• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.987 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.219 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

SnakeDoc wrote:

Het doet toch precies waar je naar vraagt? Het laat zien waar je nog niet op gestemd hebt

Het ging meer om het overzicht, want bij zo'n stemtabel staat het door elkaar (de films waar je wel of niet op hebt gestemd). Maar zoals ik al zei, je kunt niet alles hebben. Ik gebruik de zoekfunctie wel. ^^

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Is geloof ik al eens eerder opgenoemd, maar zou het mogelijk zijn om bij het zoeken naar films een functie toe te voegen om documentaires niet, of juist wel, mee te laten tellen?

Nu kan je "Reguliere films", "Miniseries" en "Alleen films waarop ik niet heb gestemd" aanvinken. Vink je Regulieren films echter aan, dan tonen de resulaten ook documentaires.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Lefgozer wrote:

Is geloof ik al eens eerder opgenoemd, maar zou het mogelijk zijn om bij het zoeken naar films een functie toe te voegen om documentaires niet, of juist wel, mee te laten tellen?

Nu kan je "Reguliere films", "Miniseries" en "Alleen films waarop ik niet heb gestemd" aanvinken. Vink je Regulieren films echter aan, dan tonen de resulaten ook documentaires.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het is momenteel niet mogelijk om te filteren op genres. Aangezien documentaire als een genre wordt beschouwd, is dit momenteel dus niet mogelijk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Iets anders, er zijn weer aanpassingen gedaan om de bereikbaarheid van de site te verbeteren, hoor graag of jullie vreemde dingen zien of traagheid/onbereikbaarheid ervaren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het verbaast me wel dat documentaire als genre wordt aangeduid.

Je maakt of een film (met één dan wel meerdere genres) en een hele lange film kan dan in delen worden geknipt tot een mini-serie. Of je maakt een documentaire met het doel om mensen te informeren. Je hebt romans (stripboeken) of studieboeken. Zou wel aan mij liggen maar ik vind het vreemd.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Dick2008 wrote:

Het verbaast me wel dat documentaire als genre wordt aangeduid..

Mee eens; misschien een Documeter.nl?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Documentaire is echter gewoon ook een stuk film. Zeker filmische essay's en dergelijke.

Bij boeken heb je overigens ook fictie en non-fictie, zonder dat het meteen studieboeken worden.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dk2008 wrote:

Of je maakt een documentaire met het doel om mensen te informeren.

Snurk...zoveelste misvatting. Verdiep je er eerst (een heel klein beetje maar) in voordat je onzin uitkraamt...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zeker een voorstander geweest van documentaires op de site??? Alvorens mijn bericht te plaatsten heb ik even de betekenis opgezocht. Documentaire - Wikipedia - nl.wikipedia.org.

Overigens vind ik het best. Ik heb in het verleden diverse keren laten weten dat ik de site overzichtelijk vind. De andere kant is dat er van alles wordt toegevoegd, waardoor het ook steeds minder overzichtelijk wordt, movie(?)meter.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Docu's horen gewoon op de site. Dat een documentaire geen speelfilm is wil nog niet zeggen dat het geen film is. Het zou alleen wel handiger zijn, wanneer er een functie was om ze eruit te filteren. Het Engelstalige artikel op Wikipedia is trouwens stukken beter dan de Nederlandse.

en.wikipedia.org wrote:

"Documentary" has been described as a "filmmaking practice, a cinematic tradition, and mode of audience reception" that is continually evolving and is without clear boundaries.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Dk2008 wrote:

Zeker een voorstander geweest van documentaires op de site??? Alvorens mijn bericht te plaatsten heb ik even de betekenis opgezocht. Documentaire - Wikipedia - nl.wikipedia.org.

Overigens vind ik het best. Ik heb in het verleden diverse keren laten weten dat ik de site overzichtelijk vind. De andere kant is dat er van alles wordt toegevoegd, waardoor het ook steeds minder overzichtelijk wordt, movie(?)meter.

Heel zwak stukje op de Nederlandse wikipedia inderdaad. De Engelse is veel beter daarin. Documentaires worden vaak verward met reportages, heel verschillende dingen. En documentaires willen lang niet altijd kennis overbrengen en hebben niets te maken met studieboeken.

En hoe kom je erbij dat er van alles wordt toegevoegd. De grenzen liggen al vele jaren min of meer vast. Documentaires staan er al vanaf het begin op. Voor miniseries was er eerst vooral willekeur, daar hebben we later regels voor gemaakt. Dat was lastig omdat dat een soort middengebied tussen films en TV-series is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

starbright boy wrote:

En hoe kom je erbij dat er van alles wordt toegevoegd.

Ik kan helaas het topic niet meer terugvinden. Dat ging over concerten daarvan waren ook al een aantal toegevoegd allleen omdat ze in de bioscoop te zien waren.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Dat is een heel kleine verschuiving van het beleid en komt doordat het voor de toevoegcrew heel moeilijk is te beoordelen wanneer iets een muziekdocumentaire is en wanneer een concertregistratie. Maar we praten over misschien een stuk of 15 films.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

starbright boy wrote:

Maar we praten over misschien een stuk of 15 films.

Bij documentaire als genre gaat het bij mij ook slechts om een aantal. Die stemmen heb ik inmiddels hier weer weggehaald en bij IMDb neergezet. Maar het kan behoorlijk verwarrend zijn. Als je bijvoorbeeld wilt kijken hoeveel speelfilms met Marilyn Monroe op de site staan, kom je op een veel groter aantal uit, omdat er ook al 4 docs op staan.

Lefgozer wrote:

Ik dacht dat het te belastend voor de site was maar dat is het dus niet.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Documentaire: film of niet, het zal me een worst wezen.

Ik zal jullie vertellen hoe ik op mijn opmerking/vraag was gekomen. Ik zocht namelijk op films gemaakt in de laatste paar jaar die hoogstens 75 minuten duren. Als resultaat kreeg ik haast alleen maar documentaires voor me mik. Nou weet ik ook wel dat je dan zelf kan kijken of het hierbij om een film of documentaire gaat, maar het zou toch sneller moeten kunnen...

NERD

• 1719 messages
  • 1431 votes

Als langgebruiker (sinds 2002 alweer ) ben ik inmiddels wat minder actief op MM kwa participatie. Wat mij echter niet ontschoten is, is de inmiddels veel grotere user-base. Logisch natuurlijk, en geweldig voor de website.

Wel mis ik het feit dat het inmiddels een stuk moeilijker is meningen van bepaalde Moviemeter users te volgen dan het vroeger was met minder users.

Wat ik graag zou zien is een functie waar ik bepaalde users aan een lijst kan toevoegen, en vervolgens bij een film alleen de berichten van deze gebruikers zie. Uiteraard is deze functie in en uit te schakelen.

Ik kan nu natuurlijk gewoon zoeken op gebruiker bij een film, maar dat lijkt me met zo'n lijst een stuk handiger.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

@ NERD: je beschrijft een functie die al bestaat, grotendeels dan toch. Ga naar de betreffende user, klik op de optie 'toevoegen aan mijn updates' en vervolgens kan je in de functiebalk links naar 'mijn updates' en dan het tabblad rechtsboven 'users'. Dan zie je alle nieuwe activiteit van de betreffende users. Als dank mag je mij direct toevoegen aan je lijstje.

Tonke

• 134 messages
  • 1982 votes

Het is een klein dingetje, maar ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik ergens een filmtitel tegenkom (met soms een lange, moeilijke naam o.i.d.) en ik deze wil opzoeken op MM. Als ik de titel kopieër en vervolgens plak in het zoekbalkje om vervolgens te zoeken, dan verdwijnt de geplakte titel. Nogmaals, no biggie, maar het kan geen kwaad om het even te benoemen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Het was weer zover, ditmaal ca. 6 minuten wachten:

(afbeelding)

(printscreen)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ligt misschien aan een moeilijke vraag dat het antwoord zo lang duurt?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zien jullie hier ook geen poster.

Pinter's Progress (2009)

Bij aantal films is poster niet zichtbaar

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

606 wrote:

Zien jullie hier ook geen poster.

Pinter's Progress (2009) Bij aantal films is poster niet zichtbaar

Zie: De Site >> Algemeen >> Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Is er eigenlijk een speciale reden waarom de making-off van een film niet op de site mag? Er zijn uitzonderingen zoals Full Tilt Boogie of Inside the Labyrinth maar over het algemeen worden ze geweerd tenzij ze ooit op televisie zijn uitgezonden, wat vrij zeldzaam is. Lijkt me op zich wel een leuke toevoeging en met een minimum speelduur van 45 minuten weet je wel dat het een degelijke productie is.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Er is weer iets mis met de toevoegingen, als je op de film je muis houd zie je weer geen poster.

Alleen als je op de film klikt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alleen bij de preview mogelijkheid zo te zien ja.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dit probleem zou nu niet meer voor moeten komen (voor nieuwe toevoegingen vanaf nu). Voor de films waar het fout is gegaan zal even een correctie ingediend moeten worden van de poster. Dit kan gewoon dezelfde poster zijn, maar hierdoor wordt de kleine versie van de poster opnieuw aangemaakt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

Dit probleem zou nu niet meer voor moeten komen (voor nieuwe toevoegingen vanaf nu).

Dankjewel!

Voor de films waar het fout is gegaan zal even een correctie ingediend moeten worden van de poster. Dit kan gewoon dezelfde poster zijn, maar hierdoor wordt de kleine versie van de poster opnieuw aangemaakt.

Bij deze gedaan. De previews plaatjes zijn nu weer zichtbaar inderdaad!

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Ik een probleem. Ik weet niet of het aan mijn pc ligt, maar als er ook mensen zijn die ook met dit probleem kampen zou ik dat graag willen horen. Als ik naar een film zoek dan komen er altijd suggesties. Als ik b.v. naar the Godfather zoek dan zouden er al gelijk een paar suggesties onder het zoekbalkje moeten staan. Dat gebeurt bij mij dus niet en zo kan ik mijn top 10 niet aanpassen en moet ik alle films met een omweg zoeken. Als het mogelijk is zou ik hier graag hulp bij willen hebben. Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.