en je mening beïnvloeden.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

kos wrote:

Vind het sowieso schandalig en een extreem slechte ontwikkeling dat alle documentaires zo verknipt op tv worden uitgezonden. Snap niet dat makers daar niet iets aan doen.

Heel erg mee eens, Ik kijk vaak niet omdat ik zo'n docu niet verminkt hoef te zien.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Apollinisch wrote:

Is het wenselijk dat films die totaal anders worden uitgezonden dan de makers voor ogen hadden in het tv-overzicht worden opgenomen? Ik vind van niet.

Ik vind van wel. Verder wat Kappeuter zegt, het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Gewoon zo houden, er zijn genoeg mensen hier op MM die wél ingekorte docu's kijken (ikzelf bv.).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Gewoon een kwestie van goed opletten. Nederland 2 / Holland Doc, Nederland 3 / 3Doc en Canvas zenden vaak genoeg documentaires in zijn geheel uit.

Voorbeeld:

Gisteravond: Ethel

Morgenavond: Kyteman - Now What?

Voor de rest wel eens met Kos en Starbright Boy.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Malick wrote:

Voor de rest wel eens met Kos en Starbright Boy.

Maar dat is niet iets waar we hier op MM iets mee kunnen of aan kunnen veranderen...

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Het viel me op dat imdb Malin Akerman nu spelt als Malin Åkerman (dus met een rondje op de A). Wat houdt MM aan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.